Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote pupillen

Grote pupillen

54 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
K
KnikkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb zelf altijd veel minder pillen nodig dan andere om vaag te worden en dat komt denk ik omdat mijn lichaam die stoffen minder snel afbreekt.
Dus dat verklaart misschien dat mijn pupillen altijd zo lang groot blijven omdat mijn lichaam er lang over doet om dat vergif af te breken.
Het is ook zo dat als ik al 2 pillen slik op een avond dat ik die nog steeds wel lichtelijk voel in de middag erna en dat mijn pupillen als het weer avond begint te worden mega groot worden.

Maar is er nog geen wetenschappelijke verklaring ervoor dat je pupillen van xtc groot worden? of kan je dat niet zeggen omdat er zoveel stoffen in je pil kunnen zitten die het veroorzaken?
En waarom worden je pupillen bij xtc veel groter dan bij bijv. speed?

En zelf denk ik dat dat van dat vergif wel klopt maar er zullen toch ook nog wel andere zaken meespelen?

Ik weet ut, een beetje veel vragen maar dit heb ik me altijd al afgevragen en niemand kon mij antwoord geven :P
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad, bij mij is er maximaal 1 millimeter over op xtc.
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yo,

Je pupillen worden groot als je XTC slikt omdat:

In XTC MDMA zit; MDMA de afgifte van bepaalde neurotransmitters en stoffen een boost geeft, waaronder de neurotransmitter noradrenaline en het hormoon adrenaline. Deze stoffen werken in en op je sympaticus (sympathetic nervous system). Doordat deze stoffen een boost krijgen, doet je sympaticus meer werk en er vindt dus een soort van overactiviteit plaats. Deze overactiviteit van noradrenaline en adrenaline zet je lichaam in de flight-or-fight-status (zie ook Wikipedia). Je lichaam is in een soort staat van paraatheid. Voor deze paraatheid moet je lichaam zich natuurlijk aanpassen. Je pupillen verwijden bijvoorbeeld, omdat ze dan theoretisch gezien meer licht opvangen en je dus een beter overzicht zou moeten krijgen. In de praktijk valt dit vaak wel mee, bij speed is het beter te merken.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
boy zei:
Yo,

Je pupillen worden groot als je XTC slikt omdat:

In XTC MDMA zit; MDMA de afgifte van bepaalde neurotransmitters en stoffen een boost geeft, waaronder de neurotransmitter noradrenaline en het hormoon adrenaline. Deze stoffen werken in en op je sympaticus (sympathetic nervous system). Doordat deze stoffen een boost krijgen, doet je sympaticus meer werk en er vindt dus een soort van overactiviteit plaats. Deze overactiviteit van noradrenaline en adrenaline zet je lichaam in de flight-or-fight-status (zie ook Wikipedia). Je lichaam is in een soort staat van paraatheid. Voor deze paraatheid moet je lichaam zich natuurlijk aanpassen. Je pupillen verwijden bijvoorbeeld, omdat ze dan theoretisch gezien meer licht opvangen en je dus een beter overzicht zou moeten krijgen. In de praktijk valt dit vaak wel mee, bij speed is het beter te merken.
Klik om te vergroten...

uik vind wel dat je op mdma heeel helder ziet, vaak helderder dan op de speed, maar tegelijkertijd ook weer wazig als je goed hard gaat.
s
septerracLid
01-01-2024, 00:00
#5
het was ook niets ernstigs die keer van die foto, was ook niet echt space meer relaxed.. maar inderdaad, mn maat zat laatst te vertellen dat het bij deze foto voor mij doen nog reuze meeviel. ik vondt het al vrij grote pupillen omdat ze normaal nog kleiner zijn bij mij..
s
scratchtraxxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om de een of andere reden heb ik als ik 's avonds of 's nachts xtc pak (daarom nog niet per sé op café/dancing, ook gewoon thuis) altijd héél grote pupillen en 's middags of vroeger ofzo verwijden ze geen mm.
Altijd al zo geweest :confused: :) raar want 1. je kan het hier niet op het licht steken en 2. verschill tussen de twee is dan wel héél groot :grin:
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik blijf grote pupillen krygen,maar als ik pille pak gaan ze wel wat groter worden,maar veel verschilt het ni.


