Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerking XTC Bij langdurig gebruikers

Werking XTC Bij langdurig gebruikers

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe werkt XTC nou bij mensen bij wie de "Magie weg is"? Ik hoor regelmatig dat bij mensen die een langere periode bijv. elke week xtc hebben gebruikt, de magie ervan weg is.. Wat houdt dit precies in? Obviously doet het nog wel wat met je, anders neem je het toch niet? :confused:

Wat ik van XTC ken (MDMA dus) is een extreem fijn, blij gevoel, alsof ik verliefd ben op de hele wereld en alles in een staat van perfecte sereniteit verkeert, met een soort warme gloed door m'n lichaam dat erg goed voelt, soort opwaardse kracht wat me gewichtsloos maakt. Hoe is de XTC-ervaring van iemand bij wie de magie "weg" is? Ik ben best benieuwd..
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hetzelfde, alleen voel je je niet de hele tijd goed en sta je wat dichter bij de realiteit. Vaak heb je niet zo veel energie als de eerste keer en als je wel een paar minuutjes vol effect hebt voelt het nep aan, dan hou je niet echt van heel de wereld.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Hetzelfde, alleen voel je je niet de hele tijd goed en sta je wat dichter bij de realiteit. Vaak heb je niet zo veel energie als de eerste keer en als je wel een paar minuutjes vol effect hebt voelt het nep aan, dan hou je niet echt van heel de wereld.
Klik om te vergroten...

Een beetje het idee dat het in vlagen komt dus? Dus dat je je bijv. een kwartier MDMA-ig voelt, dan 10 minuten een beetje nuchter met het idee van "Dit is allemaal maar chemisch, stelt niks voor", en dan weer rushen? Zoiets?
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk niet dat de magie dan alleen weg is bij XTC, maar bij alle dope. In het begin van mijn drug-career gebruikte ik eerst regelmatig XTC en maar al gauw wekelijks wat ik vervolgens een half jaar vol heb gehouden. En inderdaad, de magie was er allang vanaf, al binnen enkele maanden. Daar natuurlijk bij opgeteld de hoeveelheden die nodig waren voor de gewenste werking, en nog 2 dagen revalideren na gebruik om weer normaal te kunnen functioneren op mijn werk. De die-hards weten wel waar ik het over heb :grin: Geen harddrugs meer voor mij, behalve LSD, dat staat nog op mijn lijstje.

Maar nu ben ik een pothead :stoned:
Ik blow nou bijna precies vijf jaar, elke dag. En dan is de magie er ook wel vanaf; veel smoken, maar niet meteen met effect van als je zo nu en dan wat rookt :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Angramar Temenos zei:
ik ben juist benieuwd wat je dan nog WEL voelt van de XTC als de magie er eenmaal af is.
Klik om te vergroten...
Als er weer eens mdma hier voorbij komt kan ik het je vertellen, ik heb het sindsdien niet meer gedaan.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
0penmindeD zei:
Denk niet dat de magie dan alleen weg is bij XTC, maar bij alle dope. In het begin van mijn drug-career gebruikte ik eerst regelmatig XTC en maar al gauw wekelijks wat ik vervolgens een half jaar vol heb gehouden. En inderdaad, de magie was er allang vanaf, al binnen enkele maanden. Daar natuurlijk bij opgeteld de hoeveelheden die nodig waren voor de gewenste werking, en nog 2 dagen revalideren na gebruik om weer normaal te kunnen functioneren op mijn werk. De die-hards weten wel waar ik het over heb :grin: Geen harddrugs meer voor mij, behalve LSD, dat staat nog op mijn lijstje.

Maar nu ben ik een pothead :stoned:
Ik blow nou bijna precies vijf jaar, elke dag. En dan is de magie er ook wel vanaf; veel smoken, maar niet meteen met effect van als je zo nu en dan wat rookt :wink:
Klik om te vergroten...

Dat snap ik allemaal heel goed, maar ik ben juist benieuwd wat je dan nog WEL voelt van de XTC als de magie er eenmaal af is.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#7
het is meer dat je alleen maar waus bent, het totale love gevoel mis je dan. het voelt opzich wel prettig, maar idd nep zoals hierboven al werd gezegd. en naarmate je de dosis ook opschroeft kun je je ook vies gaan voelen. (denk wel dat een paar mensen hier begrijpen wat ik bedoel)
de energie boost mis je ook.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
underworld zei:
het is meer dat je alleen maar waus bent, het totale love gevoel mis je dan. het voelt opzich wel prettig, maar idd nep zoals hierboven al werd gezegd. en naarmate je de dosis ook opschroeft kun je je ook vies gaan voelen. (denk wel dat een paar mensen hier begrijpen wat ik bedoel)
de energie boost mis je ook.
Klik om te vergroten...

