Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevaarlijke xtc met te hoge concentraties MDMA op markt

Gevaarlijke xtc met te hoge concentraties MDMA op markt

38 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gevaarlijke xtc met te hoge concentraties MDMA op markt

Opnieuw zijn gevaarlijk hoge concentraties van het product MDMA teruggevonden in xtc-pillen, waardoor gebruikers een te hoge dosis kunnen innemen en hun gezondheid ernstig in gevaar kunnen brengen. Recent werd ook voor het eerst de schadelijke stof Mephedrone aangetroffen in België, waarschuwt de federale overheidsdienst Volksgezondheid.

Twee tot drie keer zo zwaar
De pillen werden aangetroffen in de provincie Antwerpen en waren blauw, driehoekig en gemerkt met het logo van het automerk Mitsubishi. Ze bevatten meer dan 130 milligram MDMA (MDMA-base) per pil, waardoor een pil twee tot drie keer zo zwaar is als een gebruikelijke xtc-pil. Zeker onervaren gebruikers lopen het risico op een te grote dosis.

Gevaar
Ook op lange termijn kan een hogere dosis MDMA gevaarlijk zijn en hersenschade veroorzaken. De FOD Volksgezondheid waarschuwt verder voor een gevaarlijk verhoogde lichaamstemperatuur tot meer dan veertig graden, hartritmestoornissen, sterke bloeddrukstijgingen, stuiptrekkingen en verwardheid. Aangezien onder meer de kleur en het logo van xtc-pillen dikwijls veranderen, kunnen gebruikers nooit zeker weten hoeveel werkzame stof de pillen bevatten en wat de effecten precies zullen zijn.

Mephedrone
Daarenboven werd volgens de FOD Volksgezondheid zeer recent in België voor het eerst de stimulerende stof Mephedrone in een wit poeder aangetroffen. De stof heeft een oppeppend effect en kan emoties beïnvloeden. Ook hier zijn de negatieve en gevaarlijke effecten bloeddrukstijgingen, verhoogd hartritme en een verminderd inschattingsvermogen. (belga/sam)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid ... arkt.dhtml
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
chill dat er toch nog fatsoenlijke pillen zijn,
buite degene die mephedrone bevatte.
is mephedrone niet een stof die toch wel wat gelijkt op de effecten van mdma ? ik dacht van wel.
en omdat er een tekort aan grondstoffen is voor de aanmaak van mdma, stoppen ze er
nu mephedrone in. Ik vind het allesins al beter als die andere rotzooi. bv mcpp
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pff, ik dacht dat ze pillen van een gram hadden geperst. 130mg te hoog? Prima pilletje hoor.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat is het probleem? :hearteyes:
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#5
130mg per pil is 3 keer zo veel?! Dat ze bij Het Laatste Nieuws es een betere dealer zoeken :tongueout:
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#6
"Lieve Belgen,

Aangezien wij buren zijn wil ik toch mijn bezorgdheid uitspreken over de XTC die op dit moment jullie markt vervuild met de *kuch* levensgevaarlijke hoeveelheid van honderd-en-dertig milligrammen MDMA.

Neem deze pillen alsjeblieft niet in! Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen als er iemand verkeerd ging of erger nog kwam te overlijden door deze rommel.

Mijn voorstel is als volgt; Verzamel al deze pillen en kom ze bij mij in Nederland inleveren.
In dat geval ontloop je vervolging en zal ik er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat deze levensgevaarlijke pillen vernietigd zullen worden!

Ik zeg maar zo; beter een goede buur dan een verre vriend...!"


Can't wait... :rock:
Heerlijk die Belgen, soms zo lekker naief!
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#7
De meeste XTC-gebruikers zoeken zich nu rot naar goede pillen, maar vinden er geen. Hoe kan dat dan dat ze juist nu zo'n pillen vinden? :confused:

Is dit niet gewoon een artikel van een jaar geleden ofzo + een nieuw artikel over mephedrone?

Heerlijk die Belgen, soms zo lekker naief!
Klik om te vergroten...

:rolleyes:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tsjah, als ze bagger zijn gewend a 40 mg per pil, dan zouden 5 zoals in het artikel 200mg zijn.
Neem je 5 keer 160, 800 mg en daar kan je best hard op gaan; retehard.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Arme belgen, maar geen nood ik wil die pillen wel wegruimen hoor. Ik doe het nog gratis ook. Puur uit de liefde voor mijn buurland :hearteyes: .
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#10
De waarschuwing vind ik persoonlijk niet geheel onterecht.

