Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruik.

Gebruik.

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HardstylrLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op een of andere manier erger ik me echt aan joggies van 15 die zich al veel te stoer met xtc bezig gaan houden. Niks persoonlijks tegen jou maar ik zou er gewoon een paar jaar vanaf blijven.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, ik snap jullie ook ik vind het zelf ook dom, ik gebruik het niet om stoer te doen want op 1 vriend na mag ook niemand het weten, ik vind het absoluut niet stoer.
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben ook een knaapje van 16 en ik gebruik het ook vaak

Maar ik doe het niet om stoer te zijn ik gebruik het voor het gevoel de euforie die door je lichaam stroomt als hij inslaat :hearteyes: :xtc: :hearteyes: :xtc: :hearteyes:
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#4
Worstenjongen zei:
Ik ben ook een knaapje van 16 en ik gebruik het ook vaak

Maar ik doe het niet om stoer te zijn ik gebruik het voor het gevoel de euforie die door je lichaam stroomt als hij inslaat :hearteyes: :xtc: :hearteyes: :xtc: :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Je ben niet de enige, de gasten die het doen om stoer te zijn vind ik gewoon dom, je doe het voor je eigen omdat je het fijn/leuk vind, niet om stoer te doen.
J
Javaanse Jongen.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dat slaat nergens op ken je ook maar 1 iemand in je omgeving die het doet om stoer te doen. uh nee want het is niet stoer mensen die niet van drugs weten denken gelijk dat je een junkie bent. ze snappen niet dat drugs recreatief gebruikt kan worden.
niemand slikt een pil om alleen stoer te doen, want iedereen die een pil heeft geslikt vind het et chillste wat ie mee gemaakt heeft.
D
Dig_this_vibeLid
01-01-2024, 00:00
#6
't gaat ook niet om stoer doen. 't heeft onder andere ook met het nog in ontwikkeling zijn van je hersenen te maken. Er wordt ook niet voor niets campagne gevoerd tegen alcohol-gebruik onder de 16. Ga eens na wat xtc met je doet.
Daarbij komt nog dat je op 15 jaar nou niet bepaald volwassen bent. En het "i don't give a fuck" gehalte in je pubertijd ligt toch vaak een stukje hoger dan op latere leeftijd.

Maargoed, ik wil ook zeker niet de wijsneus uithangen. Ben zelf ook (recreatief) gebruiker. Hou het gewoon leuk voor jezelf en doe het maximaal eens per 2/3 maanden.
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op je 16e werken bepaalde hersenfuncties nog niet optimaal omdat je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn. Drugs als MDMA kunnen deze ontwikkeling remmen/nadelig beïnvloeden.

Daarnaast zijn pubers mentaal niet sterk genoeg (wat ook weer met de hersenen te maken heeft) om om te kunnen gaan met (hard)drugs. Vatbaarder voor verslaving, gebrek aan besef van eventuele negatieve gevolgen etc...

Maar goed, tis jullie eigen grijze massa. Ik zou zeggen: wacht er nog een paar jaar mee.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#8
sjaaktrekhaak zei:
Op je 16e werken bepaalde hersenfuncties nog niet optimaal omdat je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn. Drugs als MDMA kunnen deze ontwikkeling remmen/nadelig beïnvloeden.

Daarnaast zijn pubers mentaal niet sterk genoeg (wat ook weer met de hersenen te maken heeft) om om te kunnen gaan met (hard)drugs. Vatbaarder voor verslaving, gebrek aan besef van eventuele negatieve gevolgen etc...

Maar goed, tis jullie eigen grijze massa. Ik zou zeggen: wacht er nog een paar jaar mee.
Klik om te vergroten...

Het is over het algemeen he? En MDMA remt de hersenontwikkeling niet. Het richt wel schade aan.
Maar ik raad gebruik inderdaad af, zeker na dat verhaal met dat elke dag blowen en bier drinken. Wacht even tot je zeker weet wat je wil. Want het feit dat je het hier komt vragen zelgt al dat je twijfelt.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het zelf al een keer gedaan maar dat was niet bij een feest en ging over een vriend meer, de volgende keer XTC komt pas over een maand of 4/5, hou het erg beperkt en max. om de zoveel maanden.

Met bier en weed ben ik bezig te stoppen
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rotterdam-gabber zei:
Ik heb het zelf al een keer gedaan maar dat was niet bij een feest en ging over een vriend meer, de volgende keer XTC komt pas over een maand of 4/5, hou het erg beperkt en max. om de zoveel maanden.

