Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsschokken in hoofd

schokken in hoofd

91 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wens je veel sterkte en een spoedig herstel !
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
wendy1980 zei:
Dank je voor je reactie. Toen ik die vanmorgenvroeg las, gaf me dat net dat laatste zetje wat ik nodig had en heb de huisarts gebeld en kan vrijdag komen.
Ik zie ook wel in dat dit niet lang goed kan gaan, en idd elk weekend feesten...ik wil er wel bij zeggen dat mijn kinderen in het weekend altijd bij hun vader zijn, dus zij hebben me nooit onder invloed gezien. En ja, ik was op maandag en dinsdag erg moe maar zorgde wel altijd dat de kids op tijd op school waren, met ze spelen etc. Ik wil niks goedpraten maar wil wel zeggen dat ik juist voor hun wel mijn best heb gedaan en nu is het tijd om te stoppen. Mijn partner gaat me ook helpen en ik hoop echt dat ik het kan, al ben ik van mening (tenminste...dat roep ik zelf altijd het hardste) dat als je iets écht wilt dat het je ook lukt. Ik ben het zo zat om 2-3dagen in de week kapot te zijn van zo'n weekend, ik heb een eigen zaak en ook dat ben ik de laatste maanden aan het verslonzen, allemaal tekenen die ik eerst niet wilde zien. ik durf wel te zeggen dat ik misschien inderdaad een probleem heb, of misschien verslaafd, alleen dat klinkt zo zwaar, onder verslaafde versta ik junkies die geen geld hebben, geen werk, die er vies uit zien....Ik heb geen zin om dadelijk alles kwijt te raken wat ik lief heb, dus ik ga er nu wat aan doen. In het verleden, toen ik 16 was, ben ik naar het CAD geweest, vanwege de speed waar ik toen maar niet van kon afblijven, ik ben daar toen boos weggegaan (ik was paranoia, en agressief...)....inmiddels is dat dus 14 jaar geleden, zou ik daar nog terug kunnen? Ik hoop dat de huisarts me kan adviseren, misschien dat iemand dit weet, maar de laatste paar maanden ben ik behoorlijk depri, waarschijnlijk serotonine-tekort, geven ze daar pilletjes voor of anti-depressiva...? Groetjes, Wendy
Klik om te vergroten...

Heel goed dat je toch de dokter hebt gebeld vandaag!! Jammer dat je er pas vrijdag terecht kunt, maar dat is dan maar even niet anders, als je maar wel echt gaat natuurlijk en niet terug gaat krabbelen... Het is de eerste stap in de goede richting iig. Ik zeg altijd: "waar een wil is, is een weg" en het klinkt alsof je dan nu de juiste weg ingeslagen bent. Wees ook gewoon over alles eerlijk tegen je huisarts. Je bent heus niet de enige die met een verslavingsprobleem zit, dit probleem komt juist in alle lagen van de bevolking voor. Eigenlijk zijn de "junks" die je op straat ziet, maar een heel klein percentage daar van, maar omdat deze mensen het meest zichtbaar zijn voor de buitenwereld, heeft dat wel voor het negatieve verslavingsbeeld gezorgd, wat er nou eenmaal heerst in onze samenleving...

Er bestaan heel veel manieren en therapieen om af te kicken, bespreek gewoon met je huisarts wat voor jou het beste lijkt. Er zijn o.a. speciale praatgroepen en groepstherapieen en daarbij kom je dan echt niet tussen de "straatjunks" te zitten, maar kun je dus juist in contact komen met mensen die dezelfde problematiek hebben als jij. Misschien wel iets om over na te denken?

Fijn ook dat je steun van je partner krijgt! Het is heel belangrijk om een omgeving te hebben die achter je staat. Gebruikt of gebruikte hij zelf ook?

