Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb ook last van dat soort dromen, maar dan na gebruik coke. Iets anders gebruik ik niet. Ook ik kan mij niets herinneren van het moment van in bed stappen of uberhaupt slapen. Die de diepe dromen zijn herkenbaar. Realistisch, in ghetto's met ongure types. De dagen erna kom ik moeilijk in slaap en blijven de dromen. Sorry, maar best fijn dat ik niet de enige ben"
"Calimero was ook een vervorming. Even vergeten bij te vertellen. Er hing een poster met een zwart, wit ding erop"
"Haha, ik lig in een deuk om dit topic. Ik ben me een keer het lazerus geschrokken onder de douche. Keek over mn schouder en zag een hand op mn rug. Ik sprong meteen die douchecel uit... was uiteraard mijn eigen hand. Maar zo voelde het toen even niet . Vroeger blowde ik geregeld. Een hoofd van een vriend van me veranderde in een kip. Ik heb nog nooit zo gelachen. Gekleurde vissen in de lucht heb ik eens meegemaakt. Ben met een vriend op de stoep gaan liggen en voor mn gevoel hebben we uren gekeken. 1x paddo´s gedaan, mij te heftig. Was wel cool overigens. Calimero kwam voorbij, het dak ging open en de zon scheen met regen tegelijk. Heel bijzonder om 3 uur in de nacht."
"Re: samen stoppen? @ Angelo: zag dat je had gereageerd op mijn post Terugslag. Het is lastig, maar het gaat stukken beter. Ik ben naar de huisarts geweest en hem alles uitgelegd. Ik heb wat meer issues, de coke is bij mij een gevolg en geen oorzaak. Ik gebruik nu nog wel eens, maar dan 1 gr in de week. En dan alleen in het weekend. Merk wel dat ik daar naar toeleef, maar tot dus ver is het onder controle. Ik zoek gewoon veel afleiding. Ben fanatiek aan het sporten en plan leuke dingen. Ook heb ik een goede vriend in vertrouwen genomen, waar ik mijn ei aan kwijt kan als het even tegenzit. Ik wens je veel succes"
"Re: samen stoppen? Hmm Angelo, ik denk toch dat je er iets te licht over het stoppen denkt. Wil helemaal niet de wijsneus uithangen of je veroordelen, maar je hebt nu al een aantal keer in korte tijd de verleiding niet weten te weerstaan. Hoop echt dat het je lukt, maar misschien is het beter als je wat hulp zoekt? Met mij gaat het goed. Heb binnenkort een operatie (niet heel heftig) en wil daar fit voor zijn. Extra motivatie. Daarbij ben ik, sinds ik het gebruik heb beperkt naar 1gr in het weekend, veel vrolijker, actiever én productiever op werk en het leven. Sporten is fijn, alles is fijner. Nu nog die ene gr achterwege laten en dan ben ik helemaal tevree!"
