Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSerotonine

Serotonine

20 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet iemand meer over serotonine. Hoelang duurt het precies voordat ie bijgeladen is? En bij een topic over drugs in de hersenen poste iemand een website waar stond dat bijgooien geen zin heeft omdat je serotonine op is? Maar na hoeveel mg MDMA is je serotonine op en heeft bijgooien geen zin meer? Want de 2e 3e 4e en 5e pil voel je zeker nog, dan is je serotonine nog niet op, dus dat is onzin, hoeveel serotonine heb je dan ongeveer?

zou sowieso wel eens willen weten hoe hard je maximaal kan gaan van mdma ( als je dus paar maanden wacht en dan blijft doorgooien ).

en uit de praktijk weet ik dat als je pil uit aan het werken is dat bijgooien ook geen zin meer heeft, terwijl als ie op zijn toppunt is het wel nog kan, hoe kan dat?
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#2
serotonine is ongeveer na + - 3 maanden weer hersteld
als je in een weekdn 10 pillen slikt en je serotonine is op
dan is het niet zo dat het dan de het volgende weekend totaal geen zin heeft om het weer te doen wel zul je er minder hard van gaan ivm met je serotonine en je tollerantie (correct me if im wrong :wink: )
en hoeveel mg MDMA je nodig hebt voor je serotonine op is geen flaw idee ik denk dat dat ook niet precies aan te tonen is
heb ik zo je vraag voldoende beantwoord?
update:als je pillen door blijft slikken wordt je op een gegeven moment niet meer erger waus maar dan moet je wel aardig door slikken (of hele sterke pillen hebben natuurlijk)
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jij wil het maar niet snappen.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja zeker goed beantwoord. Maar toch raar, ik heb een tijdje elke week 2 keer gedaan ( zon 4 per keer ), dus ongever 8 per week. En dat zon 2-3 maanden, toch had ik altijd love-gevoel , heb eigenlijk nog nooit 3 maanden ertussen gelaten en blijf altijd het love-gevoel hebben, ook al doe ik het zo vaak achter elkaar?hoe kan dat?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee. Dat werkt wat anders geloof ik. En het is sowieso erg slecht om zulke dingen te nemen als je het niet nodig hebt.
Je kunt wel 5-htp en l-tryptofaan nemen. Is te koop bij sommige smartshops en drogisten.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
MetaalKonijn zei:
Jij wil het maar niet snappen.
Klik om te vergroten...

leg het eens uit dan alsjeblieft als ik het niet snap. als je serotonine toch pas na 3 maanden is opgeladen is het toch onlogisch dat ik altijd love-gevoel heb al doe ik het zolang achter elkaar?snap jij het dan?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij ben jij ietwat in de war over je 'love-gevoel'. Zoals in een ander topic gezegd, door mathijs als ik me niet vergis, je gaat sowieso 'hard' van die pillen. Wellicht zou je 't eens na 3 maanden stoppen weer moeten proberen met hetzelfde aantal pillen.
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#8
als je na het gebruik van Xtc SSRI's (anti-depressiva) zal dan je serotoninepeil weer sneller aangevuld worden?
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#9
hmm ok,
ja ik ben zelf niet geintresseerd in Xtc (mede omdat ik dus ssri's heb)
maar zat ff te denken, want die dingen brengen je serotoninepeil weer wat hoger, maar blijkbaar fout gedacht.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja dat doen ze wel, maar ik geloof niet dat het helpt bij XTC. Je kan sowieso geen XTC gebruiken als je aan de ssri's zit. Erg gevaarlijk.
Maar misschien kan het trouwens ook wel...begin nu te twijfelen..zou je even moeten opzoeken :)
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#11
volgens mij krijg je gewoon teveel serotonine bij x in combinatie met ssri, dus ik doe het gewoon niet.
maar waarom zou het niet werken bij xtc dan om het aan te vullen?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja waarschijnlijk werkt het ook wel. Maar ios het niet zo dat je een kuur van ssri's moet doen voordat het effect heeft?
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#13
jep, twee weken werkt het pas, althans dat je het effect gaat voelen,
maar weet niet hoe het in de twee weken met je serotoninepeil zit.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#14
MetaalKonijn zei:
Volgens mij ben jij ietwat in de war over je 'love-gevoel'. Zoals in een ander topic gezegd, door mathijs als ik me niet vergis, je gaat sowieso 'hard' van die pillen. Wellicht zou je 't eens na 3 maanden stoppen weer moeten proberen met hetzelfde aantal pillen.
Klik om te vergroten...

