Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdood xtc

dood xtc

28 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb een vraag

is het mogelijk dat je dood kan gaan aan xtc
en dan heb ik het niet over slechte giftige pillen ofzo

maar of je er ook dood aan kan gaan aan een over-over-over dosis heb er namelijk nog nooit van gehoord en als ik soms zie/hoor hoeveel iemand achter zen kiezen heeft kunnen krijgen en het nog heeft overleefd :openmouth:

dus kan je dood gaan aan MDMA?
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#2
van Wikipedia:
Welke dosis dodelijk, of omgekeerd welke dosis veilig is, valt niet goed te voorspellen, omdat met MDMA officiële toxiciteitstudies nooit zijn uitgevoerd, en gegevens over de giftigheid bij dieren niet goed te vertalen zijn naar de situatie bij de mens.

het grootste gevaar van xtc is niet een overdosis van MDMA maar eerder de gevolgen als je er niet voorzichtig mee omgaat, zoals te weinig drinken zodat je uitdroogt of oververhit raakt.

heb trouwens wel ergens ooit gelezen dat je na 40 pillen nog niet vergiftigd raakt door mdma, maar ik kan helemaal niet met zekerheid zeggen dat die informatie betrouwbaar is :)

edit: ik vond dit net
http://juridischdagblad.nl/content/view/5736/53/
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
mdma is direct dodelijk bij een dosis van rond 8 gram. dus zo`n 80 pillen. dit is een gemiddelde en dus zeker niet voor iedereen van toepassing. dit is de toxische hoeveelheid...waaraan je dus direct dood kan gaan.

verder is het vooral uitdroging of te veel drinken dat je das omdoet.
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damn 80 pillen :openmouth:

dan vraag ik me toch af hoeveel hij er op had
en als iemand op weg is naar die dosis
Hoe hard zou je dan wel niet gaan...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Immo zei:
nicolai zei:
een glas per halfuur is wel veel hoor. je kunt het beste AA of EXTRAN of een ander drankje dat vocht vasthoudt. water droogt op den duur namelijk uit.
Klik om te vergroten...

Nou dan drink ik veel te veel water. Er zijn wel eens avonden geweest waar ik bijna een glas per kwartier dronk.
Klik om te vergroten...

Niet veel mis mee hoor. Ik weet niet wie dat watervergiftiging gelul precies in de wereld heeft geholpen. Watervergiftigingsverschijnselen treden pas op na 3 liter, ik zou me daar echt geen zorgen over maken. Een glas per uur is veel te weinig als je veel beweegt en je in een warme ruimte bevindt. Er is trouwens aangetoond dat je met genoeg water drinken minder kans loopt op blijvende schade aan je neuronen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
tomz0r zei:
Immo zei:
nicolai zei:
een glas per halfuur is wel veel hoor. je kunt het beste AA of EXTRAN of een ander drankje dat vocht vasthoudt. water droogt op den duur namelijk uit.
Klik om te vergroten...

Nou dan drink ik veel te veel water. Er zijn wel eens avonden geweest waar ik bijna een glas per kwartier dronk.
Klik om te vergroten...

Niet veel mis mee hoor. Ik weet niet wie dat watervergiftiging gelul precies in de wereld heeft geholpen. Watervergiftigingsverschijnselen treden pas op na 3 liter, ik zou me daar echt geen zorgen over maken. Een glas per uur is veel te weinig als je veel beweegt en je in een warme ruimte bevindt. Er is trouwens aangetoond dat je met genoeg water drinken minder kans loopt op blijvende schade aan je neuronen.
Klik om te vergroten...
klopt, water drinken is ook wel goed. maar niet te veel. ikzelf kies voor extran of aa als die mogelijkheid er is. dat houdt je vocht vast en daar hoef je dan ook minder van te nemen.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
nicolai zei:
klopt, water drinken is ook wel goed. maar niet te veel. ikzelf kies voor extran of aa als die mogelijkheid er is. dat houdt je vocht vast en daar hoef je dan ook minder van te nemen.
Klik om te vergroten...

