Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSerotine

Serotine

40 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hej,

Ik las net in een report een kleine discussie over serotine..
Ikzelf heb 2 weken lang elke dag xtc geslikt soms 1 of 2 of 3 tegelijk/verdeeld.

Nja na 1e/2e dag is me serotine dus op..
Die dag ging ik wel het 'hardst' zeg maar omdat ik toen klappertanden had en nog meer waardoor ik merk dat ik harder ging :wink: .

Maar eigenlijk vond ik dat ik elke keer behoorlijk ging in die tijd ondanks dat me serotine op is / zou moeten zijn.

Wat zorgt er dan nog voor dat ik zo 'hard' ga ?

Bvd :wave:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
Japi-10 zei:
Hej,

Ik las net in een report een kleine discussie over serotine..
Ikzelf heb 2 weken lang elke dag xtc geslikt soms 1 of 2 of 3 tegelijk/verdeeld.

Nja na 1e/2e dag is me serotine dus op..
Die dag ging ik wel het 'hardst' zeg maar omdat ik toen klappertanden had en nog meer waardoor ik merk dat ik harder ging :wink: .

Maar eigenlijk vond ik dat ik elke keer behoorlijk ging in die tijd ondanks dat me serotine op is / zou moeten zijn.

Wat zorgt er dan nog voor dat ik zo 'hard' ga ?
Klik om te vergroten...

het is seroTOnine, maar maakt niets uit. Had je wel na die paar dagen minder het " ik hou van iedereen " - gevoel? Ik wel maar houdt het altijd, hoe vaak ik ook doe, niet meer zoals op het begin natuurlijk, ook blijf ik altijd super hard gaan en altijd even happy worden ervan, dus ik vraag dat me ook altijd al af wat jij nu vraagt :)

Bvd :wave:[/quote]
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja dat heb ik dus ook en hoor iedereen altijd serotoine op bla bla..
Mjah daarom vroeg ik het nu maar is :) ..

Mjah idd iedereen is wel aardig..
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die serotine is idd op na een a twee dagen, hangt er van af hoeveel je neemt in de weekend, maar na 1 week is die bij mij toch altijd weer genoeg trug op peil hoor, het duurt heus geen drie maanden voor je hersenen om alle serotine terug op peil te krijgen...
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja maar ik gebruikte elke dag een tijdje,hoe komt het dat ik gewoon al die dagen lekker stuiterde xD ?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
flashkop zei:
het duurt heus geen drie maanden voor je hersenen om alle serotine terug op peil te krijgen...
Klik om te vergroten...

Hoe weet jij dat zo zeker dan?
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#7
xtc wordt ook aangelengd met speed vaak, waarschijnlijk ben je daarop gaan driften
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pille zijn getest ..
Helemaal schoon alleen mdma..

En speed is niet echt freakend ofzo..
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#9
MetaalKonijn zei:
flashkop zei:
het duurt heus geen drie maanden voor je hersenen om alle serotine terug op peil te krijgen...
Klik om te vergroten...

Hoe weet jij dat zo zeker dan?
Klik om te vergroten...
Omdat ik altijd na een week weer volledig terug in topconditie ben(zelf al eerder) maar een pil werkt op dat moment ook trug volledig, heb dit ondervonden door dezelefde pillen te gebruiken over 3 weekends...
m
mindLid
01-01-2024, 00:00
#10
flashkop zei:
Die serotine is idd op na een a twee dagen, hangt er van af hoeveel je neemt in de weekend, maar na 1 week is die bij mij toch altijd weer genoeg trug op peil hoor, het duurt heus geen drie maanden voor je hersenen om alle serotine terug op peil te krijgen...
Klik om te vergroten...
serotonine raakt nooit op, anders ben je dood.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
XTC
De werkzame stof in XTC is 3,4-metyleendioxymethamfetamine, ofwel mdma. In de hersenen zorgt mdma voor een verhoogde afgifte van de neurotransmitter serotonine en in mindere mate adrenaline.

* Serotonine is van invloed op je stemming, leervermogen en geheugen.
* Een tekort kan depressie veroorzaken.
* Daarnaast is het stofje betrokken bij slaap/waakritme, eetlust en temperatuursregeling.

Mdma blokkeert de terugkeer van serotonine naar de neuron waar het vandaan komt. Daardoor blijft het tussen het zendende en ontvangende neuron in zitten. Telkens als het in aanraking komt met de ontvanger, wordt er een signaal gegeven. Daarbij zorgt mdma dat er ook nog eens meer serotonine dan normaal vrijkomt. De gebruiker krijgt een heel goed humeur en voelt een sterke verbondenheid met andere mensen. De extra adrenaline zorgt voor een groter uithoudingsvermogen. De nadelen zijn dat de lichaamstemperatuur, slaapgevoelens en het geheugen ontregeld worden. Bovendien kan serotonine in het lichaam opraken.Het lichaam breekt verstuurde serotonine af als deze niet terugkeert naar de eigen neuron.
Uiteindelijk kan er meer serotonine afgebroken worden dan er in de hersenen gemaakt wordt. Als de voorraad opraakt, in de kans op een depressie groot. Antidepressiva bevatten daarom serotonine.
Klik om te vergroten...

