Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDromen ná XTC

Dromen ná XTC

12 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen angstige dromen hier, maar wel hele rare.
Nadat ik gesnoept heb moet ik altijd de volgende dag 1 van me maten bellen om te vragen wat er nou eigenlijk die avond gebeurd is.
Ik weet alles nog wel, maar het probleem is dat wanneer ik in mijn bed lig met mijn ogen dicht dat ik weer terug ben op de plek waar we die avond gespaced hebben, en wanneer ik in mijn droom vraag hoe laat het is, komt dat overeen met de tijd die ik zie wanneer ik mijn ogen open heb.

Heel vreemd waar wel grappig.

V
M
Marcell`Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm..nog nooit last van gehad! :confused: Ná XTC heb ik vaak wel iets gekkere dromen dan normaal, maar ze zijn totaal niet zoals jij ze omschrijft!
V
VivaLaBlondeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt, 3 topics gevonden waar ik weinig bevredigende informatie uit kan halen.

Drie weekjes geleden heb ik voor 't laatst wat MDMA gebruikt (zo rond de 400~450mg, verspreid over 8 uur). Was heel leuk en heel fijn enzo. Nadat het feestje voorbij was ben ik in bed gaan liggen, en zoals altijd val ik dan direct in een soort zwart gat. Ik kan me vanaf het moment van ontwaken helemaal niet herinneren hoe ik in slaap gekomen ben, óf ik geslapen heb, of dat ik gedroomd heb, of dat ik uberhaubt in m'n bed gelegen heb (als ik nooit meer wakker was geworden dan had ik het niet eens doorgehad). Tevens zijn de herinneringen van de space-avond zelf nog wel intact.

De dagen erna is in slaap komen moeilijker en krijg ik ook steeds meer last van hele indringende dromen. Dromen over dagelijks leven die zich afspelen in een hele drukkende, ongure ambiance. Ze drammen zo door je slaap heen dat ik me eigenlijk niet echt uitgerust voel. De volgende ochtend ben ik ruim een uur bezig om de hele droom te verwerken, en me weer helemaal op m'n gemak voel.

Het zijn geen typische nachtmerries; de gebeurtenissen in de droom zijn niet beangstigend of iets dergelijks, het zijn realistische dromen in een negatief jasje die érg sterk overkomen.

Meestal na gebruik heb ik hier tot een maand/1,5 maand last van. Zijn er meer mensen die tot zo lang merken dat hun droomgedrag beïnvloed is? Het houdt me wel van de troep af, maar alsnog is het onprettig!

Cheers!
B
BladieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook last van dat soort dromen, maar dan na gebruik coke. Iets anders gebruik ik niet.
Ook ik kan mij niets herinneren van het moment van in bed stappen of uberhaupt slapen.
Die de diepe dromen zijn herkenbaar. Realistisch, in ghetto's met ongure types.

De dagen erna kom ik moeilijk in slaap en blijven de dromen.

Sorry, maar best fijn dat ik niet de enige ben :wink:
s
soppegreunLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat klopt ik had laatst ook voor de eerste keer nachtmerries in jaren toch kon ik de droom precies herrineren bij het wakker worden, ik plakte letterlijk aan mijn deken van de zweet en benauwdheid. rare ervaring :wink:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#6
een vriend van mij heeft dat ook idd, ik heb alleen hele rare dromen en ik kan ze meestel wel herinneren dus is meestal wel vet :grin:
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit verschijnsel komt me bekend voor.

De dagen na XTC gebruik (meestal een dag of 4) droom ik veel helderder als normaal. Daarmee bedoel ik, dat alles levensecht lijkt, en ik als ik wakker wordt m'n droom ook tot in details kan herrinneren met kleuren, geluiden en alles erbij. Ook heb ik in die periode van enkele dagen vaker lucide dromen. Dat wil zeggen, dromen waarbij je je bewust bent dat je droomt, en zodoende je droom bewust kan beinvloeden. (meer informatie)
Bij mij zijn de dromen na XTC gebruik niet negatiever als normaal, wel gaan ze altijd over veel, heel veel vreemdere dingen/situaties/locaties als normaal.

Zelf ervaar ik dit niet als negatief. Ik vind dromen op zich al heel leuk en interessant om mee te maken elke nacht. Ook lucide dromen vind ik interessant en deed dit al voordat ik drugs gebruikte (je kan dit namelijk oefenen en bewust opwekken).