Klopt, extran wordt ook vaak aangeraden omdat het zoals je zegt vocht vast houdt, maar dat hebben ze niet op elk feestje. En water is ongeveer het beste wat je op een feestje kan drinken want alcohol en cafeine wat in de meeste drankjes zit zijn ook dehydraterend.
Maar mocht je thuis XTC nemen is Extran of AA eerder aan te raden dan water inderdaad :)
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#8
tomz0r zei:
Everio zei:
tomz0r zei:
Elk half uur een glas water drinken verkleint de risico´s en verkleint ook de kans op hersenschade.
Klik om te vergroten...

Het probleem is dat mensen dan veel gaan drinken omdat ze bang zijn voor uitdroging

Maar daar komt dan het andere gevaar om de hoek kijken, waterintoxicatie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

Jij begint dus met een glas water op een half uur maar dit is teveel! Als jij hard gaat trekken al je spieren aan (kaken etc) daardor kan je dus ook niet plassen (je "urine"spier kan zich niet ontspannen en zo kan er niks uit)

Hier loop je dus echt waterintoxicatie (watervegiftiging) van op.

één glas drinken (bij voorkeur water) per uur is meer als voldoende!

De meeste mensen die op een gegeven moment kotsen van MDMA (XTC) kotsen niet van de MDMA maar van de hoeveelheden water!!

Dit is echt een serieus iets hoor!
Klik om te vergroten...

Een glas water per half uur is precies goed. Ook nodig als je je in een warme ruimte bevindt en veel danst. Waterintoxatie kan pas optreden na 3 liter water per uur en komt niet vaak voor. Mocht je echt zoveel drinken kan je er het best een zakje chips bij eten om watervergiftiging te voorkomen.
Regelmatig even afkoeling zoeken is ook een goede vervanger voor te veel drinken.
Watervergiftiging heeft overigens ook niks met de hoeveelheid water in je lichaam te maken maar doordat je een te lage concentratie elektrolyten in je bloed krijgt omdat je bloed te veel verdund is. Niet kunnen plassen heeft er niks mee te maken.
Klik om te vergroten...

Dan drink jij een glas water op een half uur :) Dan hou ik em op 3 kwartier...

Naja geloof me dat je met minder dan 3 liter op een uur ook echt waterintoxicatie kan oplopen!

Je ziet er genoeg op een feest die lopen te kotsen van de hoeveelheid vocht wat ze binnen krijgen.

Maar goed :) drink je glas water per half uur zou ik zeggen! :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Everio zei:
Dan drink jij een glas water op een half uur :) Dan hou ik em op 3 kwartier...

Naja geloof me dat je met minder dan 3 liter op een uur ook echt waterintoxicatie kan oplopen!

Je ziet er genoeg op een feest die lopen te kotsen van de hoeveelheid vocht wat ze binnen krijgen.

Maar goed :) drink je glas water per half uur zou ik zeggen! :)
Klik om te vergroten...

Wat jij beschrijft is geen watervergiftiging. Dat is irritatie van de maagwand. Dat kotsen heeft niks met watervergiftiging te maken.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Iemand van 75 kilo kan geloof ik 6,7 GRAM mdma nemen. Verder vraag ik me af of 3gram mdma wel leuk zou zijn? Een vriend van een vriend van me had een keer 1gram in 1x op en is een maand psychotisch geweest. Hij vertelde later wel dat het wel leuk was. Volgensmij weet je met bijv. 3gram mdma niks meer en kan je geen drinken maar halen, laat staan het opdrinken. volgensmij bijt je je glas gewoon kapot. Mensen op zo'n dosis liggen vaak vastgebonden aan een bed met een bitje in en dergelijke. Lijkt me dus niks..
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#11
mij ook niet echt maar ik was altijd bang dat ik teveel zou nemen en dan dood liggen

Maar ik kan dus nog gewoon lekker hardgaan zonder dat ik dalijk daar lig......
Mijn max aantal dat ik zou inemen zou niet meer dan 1 gram zijn wel niet in 1 keer he :tongueout: in totaal
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Everio zei:
tomz0r zei:
Elk half uur een glas water drinken verkleint de risico´s en verkleint ook de kans op hersenschade.
Klik om te vergroten...

Het probleem is dat mensen dan veel gaan drinken omdat ze bang zijn voor uitdroging

Maar daar komt dan het andere gevaar om de hoek kijken, waterintoxicatie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie

Jij begint dus met een glas water op een half uur maar dit is teveel! Als jij hard gaat trekken al je spieren aan (kaken etc) daardor kan je dus ook niet plassen (je "urine"spier kan zich niet ontspannen en zo kan er niks uit)

Hier loop je dus echt waterintoxicatie (watervegiftiging) van op.