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/607-de-verslaving-van-drugs.html
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuke link caatje :grin:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#13
caatje zei:
XTC
De werkzame stof in XTC is 3,4-metyleendioxymethamfetamine, ofwel mdma. In de hersenen zorgt mdma voor een verhoogde afgifte van de neurotransmitter serotonine en in mindere mate adrenaline.

* Serotonine is van invloed op je stemming, leervermogen en geheugen.
* Een tekort kan depressie veroorzaken.
* Daarnaast is het stofje betrokken bij slaap/waakritme, eetlust en temperatuursregeling.

Mdma blokkeert de terugkeer van serotonine naar de neuron waar het vandaan komt. Daardoor blijft het tussen het zendende en ontvangende neuron in zitten. Telkens als het in aanraking komt met de ontvanger, wordt er een signaal gegeven. Daarbij zorgt mdma dat er ook nog eens meer serotonine dan normaal vrijkomt. De gebruiker krijgt een heel goed humeur en voelt een sterke verbondenheid met andere mensen. De extra adrenaline zorgt voor een groter uithoudingsvermogen. De nadelen zijn dat de lichaamstemperatuur, slaapgevoelens en het geheugen ontregeld worden. Bovendien kan serotonine in het lichaam opraken.Het lichaam breekt verstuurde serotonine af als deze niet terugkeert naar de eigen neuron.
Uiteindelijk kan er meer serotonine afgebroken worden dan er in de hersenen gemaakt wordt. Als de voorraad opraakt, in de kans op een depressie groot. Antidepressiva bevatten daarom serotonine.
Klik om te vergroten...

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/607-de-verslaving-van-drugs.html
Klik om te vergroten...
nou, ik denk eerlijk gezegd dat hij gelijk heeft. Serotonine regelt namelijk zoveel in het lichaam, als ie opraakt, ga je denk ik wel dood ja.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#14
DarkScope zei:
nou, ik denk eerlijk gezegd dat hij gelijk heeft. Serotonine regelt namelijk zoveel in het lichaam, als ie opraakt, ga je denk ik wel dood ja.
Klik om te vergroten...

:confused: Reageer je nou op caatje? :confused:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
Qocaïne zei:
DarkScope zei:
nou, ik denk eerlijk gezegd dat hij gelijk heeft. Serotonine regelt namelijk zoveel in het lichaam, als ie opraakt, ga je denk ik wel dood ja.
Klik om te vergroten...

:confused: Reageer je nou op caatje? :confused:
Klik om te vergroten...

ja, kijk, er staat dat het op kan raken, dus dat je helemaal geen serotonine meer zou hebben, 0,0. Ik denk dat ze met op bedoelen heel weinig, want serotonine regelt veel, stel het zou op zijn, en het regelt het waak/slaap ritme, als het op is ben je dus niet moe en niet wakker ( maar wat dan? ), en ook het eetritme, als het op is heb je geen honger en ook niet wel honger?
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#16
flashkop zei:
Die serotine is idd op na een a twee dagen, hangt er van af hoeveel je neemt in de weekend, maar na 1 week is die bij mij toch altijd weer genoeg trug op peil hoor, het duurt heus geen drie maanden voor je hersenen om alle serotine terug op peil te krijgen...
Klik om te vergroten...

Dus jij wil zeggen dat de wetenschappers die hebbe kunnen aantonen dat de serotonine in ongeveer 3 maande weer is bijgevuld in je herssenen onzin lulle?

En wil je daarmee ook zeggen dat alle verslavings netwerken in nederland en omstreken slechte informatie doorspeeld aan drugsgebruikers?


of wat wil je daarmee zeggen flashkop?
dat je bullshit lult?

maja...
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maja :wave:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ooooh Qinn! Rustig jongen :P

Flashkop... ik denk dat Qinn je duidelijk wilt maken dat je er flink naast zit!! :beer:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Qocaïne zei:
Ooooh Qinn! Rustig jongen :P

Flashkop... ik denk dat Qinn je duidelijk wilt maken dat je er flink naast zit!! :beer:
Klik om te vergroten...

idd :P
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mulholland Drive zei:
Dat had wat kalmer aan gekund, maarja... :mrgreen:
Klik om te vergroten...

ja eigelijk wel he :tongueout:

maar ja jullie moeten de komende maanden niet echt op mij letten, ik kan nogal chagarijnig over komen... maar dat komt gewoon omdat ik een tijdje ga stoppen met blowe en al die andere dingen...

eerst ff inversteeren in de toekomst :beer:
maja... dan moet het wel lukken he :rolleyes:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#20
hmm volgens mij is het nog niet echt een topantwoord ofzo
lees zometeen nog een keer die tekst ff

oi oi :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."