#1
Op een of andere manier erger ik me echt aan joggies van 15 die zich al veel te stoer met xtc bezig gaan houden. Niks persoonlijks tegen jou maar ik zou er gewoon een paar jaar vanaf blijven.
Worstenjongen zei:Ik ben ook een knaapje van 16 en ik gebruik het ook vaak
Maar ik doe het niet om stoer te zijn ik gebruik het voor het gevoel de euforie die door je lichaam stroomt als hij inslaat![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sjaaktrekhaak zei:Op je 16e werken bepaalde hersenfuncties nog niet optimaal omdat je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn. Drugs als MDMA kunnen deze ontwikkeling remmen/nadelig beïnvloeden.
Daarnaast zijn pubers mentaal niet sterk genoeg (wat ook weer met de hersenen te maken heeft) om om te kunnen gaan met (hard)drugs. Vatbaarder voor verslaving, gebrek aan besef van eventuele negatieve gevolgen etc...
Maar goed, tis jullie eigen grijze massa. Ik zou zeggen: wacht er nog een paar jaar mee.
Rotterdam-gabber zei:Ik heb het zelf al een keer gedaan maar dat was niet bij een feest en ging over een vriend meer, de volgende keer XTC komt pas over een maand of 4/5, hou het erg beperkt en max. om de zoveel maanden.
Met bier en weed ben ik bezig te stoppen
Ilovemdma zei:ik zelf heb mijn eerste pil op toen ik 19 was,
maar zou het absoluut niet eerder doen, want je schrikt je de ^%&%^#^%$@ van het effect kans is groot dat je doodsbang word!! (red je hersens kunnen het niet aan)
ook inderdaad omdat je je nog gewoon bezig moet houden met het schoolfeest en de eerste biertjes .... wees blij dat je 15 bent jou tijd komt nog wel...Als stoerdoenderij de beweegreden i s is het per definitie niet goed!
Ik ben zelf ook geen lieverdje..maar behoed je wel..
gr
Rotterdam-gabber zei:[Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.
Maar dit topic heb ik nu al iets van een anderhalve maand geleden gemaakt he...
En waar ik zit hebben geen schoolfeesten, ben maar naar 1 schoolfeest gegaan 2 jaar geleden maar was erg saai. Ik heb ong. half jaar elke dag geblowd. ik ben nu 5 weken gestopt dus dat vind ik al erg goed. Enkel een pilletje op 2 of 3 party's volgend jaar, en als alles weer goed gaat, geen problemen meer heb, helemaal clean ben en weer "normaal" leef zoals elke 15-jarige hoort te doen (Dan bijna 17), wil ik misschien een hallucineerde drug gebruiken.
Rotterdam-gabber zei:Ilovemdma zei:ik zelf heb mijn eerste pil op toen ik 19 was,
maar zou het absoluut niet eerder doen, want je schrikt je de ^%&%^#^%$@ van het effect kans is groot dat je doodsbang word!! (red je hersens kunnen het niet aan)
ook inderdaad omdat je je nog gewoon bezig moet houden met het schoolfeest en de eerste biertjes .... wees blij dat je 15 bent jou tijd komt nog wel...Als stoerdoenderij de beweegreden i s is het per definitie niet goed!
Ik ben zelf ook geen lieverdje..maar behoed je wel..
gr
Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.
Maar dit topic heb ik nu al iets van een anderhalve maand geleden gemaakt he...
En waar ik zit hebben geen schoolfeesten, ben maar naar 1 schoolfeest gegaan 2 jaar geleden maar was erg saai. Ik heb ong. half jaar elke dag geblowd. ik ben nu 5 weken gestopt dus dat vind ik al erg goed. Enkel een pilletje op 2 of 3 party's volgend jaar, en als alles weer goed gaat, geen problemen meer heb, helemaal clean ben en weer "normaal" leef zoals elke 15-jarige hoort te doen (Dan bijna 17), wil ik misschien een hallucineerde drug gebruiken.
Popper zei:Rotterdam-gabber zei:[Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.
Maar dit topic heb ik nu al iets van een anderhalve maand geleden gemaakt he...
En waar ik zit hebben geen schoolfeesten, ben maar naar 1 schoolfeest gegaan 2 jaar geleden maar was erg saai. Ik heb ong. half jaar elke dag geblowd. ik ben nu 5 weken gestopt dus dat vind ik al erg goed. Enkel een pilletje op 2 of 3 party's volgend jaar, en als alles weer goed gaat, geen problemen meer heb, helemaal clean ben en weer "normaal" leef zoals elke 15-jarige hoort te doen (Dan bijna 17), wil ik misschien een hallucineerde drug gebruiken.
Kijk, en als je er dan achterkomt dat je van MDMA ook kunt gaan ''hallucineren'', zit je weer aan de pillen. Toch wel verstandig als je voortaan ook ff opzoekt wat MDMA met je doet, want je kan er wel degelijk dingen van gaan zien/denken.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."