Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsinterview?

interview?

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zet je vragen gewoon hier neer joh, misschien krijg je wel 10 keer antwoord, kun je kiezen uit de leukste.
h
hey12345Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hey mensen
ik moet voor een verslag op school iemand interviewen die ervaring heeft met XTC. ik moet t morgen af hebben dus als iemand het interview af wilt leggen laat dan ff je mail adres 8er en dan stuur ik de vragen wel door ^^
alvast bedankt.

N.
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik wil best meedoen, moet ik mijn mailadres in een persoonlijk bericht zetten?

grz
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#4
stel dat hij in groninge woont en ik in limburg dan is t nogal moeilijk om te handelen volges mij :grin:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga nou niet liegen hier hè! Je bent gewoon opzoek naar pillen!

Admid it! :mrgreen:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat doe je dan ook in bimburg? :beer:
h
hey12345Lid
01-01-2024, 00:00
#7
okay mensen ik zet hier wel me vragen neer ^^ ( bedankt voor het idee xD) over 10 minuten staan ze erop
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
En geen seconden later! :beer:
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
10 minuten,.....
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verwijder deze topic maar mod... :mrgreen:
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#11
1. Waarom ben je er aan begonnen?
Mijn nicht had er een paar meegenomen en zij had er eentje genomen dus ik had er toen ook 1 genomen, en zo verder enz.

2. gebruik je het nog steeds?
Ja Zaterdag MOH weer :grin:

3. is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?
1 x had ik er 5 op, maar was verkeerd gevallen had teveel vet gegeten denk ik.. dus alles uitgekotst later die nacht

4. hoe kom/kwam je er aan?
Mensen die de schijven verkopen,, gwn vaste dealers in de buurt :wink:

5. als je het nu niet meer gebruikt. hoe ben je er dan mee gestopt?
-

6. is het moeilijk om te stoppen?
Nee ik kan er nu mee stoppen als ik wil maar dat wil ik niet is gwoon fijn om 1 keer in de 3 maanden te doen daar hou ik het bij :wink:

7. wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?
zweverig, blij, alles ziet er vet uit, en je kan lekker lang uit je dak gaan en alle muziek is mooi :hearteyes:

8. hoeveel kost het ongeveer?
ik betaal 2,50 per pil, maar op een feest had ik een keer 5€ per stuk betaald

9. zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?
Heb het er wel eens met niet gebruikende vrienden over of met mijn vriendin die het niet gebruikt, maar hun willen dat niet,, en dat respecteer k :grin:

10. wanneer gebruik(te) je het?
Meestal in het weekend, en dan buiten, of bij een maat in huis.

11. zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?
jaa zat lol

12. hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?
1 x per 3 maanden maar deze maand tog al 2 keer dus moet maar is minderen.. :rolleyes:

grz
h
hey12345Lid
01-01-2024, 00:00
#12
1. Waarom ben je er aan begonnen?

2. gebruik je het nog steeds?

3. is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?

4. hoe kom/kwam je er aan?

5. als je het nu niet meer gebruikt. hoe ben je er dan mee gestopt?

6. is het moeilijk om te stoppen?

7. wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?

8. hoeveel kost het ongeveer?

9. zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?

10. wanneer gebruik(te) je het?

11. zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?

12. hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?




dit waren de vragen wilt iedereen er wel even uitleg geven bij de antwoorden

thanks ^^
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
hey12345 zei:
1. Waarom ben je er aan begonnen?

Omdat ik nieuwe vrienden maakte die altijd naar technofeesten gingen, en dan xtc gebruikte. Ze vertelde daar zo enthousiast over dat mijn nieuwsgierigheid gewekt werd. Toen ben ik een keer meegegaan, en heb ik het genomen. Daarvoor had ik het 1 keer gedaan in een compleet verkeerde omgeving, en situatie, dus ik wilde het eens goed meemaken.

2. gebruik je het nog steeds?

Ja

3. is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?

Ja, die allereerste keer. Toen had ik al 12 biertjes op ofzo, en het was in het buitenland. Ik kreeg een pil aangeboden van een man die ik niet kende, en ik kickte hem er gewoon in. Ontzettend dom achteraf gezien, maar zo ben ik... impulsief... Het is wel allemaal goedgekomen, maar ik ben zo ongeveer 2 uur heel bang en para geweest. Dacht dat ik dood ging, daarna werd het toch nog leuk.

4. hoe kom/kwam je er aan?

Eerst van die vrienden. Doordat we veel naar feesten gingen leerde ik steeds meer mensen kennen. Ook mijn inmiddels ex, die zelf dealde, dus dat was makkelijk. Door hem kwam ik in contact met nog meer dealers, en nu is t gewoon een kwestie van iemand aantikken, en ik krijg t voor free!

