Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsis het t allemaal waard? en waaaarom dan?

is het t allemaal waard? en waaaarom dan?

35 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MaeveLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben de laatste tijd wat meer om me heen aan het kijken op feestjes, blijf nuchter, en ben een soort gefascineerd door wat we onszelf aandoen om in 'hogere sferen' te raken . De ruimtes zijn als je ze overdag ziet meestal plekken waarvan je niet kan begrijpen dat mensen het er leuk kunnen hebben als de lichten uigaan. Mensen zien er over t algemeen op hun hoogtepunt eerder uit alsof ze hun dieptepunt bereikt hebben.. De katers, tuesday bluesday, noem maar op. Maar toch (en dan spreek ik ook voor mezelf) blijft t iets waar je, als t weekend weer begonnen is iets om naar uit te kijken..
Ik vraag me steeds meer af hoe en of anderen daar over denken.. Hoe is dat voor jullie? Is het een vorm van ontsnappen aan je dagelijkse sleur? Is het een soort verlangen naar een Utopia? Hoop je dat de wereld eigenlijk altijd zo zou zijn? en is het eigenlijk allemaal wel zo geweldig, of maken we onszelf dat maar wijs? Is het misschien gewoon zooo chill om even niet te denken aan.. whatever je je gedurende de week bezighoud?..
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm verkeerde forum? :P

Of heb je het puur over XTC, ik hoop toch niet dat je daar elk weekend naar uit kijkt :openmouth:

Maareh stel je eens leven voor zonder roesmiddelen.
Zonder alcohol, xtc, wiet/hash, caffeïne.

Het lijkt me erg saai. De hele week ben je op school en/of werk heel formeel en serieus bezig. Tis logisch dat je dan in het weekend ff wilt genieten van bepaalde dingen. Dit kan natuurlijk zonder roesmiddelen maar tis veel leuker met. Lekker los gaan is een heerlijke manier om je stress en verveeldheid kwijt te raken.

Veel mensen raken verleid alle controle te verliezen of zelfs verslaafd eraan te raken. Ja dan doe je jezelf inderdaad wat aan. Daarentegen als je een beetje discipline hebt heb je bijna nooit katers en doe je jezelf helemaal niet zoveel schade. En als je dan een keer een kater hebt, tja dat is het risico maar geen reden om het niet te doen :)

Zelf vind ik het dagelijkse leven vrij saai. Tuurlijk kan je het altijd mooier maken maar uiteindelijk zijn veel dagen toch hetzelfde. De weekenden daarentegen blijven je meestal beter bij. Dan beleef je dingen. Heerlijk toch

De truc is toch vooral discipline en weten waar je mee bezig bent.
Je lichaam is geen tempel, je hoeft niet 100% gezond te leven. Je moet er plezier mee maken. Maar je moet hem ondertussen niet afbreken. Ik leef liever een leuk en spannend leven tot m'n 50e dan dat ik een gezond maar saai leven heb tot m'n 90e.

XTC heeft m'n leven veel leuker gemaakt. Ik heb er geen spijt van nu bijna anderhalf jaar later. Je moet er alleen verstandig mee om gaan anders is het het niet waard.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ging met mijn vrienden altijd naar een de Habbekrats, een van de eerste house-clubs in Nederland.
Echt gruwlijke tent, leuke sfeer, bizarre verzameling vaste klanten, echt top.

Na verloop van tijd werdt de tent overgenomen en toen weer en toen weer.
Het werdt zon'tent waar de uterechtse zware jongens hun geld wasten.
Het was namelijk onmogelijk om te controleren hoeveel geld er in en uit ging.
De tent zat namelijk elke keer vol, maar een normale tent zou ons er niet in willen hebben want we kochten nooit wat.
1x in de zoveel tijd lieten ze de tent over de kop gaan.
De sfeer werdt steeds kutter, de muziek ook en het personeel was dik a-relaxed.
Maar toch waren we er nog elk weekeind.

Op 1 van die avonden kwam de vraag, waarom we hier eigenlijk nog zaten, ter sprake.
De conclusie was heel simpel en voor mij persoonlijk nogal onthutsend.
We zaten daar als excuus om te kunnen slikken.

Toen ik er met X begon was er ongeveer 1x in de 2 maanden ergens een feest in het land.
Daar keek je echt lang naar uit, de spanning bouwde op en als het dan eindelijk zover was ging het ook helemaal los.
Ik wist wel dat X een beetje schadelijk was (toen dachten we allemaal nog dat X net zo schadelijk was als paracetamol), maar 1x in de 2 a 3 maanden was wel te overzien.