Snap wat je bedoeld ja :P En idd. Je bent gewoon vaaag, wazig alleen toch op 1 of andere manier helderder dan bij een goeie mdma rush. Iets meer in realiteit blijven hangen zegmaar, zoals tomzor het mooi zegt :P Verder is mijn ervaring dat je de euforie even op voelt komen, dan is het weg en komt het niet meer terug maar sluipt het er langzaam in ipv dat het opeens terugkomt en erin slaat. Verder voel je je dan wel goed en voel je de muziek wel wat meer en klinkt het beter maar daar is ook alles mee gezegd. De geweldige mdma euforie die op het ritme van de muziek door je heen pompt en je onderhand een stijve piemel geeft voel je niet :P

Ik heb het gelukkig nog kunnen redden en wacht nu tot 27juni awakenings festival. 4maanden+5dagen geen mdma op dan :P :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Najah, daarom zal je mij ook nooit elke week mdma zien doen :grin:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Hoe werkt XTC nou bij mensen bij wie de "Magie weg is"? Ik hoor regelmatig dat bij mensen die een langere periode bijv. elke week xtc hebben gebruikt, de magie ervan weg is.. Wat houdt dit precies in? Obviously doet het nog wel wat met je, anders neem je het toch niet? :confused:

Wat ik van XTC ken (MDMA dus) is een extreem fijn, blij gevoel, alsof ik verliefd ben op de hele wereld en alles in een staat van perfecte sereniteit verkeert, met een soort warme gloed door m'n lichaam dat erg goed voelt, soort opwaardse kracht wat me gewichtsloos maakt. Hoe is de XTC-ervaring van iemand bij wie de magie "weg" is? Ik ben best benieuwd..
Klik om te vergroten...

gewoon flinterhard gaan, je in de warres wappie en alles voelen :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Daarom kijk ik zelf ook erg goed uit met wanneer ik mdma pak.
Af en toe blijft magisch en leuk :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:
Hoe werkt XTC nou bij mensen bij wie de "Magie weg is"? Ik hoor regelmatig dat bij mensen die een langere periode bijv. elke week xtc hebben gebruikt, de magie ervan weg is.. Wat houdt dit precies in? Obviously doet het nog wel wat met je, anders neem je het toch niet? :confused:

Wat ik van XTC ken (MDMA dus) is een extreem fijn, blij gevoel, alsof ik verliefd ben op de hele wereld en alles in een staat van perfecte sereniteit verkeert, met een soort warme gloed door m'n lichaam dat erg goed voelt, soort opwaardse kracht wat me gewichtsloos maakt. Hoe is de XTC-ervaring van iemand bij wie de magie "weg" is? Ik ben best benieuwd..
Klik om te vergroten...

gewoon flinterhard gaan, je in de warres wappie en alles voelen :grin:
Klik om te vergroten...

Denk dat dit het beste is beschreven :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat bedoelen jullie precies met "je vies voelen"?
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#14
gewoon pillen vies, bezweet klef stinken alles bij elkaar :grin:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee met vies voelen bedoelen we gewoon geestelijk ook 'vies'.. Gewoon naar de klote, vercracked, geen energie meer, vieze halve space.. gwn vies.. bah!
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het werkt gewoon korter en dat gevoel wat jij beschraf van dat vercracked voelen komt al na een uurtje of 1 á 2 opzetten. Vaak kan je het nog wel weglachen of wegdenken maar het blijft toch terugkomen. Het werkt dan in vlagen. Soms heb je een fijn gevoel, soms voel je het zowat niet, alleen wazigheid.
Heb het een jaar geleden 1 keer 3 keer in 3 maanden gebruikt. De laatste keer had ik er best wel last van. Toen 8 maanden niet gedaan.
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#17
TrippyShit zei:
Nee met vies voelen bedoelen we gewoon geestelijk ook 'vies'.. Gewoon naar de klote, vercracked, geen energie meer, vieze halve space.. gwn vies.. bah!
Klik om te vergroten...

En een ranzige smaak in je bakkes :kots:
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#18
hetzelfde maar dan veel minder heftig. En inderdaad, je staat dichter bij de realiteit.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
0penmindeD zei:
TrippyShit zei:
Nee met vies voelen bedoelen we gewoon geestelijk ook 'vies'.. Gewoon naar de klote, vercracked, geen energie meer, vieze halve space.. gwn vies.. bah!
Klik om te vergroten...

En een ranzige smaak in je bakkes :kots:
Klik om te vergroten...

Komt allemaal zo bekend voor, net als bij pep...dan voel ik me nog veel viezer
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
al geef je me 5 gratis volle grammen 84% mdma cristal ... ik neem het niet om de volgende redenen:

Ik word er depri van
Ik word er introvert van
Ik krijg lichte druk in me hoofd.
Ik hou er een kater aan over
Last van me kaken

Ik hbe vroeger niet eens echt heel veel pillen genomen, misschien iedere week 1 voor het eerste jaar. dit schommelde gemiddele van 2de jaar 2 pillen per week, deze pillen waren nooit meer dan 80 mg per stuk.

Toen was het gedaan ... voorbij pasado.

:xtc: is niet meer voor mij wat het ooit was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."