5. als je het nu niet meer gebruikt. hoe ben je er dan mee gestopt?

Niet gestopt, wel geminderd

6. is het moeilijk om te stoppen?

Lijkt me wel ja... helemaal stoppen met mdma? Never!! Ik zie mezelf als ik 30-40 ben ook nog wel mdma gebruiken. Al is het bv eens of twee keer per jaar.

7. wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?

Er komt een warm gevoel over me heen. Iedereen lijkt omgeven te zijn door deze gloed. Alles straalt positiviteit en liefde uit. Aan de andere kant lijkt mijn intuitie beter te werken, mensen die ik niet vertrouw, zal ik op mdma nog minder vertrouwen. Maar mensen die ik tof vind, vind ik op mdma echt heeel tof. Ik wil ook constant dat iedereen het om me heen naar de zin heeft, als ik het idee heb van niet, dan maak ik me veel sneller zorgen. Normaal ben ik daar helemaal niet zo mee bezig op een feestje. Ik kan er verder heerlijk op dansen, en als ik veel neem komen de rare hallucinaties, die ik persoonlijk niet echt bijster interessant vind op xtc, omdat het zo flauwekul is allemaal, en nogal storend.

Ik denk meestal ook wel veel na, en wil overal tegelijk zijn, dus ik heb de neiging om de hele tijd van zaal naar zaal te rennen, omdat ik niks van de muziek te missen...

8. hoeveel kost het ongeveer?

In kleine hoeveelheden zo rond de 2/3 euro per pil

9. zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?

Ja, zeker weten. Al moet je wel weten wat je doet met mdma, maar als iemand een beetje stabiel is, en een leuk leven heeft, dan kan het best.

10. wanneer gebruik(te) je het?

Meestal op grote technofeesten, maar ook wel eens nog na het feest op een after.

11. zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?

Ja, erg veel. Ik ken veel mensen die drugs gebruiken, en daarvan gebruikt iedereen ook mdma.

12. hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?

In het begin eens per 2/3 maanden. Dat ging een tijd goed. Toen begon het langzaam eens per maand te worden. Toen een tijdje gemiddeld eens per twee weken. Nu de laatste tijd is het weer eens per maand geworden, en wil nu weer terug naar die een keer per 2/3 maanden!

Maar het is moeilijk om te minderen, omdat er zoveel leuke feestjes zijn, en het dan gewoon zo ontzettend tof is om mdma te nemen. Maar ik weet van anderen dat je het echt niet teveel moet nemen. Dus ik hou me in!




dit waren de vragen wilt iedereen er wel even uitleg geven bij de antwoorden

thanks ^^
Klik om te vergroten...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
1. Waarom ben je er aan begonnen?
Omdat ik er veel mensen die ik ken super entausiast over waren, en ik wou wel eens ervaren hoe Xtc voelt en omdat het een relatief veilige drug is. Er is nog niemand aan dood gegaan behalve van die sukkels die 80 pillen in 1 keer slikken of niks drinken of andere drugs erbij gebruiken.

2. gebruik je het nog steeds?
Ja, tot nu toe 2 keer gedaan, en er zullen ongetwijfeld nog een paar keren volgen.

3. is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?
Nee, was altijd super

4. hoe kom/kwam je er aan?
Van een vriend

5. als je het nu niet meer gebruikt. hoe ben je er dan mee gestopt?
Zou er wel mee kunnen stoppen. Heb geen verslavingsdran ofzo.

6. is het moeilijk om te stoppen?
Nee, zie vraag 5

7. wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?
Superblij, vrolijk en alles was mooi zacht en lief. Ik was niet meer moe en voelde me heel lekker.

8. hoeveel kost het ongeveer?
Ik heb 9 euro voor een halve gram mdma poeder betaald, laten testen (zuiver mdma en bindmiddel)

9. zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?
Ligt aan de persoon. Ikzelf vind dat het de risico(tje)s waard is en dat het gewoon een gevoel is wat je minimaal één keer in je leven meegemaakt moet hebben.

10. wanneer gebruik(te) je het?
3 maanden geleden een halve pil (voelde ik haast niks van) en 2 weken geleden 175 mg mdma poeder

11. zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?
Ik ken zat mensen die het weleens hebben geprobeerd ja

12. hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?
2 keer, en ongeveer 1 keer in de 3 maanden.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
1. Waarom ben je er aan begonnen?
Het leek me leuk om een keer te proberen, ik blowde sowieso al redelijk veel toen der tijd en XTC scheen echt heel vet te zijn. Dus waarom ook niet.