één glas drinken (bij voorkeur water) per uur is meer als voldoende!

De meeste mensen die op een gegeven moment kotsen van MDMA (XTC) kotsen niet van de MDMA maar van de hoeveelheden water!!

Dit is echt een serieus iets hoor!
Klik om te vergroten...

Een glas water per half uur is precies goed. Ook nodig als je je in een warme ruimte bevindt en veel danst. Waterintoxatie kan pas optreden na 3 liter water per uur en komt niet vaak voor. Mocht je echt zoveel drinken kan je er het best een zakje chips bij eten om watervergiftiging te voorkomen.
Regelmatig even afkoeling zoeken is ook een goede vervanger voor te veel drinken.
Watervergiftiging heeft overigens ook niks met de hoeveelheid water in je lichaam te maken maar doordat je een te lage concentratie elektrolyten in je bloed krijgt omdat je bloed te veel verdund is. Niet kunnen plassen heeft er niks mee te maken.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#13
een glas per halfuur is wel veel hoor. je kunt het beste AA of EXTRAN of een ander drankje dat vocht vasthoudt. water droogt op den duur namelijk uit.
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#14
tomz0r zei:
Een glas water per half uur is precies goed. Ook nodig als je je in een warme ruimte bevindt en veel danst. Waterintoxatie kan pas optreden na 3 liter water per uur en komt niet vaak voor. Mocht je echt zoveel drinken kan je er het best een zakje chips bij eten om watervergiftiging te voorkomen.
Regelmatig even afkoeling zoeken is ook een goede vervanger voor te veel drinken.
Watervergiftiging heeft overigens ook niks met de hoeveelheid water in je lichaam te maken maar doordat je een te lage concentratie elektrolyten in je bloed krijgt omdat je bloed te veel verdund is. Niet kunnen plassen heeft er niks mee te maken.
Klik om te vergroten...


lukt jou dat dan :openmouth:?
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#15
tomz0r zei:
Een getuige tegen Holleeder is volgens mij als enige aan een overdosis gestorven nadat er 6 gram MDMA in zijn drankje is gedaan.
Klik om te vergroten...
ja klopt, dat hij dood was gegaan aan overdosis mdma. had er ook al een link van gepost in me vorige post.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#16
nicolai zei:
een glas per halfuur is wel veel hoor. je kunt het beste AA of EXTRAN of een ander drankje dat vocht vasthoudt. water droogt op den duur namelijk uit.
Klik om te vergroten...

Nou dan drink ik veel te veel water. Er zijn wel eens avonden geweest waar ik bijna een glas per kwartier dronk.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb gelezen dat een tienermeisje ooit is doodgegaan aan een overdosis van rond de 80 pillen.
je moet dus wel heel erg je best doen wil je een overdosis nemen.

de kans is waarschijnlijk nog groter dat je doodgaat aan een overdosis water :mrgreen:

waar je vooral op moet letten is combinaties met andere stoffen zoals medicijnen en andere drugs etc. en natuurlijk de schade die MDMA zelf kan veroorzaken direct en in-direct.

enne ik denk dat er wel een maximum is aan hoe hard je kan gaan, denk niet dat je verschil merkt tussen 80 of 10 pillen in 1 keer qua trip? lichamelijk wel natuurlijk :P
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Worstenjongen zei:
Hoe hard zou je dan wel niet gaan...
Klik om te vergroten...

Probeer het uit zou ik zeggen. :P
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Volgens mij zie je er van buiten uit als een lijk. En van binnen ben je zwart, er komen gaten in je maag waardoor je inwendige bloedingen krijgt. En als je kotst komt er een soort van zwarte smeer uit je bek, waar je in stikt en dus langzaam doodgaat. Dit idee heb ik omdat ik een keer iemand heb zien kotsen die een pilletje te veel ophad, en zijn kots was dus echt zwart :xtc:. creepy
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#20
80 pillen dan beweeg je niet meer hoor. Ik heb periode gehad toen ik xtc misbruikte toen had ik er 30 fs op en dan beweeg je niet hoor. Je doet je ogen dicht en dan lig je in je bed, dan sta je bij een bushalte etc . Om nog maar te zwijgen over de freaky parra halucinaties.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."