Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIJSKOUD!

IJSKOUD!

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PRINCEZS_Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik Mdma op heb heb ik het altijd zo verschrikkelijk KOUD!
Echt, dan voelt het of het -10 is ofzo, en dan staat de verwarming op 21 en ik heb een trui aan, nog steeds voelt het gewoon letterlijk of ik
Bevroren ben :( dat verpest het tog wel een beetje altijd..

Hebben meer mensen dit?
En hoe kan het?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zal wel samenhangen met het zweethandjesgebeuren.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
IJskoud zijn mn handen als ik een pilletje op heb, en koude rillingen over mn lichaam. Ik vind het op zich niet zo heel erg storend. De verwarming gaat dan wat omhoog en het is eigenlijk ook zo weer "vergeten".

Waar het volgens drugsinfoteam door komt:
Bij iedereen die MDMA neemt gaat de temperatuur omhoog. Dat kan er bij jou voor zorgen dat je het warm krijgt. Als je temperatuur omhoog gaat, dan kan je omgeving kouder aanvoelen. Daardoor zou zij het koud kunnen krijgen. Het gaat dan dus om gevoelstemperatuur.
Klik om te vergroten...
Dat verklaart voor mij wel de rillingen maar niet de echt als ijsklompjes aanvoelende handen.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik het thuis doe heb ik het eigenlijk nooit goed van temperatuur. Als het te koud is, verwarming op, dan heb ik het weer te warm, etc... Niet dat ik het veel doe, enkel als ik of een vriend alleen thuis zijn.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
meestal geen last van temperatuur.. heb wel 1 keer gehad dat ik het te koud had als ik buiten was en te warm binnen.. was erg mottig
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het heb het altijd heel erg koud als het begint te werken, maar daarna is het echt van het ene moment op het andere heerlijk lekker warm, zwoel weer.... één van de lekkerste dingen van XTC; de warmte :openmouth:
M
MissDiorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het ook meestal superkoud!!
Paarse handen en voeten van de kou terwijl iedereen het warm heeft.
Misschien komt het ook doordat je meer rookt, dat heeft met je doorbloeding te maken he..
:wave:
n
nicole1973Lid
01-01-2024, 00:00
#8
brr

Ja ken het .. als die gaat werken krijg ik al ijsjatten.. maar die worden wel weer warm.. maar tegen de tijd dat ik richting bed wil is alles koud .. zelfs onder de hete douche kippevel haha.. nou ja komt altijd wel goed.. maar prettig is het niet soms kruip ik even met een badjas onder de deken en dan na 5 min ben ik weer bij gekomen hahaha..
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Krijg het overal koud van, of ik nu slik, snuif of een jointje rook :rolleyes:
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#10
caatje zei:
IJskoud zijn mn handen als ik een pilletje op heb, en koude rillingen over mn lichaam. Ik vind het op zich niet zo heel erg storend. De verwarming gaat dan wat omhoog en het is eigenlijk ook zo weer "vergeten".

Waar het volgens drugsinfoteam door komt:
Bij iedereen die MDMA neemt gaat de temperatuur omhoog. Dat kan er bij jou voor zorgen dat je het warm krijgt. Als je temperatuur omhoog gaat, dan kan je omgeving kouder aanvoelen. Daardoor zou zij het koud kunnen krijgen. Het gaat dan dus om gevoelstemperatuur.
Klik om te vergroten...
Dat verklaart voor mij wel de rillingen maar niet de echt als ijsklompjes aanvoelende handen.
Klik om te vergroten...

Komt denk ik doordat je ledematen en zeker je handen een paar graden kouder zijn dan de rest van je lichaam, waardoor ze dan extra koud aanvoelen... Kan natuurlijk ook bullshit zijn, maar mij lijkt dat vrij aannemelijk.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
de reden is gewoon dat je lichaamstemperatuur omhoog gaat, dus daarom krijg je het koud..

meestal heb ik op feesten juist het omgekeerde, dan heb ik na 5 minuten feesten echt al ontzettend warm en en ongeloofelijk droge mond
terwijl op andere drugs heb ik dat nooit

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."