2. Gebruik je het nog steeds?
Soms wel ja, maar gewoon alleen op feesten of als we lekker aan het chillen zijn bij iemand thuis.

3. Is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?
Nee, de eerste keer was ik alleen nogal fanatiek met het "genoeg" drinken. Dus toen ik een halfje erbij had geslikt ging me maag moeilijk doen, maar toen ik dit eruit gegooit had ging het weer helemaal goed. :mrgreen:

4. Hoe kom/kwam je er aan?
Via vrienden natuurlijk :beer:

5. Als je het nu niet meer gebruikt. Hoe ben je er dan mee gestopt?
Zoals stonie zou zeggen... respecteer de MDMA en geniet met mate :beer:
Nha ik gebruik nog wel af en toe dus, maar ik vind het persoonlijk niet heel erg verslavend ofzo :confused: Verder moet je het niet al te vaak doen want dan gaat dat speciale gevoel weg. Als je zorgt dat je serotenine niet helemaal op 0 komt heb je ook minder last van de katers volgens mij en blijf je wel datzelfde gevoel houden.

6. Is het moeilijk om te stoppen?
Nee, als je het gewoon af en toe gebruikt (maximaal 1 keer per maand) zijn de katers niet zo erg

7. Wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?
Niet het echte 'love' gevoel, ik kreeg wel echt zo'n rush van niet meer stil kunnen blijven zitten en lekker mee willen dansen / stampen op de muziek. Verder werd ik er wel heel aardig / lief van, wou iedereen van alles geven (drinken, peuken) en heb dit volgens mij ook echt letterlijke elke 10 minuten gevraagt. :beer: En verder zoals de rest al zegt, ziet alles er mooi uit en klinkt echt alle muziek goed! Gewoon compleet alles lief hebbend zeg maar :hearteyes:

8. Hoeveel kost het ongeveer?
Bij ons was het eerste pilletje €2,50, maar dat is dan ook zeker een mooie prijs voor een mooi geschenk! :hearteyes:

9. Zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?
Niet aanraden, maar als ze me komen vertellen dat ze een keer coke of speed willen doen, dan zou ik ze toch echt verplichten eerst een keer XTC te nemen.

10. wanneer gebruik je het?
Af en toe op een feestje dus, of als we met een hele gang ergens thuis gaan chillen.

11. Zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?
Eerst viel het wel mee. Ik kende er wel en paar, maar nu heb ik hier op dit forum een hele gang leren kennen die wel een snoepje lust. :beer:

12. Hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?
Meestal niet heel extreem, ik probeer het op 1 keer per maand te houden en dan niet al teveel te nemen. Meestal maar 1 a 2 pillen dus, al heb ik een keer ook wel een uitschieter gehad van... ik denk 5 a 6 pillen en toen was ik toch wel redelijk de weg kwijt! :hearteyes:
h
hey12345Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ooeeh!
de mensen die tot nu toe gereageerd hebben bedankt ^^

en meer zijn natuurlijk ook welkom :grin:



DANKJEE!!
c
crysisLid
01-01-2024, 00:00
#17
vraag voor jou:

heb je het zelf al eens gebruikt?
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#18
1. Waarom ben je er aan begonnen?
Ik was er nieuwsgierig naar omdat een aantal mensen uit mijn omgeving het gebruikte.

2. gebruik je het nog steeds?
Heel af en toe, sinds december niet meer iig tot maart en waarschijnlijk daarna ook niet meer.

3. is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?
Ja, wat is fout gaan? er zijn wel eens mindere keren tussen geweest ja, dan zat ik alleen maar en meer kon ik ook niet doen. Of een keer dat ik geen kracht had in mijn armen. Dat zijn toch wel mindere moment, fout gaan wil ik het niet noemen, ik zat gewoon niet lekker in mijn vel.

4. hoe kom/kwam je er aan?
Vrienden van mij regelde het altijd

5. als je het nu niet meer gebruikt. hoe ben je er dan mee gestopt?
Ik ben er gewoon mee gestopt. Niet gebruiken. Het is in die zin niet heel erg verslavend, je kan ook makkelijk zonder, als je dan maar wel eet enzo tijdens het stappen, dan gaat het prima

6. is het moeilijk om te stoppen?
Valt wel mee, het enige wat lastig is, is dat je in de loop van de avond zo moe wordt, normaal heb je daar weinig last van.

7. wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?
Een warm gevoel, vaak veel knuffelen en zoenen (met de juiste personen dan :wink:) een gelukzalig gevoel wel, alsof al je problemen en zorgen niet meer bestaan

8. hoeveel kost het ongeveer?
Geen idee, precies. Ik regelde het nooit en hoefde er ook niet voor te betalen. Ik heb wel eens bedragen gehoord van 2 euro per pil ofzo.

9. zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?
Ik zou er voorzichtig mee zijn. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen vind ik.

10. wanneer gebruik(te) je het?
Eigenlijk alleen op feestjes.

11.zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?
Valt wel mee, een aantal mensen die ik ken van het stappen en verder is er niemand van wie ik het weet.

12. hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?
ik gebruikte over het algemeen 1x in de 6 weken. In het begin was het 1 pil per avond, maar na een jaar werden dat er 1,5 tot uiteindelijk 2,5 per avond.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
1. Waarom ben je er aan begonnen?
Mijn vrienden toendertijd gebruikte het al langer. Ik was een beetje terughoudend met chemische substanties. Na er lange tijd veel informatie over opgezocht te hebben vond ik het wel eens tijd. Ik was net een maandje 19 toen ik het voor het eerst probeerde. Ik had altijd al de4 interesse in drugs dus ik denk dat dat de voornaamste rede is waarom ik het heb geprobeerd.

2. gebruik je het nog steeds?
Ja! Ik probeer het met mate te doen om het zo leuk mogelijk te houden.

3. is het ooit verkeerd gegaan na het gebruiken?
Nee, nooit!! Ik kan me dat zelfs niet voorstellen in mijn situatie.

4. hoe kom/kwam je er aan?
Genoeg mensen; vrienden, bekenden en pillenboeren.

5. als je het nu niet meer gebruikt. hoe ben je er dan mee gestopt?
Ik gebruik nog.

6. is het moeilijk om te stoppen?
Het is geen verslavingsdrang die het in mijn geval moeilijk maakt. Als er mensen in mijn omgeving gebruiken heb ik al snel zin in het gevoel. Ik geef me dus wat snel over. Als ik het gewoon serieus neem zal het me met vrij weinig moeite lukken om stoppen. Maar aangezien ik mezelf net als Technora in mijn latere leven nog zie gebruiken zal ik niet kunnen zeggen dat ik stop. Dat geld voor mij bijvoorbeeld ook voor blowen, ik weet zeker dat ''als ik later groot ben'' nog wel is een jointje op wil steken!

7. wat voor een gevoel kreeg je na het gebruiken?
Meestal word ik intens verliefd op alles wat met het leven te maken heeft. Het gevoel in m'n lichaam zou ik omschrijven als een heerlijk warm gevoel en perfecte controle. Het is heerlijk om te bewegen en met name te dansen onder invloed van xtc. Je zintuigen zijn extra gevoelig dus smaak, geluid etc komen extra intens over. Ook zorgt het voor een intens gelukkig gevoel. Je kan het vergelijken met: de eerste dag van de zomervakantie, het halen van je examens, verliefd zijn en ga zo maar door... Gewoon de intens gelukkig momenten van je leven tot de macht 10 (keer 10)

8. hoeveel kost het ongeveer?
voor een gemiddeld pilletje betaal ik zo'n 2 a 3 euro (XTC). Het actieve bestandsdeel van xtc; mdma, is ook in poeder/kristal-vorm te koop. Dit kost gemiddeld 25 euro per gram en komt ongeveer overeen met 10 xtc pillen.

9. zou je het andere mensen aanraden om te gebruiken?
Zolang de persoon er klaar voor is, verantwoordelijk kan gebruiken, psychisch stabiel is en ongeveer 19 jaar oud is zou ik het zeker aanraden. Alhoewel ik er niemand aan wil brengen is het toch een gevoel wat je iedereen gunt.

10. wanneer gebruik(te) je het?
Toen ik precies een maand 19 was heb ik het voor de eerste keer gedaan dat was met oud en nieuw 2005/2006 (1 januari) Dat was op een feest, en alhoewel ik het de perfecte party-drug vind gebruik ik het ook in huiselijke sferen.

11. zijn er veel mensen die je kent die het gebruiken/gebruikten?
Vrijwel alle drugs gebruikende mensen die ik ken gebruiken mdma.

12. hoevaak en hoeveel gebruik/gebruikte je het?
Mijn gebruik is wel verandert, het eerste jaar deed ik het misschien 4-5 keer en dan max 1 pilletje. Later is mijn gebruik wel om hoog gegaan tot minimaal 1 keer per maand meet een gemiddelde van 2-3 pillen.
m
mocridheLid
01-01-2024, 00:00
#20
niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."