Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAls je slecht gaat op de x, neem je dan een benzo??

Als je slecht gaat op de x, neem je dan een benzo??

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#1
suiker helpt ook tegen xtc als ie bad gaat
veel suiker laten eten

of cola laten drinken. :beer:
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind niets over de combinatie van benzodiazepines en x op internet.

Het lijkt logisch dat als je slecht gaat op de x, je een kalmeermiddel zou nemen.
Maar echt 100% zeker hierover ben ik niet.
Het zit namelijk zo dat een vriend van me al jarenlang geen x meer durft nemen omdat hij eens is slecht gekomen op de x.
Maar hij zou het wel weer eens durven moest hij iets bij zich hebben dat 'bad' gaan tegengaat.

Mensen met ervaring rond benzo's gebruiken bij slechtgaan op x?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk dat het beter helpt bij tripmiddelen als paddo's en lsd dan bij XTC. Ben zelf nog nooit bad gegaan van xtc maar dat lijken me vooral lichaamelijke ongemakken. Die dingen interesseren je misschien niet zoveel meer als je een benzo hebt gepakt maar echt over gaat het niet.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Telefoon zei:
suiker helpt ook tegen xtc als ie bad gaat
veel suiker laten eten

of cola laten drinken. :beer:
Klik om te vergroten...

Wat heeft suiker met je serotonine gehalte te maken ?
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Telefoon zei:
suiker helpt ook tegen xtc als ie bad gaat
veel suiker laten eten

of cola laten drinken. :beer:
Klik om te vergroten...

Hmm ik drink meestal cola als ik op de x zit ..... snap niet echt de link met het verminderen van bad gaan.

trouwens, vitamine c en druivensuiker en al, ja dat ken ik ook wel, maar ik denk toch dat benzos beter helpen?
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je fout gaat op xtc is er iets verkeerds met je echt serieus
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe kun je nou ooit fout gaan op de xtc ??
Je kan (volgens mij dan) toch alleen lichamelijke klachten krijgen zoalsL: buikpijn, misselijkheid enz

Kan iemand mij eens een ervaring van "bad" gaan op xtc beschrijven ??
B
BooYaLid
01-01-2024, 00:00
#8
kheb al gevallen gelezen die volledig paranoia werden met achtervolgingsangst
natuurlijk is zoiets zeldzaam en volledig persoonsgebonden :)
en fysiek bad gaan zal dan wss wel zijn door teveel te nemen
mss ook nierklachten en sommige uiterste gevallen zijn allergisch voor xtc
die krijgen dan problemen mé hun lever denkik
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#9
paranoia van xtc, echt waar.....FREAK
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik word soms een beetje para van speed (echo's opeens dicht bij me oor terwijl er niemand om me is, of stemmetjes verweg en dan OPEENS dichtbij :rolleyes: :openmouth: ) dus misschien zit er dan speed in je pillen?
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#11
^_^ zei:
paranoia van xtc, echt waar.....FREAK
Klik om te vergroten...

Geloof het of niet, het komt voor, meestal bij overmatig gebruik of instabiele persoonlijkheid.
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja kindjes ik dacht vroeger ook zoals jullie : hoe de fuck kan je nu misgaan op x??

tot ik het zelf eens voorhad. Je krijgt een soort angstgevoel over je heen, dat niet te duiden is. Alles wordt griezelig en zo en je wil zo rap mogelijk weg van alles.
Neem eens veel te veel pillen in eens en je zal wel zien dat het ook mentaal kan foutlopen ipv enkel lichaamlijk.
Natuurlijk als je x in combi met alcohol slikt zal je daar al zoiezo minder last van krijgen. Maar zuiver x kan echt wel mentaal omslaan hoor !
Ik hoop voor jullie dat je het nooit mag meemaken uiteraard.
Het is te vergelijken met een langdurige paniekaanval ( als je dat ook al niet kent dan heb je echt geluk, meest kutgevoel ooit )

Heel veel serotonine kan angst uitlokken. Zo simpel is het.
Het effect van alle drugs is als een omgekeerde U-curve, neem je te veel dan verandert de euforie in angst. ( enkel bij alcohol is dat niet zo ).
Bij sommige mensen ligt die grens al lager idd, maar daarvoor ben je nog geen freak dank u.
greetz
b
ballie15Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nonfreakish

Ik beschouw mezelf niet als een freak,
maar ben wel degelijk bad gegaan op XTC.
Ik moet er wel bij vermelden dat het mijn eerste keer was en dat ik er niet helemaal "gerust" in ging. Daarbij waren het redelijk zware pillen.

Ik had even geen rekening gehouden met het inslaan van die pil.
Ik had een halve genomen en voelde na een uur niets. Toen nam ik er nog een halve bij. Vlak daarna sloeg de eerste helft pas in.
Die inslag was voor mij zo heftig, dat ik dacht dat ik verkeerde pillen had.
Dan ga je doorspacen op die gedachte en word je bang.

Natuurlijk heb je dan ook de lichamelijke ongemakken die je alleen nog maar banger maken. Die ene keer had ik gewoon moeten denken: "Dit komt door de drugs, het gaat over" Maar ik dacht: "Mijn drugs zijn fout en ik ga dood"
Ik heb dus de rest van de dag niet meer normaal na kunnen denken. Nu vind ik dat juist wel lekker en kan ik mezelf laten gaan. Toen wilde ik er alleen maar controle over houden en dat werkte behoorlijk averechts.

Qua gevoelens en gedachtes:
- Denken dat het nooit ophoudt.
- Mensen en drukte compleet niet aankunnen.
- Constant nadenken over je gedachtes en dat kut vinden.
- Eigenlijk alles kut vinden wat er op dat moment gebeurt.
- Van je paniek niet meer fatsoenlijk kunnen ademen. ( of een soort van andersom)
- Je voelt je gewoon de hele tijd benauwd, opgejaagd, angstig, je kan niks aan.

Achteraf bedenk ik me wat een grote mindfuck het eigenlijk is geweest.
Als ik het gewoon over me heen had laten komen zonder te vechten was dit vast niet gebeurd en had ik de hele dag keihard zitten spacen en genieten.
Het was gewoon even te veel, te snel.
Maar ja, nu weet ik ook dat ik even door het "inslagmoment" heen moet.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb eens een pil genomen toen ik eigenlijk nog maar net genezen was van een zware virale infectie..

heb moeten kotsen en buiten had ik altijd te koud en binnen veel te warm.. in het begin was het dus ook niet echt chill

nu ja echt slechtgaan was dit niet hoor, maar superchil ga ik da ook nie noemen :wave:

ma kdenk da het vooral door lichamelijke ongemakken verkeerd gaat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."