als je blauwe ogen hebt heb je rapper grote pupillen tegenover iemand met bruine ogen.
B
BarbieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weet niet of dit al eerder besproken is,maar als mijn vriendin en ik samen dezelfde hoeveelheid pillen op dezelfde tijdstippen nemen dan heb ik in no-time enorme pupillen en zei heeft gewoon spelden knopjes. Zit er mischien een verschil daarin bij mannen en vrouwen?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#9
niet echt, hangt gewoon van persoon tot persoon af
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#10
speldenkopjes?
worden die van haar dan ook niet groter na een bepaalde tijd?

want zou het wel raar vinden moest dat op haar pupillen geen enkel effect hebben...
B
BarbieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ze worden bij haar na verloop van tijd inderdaad wel weer iets groter,zeg maar normaal. Terwijl ze bij mij toch wel,ja erg groot blijven.
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#12
zal dan van persoon tot persoon afhangen he

bij mij blijven ze ook heel lang groter als normaal, ook lang nadat de xtc al is uitgewerkt...

maar vindt niet zo erg want zo hard valt dat niet op hoor
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zie er altijd freaky uit na xtc, en dat tot ik ga slapen.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#14
BobG zei:
Ik zie er altijd freaky uit na xtc
Klik om te vergroten...
ik ook ni normaal, kinnebak naar boven/voor haar door elkaar door het zweten, bleek, wallen onder m'n ogen grote zwarte pupillen (wa serieus opvalt omdat ik lichtblauwe ogen heb)
jaja is niet altijd prettig om dan bekenden tegen te komen :openmouth:
ook al is de xtc al lang uitgewerkt ik blijf er wel nog een tijdje zo uitzien :(
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#15
de gekende vuile muile dus :)

ik zie er altijd nog normaal uit, wel grote ogen, maar valt nog mee..
kneem wle nooit veel, moest ik meer pakken zou het erger worden wss
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb ook altijd hele grote pupillen en een beetje rode ogen ook maar dat komt waarschijnlijk omdat ik pillen slik en daarna ook nog wat blowtjes rook
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jeller zei:
de gekende vuile muile dus :)

ik zie er altijd nog normaal uit, wel grote ogen, maar valt nog mee..
kneem wle nooit veel, moest ik meer pakken zou het erger worden wss
Klik om te vergroten...
mja als ik bijvoorbeeld maar 1capsule mdma pak zie ik er meestal ook perfect normaal uit, maar hoe meer je pakt en hoe langer je feest hoe slechter je eruit ziet de volgende dag
tijdens de nacht geen probleem maar als de zon opkomt :openmouth:
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maakt idd uit wat voor persoon je bent. en vooral hoe goed je organen werken.

Mijn pupillen staan snel vrij groot en die van men vriendin ook, maar verder zien wij er alle twee doodnormaal uit. Geen idee hoe je het voor elkaar krijgt om er als een zombie uit te zien. Maar ik zie ze idd ook dikwijls op feestjes.

Ik vind het bij vrouwen zelfs vrij sexy die grote pupillen :)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Van de meeste drugs krijg ik alleen enorm grote pupillen. Ik heb normaal gesproken blauw/groen/grijze ogen, maar na drugs zijn ze vrijwel geheel zwart. Een heel enkele keer zie je het ook aan mn kaken (als er veel speed in de x zit) maar meestal is er op mij schoteloogjes na niets te zien.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#20
een vriend van mij trekt ook altijd van die vuile bekken, ze ogen kei groot maken en dan vallen ze weer dicht, met z'n mond rare bewegingen maken enzo. Mense vragen dan aan mij wat heeft hij gedaan dan. Terwijl ik dan ook hard aan het gaan ben, maar bij mij zie je vrijwel niks behalve dat ik af en toe beetje aan het knarsen ben en me doppen zijn vet groot maar in het donker zie je dat niet eens, voor de rest sta ik er ook altijd normaal bij :wink: :mrgreen: . Beter dan die gekke bekken, ik word er af en toe ook beetje gek van, dan zeg ik kijk nou is normaal mafkees, en dan zit ie me zo raar aan te kijken en dan zegd ie, ' WAT, is dit niet normaal dan :P ' dan moet ik altijd maar weer lachuh :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."