Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet zwarte wezen bij je bed

Het zwarte wezen bij je bed

42 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
V
VitamineXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rabbithole zei:
Idd :) ah, ik krijg van dat gepraat zo'n zin in mdma! Hallucineren de gekstee!
Klik om te vergroten...

:rock: :tearsofjoy: :rock: :tearsofjoy: :rock: :tearsofjoy: :rock:
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja hoor, vanmiddag was het beste wezen bij mij op bezoek...

Toen ik om 14u eindelijk eens ging proberen te slapen zag ik bij m'n gordijn allemaal grote 'muggen' oid vliegen, m'n bed leek aan de linkerkant golvend water en in de hoek van mijn kamer zat een man met zn benen over elkaar en 'n petje op. Na drie keer kijken was het weer gewoon de berg kleren onder m'n tv... Heerlijk als je brein je probeert te foppen...! :grin:
M
Marcell`Lid
01-01-2024, 00:00
#3
XTC thuis:

Ik en een maat hadden pillen gedaan thuis en naderhand gingen we slapen. toen ik in mijn bed lag hoorde ik hem opeens roepen "Marcel, wtf doe je bij mn bed?". Toen keek ik om naar zijn bed en zag ik ook een zwarte schim in de vorm van een volwassen man hyperactief om zich heen zwaaien. Hij zag precies hetzelfde! Heel apart.. :mrgreen:

XTC op feesten:

Hallucinaties als stoelen die aan mensen hun kont zitten vastgeplakt, iedereen heeft beveiligersoortjes in, Partytenten in de zaal, staantafels, hekken, banken, opstapjes, ballonnen...

Ik heb zelfs een keer op een feest twee zwarte pieten voorbij zien rennen, geen idee hoe ik erbijkwam! :confused:
M
Marcell`Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik moet er overigens wel bij vermelden dat ook heb als ik op een nuchtere nacht wakker word!

Dan zie ik soms weleens bv een persoon zitten op mijn stoel. Als ik er even op focus en een minuutje naar kijk, blijken het kleren te zijn ofzo.. :confused:
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marcell` zei:
Ik moet er overigens wel bij vermelden dat ook heb als ik op een nuchtere nacht wakker word!

Dan zie ik soms weleens bv een persoon zitten op mijn stoel. Als ik er even op focus en een minuutje naar kijk, blijken het kleren te zijn ofzo.. :confused:
Klik om te vergroten...
Je brein wil dan gewoon in iets dat je niet herkend iets herkenbaars maken. Laat maar eens op in hoeveel dingen je gezichtjes kan zien :wink:
b
brutus420Lid
01-01-2024, 00:00
#6
zo halverwege de jaren 90 had je van die dikke wit gelige dolfijnen daarvan was iedereen zo leip als een deur..zag je de gekste dingen.Een vriend van mij stapte steeds van de fiets af om dat ie bergen zand op de weg zag en ik zag steeds mijn fiets op een andere plek staan.Ik denk niet dat daar mdma of alleen mdma inzat :rolleyes:
f
frizzrLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weetje wat nou zo grappig is (of eigenlijk heel triest het is maar hoe je het bekijkt)

Als je aan de xtc zit gebeuren er ontelbaar veel vage dingen. Alleen je vergeet zo ontzettend veel helaas. Af en toe komt er weer zo'n vage herrinering omhoog en dan denk ik 'oja, dat had ik ook nog meegemaakt'.

Omdat je van de mdma ook aardig tot heel erg kan gaan hallucineren kan dat soms heel angstig zijn. De één is er gevoeliger voor dan de ander dat absoluut. Ik ben er dus zeer gevoelig voor, voor die hallucinaties enzo. Ik heb al zoveel dingen gezien dat is echt niet normaal.

Stripfiguren in de mooie witte wolkjes
Wolken die neerstorten
een vliegtuig dat recht omhoog vliegt (dat leek op dat moment zo offcrows :P )

Maar dan iets wat gewoon heel vaak terug komt als ik een pilletje neem
'Het zwarte wezen'

Het komt omdat je alleen maar zwarte schimmen ziet, maar als je pilletje is uitgewerkt willen die schimmen nog wel eens rond gaan vliegen, of gaan tennisen of schaatsen, hééél bizar!

1 keer was ik zo erg geschrokken, ik lag in m'n bed. Ik draaide me om, en ik zie toch een zwarte schim op me af komen!! :openmouth: terwijl ik me ogen opendoe.