Voorbeeldje: Zo heb ik wel eens levensechte dromen gehad waarbij ik op een feest was en me opeens realiseerde dat ik droomde en toen bewust besloot XTC te pakken in m'n droom. Heel erg vet, op het moment dat ik wakker werd leek het alsof ik die nacht echt getript had, inclusief euforie en dergelijke, maar dan zonder comedown/kater :)
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dubz zei:
Voorbeeldje: Zo heb ik wel eens levensechte dromen gehad waarbij ik op een feest was en me opeens realiseerde dat ik droomde en toen bewust besloot XTC te pakken in m'n droom. Heel erg vet, op het moment dat ik wakker werd leek het alsof ik die nacht echt getript had, inclusief euforie en dergelijke, maar dan zonder comedown/kater :)
Klik om te vergroten...

Grappig. Zo'n soort droom heb ik afgelopen weekend nog gehad. Ik droomde dat ik met een paar bekende mensen op een soort van thuis party was ergens. In die droom besloten we XTC te gaan gebruiken. Normaal neem ik op een feest nooit meer dan 2 pillen (heb er simpelweg niet meer nodig want dan ben ik gewoon prima uit mijn plaat :wink: ) maar in deze droom nam ik er 4 in één keer. Het vreemde was dat ik in mijn droom echt super high werd, ik voelde het gewoon écht! Toen ik 's ochtend wakker werd heb ik me zeker een minuut of 30 ook écht high gevoeld! Vond het zelfs jammer dat het overging...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Slechts een hypothese, maar ik sta er niet raar van te kijken dat je in je dromen chemische processen in je hersenen kan ontlokken en dat je dit ook tijdelijk ervaart, zelfde als een natte droom.

Ik droom zelf heel veel, ik kan ook bijna altijd mijn dromen herinneren en heb vaak lucide dromen. Echt kikken is dat. Ik heb me meerdere malen verbaasd hoe realistisch de droomwereld er wel niet uit niet uit ziet. Ik heb lucide ook wel eens gesprekken met mensen gehad in mijn droom, best appart is dat, ik wist niet wat voor antwoord ik kreeg maar toch zal ik het zelf wel verzonnen moeten hebben en dan kreeg ik ook nog eens antwoorden die ik helemaal niet verwachte.

Maar sinds ik het een en ander gebruik merk ik wel dat ik echt veel meer droom, en ook wel als ik het op heb. Mijn dromen worden veel intenser en sneller lucide als ik Diazepam, GHB, amfetaminen of melatonine genomen heb. Maar bij Diazepam en GHB is het echt enorm!
r
reetketelsteenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pak wat Melatonine en je hebt nergens last meer van :)
a
avicedLid
01-01-2024, 00:00
#11
zit tussen je oren denk ik =]
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Petrovic zei:
Slechts een hypothese, maar ik sta er niet raar van te kijken dat je in je dromen chemische processen in je hersenen kan ontlokken en dat je dit ook tijdelijk ervaart, zelfde als een natte droom.

Ik droom zelf heel veel, ik kan ook bijna altijd mijn dromen herinneren en heb vaak lucide dromen. Echt kikken is dat. Ik heb me meerdere malen verbaasd hoe realistisch de droomwereld er wel niet uit niet uit ziet. Ik heb lucide ook wel eens gesprekken met mensen gehad in mijn droom, best appart is dat, ik wist niet wat voor antwoord ik kreeg maar toch zal ik het zelf wel verzonnen moeten hebben en dan kreeg ik ook nog eens antwoorden die ik helemaal niet verwachte.

Maar sinds ik het een en ander gebruik merk ik wel dat ik echt veel meer droom, en ook wel als ik het op heb. Mijn dromen worden veel intenser en sneller lucide als ik Diazepam, GHB, amfetaminen of melatonine genomen heb. Maar bij Diazepam en GHB is het echt enorm!
Klik om te vergroten...

inderdaad lucide dromen is zwaar kick-ass, heb ook welleens een gesprek gehad met droom karakter :P , ik vroeg zo van ja: wie ben je nou eigenlijk :smoke: , zij zo van: ik ben wie jij wil dat ik ben :confused: :P , wat dat mag betekenen is waarschijnlijk ver gezocht maar is wel heel vet!! :stoned: fijne dag iedereen nog hea!! :grin: :stoned:
M
Matthijs85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb normaal nooit last van angstige dromen, maar vroeger als ik vrij veel MDMA had gepakt kon ik de dagen erna idd wel eens last hebben van angstige dromen. Komt doordat je serotoninehuishouding een beetje door de war is geschopt, en die heeft daar invloed op.

Met uppers/downers slaap ik vooral raar, niet per se dat ik ook raar droom (behalve dat je oko raar droomt als je raar slaapt).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."