Met bier en weed ben ik bezig te stoppen
Klik om te vergroten...

Mocht je het toch nu al van plan zijn, hou je dan echt aan die maanden. Nu lijkt je toekomst nog zo ver weg, maar je hebt je hersenen echt nog een hele tijd nodig. Wees er alsjeblieft voorzichtig mee.
I
IlovemdmaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik zelf heb mijn eerste pil op toen ik 19 was,

maar zou het absoluut niet eerder doen, want je schrikt je de ^%&%^#^%$@ van het effect kans is groot dat je doodsbang word!! (red je hersens kunnen het niet aan)

ook inderdaad omdat je je nog gewoon bezig moet houden met het schoolfeest en de eerste biertjes .... wees blij dat je 15 bent jou tijd komt nog wel...Als stoerdoenderij de beweegreden i s is het per definitie niet goed!

Ik ben zelf ook geen lieverdje..maar behoed je wel..

gr
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ilovemdma zei:
ik zelf heb mijn eerste pil op toen ik 19 was,

maar zou het absoluut niet eerder doen, want je schrikt je de ^%&%^#^%$@ van het effect kans is groot dat je doodsbang word!! (red je hersens kunnen het niet aan)

ook inderdaad omdat je je nog gewoon bezig moet houden met het schoolfeest en de eerste biertjes .... wees blij dat je 15 bent jou tijd komt nog wel...Als stoerdoenderij de beweegreden i s is het per definitie niet goed!

Ik ben zelf ook geen lieverdje..maar behoed je wel..

gr
Klik om te vergroten...

Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.
Maar dit topic heb ik nu al iets van een anderhalve maand geleden gemaakt he...
En waar ik zit hebben geen schoolfeesten, ben maar naar 1 schoolfeest gegaan 2 jaar geleden maar was erg saai. Ik heb ong. half jaar elke dag geblowd. ik ben nu 5 weken gestopt dus dat vind ik al erg goed. Enkel een pilletje op 2 of 3 party's volgend jaar, en als alles weer goed gaat, geen problemen meer heb, helemaal clean ben en weer "normaal" leef zoals elke 15-jarige hoort te doen (Dan bijna 17), wil ik misschien een hallucineerde drug gebruiken.
P
PopperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rotterdam-gabber zei:
[Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.
Maar dit topic heb ik nu al iets van een anderhalve maand geleden gemaakt he...
En waar ik zit hebben geen schoolfeesten, ben maar naar 1 schoolfeest gegaan 2 jaar geleden maar was erg saai. Ik heb ong. half jaar elke dag geblowd. ik ben nu 5 weken gestopt dus dat vind ik al erg goed. Enkel een pilletje op 2 of 3 party's volgend jaar, en als alles weer goed gaat, geen problemen meer heb, helemaal clean ben en weer "normaal" leef zoals elke 15-jarige hoort te doen (Dan bijna 17), wil ik misschien een hallucineerde drug gebruiken.
Klik om te vergroten...

Kijk, en als je er dan achterkomt dat je van MDMA ook kunt gaan ''hallucineren'', zit je weer aan de pillen. Toch wel verstandig als je voortaan ook ff opzoekt wat MDMA met je doet, want je kan er wel degelijk dingen van gaan zien/denken. :openmouth:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rotterdam-gabber zei:
Ilovemdma zei:
ik zelf heb mijn eerste pil op toen ik 19 was,

maar zou het absoluut niet eerder doen, want je schrikt je de ^%&%^#^%$@ van het effect kans is groot dat je doodsbang word!! (red je hersens kunnen het niet aan)

ook inderdaad omdat je je nog gewoon bezig moet houden met het schoolfeest en de eerste biertjes .... wees blij dat je 15 bent jou tijd komt nog wel...Als stoerdoenderij de beweegreden i s is het per definitie niet goed!

Ik ben zelf ook geen lieverdje..maar behoed je wel..

gr
Klik om te vergroten...

Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.
Maar dit topic heb ik nu al iets van een anderhalve maand geleden gemaakt he...
En waar ik zit hebben geen schoolfeesten, ben maar naar 1 schoolfeest gegaan 2 jaar geleden maar was erg saai. Ik heb ong. half jaar elke dag geblowd. ik ben nu 5 weken gestopt dus dat vind ik al erg goed. Enkel een pilletje op 2 of 3 party's volgend jaar, en als alles weer goed gaat, geen problemen meer heb, helemaal clean ben en weer "normaal" leef zoals elke 15-jarige hoort te doen (Dan bijna 17), wil ik misschien een hallucineerde drug gebruiken.
Klik om te vergroten...