Nou, ik ben benieuwd hoe het vrijdag verloopt! Nogmaals: heel veel succes!! Je wilskracht is idd de beste en sterkste kracht die je hierbij nodig zult hebben! :wave:
V
VivaLaBlondeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rabbithole zei:
VivaLaBlonde zei:
L-tryptofaan en 5-HTP zullen niet veel effect meer hebben op een brein dat zo lang geterroriseerd is door MDMA, laat staan deze vrouw zich in 'no time' beter laten voelen. Ik denk dat middelen dié nog zouden kunnen helpen de boel weer te reguleren in de SSRI categorie zullen vallen (Seroxat, Zoloft etc.).
Klik om te vergroten...

De TS vroeg om een middel dat haar serotonine weer snel op peil kan brengen, 5-HTP helpt daar wel degelijk heel snel mee. Met antidepressiva rol je van de ene in de andere verslaving en heeft ze een doktersrecept voor nodig, 5-HTP kan ze zelf aanschaffen en is een effectief en natuurlijk middel.
Klik om te vergroten...

Ondanks ik niet erg fan ben van Kiekerts manier van argumenteren in dit topic moet ik hem wel gelijk geven over z'n opmerking, en ook z'n woordkeuze vind ik waarheidsgetrouw: dit is gewoon een geval van zelfterroristatie ofwel; je eigen brein naar de tering slikken.

Ook de OP is mans genoeg (ookal is het een vrouw) om dat toe te geven.

Rabbithole:
Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'in no time beter voelen'. Ik denk persoonlijk dat als je jezelf zo lang zo gigantisch veel MDMA hebt toegesnoept, dat soort onschuldige middeltjes niet veel meer zullen uithalen. Natuurlijk, wonderen bestaan, dat geef ik je.

En over de ene verslaving in de andere: je hebt met antidepressiva gewoon de keuze voor een leven met inderdaad; minder gelukszaligheid, een soort vlakgeslagen mens, maar wel met een nodige stabiliteit. Of een leven vol ups- en downs waar je zelf helemaal ziek van wordt, en waarbij die zo heftig kunnen zijn dat je jezelf soms afvraagt in welke status je nou verkeert. Tevens, als je elke dag gewoon netjes je SSRI'tje slikt zal van verslaving weinig te zien zijn.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
VivaLaBlonde zei:
Rabbithole zei:
VivaLaBlonde zei:
L-tryptofaan en 5-HTP zullen niet veel effect meer hebben op een brein dat zo lang geterroriseerd is door MDMA, laat staan deze vrouw zich in 'no time' beter laten voelen. Ik denk dat middelen dié nog zouden kunnen helpen de boel weer te reguleren in de SSRI categorie zullen vallen (Seroxat, Zoloft etc.).
Klik om te vergroten...

De TS vroeg om een middel dat haar serotonine weer snel op peil kan brengen, 5-HTP helpt daar wel degelijk heel snel mee. Met antidepressiva rol je van de ene in de andere verslaving en heeft ze een doktersrecept voor nodig, 5-HTP kan ze zelf aanschaffen en is een effectief en natuurlijk middel.
Klik om te vergroten...

Ondanks ik niet erg fan ben van Kiekerts manier van argumenteren in dit topic moet ik hem wel gelijk geven over z'n opmerking, en ook z'n woordkeuze vind ik waarheidsgetrouw: dit is gewoon een geval van zelfterroristatie ofwel; je eigen brein naar de tering slikken.

Ook de OP is mans genoeg (ookal is het een vrouw) om dat toe te geven.

Rabbithole:
Het ging mij ook eigenlijk meer om het 'in no time beter voelen'. Ik denk persoonlijk dat als je jezelf zo lang zo gigantisch veel MDMA hebt toegesnoept, dat soort onschuldige middeltjes niet veel meer zullen uithalen. Natuurlijk, wonderen bestaan, dat geef ik je.

