Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSerotine

Serotine

40 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat had wat kalmer aan gekund, maarja... :mrgreen:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mulholland Drive zei:
Dat had wat kalmer aan gekund, maarja... :mrgreen:
Klik om te vergroten...

ja eigelijk wel he :tongueout:

maar ja jullie moeten de komende maanden niet echt op mij letten, ik kan nogal chagarijnig over komen... maar dat komt gewoon omdat ik een tijdje ga stoppen met blowe en al die andere dingen...

eerst ff inversteeren in de toekomst :beer:
maja... dan moet het wel lukken he :rolleyes:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
hmm volgens mij is het nog niet echt een topantwoord ofzo
lees zometeen nog een keer die tekst ff

oi oi :wink:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Japi-10 zei:
hmm volgens mij is het nog niet echt een topantwoord ofzo
lees zometeen nog een keer die tekst ff

oi oi :wink:
Klik om te vergroten...

oke, dus als ik je vraag goed begrijp wil je weten waarop je nog "harder" gaat als je pillen slikt als je serotonine op is...

Nou dat zit namelijk zo...

Een Xtc trip heeft met veeeeel meer dinge te maken dan alleen die serotonine...
De serotonine zorgt alleen voor het vrolijke en gebroederlijke gevoel...
Zo zitten er ook nog andere stoffen (weet niet zo gauw welke) waardoor je meer energie krijgt, je straker gaat staan, je meer gaat praten enz.. enz..

Dus als die serotonine op is wil niet zeggen dat die andere stoffen niet meer aanslaan...
natuurlijk heb je het gevoel dat je harder gaat als je meer slikt...

maar of dat nou zo verstandig is betwijfel ik... :wave:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga niet harder als ik meer slik..
Wel als ik tegelijk slik maar kan niet iets 2x voelen inslaan..

Maar oke die blijheid heb ik ondanks dat ik geen serotine (Nauwelijks) blijkbaar had ben ik toch redelijk blij..

Al hoewel ik af en toe ook geiriteerd begon te raken als mensen naar me keken omdat ik mooi geniete..

Bendankt voor info !

Gr :wave:
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#6
qinn zei:
Japi-10 zei:
hmm volgens mij is het nog niet echt een topantwoord ofzo
lees zometeen nog een keer die tekst ff

oi oi :wink:
Klik om te vergroten...

oke, dus als ik je vraag goed begrijp wil je weten waarop je nog "harder" gaat als je pillen slikt als je serotonine op is...

Nou dat zit namelijk zo...

Een Xtc trip heeft met veeeeel meer dinge te maken dan alleen die serotonine...
De serotonine zorgt alleen voor het vrolijke en gebroederlijke gevoel...
Zo zitten er ook nog andere stoffen (weet niet zo gauw welke) waardoor je meer energie krijgt, je straker gaat staan, je meer gaat praten enz.. enz..

Dus als die serotonine op is wil niet zeggen dat die andere stoffen niet meer aanslaan...
natuurlijk heb je het gevoel dat je harder gaat als je meer slikt...

maar of dat nou zo verstandig is betwijfel ik... :wave:
Klik om te vergroten...

Wat zijn al die stoffen dan? De werkzame stof in xtc is toch mdma?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMA zorgt voor een verhoogde afgifte van serotonine. Serotonine zorgt ervoor dat de plekjes die aangeraakt moeten worden zodat jij je gelukkig voelt en iedereen lief vindt, worden aangeraakt.
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat weet ik...

Maar qinn zegt dat er nog meer stoffen mee gemoeid zijn...wat zijn die dan?

In sommige pillen zit ook speed, dat weet ik...

pff ik ga maffen :grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
MDMA werkt ook op je dopamine. Geloof dat, die stof de reden is dat je alsnog wel vaag wordt ook al is je serotine op.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb trouwens ooit nog eens een serotonine topic geopend. Misschien hebben de nieuwelingen hier wat aan :)

Serotonine
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#11
matthijs zei:
MDMA werkt ook op je dopamine. Geloof dat, die stof de reden is dat je alsnog wel vaag wordt ook al is je serotine op.
Klik om te vergroten...

kijk dit is wat wij wilde weten. Als ik veel achter elkaar mdma neem is dat gevoel van ik hou van alles wel wat minder, maar voel me altijd nog wel verbonde met de gene waarmee ik trip ( maar na een weekje is het natuurlijk weer een klein stukje bijgevuld daarom dus ). De dopamine is dan dus de reden dat ik me wle nog altijd zpo gelukkig voel als ik mdma neem ( maakt dus niet uit hoevaak achter elkaar ), en dus ook de reden dat je nog tript en nog steeds even vaag wordt. Wat ik wel merk is dat als ik 2 maanden wacht, dat dan de muziek opeens weer geweldig klinkt, en als ik het elke week doe klinkt het maar een stukje beter als normaal ( dus dat zou dan met serotonine samen moeten hangen?).