Die ene avond was de eerste keer dat ik besefte, dat ik een echte gebruiker was geworden, die X nodig had om lol te hebben en die het ook gebruikte als we geen lol hadden.
Mijn zelfrespect heeft het daarna niet best gehad.
Ik had toen eigenlijk direct moeten stoppen, maar ja het is zo lekker en al me vrienden doen het ook, etc. etc.
Vanaf dat moment wist ik dat het allemaal lulsmoesjes waren, om maar weer fftjes uit de realiteit te vluchten.
Heb me er altijd wel van kunnen weerhouden om door de weeks te gebruiken, maar het bleef een trieste bedoeling.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat je over de gebruikers op een feest zelf zegt herken ik ook wel.
Helemaal aan het einde van de nacht, zie je veel mensen echt in en in ongelukkig rondlopen.
Of echt volkomen wanhopig of paranoide om zich heen kijkend, of extreem agresief.
(niet iedereen. veel hebben ook "gewoon" lol)
Als je nuchter rondkijkt, besef je dat de gemiddelde psichiatrische instelling daar nog een puntje aan kan zuigen.

Zelf hebben ze dat vaak niet door en de volgende dag ben je bijna alles vergeten.
Een groupje vrienden van me heeft een een tijdje een LSD periode gehad.
Ik deed daar niet aan mee.
Die kwamen de volgende dag altijd met verhalen over diepgaande bewustwordingen en wijsheden die ze als group tijdens hun trip opgedaan zouden hebben.
Als ik er dan wat over zij dan werdt me (vrij arrogant) vertelt dat ik het nooit zou kunnen begrijpen.
Dikke lul, ik was er bij en ze zaten de hele nacht saai, stil ineengedoken, in foutushouding.
1x in de 10 minuten zemelde er iemand wat, over hoe hun hand er raar uitzag en dat gezichten helemaal vervormden en dat de vloer bewoog.
Geloof mij daar kwam geen zinnig woord uit en al helemaal niks diepzinnigs.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Poe hee, wat stel je moeilijke vragen voor iemand die net nieuw is hier...ga je dat in de toekomst nog meer doen? Dan zal ik namelijk moeten zorgen dat ik wat pep op heb om je een uitgebreid antwoord te kunnen geven :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm, ik ga nooit naar een feest alleen om drugs te gebruiken, en bij uitgaan gebruik ik ook niets. Ik drink zelfs geen alcohol en rook niet. Alleen bij feesten gebruik ik drugs, of met goede vrienden thuis, als het goed geplanned en afgesproken is. Vroeger in m'n depressieve periode heb ik wel eens (voorgeschreven) benzo's misbruikt om maar van de depressie af te komen, maar dat schiet ook niet op.
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#7
martin van nu zei:
Als ik er dan wat over zij dan werdt me (vrij arrogant) vertelt dat ik het nooit zou kunnen begrijpen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze daar toch wel gelijk in hebben.

OT:

Ja, het is het zeker waar om soms te doen, het kost maar 5 euro + vermoeidheid.
Is het t waard om vaak te doen? nee, dat zeker niet. X is leuk, maar de Euforie van X kan ook bereikt worden zonder drugs. Het nuchtere leven is ook echt heeel vet (als je het zelf leuk maakt).
Als je het nuchtere/dagelijkse leven als saai beleefd is er toch echt iets goed fout. Als je je op feestjes echt een stuk minder vermaakt zonder X dan met X is er ook iets goed fout.

Mensen die denken dat het (nuchtere)leven saai is, hebben een boord voor hun kop!
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#8
martin van nu zei:
Wat je over de gebruikers op een feest zelf zegt herken ik ook wel.
Helemaal aan het einde van de nacht, zie je veel mensen echt in en in ongelukkig rondlopen.
Of echt volkomen wanhopig of paranoide om zich heen kijkend, of extreem agresief.
(niet iedereen. veel hebben ook "gewoon" lol)
Als je nuchter rondkijkt, besef je dat de gemiddelde psichiatrische instelling daar nog een puntje aan kan zuigen.

quote]Dat komt anders sommige van die figuren om 20.00 al een pil poppen en vervolgens de hele nacht doorgaan met bijnemen... MDMA moet je bewaren tot het eind, niet vanaf het begin van de avond doen... Het magische effect neemt toch gigantisch af gedurende avond en bijslikken gaat je echt niet helpen dan.
Klik om te vergroten...
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je leeft maar 1 keer
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geniet wat je genieten kan
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sja, dat vraag ik me ook soms wel eens af :grin:
200km in de auto zitten om dan in een ruimte te gaan stampen 100€ kwijt te zijn, en de dagen daarna brak te zijn :grin: mja, wat moet je anders? :beer:
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inhale zei:
martin van nu zei:
Als ik er dan wat over zij dan werdt me (vrij arrogant) vertelt dat ik het nooit zou kunnen begrijpen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ze daar toch wel gelijk in hebben.

OT:

Ja, het is het zeker waar om soms te doen, het kost maar 5 euro + vermoeidheid.
Is het t waard om vaak te doen? nee, dat zeker niet. X is leuk, maar de Euforie van X kan ook bereikt worden zonder drugs. Het nuchtere leven is ook echt heeel vet (als je het zelf leuk maakt).
Als je het nuchtere/dagelijkse leven als saai beleefd is er toch echt iets goed fout. Als je je op feestjes echt een stuk minder vermaakt zonder X dan met X is er ook iets goed fout.