wat zou er dan van zorgen dat je de pillen wel voelt, ik dacht dat het alleen op de serotonine werkte, of ook op een andere neurotransmitter ( blijkbaar wel ).

ik weet niet, het gevoel van iedereen te houden en zo, dat heb k elke keer als ik x doe.Bel dan altijd me vriendin op om lulkick te bouwen en dat ik zoveel van haar hou en zo. Lijkt me love-gevoel, al gaf het de 1e paar keer een specialer gevoel.
L
LapzwansLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klik hier om een powerpoint ding te downloade, als je dat doorleest snap je het denk ik wel, het gaat over XTC, maar er staat ook veel over de werking van serotonine en hoe dat allemaal gaat enzo :)

kdenk dat je er wel wat aan hebt
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Lapzwans zei:
Klik hier om een powerpoint ding te downloade, als je dat doorleest snap je het denk ik wel, het gaat over XTC, maar er staat ook veel over de werking van serotonine en hoe dat allemaal gaat enzo :)

kdenk dat je er wel wat aan hebt
Klik om te vergroten...

We hebben het hier wel over DarkScope he :wink:
L
LapzwansLid
01-01-2024, 00:00
#17
ok, de andere neurotransmitter is dopamine (dat staat ook in da powerpoint ding)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dzy zei:
Lapzwans zei:
Klik hier om een powerpoint ding te downloade, als je dat doorleest snap je het denk ik wel, het gaat over XTC, maar er staat ook veel over de werking van serotonine en hoe dat allemaal gaat enzo :)

kdenk dat je er wel wat aan hebt
Klik om te vergroten...

We hebben het hier wel over DarkScope he :wink:
Klik om te vergroten...

alsof jij het snapt? leg me dan maar eens uit waarom ik na 3 maanden 2 keer per week de laatste keer nog steeds me vrienden ging omhelzen door love-gevoel? geen antwoord, dan snap je het blijkbaar evenveel als ik :wave:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#19
die site klopt niet, en anders weten jullie het ook niet of vinden jullie het te ingewikkeld om te (willen) begrijpen ? (???). Er staat na 4 uur is xtc uitgewerkt en het slikken van een nieuwe pil heeft geen zin ( alsof na 1 pil je serotonine op is en alsof xtc 4 uur lang werkt en dan pas begint uit te werken ). Verder staat er dat het bewustszijnveranderende effect het love-gevoel is en het oppeppende door dopamine? Dus door wat raak je van de kaart?, door niks zeker?haha
p
popiejopieLid
01-01-2024, 00:00
#20
DarkScope zei:
MetaalKonijn zei:
Volgens mij ben jij ietwat in de war over je 'love-gevoel'. Zoals in een ander topic gezegd, door mathijs als ik me niet vergis, je gaat sowieso 'hard' van die pillen. Wellicht zou je 't eens na 3 maanden stoppen weer moeten proberen met hetzelfde aantal pillen.
Klik om te vergroten...

wat zou er dan van zorgen dat je de pillen wel voelt, ik dacht dat het alleen op de serotonine werkte, of ook op een andere neurotransmitter ( blijkbaar wel ).

ik weet niet, het gevoel van iedereen te houden en zo, dat heb k elke keer als ik x doe.Bel dan altijd me vriendin op om lulkick te bouwen en dat ik zoveel van haar hou en zo. Lijkt me love-gevoel, al gaf het de 1e paar keer een specialer gevoel.
Klik om te vergroten...

En juist dat speciale gevoel van de eerste keer is het ontbrekende stukje! Dat is het gevoel wat je nooit meer terugkrijgt bij te vaak gebruiken. Zelf gebruik ik slechts 1 x in de twee maanden ongeveer en slik dan zo'n 3 á 4 pillen. (ben ruim 100 kg, dus heb het wel nodig :grin: )
Ik ervaar wél telkens opnieuw dat speciale gevoel dat me de eerste keer is overkomen. Ik heb wel eens twee dagen achter elkaar gebruikt en natuurlijk ging ik ook de tweede dag lekker. Wel had ik meer nodig en de beleving was veel korter. Maar dat speciale gevoel kwam net niet. De keer daarna, zo'n 7 weken later weer wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."