Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWanneer 2e XTC bijslikken

Wanneer 2e XTC bijslikken

31 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
s
stelletje3013Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo,

Wij, een stel van begin 40, gebruiken een aantal malen per jaar XTC. Als we gebruiken slaat de pil meestal na ongeveer 45 min tot een uur lekker in. Nu willen we graag weten na hoeveel tijd we het beste een tweede pil kunnen nemen. Volgende week hebben we een feest wat duurt van 12:00 tot 00:30 uur, dus eerst even sfeer proeven (nuchter) en daarna willen we ieder twee pillen om de gehele dag verder lekker te feesten.

We hebben een keer een tweede pil genomen een uur of vijf na de eerste en dat voelde niet super. Wel oppeppend maar ook erg uitputtend.

Nemen jullie de tweede pil als de eerste op zijn hoogtepunt is of als de eerste pil een beetje uit begint te werken?
Bedankt voor de reacties alvast.

Stelletje3013
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op advies van Shulgin: (de held die voor ons heel veel drugs heeft uitgevonden en er een boek over schreef)

Begin dosis 120 mg
desgewenst na anderhalf uur 40mg bijnemen om het effect te verlengen.

Op advies van wacky:

Vervolgens elke anderhalf uur nog 40mg bij blijven nemen tot zo'n 3-4 uur voor je naar huis wil.

Hoeveel er in je pilletjes zit weet ik natuurlijk niet, maar als het goede pillen zijn waarvan 1 genoeg is, dan zou ik dus om de anderhalf uur 1/3 of een halve (in 3 breken zal lastig zijn) erbij nemen. Je neemt dus bij op de piek. Er zit wel een maximum aan natuurlijk, je kunt niet blijven spacen, ik neem meestal een keer of 3-4 bij om een nacht van 0.00 tot 10.00 uur door te komen en dat gaat wel goed, maar tegen het einde voel je ook die innerlijke strijd tussen de vermoeidheid en de mdma rush.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vermoeidheid is een trucje voor.
Alleen slaap je dan niet de komende uren.
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stelletje,

Als je zoals jullie maar een paar x per jaar gebruiken.....
Dan werkt zo pilletje toch al gauw een uur of 5, Vergeet niet dat
de werking van mdma niet constant is en je het gevoel hebt dat ie
'zomaar' weer binnenkomt. Als wij gebruiken gebeurt dat door een kop hete
thee, een warme douche of spontaan.
Maar mss omdat jullie op een feest zijn gaan jullie er alkohol bij drinken?
Want dat is dus niet aan te raden omdat het tegen elkaar inwerkt.

Wil je toch perse bijslikken:
Weet dan in ieder geval wat er in je snoepje zit en neem dan, in jullie geval,
na een uurtje of 3 een halve bij. Je verneemt na een half uurtje al wel of dat
te weinig is. Maar beter te weinig dan out gaan door te veel.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#5
Out gaan door teveel MDMA heb ik nog nooit gezien :confused: Op de piek bijnemen werkt voor mij fijn.
s
stelletje3013Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Stelletje

Als je zoals jullie maar een paar x per jaar gebruiken.....
Dan werkt zo pilletje toch al gauw een uur of 5, Vergeet niet dat
de werking van mdma niet constant is en je het gevoel hebt dat ie
'zomaar' weer binnenkomt. Als wij gebruiken gebeurt dat door een kop hete
thee, een warme douche of spontaan.
Maar mss omdat jullie op een feest zijn gaan jullie er alkohol bij drinken?
Want dat is dus niet aan te raden omdat het tegen elkaar inwerkt.

Wil je toch perse bijslikken:
Weet dan in ieder geval wat er in je snoepje zit en neem dan, in jullie geval,
na een uurtje of 3 een halve bij. Je verneemt na een half uurtje al wel of dat
te weinig is. Maar beter te weinig dan out gaan door te veel.
Klik om te vergroten...

Tx
We drinken er zeker geen alcohol bij. Als we XTC gebruiken dan drinken we meestal alleen water eigenlijk. We hebben met deze snoepjes al ervaring. Zijn erg prettig (blauwe mitsu's de eerste keer dat we gebruikten) Deze waren erg sterk en nu hebben we witte dolfijntjes(voor wat dat wat zegt natuurlijk) Deze gaan we nu voor de derde keer gebruiken en willen nu eens bijslikken om de hele avond lekker door te feesten)
halfjes heb we wel een keer geprobeerd om te nemen, maar hier merkten we weinig van eerlijk gezegd, vandaar dat we nu gewoon een hele bij willen slikken. Het feest is in de buitenlucht, dus voor oververhitting zijn we ook niet zo bang in de avond.

Tx voor je reactie.
s
stelletje3013Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Wat ik nog wel wil weten is of we beter als eerste de sterkste pil kunnen nemen en na een aantal uren de minder sterke of andersom.
Sterke is een rode duif van 125 mg en minder sterke zijn de witte dolfijntjes van 95 mg.

bedankt voor de reacties alvast

Stelletje3013
s
stelletje3013Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Carlitos zei:
Vermoeidheid is een trucje voor.
Alleen slaap je dan niet de komende uren.
Klik om te vergroten...