Als je je hier maar aan houdt.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#15
Popper zei:
Rotterdam-gabber zei:
[Stoerdoenderij? Dat is 100% niet mijn geval.
Maar dit topic heb ik nu al iets van een anderhalve maand geleden gemaakt he...
En waar ik zit hebben geen schoolfeesten, ben maar naar 1 schoolfeest gegaan 2 jaar geleden maar was erg saai. Ik heb ong. half jaar elke dag geblowd. ik ben nu 5 weken gestopt dus dat vind ik al erg goed. Enkel een pilletje op 2 of 3 party's volgend jaar, en als alles weer goed gaat, geen problemen meer heb, helemaal clean ben en weer "normaal" leef zoals elke 15-jarige hoort te doen (Dan bijna 17), wil ik misschien een hallucineerde drug gebruiken.
Klik om te vergroten...

Kijk, en als je er dan achterkomt dat je van MDMA ook kunt gaan ''hallucineren'', zit je weer aan de pillen. Toch wel verstandig als je voortaan ook ff opzoekt wat MDMA met je doet, want je kan er wel degelijk dingen van gaan zien/denken. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Dat heb ik al meegemaakt, ik heb een hoop gezien, het is nu al bijna 3 maanden geleden, me volgende keer wordt pas in maart schat ik.

In de tijd dat ik elke dag blowde en dronk wou ik meer proberen en niks intresseerde me meer, ik wou gewoon meer MDMA gebruiken, ik wou hallucineerde drugs gebruiken, gelukkig heb ik dat dankzij een aantal ex-verslaafden en andere mensen nog niet gedaan, en ben ik gestopt met blowen, nu zie ik overigens de gevaren er van in en hou ik het beperkt. Het enigste qua alcohol en drugs wat ik nu binnen krijg is hooguit 1 of 2 biertjes in de week (Ben bijna 16), en ook dit ga ik niet vaker doen, ik ben verslavingsgevoelig en wil niet ook verslaafd raken aan alcohol. Gekg enoeg kon ik makkelijk stoppen met bier zuipen enkel met weed had ik moeite.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#16
hallo allemaal, zaterdag heb ik met een maat een feesiej, ik heb nog maar 1 keer xtc gebruikt en dat was veel te veel, dit keer werk ik er maar 1 naar binnen en neem er dus ook niet meer naar binnen zodat ik voorkomt meer te pakken terwijl ik in me trip zit.

Nu is me vraag vanwege iets wat ik daarvoor nog te doen heb kan ik pas een uur of 12/1 naar binnen, het feesiej is 6 uur afgelopen, dan ga ik pitten bij een maat en zorg ik 5 uur weer thuis te zijn, ben ik dan gewoon me eigen en niet hartstikke moe?
Want de laatste weken was ik erg moe en heb ik gewoon bijna 20 uur geslapen, had veel geblowd en weinig geslapen. Ook hebben we wel een blowtje die zaterdag hoelang voor de pil moet ik blowen zonder dat de effecten elkaar sterker maken?

Een maat die wil ook is een snoepie proberen maar omdat het zijn 1e keer is vraag ik me af of het slim is op een feest te doen?

Help me aub.
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ikzelf wou mijn eerste pil niet op een feesje steken, maar hangt van persoon tot persoon af zeker. Als hij het echt wil, geef hem dan niet teveel :P en laat hem misschien inslagen op een rustige plek? zodat hij wat kan wennen aan het effect...
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja dat is wel een goed idee maar dan is het een beetje lastig binnen te komen denk ik haha.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oja nog een vraagje, de eerste keer had ik er 3 of 4 genomen waar ik spijt van heb aan de ene kant, nu neem ik er maar 1, nu is me vraag herinner ik me gewoon alles of ga ik geen gekke dingen doen want met me eerste keer weet ik niks meer, en wil dit niet op een feest meemaken natuurlijk.
M
Moes-4Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou hem maar een halfje geven, als ie het per se op een feest wil doen. Kan ie altijd nog de andere helft bij nemen..

En je herrinnert je alles nog gewoon hoor, tenminst ik iig wel altijd.
En ik heb juist dat blowen het effect eerder minder maakt dan erger, ik rook er ook meestal aan het eind eentje zodat ik kan slapen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."