Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagjes voor de eerste keer XTC

Vraagjes voor de eerste keer XTC

36 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#1
BamHero zei:
Er zit inderdaad geen vestiging van parnassia in de buurt (allemaal +100km) . Zijn er behalve de EZ test nog alternatieven ?
Klik om te vergroten...
google ff op 'drugstest'. Er is altijd wel een testpunt in je omgeving te vinden. Misschien bij de vestiging van de ggd of zo. Je bent dan wel een van je pillen kwijt en de uitslag laat op zich wachten. Suk6
R
RealLid
01-01-2024, 00:00
#2
ce

Ik heb ook nog maar 1 keer xtc geslikt, maar wel 3 meteen na mekaar :grin: :grin: (idd die ervaring vergeet ik nooit nimmr)

Gwn ni te veul schrik hebbe om da binne te slikke
Gwn doen!
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij mijn eerst keer nam ik een hele, 1 uur later nog 1 ging prima maar waren ook niet hele sterke pilletjes.
B
BamHeroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga van het weekend voor de eerste keer xtc slikken maar ik heb er totaal geen verstand van dus ik hoop wat op te steken!

Ik heb hier de keuze uit Playboys of Mitsubishi's , wat kan ik het beste nemen?

Slik je de XTC meteen of hou je hem eerst in je mond?

Nog tips (behalve iets om op te kauwen) ?


B
B
BamHeroLid
01-01-2024, 00:00
#5
En nog iets, ik zag laatst een mooi sommetje om uit te rekenen hoeveel pillen je kan hebben .... maar wat was het ook al weeR?
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om te beginnen kan ik je al vertellen dat het merkje niet iets is wat garant staat voor kwaliteit.
Dat verschilt per regio. Ik zou diegene noemen waar je de beste verhalen over hebt gehoord uit jou omgeving. En dan niet wat de verkoper er zelf van zegt. Want die zeggen toch bijna altijd dat ze de beste hebben en dat de 1 nog beter is dan de ander.

Wat algemene tips:

Begin met een hele, en niet met een halve. XTC valt toch altijd goed, en als je direct een hele neemt knal je echt goed. En beleef je een fantastische eerste keer die je niet snel meer zult vergeten.
Bij een halve is je eerste keer lang zo indrukwekkend niet denk ik (misschien zullen sommigen het met me oneens zijn., de manier hoe het in slaat in bepalend voor de rest van de trip.

Drink regelmatig water of een andere drank. Maar ook niet teveel. Een longdrink glas per half uur moet goed zijn.
Teveel water spoelt de vitamines weg.

Houd rekening met de temperatuur en je "normale" uithoudingsvermogen. Je gaat snel over de grenzen van je lichamelijke kunnen (bijvoorbeeld erg lang rennen, door dansen enz).
Dit is niet erg als je dat af en toe even doet. Maar het is verstandig ook tijdens de trip je lichaam even wat rust gunt.

Houd goed in de gaten wanneer je wat in hebt genomen. Wanneer je erg van de kaart bent wil je nog wel eens vergeten dat je net wat in hebt genomen. Weet je het niet zeker, pak dan niet direct bij. Maar wacht even een uurtje, of minder als je het echt hard voelt weg ebben.



Verder, waar wil je het gaan nemen? Ergens thuis of op een feest/ uitgaans gebeuren.


Als je het thuis wilt gaan doen zou ik zorgen dat je lekker wat AA-drink of andere dranken van dat kaliber hebt.
Misschien een banaan als je behoefte krijgt om wat te eten.

Zorg thuis voor goede muziek, (mijn persoonlijke voorkeur ligt vaak bij elektronisch spul, goa, hardhouse, aphex twin, chemical brothers iets in die trent bijvoorbeeld).

Als je op een feest (q-dance e.d.) gaat voor de eerste keer met meerdere zalen. Spreek dan van te voren af waar jullie hoe laat heen gaan. Anders wordt het een getouwtrek en ben je de hele tijd aan het lopen ipv van je trip te genieten en de muziek.

En tot slot :) Geniet er van! Je gaat zowiezo een leuke nacht beleven. En vergeet niet een potje multivitamine te kopen bij de kruidvat (a - z) of Centrum van A tot Zink. Hiermee vul je je verbruikte vitamines extra snel aan. Neem de day after gewoon 2 caps in, en verder een week lang elke dag één.

Ohja, en ondanks dat het heel vet wordt :wink: realiseer je dat je genoeg tijd hebt om het weer te doen. Als je het elke week doet wordt het effect snel minder en verziek je je zelf er ook goed mee.


Gebruik met mate en het blijft leuk :) En houd je er ook niets aan over.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier nog een artikeltje over xtc:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecstasy
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#8
BamHero zei:
En nog iets, ik zag laatst een mooi sommetje om uit te rekenen hoeveel pillen je kan hebben .... maar wat was het ook al weeR?
Klik om te vergroten...

Je hebt heel veel MDMA nodig wil je over doseren, dus maak je daar niet druk om.
Neem gewoon eens per 2 uur bij als je die behoefte voelt en er zal weinig mis gaan. Neem in ieder geval niet bij als je het gevoel hebt dat je nog ff kan.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
TeQ zei:
BamHero zei:
En nog iets, ik zag laatst een mooi sommetje om uit te rekenen hoeveel pillen je kan hebben .... maar wat was het ook al weeR?
Klik om te vergroten...