Mensen die denken dat het (nuchtere)leven saai is, hebben een boord voor hun kop!
Klik om te vergroten...

dat is niet waar, ik ga niet naar feesten zonder xtc omdat ik geen alcohol drink en van wiet word ik meestal lui, ik slik 1x in 2-3 maanden dus heb geen problemen..

vele mensen willen toch ook zat worden op een feest, hebben ze daarom ook een drankprobleem? :P
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Limer

Wat weet jij?
Werk jij in reachearch & development bij het Koningklijk Nederlands Pillenagendschap ofzo?
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#14
lees mijn post nog eens goed door. Ik praat in die quote over een avond waarop ik X op had en mijn vrienden LSD.
Tis niet zo dat ik niet weet wat X of LSD inhoud.
LSD heb ik nooit los gebruikt, maar ik heb me (in al die jaren slikken en snuiven) regelmatig pillen aan laten smeren, waarbij ik er achteraf achter kwam, dat er ook LSD in zat.

Ik gebruikte dit voorbeeld om te illustreren dat gebruikers van meerde type drugs, tijdens en na hun gebruik, een heel vertekend beeld hebben van de werkelijke situatie en hoe gaaf die in werkelijk wel niet was.
9 van de 10 keer is het namelijk gewoon een heel trieste vertoning.
Je voelt je wel superman, maar geloof me, je bent het echt niet.
Als mensen tegen je zeggen "zo jij was er echt aan gisteravond" of "jij was echt vet dronken zeg hee" klinkt dat als een compliment, maar dat het dan meestal niet.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#15
je smijt een paar pillen in je kraag je licht gaat uit en je bent voort vo heel de avond en je bent mss max 10eur kwijt..?

je moet vele biertjes in je kraag gooien voor je zat bent en wat heb je er aan je hebt een begaaide kop en het voelt alsof je kan slape op de dansvloer en je hebt zieke kater en je bent nog een +30euro kwijt en je hebt evenveel braindamage
L
LimerLid
01-01-2024, 00:00
#16
martin van nu zei:
Tis niet zo dat ik niet weet wat X of LSD inhoud.
LSD heb ik nooit los gebruikt, maar ik heb me (in al die jaren slikken en snuiven) regelmatig pillen aan laten smeren, waarbij ik er achteraf achter kwam, dat er ook LSD in zat.
Klik om te vergroten...

LSD in pillen is bullshit... tenzij je een microdot hebt gehad, en die zien er toch wel echt wat anders uit dan je normale xtc pil....

Denk dat je 2-cb tegen bent gekomen in 1 van je escapades, en niet LSD :wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Limer zei:
martin van nu zei:
Tis niet zo dat ik niet weet wat X of LSD inhoud.
LSD heb ik nooit los gebruikt, maar ik heb me (in al die jaren slikken en snuiven) regelmatig pillen aan laten smeren, waarbij ik er achteraf achter kwam, dat er ook LSD in zat.
Klik om te vergroten...

LSD in pillen is bullshit... tenzij je een microdot hebt gehad, en die zien er toch wel echt wat anders uit dan je normale xtc pil....

Denk dat je 2-cb tegen bent gekomen in 1 van je escapades, en niet LSD :wave:
Klik om te vergroten...

Als je LSD in een microdot kunt proppen, waarom niet in een "gewone" pil?
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#18
martin van nu zei:
@Limer

Wat weet jij?
Werk jij in reachearch & development bij het Koningklijk Nederlands Pillenagendschap ofzo?
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk niet maar uit jou posts is wel af te leiden dat je een ongelovelijke josti bent die denkt na al die jaren door te hebben gekregen dat "drugs slecht is".

Op de manier waarop jij en jou maten het gebruiken is het idd niet goed maar er zijn ook mensen die er wel normaal mee omkunnen gaan :) "Pillen laten aansmeren met LSD" hou toch op gast... en je zegt dat je nog nooit los LSD hebt gebruikt? wat moet ik me daarbij voorstellen? je had een zegeltje gehad en de trip was niet leuk genoeg ook maar wat gaan snatsen ofzo? :rockband: respect hoor jij weet van wanten :grin: :xtc: :xtc: :xtc:


Als je op een feestje een leuke tijd hebt wat maakt het dan uit wat de realiteit op dat moment is? HF gewoon en inderdaad jij gaat niet begrijpen wat die mensen aan de LSD bedoelen.

"talking about tripping is like dancing about architecture"
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#19
martin van nu zei:
@Limer

Wat weet jij?
Werk jij in reachearch & development bij het Koningklijk Nederlands Pillenagendschap ofzo?
Klik om te vergroten...

Het is vrij algemeen bekend hier
Er is nog nooit LSD in geteste pillen gevonden in Nederland. Die informatie hebben ze vrij gegeven
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#20
@CHIASME
sorry als ik iets gezegt heb, waardoor je nu zo over stuur bent.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."