Oom Klaas zei:
Tsjah, als ze bagger zijn gewend a 40 mg per pil, dan zouden 5 zoals in het artikel 200mg zijn. Neem je 5 keer 160, 800 mg en daar kan je best hard op gaan; retehard.
Klik om te vergroten...
Eensch.

Heb een keer op die manier een onwijs domme, slordige inschattingsfout gemaakt met een sinterklaaszak vol dikke, paarse knalMitsu's, nota bene zelf bij het Entrepotdok laten testen op 130-140mg MDMA.
Overenthousiast doseerde ik ongeveer zoals gewend met pillen van hooguit 40-50mg; psychologisch blijft een halfje een halfje, dat is zo stom. Ben er een maand ziek van geweest, had onbewust 2,5 stuks van die jetsers opgesnoept. 350mg MDMA op 53kg, daar was m'n lijf het niet helemaal mee eens. :xtc: Ervaring heeft wel hernieuwd respect voor ecstasy afgedwongen, ook wel eens goed.

OT: Afkomen met die pilleh.
I
IrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou nou, laat die pilletjes maar mooi in ons belgenlandje ... hier zijn er ook gegadigden te vinden hoor!!! :wave:
130!!! dat moet meer dan 10 jaar geleden zijn dat ik nog eens zo'n lekkere dingen ben tegengekomen ...
Waar was dat adresje?? :hearteyes:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toen ik op een feestje vertelde dat ik daarover gelezen had was de eerste vraag: "En hoe noemen die?" :grin:.
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#13
Debris zei:
"En hoe noemen die?" :grin:.
Klik om te vergroten...

'Het gras is altijd groener bij de buren...' :grin:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#14
"Twee tot drie keer zo zwaar
De pillen werden aangetroffen in de provincie Antwerpen en waren blauw, driehoekig en gemerkt met het logo van het automerk Mitsubishi. Ze bevatten meer dan 130 milligram MDMA (MDMA-base) per pil, waardoor een pil twee tot drie keer zo zwaar is als een gebruikelijke xtc-pil. Zeker onervaren gebruikers lopen het risico op een te grote dosis."

Aah die goede oude tijd. Blauwe mitsus.
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#15
Irie zei:
130!!! dat moet meer dan 10 jaar geleden zijn dat ik nog eens zo'n lekkere dingen ben tegengekomen ...
Klik om te vergroten...
even opscheppen:
wow. ik had dit weekend nog 1 met 180.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
wave zei:
Irie zei:
130!!! dat moet meer dan 10 jaar geleden zijn dat ik nog eens zo'n lekkere dingen ben tegengekomen ...
Klik om te vergroten...
even opscheppen:
wow. ik had dit weekend nog 1 met 180.
Klik om te vergroten...

Een pil met 180,
dat is wel echt een zieke pil dan :beer:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik dacht eerst altijd dat pillen rond de 200mg zaten.
I was wrong :grin:.

Vandaar dat ik altijd ging flashen als ik een gram pakte en iemand op 10 pillen bleef nog redelijk normaal.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
heb een keer 2 bommetjes van 100 mg MDMA achterlkaar in me mik moeten gooien omdat ik er achter kwam dat mijn 2e bommetje een lek had, net nadat ik die 1e op had.
ik dacht dat het wel mee zou vallen...
heb me mond compleet onder het bloed gekauwd wat op dat moment niet erg was want dan merk je het niet echt maar de volgende week krijg ik mijn eten niet echt naar binnen. :rolleyes:
kon ook niet fatsoenlijk meer kijken , mijn beeld bleef schokken omdat me ogen op hol sloegen en maar bleven trillen.

geef mij maar gewoon pillen van rond de 100-130.. vind ik wat fijner :tongueout:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oom Klaas zei:
Een pil met 180,
dat is wel echt een zieke pil dan :beer:
Klik om te vergroten...

Ja het was redelijk belachelijk. Ik heb er nog 2 :)
Maar die 180 mag ook wel, ze waren wel 10 euro per stuk.

Had hem trouwens ook niet in een keer gedaan, maar 2 x een halve over een lange avond dus het was te doen.
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#20
Debris zei:
Ik dacht eerst altijd dat pillen rond de 200mg zaten.
I was wrong :grin:.

Vandaar dat ik altijd ging flashen als ik een gram pakte en iemand op 10 pillen bleef nog redelijk normaal.
Klik om te vergroten...

pff jonge jij zit ver.. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."