Maar, als ik mdma neem voel ik me beter/gelukkiger dan als ik sos neem ( dat ook veel dopamine vrijmaakt ). Dus ik kan ervan uitgaan dat mdma meer dopamine vrijmaakt dan coke? En, van coke wordt je niet of nauwelijks vaag eigenlijk, terwijl het ook je dopamine verhoogd? dus mdma doet het meer of in andere gebieden van je hersenen?

sorry voor al deze vragen ben gewoon heel nieuwsgierig.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goede vragen en ik heb werkelijk geen idee.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#13
google mdma eerste link:

MDMA (3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine), most commonly known by the street names Ecstasy, E, X, or XTC is a semisynthetic entactogen of the phenethylamine family, whose primary effect is believed to be the stimulation of secretion as well as inhibition of re-uptake of large amounts of serotonin as well as dopamine and norepinephrine in the brain, inducing a general sense of openness, empathy, energy, euphoria, and well-being.
Klik om te vergroten...

dopamine en norepinephrine spelen dus ook een rol. En verder is nog lang niet alles bekend van het hoe en waarom van dergelijke stoffen dus een exact antwoord zal moeilijk worden. En voor wat norepinephrine doet ga je zelf maar een keer aan t googelen! :grin:
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben ook veel te gevoelig ook he

http://en.wikipedia.org/wiki/MDMA#Pharmacokinetics
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
nutsss zei:
Ik ben ook veel te gevoelig ook he

http://en.wikipedia.org/wiki/MDMA#Pharmacokinetics
Klik om te vergroten...

haha tnx. norephenephrine is gewoon noradrenaline is als ik het goed heb, ik weet wel wat dat doet. Maar ook zoiets, bij een beschrijving van effecten van een drug, staat nooit of je er vaag van wordt of niet, er staat well-being empathy etc. Maar niet dat je vaag wordt, dat moet toch ook een chemische achtergrond hebben?
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#16
the mechanism by which MDMA causes its unusual psychoactivity is largely unknown
Klik om te vergroten...

En dan vraag jij die dingen aan een stelletje pillenslikkers hier? Is user A.Einstein al aangemeld? Ik denk dat er heel veel processen in gang worden gezet waarvan men dus nog geeneens weet heeft. Dus er zal wel een chemische verklaring zijn maar die is er of nog niet of is altijd weer discutabel.

En wat is vaag worden? Dat is op zichzelf al vaag.
n
nicole1973Lid
01-01-2024, 00:00
#17
misschien een hele stomme vraag hoor.. maar als je serotonine op is zou je dat in je dagelijkse ding toch vooral moeten merken .. in de zin van zwaar down zijn enz.. en zo lang je je ok voelt de dagen na gebruik zou dat toch ook moeten betekenen dat het nog voldoende aanwezig is? Of ben ik helemaal verkeerd geïnformeerd???

Grz
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je serotonine op is, leef je niet meer. Tuurlijk verbruik je niet al je serotonine als je vaak MDMA gebruikt, dan zou je overlijden. Er is alleen dusdanig minder in de pre-synaptische cel aanwezig dat MDMA weinig tot geen effect meer heeft.
n
nicole1973Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bal0n zei:
Als je serotonine op is, leef je niet meer. Tuurlijk verbruik je niet al je serotonine als je vaak MDMA gebruikt, dan zou je overlijden. Er is alleen dusdanig minder in de pre-synaptische cel aanwezig dat MDMA weinig tot geen effect meer heeft.
Klik om te vergroten...

ja ok maar als het "echt " aan het opraken is merk je dat toch als eerste aan een depri gevoel ?

Ik heb nogal wat feestjes de afgelopen tijd dus gebruik 3 van de 4 weekenden ca 2 pillen en behalve wat vermoeidheid (2de dag ) voel ik me prima ...ook tijdens het gebruik "hakt"die lekker zoals gewoonlijk.. hij is sneller weg of dat gevoel heb je dat moet ik toegeven dus je bent geneigd bij te nemen en die komt ook weer gewoon goed op en doet zn werk... het mega uitgelaten gevoel is idd wat minder dan eerst maar zeker niet weg .. Nou moet ik zeggen dat ik dagelijks L- tryptofaan neem ( nam ik al om lekker te slapen ) misschien scheelt dat ook wel iets

Grz Nicole
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb 2 maanden geleden zon anderhalve maand elk weekend wel gebruikt, 1 keer ongeveer, dat is dus zon 6 keer ahcter elkaar. Nou is het komend weekend carnaval hier dus wil eig weer. Ben dan precies 2 maanden gestopt. Is dat genoeg zodat me serotonine weer helemaal hoog is, ook al heb ik het 2 maanden geleden 6 keer achter elkaar gedaan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."