Je hebt heel veel MDMA nodig wil je over doseren, dus maak je daar niet druk om.
Neem gewoon eens per 2 uur bij als je die behoefte voelt en er zal weinig mis gaan. Neem in ieder geval niet bij als je het gevoel hebt dat je nog ff kan.
Klik om te vergroten...

ja, je hebt misschien veel mdma nodig voor een overdosis. Maar als je veel neemt en vergeet dan te drinken de hele avond omdat je geen dorst hebt, kun je jezelf daardoor best in gevaar brengen hoor.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#10
DarkScope zei:
TeQ zei:
BamHero zei:
En nog iets, ik zag laatst een mooi sommetje om uit te rekenen hoeveel pillen je kan hebben .... maar wat was het ook al weeR?
Klik om te vergroten...

Je hebt heel veel MDMA nodig wil je over doseren, dus maak je daar niet druk om.
Neem gewoon eens per 2 uur bij als je die behoefte voelt en er zal weinig mis gaan. Neem in ieder geval niet bij als je het gevoel hebt dat je nog ff kan.
Klik om te vergroten...

ja, je hebt misschien veel mdma nodig voor een overdosis. Maar als je veel neemt en vergeet dan te drinken de hele avond omdat je geen dorst hebt, kun je jezelf daardoor best in gevaar brengen hoor.
Klik om te vergroten...


Klopt :) vandaar de andere tips dus ook :wink:
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#11
dan zou ik ook eens een vraag willen stellen , doe het maar snel even in het zelfde topic . Kga vrijdag ook eerste keer pillen pakken . heb er 3 gekocht , nu ben ik aan het denken : 1 nemen uurtje wachten en nog 1 nemen of 2 tergelijkertijd nemen dat ik de eerste keer nimmer vergeet !

wat is het beste
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zou gewoon beginnen met 1.. wanneer het werkt kijken of je er 1 bij kunt nemen en anders na een uurtje opnieuw kijken. En wanneer die 2e inslaat weer na een uurtje of 2 uur kijken wanneer je weer een nieuwe er bij neemt.

Hangt er ook vanaf waar je bent enz.... Als je in een openbare ruimte bent is het wel zo verstandig dat je er niet te scheef bij loopt.




Ohja... wat ik net nog niet gezegd had is dat het wel zo verstandig is er gewoon geen alcohol bij te nemen en al helemaal niet een hele hoop van te voren.

En blowen, ja ik vind het zelf vaak zonde van het effect. Maar ik blow zowiezo bijna niet ook. Vind dat nou echt niets aan.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou ik zou beginnen met halve je ken altijd bijnemen..

(klein) meisje had bad trip ervan.
Angstaanvallen enzo zei had een hele met 130mg mdma.

Oppassen man echt..

Groeten..
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou, doe het nu zon 6,5 jaar en heb echt nog nooit een bad trip gehad.

Kan wel zijn dat er troep in je pil zit natuurlijk, daarom moet je ook eerst kijken hoe die pillen die je hebt door anderen in je omgeving gewaardeerd worden.
Meestal als het troep is hoor je het vaak genoeg van mensen om je heen.

Meestal als je je ongemakkelijk voelt komt het omdat je te weinig hebt en er niet helemaal "in" zit, in je trip. Dat is mijn mening.

Mocht je toch met een halfje beginnen dan moet je dat vooral doen, maar ik raad het niet aan iig.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het een slechte tip van TeQ om gelijk een hele te nemen.
Ik heb bij mijn eerste keer een halve genomen en later (ik geloof echt 3 uur later) de andere helft. Ik heb een hele mooie avond gehad.
Ik begin nu (bijna 2 jaar later) nog steeds met een halve. Ik heb 1 keer een hele gepakt gelijk (3 maanden terug ofzo) en toen ging het niet zo heel erg goed. Hou het dus lekker bij die eerste halve :)

Ik zou het ook niet om de 2 uur bij pakken. Als je je wat slapper enzo begint te voelen, begint te voelen dat ie begint uit te werken dan pas bij nemen. Dat kan ook veel later zijn dan die 2 uur. Ligt er maar net aan hoe je erop reageert.

Kijk, iedereen reageert er anders op, maar waarom gelijk een hele nemen, als je blijkbaar dus niet eens weet hoeveel mg. mdma erin zit? Neem gewoon het zekere voor het onzekere en begin met een halve en kijk hoe je er zelf op reageert. Reageer je goed, dan kun je altijd een volgende keer wel beginnen met een hele, mocht je dat echt willen.

En idd, genoeg drinken, genoeg rust. Ga geen dingen plannen die je moet doen ofzo. Go with the flow :) En natuurlijk geniet ervan.
Zorg trouwens wel dat er mensen zijn die weten wat er kan gebeuren. Stel dat je in paniek raakt ofzo, dan is het wel handig als er iemand is die je kalmeert, dan is het sneller over :)
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ah, misschien moet ik het maar terug nemen van die hele dan :) Heb zelf in ieder geval altijd dat ik bij een halve me juist heel erg ongemakkelijk voel. En het dan pas goed gaat als ik er later nog wat bij neem.

En van die 2 uur bedoelde ik ook als indicatie, gewoon dan kijken of het je wat lijkt om dan wat bij te nemen. Zo niet dan zeker niet doen. :grin:

Hoop dat dat niet verkeerd is geïnterpreteerd dan :)
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ligt eraan, man of vrouw, gewicht? Gevoeligheid weet je nog niet. Maarja meestal zo als je gewone man bent zeg maar 80 kg is echt niet teveel om te beginnen met 1 kans dat je dan gaat op half is echt klein. Vrouwen idd beter even halfje. Maarja je weet het nooit he. Als je halve neemt kan je nooit fout gaan behalve dan dat je te laat aan gaat. Maar als je gelijk hele neemt en je bent er toevallig gevoelig voor ben je wel de lul.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."