Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en Astma

XTC en Astma

17 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op sommige sites staat dat mensen met astma geen xtc kunnen gebruiken. Ik heb zelf astma en een paar keer xtc gedaan maar ik heb nergens last van gehad. Ik snap ook niet waarom het niet zou kunnen. Sommige sites geven aan dat dat dus niet kan en andere sites weer niet.

Mijn vraag aan jullie is, of jullie hier wat meer van weten. Ik vind het een beetje vaag allemaal en geloof er niet veel van maar misschien is me wel iets ontgaan?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het zal heus wel niet voor iedereen zijn. Maar je weet nooit op voorhand hoe iemand hier op reageert he...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Werken uppers niet op die dingen die zuurstof opnemen..? Misschien dat het in de knel raakt met medicijnen tgen astma..?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
matthijs zei:
Werken uppers niet op die dingen die zuurstof opnemen..? Misschien dat het in de knel raakt met medicijnen tgen astma..?
Klik om te vergroten...

rode bloedlichaampjes ja, dat zou best kunnen, maar ik weet niet of (nor)adrenaline ( hetgeen uppers vrijmaken ), de hoeveelheid rode bloedlichaampjes beïnvloeden
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm. weet wel dat astma patienten vroeger amfetamine's kregen voorgeschreven. MDMA is ook een amfetamine-soort.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja zet de longen juist open, dus het mag eigenlijk wel :confused:
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#7
DarkScope zei:
matthijs zei:
Werken uppers niet op die dingen die zuurstof opnemen..? Misschien dat het in de knel raakt met medicijnen tgen astma..?
Klik om te vergroten...

rode bloedlichaampjes ja, dat zou best kunnen, maar ik weet niet of (nor)adrenaline ( hetgeen uppers vrijmaken ), de hoeveelheid rode bloedlichaampjes beïnvloeden
Klik om te vergroten...

Adrenaline werkt in op de sinusknoop, verhoogt de hartfrequentie
Noradrenaline verwijdt de bloedvaten naar hart, longen en skeletspieren
en verkleint de bloedvaten naar gladde spieren, spijsverteringsorganen en de huid

(zover ik weet)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jeller zei:
ja zet de longen juist open, dus het mag eigenlijk wel :confused:
Klik om te vergroten...

Ja zou je zeggen hè...maar misschien dat het in de knoop raakt met evt. medicijnen die je al tegen astma neemt?

@ deep blue: Ik weet die termen allemaal niet. Begrijp dat nooit...Kan het alleen heel abstract begrijpen :tongueout:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb ook astma....
maar nergens last van tijdens t gebruik van xtc
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#10
matthijs zei:
Werken uppers niet op die dingen die zuurstof opnemen..? Misschien dat het in de knel raakt met medicijnen tgen astma..?
Klik om te vergroten...

Ik dacht ook dat het door de medicijnen kon komen dus nam ik van te voren geen medicijnen. Astma medicijnen verhogen de bloeddruk behoorlijk net zoals XTC en ik dacht dat het dat misschien kon zijn. Maar waarom zou er dan niet op de sites staan dat het alleen niet kon in combinatie met de MEDICIJNEN. Want er stond gewoon: Mensen met astma.
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#11
matthijs zei:
Hmm. weet wel dat astma patienten vroeger amfetamine's kregen voorgeschreven. MDMA is ook een amfetamine-soort.
Klik om te vergroten...

Klopt. Als ik speed gebruik voel ik me wat mijn astma betreft ook véél beter. Ik voel mijn astma helemaal niet meer. Maar dat is juist het probleem, want de amfetamine ONDERDRUKT alles, maar geneest natuurlijk niets.
B
BrascoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een andere longziekte en ben eigenlijk altijd aan het hoesten en veel benauwd.. maar onder XTC hoest ik nooit en heb ik voor me gevoel echt veel meer lucht.. Vorige keer had ik het erover met iemand en wij dachten dat het misschien kwam omdat prikkelingen (hoestprikkelingen) niet goed doorkomen.. Tis ook met lachen zo.. op MDMA kan ik de grootste lol hebben en de hele avond glimlachen maar echt schateren van het lachen zoals met andere drugs heb ik nog nooit gehad.. iemand een idee ?
s
snoepietjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij wordt bedoeld dat je niet mag combineren met antihistaminica. Astma patiënten (en ook hooikoortsleiders etc) gebruiken die immers vaak.
Ik weet dat ze heel gevaarlijk kunnen zijn in combinatie met verdovende middelen. Uit ervaring weet ik bv dat je van alcohol op Zyrtec volledig out gaat.
Best dus even nagaan welk soort medicatie je gebruikt en of de aktieve stoffen al dan niet in het bloed terecht komen of enkel in de longen komen (bij puffen).
Jammer dat zo'n dingen niet gewoon op de bijsluiter staan :grin:
P
PRINCEZS_Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb gehoort dat je een ingeklapte long kan krijgen op XTC
en dat die kans met astma groter is..
Maar neem maar niks van mij aan want ik heb het ook maar gehoort :rolleyes:
h
heliosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een vriend van mij (die astma heeft) heeft een keer mdma geprobeerd en dat was goed gegaan..
Maar alsnog lijkt het mij niet verstandig om het toch te doen. :wink: En anders niet teveel
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ligt idd aan de medicijnen, ik heb dit gevraagd aan men huisarts inverband met mijn astma en amfetaminegebruik.
Amfetamines zijn vroeger zoals sommigen onder jullie ongetwijfeld wel zullen weten zelfs voorgeschreven aan astma patienten.
.....Ik ben te laat geboren :rolleyes: :wave:
d
dividedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beetje late reactie:P maar ik heb zelf ook astma en ik weet uit ervaring dat het echt gevaarlijk is om astmamedicijnen in combinatie met mdma te gebruiken!!
Laatst had ik dit dus gebruikt allebei en ben ik out gegaan en mn hart ging echt tekeer als een malle.. was heel eng.. heb zelfs dagen daarna nog last gehad van snelle hartkloppingen.. dus hierbij waarschuwing voor mensen die astmamedicijnen en mdma gebruiken!!
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb ook astma maar heb nooit ergens last van gehad... Nu is t wel zo dat ik niet bijzonder strikt ben in het nemen van m'n tweedagelijkse dosis medicijn...

Nou ja zal voor de zekerheid maar geen medicijnen nemen een paar dagen voor ik naar mn volgende feest ga...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."