Welk trucje is dat??
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
stelletje3013 zei:
Carlitos zei:
Vermoeidheid is een trucje voor.
Alleen slaap je dan niet de komende uren.
Klik om te vergroten...

Welk trucje is dat??
Klik om te vergroten...
Speed nemen (:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Correct geantwoord!
L
LekkerDingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die oververhitting heeft niet zo zeer te maken met binnen of buiten hoor.
Zorg gewoon dat je blijft drinken, niet in overvloed want dat is ook niet goed.

Om wakker te blijven zou je idd ook speed kunnen nemen, maar als je er geen
'verstand' van hebt zou ik het niet zo maar gaan proberen op dat feest.
Van een snoepje blijf je ook wakker.
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#12
eerst gewoon 1 nemen, en die ander langzaam opsnoepen door er telkens een klein hapje van te nemen. deze kleine brokjes slaan ongeveer na een kwartier in, kan je zelf bepalen hoe hard je gaat :).

al wil je per keer nemen zou ik hem ongeveer 3-4uur nadat je eerste is ingeslagen nemen, net nadat je je 2de heb genomen kan je ff eten en pisse enzo.

ik kan namelijk nooit eten en pissen als ik XTC op heb. je 1e pil is dan bijna uitgewerkt en dan heb je ff de tijd om te "recoveren" :P en dan kan je daarna weer volgas gaan!

s6 :stoned:
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paddo100 zei:
eerst gewoon 1 nemen, en die ander langzaam opsnoepen door er telkens een klein hapje van te nemen. deze kleine brokjes slaan ongeveer na een kwartier in, kan je zelf bepalen hoe hard je gaat :).
Klik om te vergroten...
Gast, respect dat je dat kan. Ik heb geen moeite met pillen slikken ofzo, maar wanneer ik de smaak van een xtcpil in mijn bek heb dan moet ik echt braken.
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Paddo100 zei:
eerst gewoon 1 nemen, en die ander langzaam opsnoepen door er telkens een klein hapje van te nemen. deze kleine brokjes slaan ongeveer na een kwartier in, kan je zelf bepalen hoe hard je gaat :).
Klik om te vergroten...

Insgelijks hier
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#15
heb het zo ook wel is gedaan zonder water :P maar toen trokken me spieren in me hele gezicht zich ook samen en voelde nie chill maar met water is het makkelijk te doen.

adem inhouden, stukkie afbijten achter in je keel houden, slok water , adem uit :wave:

merk je er nix van en k vind dat wel relaxter dat ik het dan kan dozeren hoe ik zelf wil gaan, als ik ze per stuk neem kan k mezelf niet inhouden. neem ik te snel bij en dan slaat die vorige pas in en dan ben k zuur :P
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Paddo100 zei:
als ik ze per stuk neem kan k mezelf niet inhouden. neem ik te snel bij en dan slaat die vorige pas in en dan ben k zuur :P
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook wel is meegemaakt, alleen niet met hele pille, ik deed altijd kwartjes bij pakken
maarja dan denk je ineens van shit het werkt nog niet na 3 kwartier ofzo pak je nog n kwartje

kom je van de wc afgelope en dan is het BOEM, oftewel dan slaan ze in als een bom is niet zo prettig:P
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#17
stelletje3013 zei:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Wat ik nog wel wil weten is of we beter als eerste de sterkste pil kunnen nemen en na een aantal uren de minder sterke of andersom.
Sterke is een rode duif van 125 mg en minder sterke zijn de witte dolfijntjes van 95 mg.

bedankt voor de reacties alvast

Stelletje3013
Klik om te vergroten...
die rode duif klinkt wel erg nice zo te horen :rockband:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op het hoogtepunt, of net iets er voor eigenlijk.
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#19
stelletje3013 zei:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Wat ik nog wel wil weten is of we beter als eerste de sterkste pil kunnen nemen en na een aantal uren de minder sterke of andersom.
Sterke is een rode duif van 125 mg en minder sterke zijn de witte dolfijntjes van 95 mg.

bedankt voor de reacties alvast

Stelletje3013
Klik om te vergroten...

ik zou beginnen met een halve van die rode duif
die andere helft in 2 kwartjes doen en 1tje bijpakke na +-1,5 uur
2 uur later andere kwartje opete. en die andere om de 2 uur in helften wegwerke
k
knotsLid
01-01-2024, 00:00
#20
12uur feesten.... ok :)
Ik zou eerst even rustig aan doen... idd. de sfeer proeven, en zorgen dat je wat eten binnen hebt, evt. een banaan als toetje. Probeer het snoepen een beetje uit te stellen.
Ik zou de sterkste snoepjes meenemen in jullie geval, of 3 minder sterke.

Begin er niet te vroeg mee, want je hebt nog een lange dag te gaan.

Pak als eerste een halfje, ga je daar al lekker op.... niet bijpakken.
Meestal pak ik een halve of iets meer bij, nadat de pil begint af te nemen.....
Als ik nog lekker energie heb wacht ik met bijpakken :wink:

Zorg wel dat je uitgerust naar het feest gaat.

Veel plezier!

Ps. als ik me wel eens een beetje flauw begin te voelen tijdens het partyen/spacen... pak ik soms wel eens een banaantje ( of een half banaantje ) om toch weer f wat aan te vullen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."