Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTe vaak of valt het mee? (1 jarige gebruiker)

Te vaak of valt het mee? (1 jarige gebruiker)

22 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is nu bijna een jaar geleden dat ik voor het eerst XTC nam.

18 Oktober, 2pillen
28 December, 2 pillen (Iets meer dan 2 maanden)
27 Februari, 2,5 pillen (2 maanden)
1 Mei, 3 pillen (iets meer dan 2 maanden)
7 Augustus, 3 pillen (iets meer dan 3 maanden)
15 Augustus, 2 pillen (1 week .. ja ik weet et, maar was een supergelegenheid)

Volgende staat gepland voor
4 Oktober, 200 à 250 mg MDMA (1,5 maand)

En daarna al weer 22 Oktober, toevallig 2 hele mooie gelegenheden..

Ik had me voorgenomen 3 maanden aan te houden maar het is lang..
Ben niet verslaafd maar ik vind het zonde om hele goeie gelegenheden niet te doen vanwege 1 maandje meer of minder. Ik ben vind ik zelf wel een verstandige gebruiker. Ik eet zeer gezond rond de trip en neem veel vitamine C, multivit en L-tryptofaan voor en na de trip (2 weken lang elke dag na de trip). (Zie mijn schema @ hersenschade voorkomen topic sticky). Ik drink veel water en geen alcohol.

Ik weet dat ik nu eigenlijk weer iets te snel ben en zeker met 22 oktober daarna alweer maarja voor hetzelfde geld is het daarna voorgoed over omdat het of niet meer te krijgen is of al m'n vrienden ermee stoppen of verhuizen. Kortom ik wil genieten van de kansen die ik heb maar wel zo voorzichtig mogelijk.

Vraag aan de hele ervaren gebruikers.

Zal ik ondanks de vele L-tryptofaan en voedingsupplementen tegen schade en serotonine tekort merken dat ik teveel heb genomen deze periode? Of zal dat wel meevallen als ik na 22 Oktober minstens 3 maanden pauze neem en zorg voor super goede anti-schade plannen. (zoals m'n anti-schade schema)

Ik heb zelf erg veel gelezen en weet wel goed waar ik mee bezig ben en wat de risico's en preventiemiddelen zijn, maar ik wil toch graag second opinions :)

Alle reacties welkom :)
t
twistenLid
01-01-2024, 00:00
#2
haha je hoeft je zeker niet bang te zijn dat je het te vaak doet...

ik vind het nog netjes va je ... maar ik zou ook niet veeel vaker gaan doen, want dan is de kans op veel vaker doen ook weer groter :wink:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is niet helemaal duidelijk bij welke gebruiksfrequentie het problemen op gaat leveren. Ze adviseren idd eens in 3 maanden, maar ik ken ook mensen die het bijna wekelijks doen of een poos gedaan hebben die nog steeds normaal zijn. Bijna wekelijks lijkt me desalniettemin toch geen goed idee, gezien het dan waarschijnlijk ook echt niet meer zo byzonder is en je meer nodig gaat hebben. Ik denk dat je op deze manier een goede compromis maakt, ik doe het ook ongeveer zo. (net iets vaker nog eigenlijk, maar afhankelijk van jou pillen waarschijnlijk iets kleinere dosis)
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik probeer er gewoon altijd minstens 1,5maand tussen te houden.
Als de gelegenheid zich voordoet doe ik het wel eens meer, om de 2weken ofzo waarom niet, je leeft maar 1keer en bent maar 1x jong :wink:
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij ga je er verstandig genoeg mee om hoor.. Zie eigenlijk geen probleem in dat schema.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
De tussentijden zijn niet schandalig ofzo. Ik heb het zelf ook een tijd 1x per maand soms 1x in de 2 weken gedaan dus ik kan je niks verwijten. Wat ik wel merk is dat het gevoel na een tijdje gewoon iets minder wordt. Iets minder hard love gevoel en het sluipt erin ipv dat het erin slaat.

Dat is gewoon zonde en dat vind ik belangerijker dan mn hersenen want die houd ik nu goed met nog maar 2a4x per jaar met grote feesten enzo. Als je L-trypto neemt en gezond leeft die tijden. Zal een uitschieter geen kwaad kunnen. Stop daarna wel een tijd en laat afentoe een mooie gelegenheid schieten. Straks vind je die gelegeheden niet meer leuk zonder xtc en dan ben je toch wel een soort van verslaafd vind ik zelf. Het is ook gewoon zonde als je er langer van wilt kunnen genieten. :wink:
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kon ik dat maar volhouden :) zolang die tijd ertussen
Maar je moet het ook weer niet TEveel gaan doen
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#8
goed om te horen dit :)