"Re: samen stoppen? @ Angelo Ik veroordeel je uiteraard niet, weet niets van jouw situatie. Ik bedoelde met hulp zoeken dan ook niet meteen een kliniek of afkickprogramma, maar bijvoorbeeld net zoiets als ik heb gedaan. Dus: huisarts inlichten en sta nu op de wachtlijst bij een psychologenpraktijk. Het lijkt mij namelijk fijn om eens in de week met iemand te praten die objectief is, die mij niet kent. Want ik leef een dubbelleven en dan doel ik o.a. op de coke. Da´s mijn geheim en zo heb ik er wat meer. Er zijn maar weinig mensen die weten dat ik wel eens gebruik. Mijn beste vriendinnen weten bijvoorbeeld van niets en hebben ook niets door. Bij mij is het gebruik, zoals al eerder geschreven, gevolg en geen oorzaak. Echt verslaafd kun je me niet noemen, omdat ik zeker zonder kan. Ik weet, dit klinkt ontkennend en dat is zeker niet mijn bedoeling. Natuurlijk is er een verslaving, want ieder weekend grijp ik er weer naar en is er die kick. Op een gegeven moment ook wel eens doordeweeks, als ik wat over had. Maar dan heb ik heb over kleine hoeveelheden. Dat doe ik al tijden niet meer, gelukkig. Als ik een avond gek heb gedaan, dan taal ik dagen niet naar dat spul. Moet er zelfs niet aan denken. Ik zit in een vicieuze cirkel met werk, relaties, gevoelens en leven en dat moet doorbroken worden. Coke gebruik ik, denk ik, om even nergens aan te hoeven denken. Ben een piekeraar. Met coke kan ik ontspannen en práten. Kan ik mijn ziel blootleggen en mijn ei kwijt. Alleen de dagen erna zijn hels. Na een avond gebruiken vind ik het vreselijk om alleen te zijn. In bed begint de ellende. Niet slapen, heel angstig. De dagen erna ben ik down. Door tekort slaap, balen van mezelf, spijt. Heb het idee dat dat misschien vrouweneigen is. Mannen lijken er relaxter emee om te kunnen gaan. Geldt uiteraard niet voor iedereen, maar dat is mijn ervaring. In ieder geval wil ik graag een verklaring hebben voor mijn vluchtgedrag, uischakelen van gevoelens en onzekerheden. Ben zeer geinteresseerd in psycholgie en de mens. Vandaar ik met smacht zit te wachten op een telefoontje dat ik bij een psycholoog terecht kan. Wachtlijst is helaas 8 tot 10 weken. Soms ben ik bang en wil ik alles afblazen. Maar ik weet dat het me goed zal doen en me kan helpen. Als ik tenminste een juiste psycholoog tref. Pff excuus voor lange verhaal, maar het lucht op. Merk dat dit forum me best goed doet, al heeft iemand me hier aangeraden hier niet meer te komen als ik echt wil stoppen. Ben ik het niet mee eens. Ben, tot nu dan , niet heel actief qua schrijven, maar ik lees wel veel mee. Leer er veel van. En een ieder die dit leest: op één of andere manier bieden jullie een soort steun. Fijn om te weten dat ik niet alleen worstel met dit probleem. Dank daarvoor."
"Colombiaans bittergarnituurtje"
"Elke dag 3 gram? pff... slaap je dan wel?"
"Ben normaliter een ´meelezer´ en geen ´schrijver´, maar heb nu dan toch ook een vraagje. Sinds een jaar gaat er vrijwel geen weekend voorbij zonder cocaine. En het worden steeds meer grammetjes. En doordeweeks kan ik de verleiding ook wel eens niet weerstaan. Merk dat mijn gezondheid achteruit gaat en ik als persoon. Ben gewoon minder leuk voor mezelf en voor anderen. (Excuus voor lang verhaal, maar ben een vrouw en dus lang van stof ) Gisteravond geregeld nieuwe troep laten aanrukken. Had niet eerder bij hem gehaald. Nu de vraag: de smaak en geur was anders en heb nu ook nog een vieze chemische smaak. Vooral als ik hoest. Wat zat er door? Ik denk zelf speed, maar ben benieuwd wat jullie denken. Best fijn om dit even op te schrijven. Realiseer me dan ook extra dat ik erg verkeerd bezig ben. Ik heb dan ook vanmorgen mijn beste vriend ingelicht, de foute nummers uit mn tel gewist, andere gram door toilet gespoeld én voor morgen een afspraak gemaakt bij de huisarts. En ik voel me er prettig bij. Rustig."
"Dank je wel, dat hoop ik ook. Ben wel degelijk gemotiveerd nu, omdat mijn lijf het gewoonweg niet goed trekt. Mijn koppie trouwens ook niet Heb jij inmiddels een mooi verhaal of ben je happy met je gebruik? Oh en wat denk jij dat er in die coke zat?"