Bleek het dus gewoon m'n kussen te zijn :rolleyes:


Srry ik moest dit echt even kwijt, er zijn vast wel mensen die dit herkennen
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik herken het zeker. Ik ben ook heel gevoelig voor het hallucineren. Sinds ik het 1x heb gehad, heb ik het altijd. Van 250mg mdma en wat weed ofzo zie ik al de allergekste dingen. Van draken tot reuzen. De muur als een spiegel waarin ik mezelf zie zitten met de rest en mensen heel blij erachter die er niet bijzijn tot vrienden als hagedismannen, babies, kikkers, mn vader, met mijn gezicht tot in de details.. Noem maar op en je kan het zien en ik heb het onderhand al gezien. Echt angstig vind ik het niet. Ik vond het altijd echt vet. Daar deed ik het o.a voor.

Die schimmen kan ik me wel wat bij voorstellen alleen had ik het altijd met echte mensen..
Mensen die in de hoek van de kamer zaten of die met zn 2en aan een tafeltje stonden naast me allemaal zulke dingen. Zulke gekke dingen.. Kleine mensjes op iemand zn schouder enzo..
G
GoedeWietLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelf vond ik het altijd een behoorlijk vage bedoeling wanneer er nog eens een paar pilletjes genomen worden na een avondje zuipen in de kroeg.

Afgezien van het feit dat ik zoiezo altijd behoorlijk slecht (focussen behoort niet meer tot de mogelijkheden) en vooral ook vervormd zie van pillen na alcohol, is het vooral vaag wanneer je tegen de morgen nog met een paar man ergens zit uit te leipen. Ik heb het vaker meegemaakt dat je dan zo slecht ziet dat je ervan overtuigd bent dat een bepaald persoon nog langs je zit, terwijl hij al lang vertrokken is. Een setting waarin er slecht licht is helpt hier overigens prima bij (zoals een kraakpand met enkel kaarslicht). Wanneer deze persoon, die er dus niet meer is, dan een schijnbeweging maakt of schijnbaar iets wilt zeggen, ga je er al snel hele verhalen tegen ophangen. Het hangt vooral van je medepersonen af hoelang het duurt voordat je erop geattendeerd wordt dat de persoon in kwestie al lang vertrokken is.
t
tikkelLid
01-01-2024, 00:00
#10
hahaha, ik was dit topic aan het lezen en ik kon het gewoon niet laten :)
Een hele tijd geleden had ik met een groepje vrienden 4 pillen geslikt, nou had ik nog nooit gehallucineerd door pillen, maar die avond heb ik vanalles voorbij zien komen, van brillen op het gezicht van mijn vrienden tot mensen die door de lucht fietsten :P

Als klap op de vuurpijl lag ik later die avond in mijn bed, lampen gedimt, tv kijken, en ik deed even mijn ogen dicht en terwijl ik dat deed was ik er vol van overtuigd dat ik nog buiten zat. :openmouth: Er kwam zo een vervelende porno reclame op tv, en ik stond op het punt te vragen wat 2 van mijn vrienden nou vinden van die reclames, ik doe mijn ogen open en WOOW :xtc: geen vrienden en ik was weer in mijn kamer, terwijl ik er toch echt vol van overtuigd was dat ik nog aan het chillen was :P

Uiteindelijk ben ik nu al gestopt met harddrugs sinds 16 Februari 2008 :sunglasses:

-Tikkel- :stoned:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#11
GoedeWiet zei:
Ik heb het vaker meegemaakt dat je dan zo slecht ziet dat je ervan overtuigd bent dat een bepaald persoon nog langs je zit
Klik om te vergroten...

Dat is niet slecht zien hoor :P Dat zijn hallucinaties :wink: Afhankelijk van de hoeveelheid mdma en dus mda worden ze alleen maar gekker en realistischer..
f
frizzrLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gewoon kunnen zien wat je denkt :mrgreen:
als je gezond verstand hebt kan dat heel leuk zijn,
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#13
Grappig dat veel mensen toch dezelfde hallucinaties hebben op MDMA. Die schimmen/dingen in je ooghoeken zien en mensen zien die er niet zijn vind ik zelf niet zo prettig, al heb ik 1 keer wel een heel goed gesprek gehad met iemand die er niet was, maar waar ik toch graag mee wilde bijpraten. :tearsofjoy:

Heb eens op een feest gehad dat ik iemand kwijt was en ineens veranderde IEDEREEN op dat feest in die persoon. Daar sta je dan met 10000 mensen om je heen met allemaal hetzelfde gezicht die je allemaal lijken aan te kijken. Freaky. :grin:

Ook wezentjes/kaboutertjes heb ik vaak gezien. Het maffe is dat ze idd ook op mij afduiken uit een boom ofzo of ineens 5 cm van mn gezicht liggen als ik mn ogen opendoe en me krankzinnig aangrijzen. :openmouth:

Vind MDA/MDMA hallucinaties dus niet erg prettig. Misschien ook omdat ik bang word en ik ze meestal krijg als ik me verkrackt voel en dus niet erg lekker in m'n vel zit. Als ik nog in de positieve rush zit krijg ik namelijk geen hallucinaties of vind ik ze wel mooi.

Ik vroeg me wel af. Ben nieuwschierig naar LSD/DMT, maar daarom een beetje terughoudend nog. Ergens heb ik wel de behoefte om die angst te overwinnen en me niet bang te laten maken door hallucinaties.
Zijn MDMA hallucinaties te vergelijken met LSD of DMT hallucinaties of juist helemaal niet?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel bekend dit, alleen bij xtc nooit zo'n last van gehad. Heb ik echt alleen na veel speed en lang wakker zijn.
f
frizzrLid
01-01-2024, 00:00
#15
Elfquest zei:
Vind MDA/MDMA hallucinaties dus niet erg prettig. Misschien ook omdat ik bang word en ik ze meestal krijg als ik me verkrackt voel en dus niet erg lekker in m'n vel zit. Als ik nog in de positieve rush zit krijg ik namelijk geen hallucinaties of vind ik ze wel mooi.
Klik om te vergroten...

Ja dit ervaar ik ook zo idd, als ik lekker hard space van de mdma is alles mooi. Maar als het uitwerkt wordt alles ineens heel duister, en dan voel ik me echt zo'n verschrikkelijke junk die aan het halllucineren is van z'n pilletje. Voelt idd niet prettig.
f
frizzrLid
01-01-2024, 00:00
#16
haha ^^
ik hoef die oordopjes niet eens aan te zetten.

Ik hoor de muziek van het feest nog als ik in bed lig.

Toen ik dat voor het eerst hoorde keek ik echt heel vaag :rolleyes:
S
SpacertLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb nooit echt dat ik dingen zie die er niet zijn. Wel vaker dat de dingen die ik zie niet meer kloppen. Zo zie ik regelmatig als ik veel neem, dat mensen hun ogen en neus vaag worden. Net of ze de photoshop blur tool er overheen hebben gehaald, maar dan anders. En als ik focus is het weer weg. Of dat mensen tegen iets aan leunen, terwijl ze gewoon staan te dansen. Eén keer na 5,5 pil zag ik dat schaduwen bewogen, terwijl dat niet hoorde. :xtc:

Wil je drugsvrij een trip ervaring kijk dan een halve minuut in het midden van de cirkel: http://www.neave.com/strobe/
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bladie zei:
1x paddo´s gedaan, mij te heftig. Was wel cool overigens. Calimero kwam voorbij
Klik om te vergroten...

Bullshit.. :rolleyes:
B
BladieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Haha, ik lig in een deuk om dit topic. Ik ben me een keer het lazerus geschrokken onder de douche. Keek over mn schouder en zag een hand op mn rug. Ik sprong meteen die douchecel uit... was uiteraard mijn eigen hand. Maar zo voelde het toen even niet .

Vroeger blowde ik geregeld. Een hoofd van een vriend van me veranderde in een kip. Ik heb nog nooit zo gelachen.

Gekleurde vissen in de lucht heb ik eens meegemaakt. Ben met een vriend op de stoep gaan liggen en voor mn gevoel hebben we uren gekeken.

1x paddo´s gedaan, mij te heftig. Was wel cool overigens. Calimero kwam voorbij, het dak ging open en de zon scheen met regen tegelijk. Heel bijzonder om 3 uur in de nacht.
M
Marcell`Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kees Klapkaak zei:
Bladie zei:
1x paddo´s gedaan, mij te heftig. Was wel cool overigens. Calimero kwam voorbij
Klik om te vergroten...

Bullshit.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Heb zelf ook nog nooit dergelijke dingen gezien bij Paddo's / Truffels. Alleen vervormingen etc. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."