ben zeker niet van plan vaker te gaan doen, juist minder eigenlijk

en idd, genieten van je jeugd, alleen het niet voor jezelf verneuken. das het belangrijkste
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
als iedereen zo verstandig was met drugs als jij, denk ik dat ze nooit illigaal geworden zouden zijn :)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ziet er keurig uit zo.
H
HardstylrLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat ik me dan altijd afvraag is hetvolgende.
Ik ben ongeveer eenzelfde soort gebruiker als topicstarter. Misschien iets minder 5 a 6 keer oer jaar. Als je het een keer of 5 per jaar doet kan je dan blijvend genieten van het love gevoel of denken jullie of zal dit uiteindelijk toch achteruit gaan? Vind dit namelijk echt het mooiste gevoelen zonder zie ik niet zo zeer het nu van XTC. Ook de inslag vind ik altijd erg lekker en wil dit echt niet kwijt gaan raken.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik weet niet, ik heb het nu een keer of 10-12 gedaan in 15 maanden, en het is iig nog steeds weldig :)
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#13
als je ook serotonine herstellers zoals 5htp en/of l-tryptofaan gebruikt is als het goed is je serotonine binnen 2 à 3 maanden weer volledig hersteld dus ik denk dat je idd vol kan blijven genieten dan.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb wel eens gelezen dat je xtc eigenlijk moet beperken tot 15 x in je hele leven... Dan pas krijg je altijd het beste gevoel.

Zal nog eens zoeken waar dat stond
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmmm ik gebruik het vaker dan 1 keer in de 2 maanden en...
Ik heb ook nog altijd het love gevoel en ik slik geen serotoine aanvullers ofzo
H
HardstylrLid
01-01-2024, 00:00
#16
kiekert zei:
Ik heb wel eens gelezen dat je xtc eigenlijk moet beperken tot 15 x in je hele leven... Dan pas krijg je altijd het beste gevoel.

Zal nog eens zoeken waar dat stond
Klik om te vergroten...

Zou heel mooi zijn, ben erg benieuwt :grin:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#17
kiekert zei:
Ik heb wel eens gelezen dat je xtc eigenlijk moet beperken tot 15 x in je hele leven... Dan pas krijg je altijd het beste gevoel.

Zal nog eens zoeken waar dat stond
Klik om te vergroten...

Dat is echt onzin..
Heb al zoveel erover gelezen en er is nog steeds geen onderzoek dat duidelijk bewijst wat MDMA precies aanricht in de hersenen, en al helemaal niet op de lange termijn. Bovendien is wel bewezen dat in ieder geval als je jong bent en niet te vaak gebruikt je serotonine na 3 maanden weer volledig hersteld kan zijn.

Helaas zijn er heel veel sites en fora die zelf dingen verzinnen of hun info van andere onbetrouwbare sites halen. Ik heb m'n info van ervaren gebruikers, officieele voorlichting sites (die je niet proberen eruit te praten maar je juist voorlichten hoe je het als je het dan toch doet zo veilig mogelijk kan doen), en bijvoorbeeld een documentaire als "Ecstacy rising" die je op youtube kan vinden waar alleen gekeken wordt naar echte onderzoeken die niet gemanipuleerd zijn.

Enne als je 15 dagen achter elkaar XTC neemt maak je mij niet wijs dat je die 15e laatste dag je nog wat van het love gevoel merkt :P
H
HardstylrLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dus als je stel 10 jaar lang XTC doet en dan max 4 keer per jaar om de 3 maanden heb je na die 10 jaar nog steeds het Love gevoel?
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hardstylr zei:
Dus als je stel 10 jaar lang XTC doet en dan max 4 keer per jaar om de 3 maanden heb je na die 10 jaar nog steeds het Love gevoel?
Klik om te vergroten...

Er zijn geen lange termijns onderzoeken die dat bewijzen maar de korte termijn onderzoeken wijzen wel uit dat je serotonine inderdaad binnen die tijd volledig hersteld dus je dan inderdaad dat love gevoel houd. Ik raad wel ten sterkste L-tryptofaan aan en alle andere middelen om het zo veilig en gezond mogelijk te laten verlopen (zie sticky)
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#20
J86 zei:
kiekert zei:
Ik heb wel eens gelezen dat je xtc eigenlijk moet beperken tot 15 x in je hele leven... Dan pas krijg je altijd het beste gevoel.

Zal nog eens zoeken waar dat stond
Klik om te vergroten...

Dat is echt onzin..
Heb al zoveel erover gelezen en er is nog steeds geen onderzoek dat duidelijk bewijst wat MDMA precies aanricht in de hersenen, en al helemaal niet op de lange termijn. Bovendien is wel bewezen dat in ieder geval als je jong bent en niet te vaak gebruikt je serotonine na 3 maanden weer volledig hersteld kan zijn.
Klik om te vergroten...
Hierin spreek je dus jezelf al tegen, lees maar eens goed.

Het is niet bewezen wat het aanricht, maar het is wel bewezen dat alles weer hersteld? Bullshit dus.

Helaas zijn er heel veel sites en fora die zelf dingen verzinnen of hun info van andere onbetrouwbare sites halen. Ik heb m'n info van ervaren gebruikers, officieele voorlichting sites (die je niet proberen eruit te praten maar je juist voorlichten hoe je het als je het dan toch doet zo veilig mogelijk kan doen), en bijvoorbeeld een documentaire als "Ecstacy rising" die je op youtube kan vinden waar alleen gekeken wordt naar echte onderzoeken die niet gemanipuleerd zijn.
Klik om te vergroten...
Denk je dat ik achterlijk ben?
Dus iemand die zegt: 'voor het optimale gevoel mag je het max 15x in je leven gebruiken', is gelijk manipulatief bezig en mensen voor de gek aan t houden? Wat een bullshit.

Morgen als ik nuchter ben ga ik weer eens op zoek naar die bron.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."