En over de ene verslaving in de andere: je hebt met antidepressiva gewoon de keuze voor een leven met inderdaad; minder gelukszaligheid, een soort vlakgeslagen mens, maar wel met een nodige stabiliteit. Of een leven vol ups- en downs waar je zelf helemaal ziek van wordt, en waarbij die zo heftig kunnen zijn dat je jezelf soms afvraagt in welke status je nou verkeert. Tevens, als je elke dag gewoon netjes je SSRI'tje slikt zal van verslaving weinig te zien zijn.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde ook niet dat ze zich direct 100% voelt na 5-HTP of dat het iets oplost of voor de langere termijn geschikt is, maar het kan haar wel helpen om na de xtc-dip zich snel wat beter te voelen doordat haar serotonine weer wordt aangevuld. Natuurlijk is dit geen oplossing voor haar hele serotoninehuishouding voor de langere termijn, die vanzelfsprekend helemaal overhoop ligt. Ik wil ook niet beweren dat ze geen SSRI's moet gaan gebruiken - hier zal een arts over moeten oordelen - dus ik raad haar een middel aan dat ze zonder doktersrecept kan aanschaffen. En nogmaals: baat het niet, dan schaadt het niet. :) Zelfs als het niets voor haar serotonine doet, werkt het als anti-oxidant en als effectief natuurlijk slaapmiddel. Ik heb nooit beweerd dat het alles zal goedmaken. :wink:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
bier zei:
elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
Klik om te vergroten...

Lopen je hersens op 12volt ?
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rabbithole zei:
Ik bedoelde ook niet dat ze zich direct 100% voelt na 5-HTP of dat het iets oplost of voor de langere termijn geschikt is, maar het kan haar wel helpen om na de xtc-dip zich snel wat beter te voelen doordat haar serotonine weer wordt aangevuld.
Klik om te vergroten...
Het lijkt me beter dat ze helemaal geen xtc meer neemt. En ik kan me niet voorstellen dat ze nog enige vorm van serotonine in haar kop heeft zitten, maargoed.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind dit best een schokkend verhaal om te lezen, word er een beetje triest van. Ik zou zeggen stoppen met die bende voordat het echt te laat is, als je zo doorgaat je echt straks een tuintje op je buik. Professionele hulp om van je verslaving af te komen lijkt mij ook zeer verstandig en ik denk echt op de manier hoe jij deze drugs misbruikt, jij wel degelijk een verslaving hebt. Een dieperliggende probleem lijkt mij ook niet vergezocht, lijkt mij vertanding om met een professional erover te praten. Voor de rest van je leven maar een Kilometer uit de buurt blijven van elke drugs.

Tot dan sterkte en succes met het stoppen/herstel. En als je kinderen geen motivatie zijn om te stoppen wat dan wel, want er komt een tijd dat zij oud genoeg zijn om wel te begrijpen waar je mee bezig bent!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe was het bij de huisarts vrijdag??
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ze heeft niet meer ingelogd na 1 oktober. Ik heb nog wel wat mailcontact met d'r gehad maar ook na 1 okt. niets meer gehoord....

Wendy laat even weten hoe het gaat!
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#10
ben ook wel benieuwd om eerlijk te zeggen, wil wel weten wat zo lang gebruik van xtc met je doet. En hoop natuurlijk dat alles nog goed komt :)
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ook vaak last van een soort elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
bier zei:
Ik heb ook vaak last van een soort elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
Klik om te vergroten...

Je zit aan de antidepressiva toch? Je psychiater zou eigenlijk moeten weten dat er dan ook iets met je serotoninehuishouding aan de hand zou kunnen zijn...
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Marla Singer zei:
bier zei:
Ik heb ook vaak last van een soort elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
Klik om te vergroten...

Je zit aan de antidepressiva toch? Je psychiater zou eigenlijk moeten weten dat er dan ook iets met je serotoninehuishouding aan de hand zou kunnen zijn...
Klik om te vergroten...

Mm ik had die schokjes al voordat ik met de antidepressiva begon...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Carlitos zei:
bier zei:
elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
Klik om te vergroten...
Lopen je hersens op 12volt ?
Klik om te vergroten...
Kijk. Daar houd ik van. Haha.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
bier zei:
Marla Singer zei:
bier zei:
Ik heb ook vaak last van een soort elektrische schokjes door men hoofd, me psychiater zegt dat het spanning is...
Klik om te vergroten...

Je zit aan de antidepressiva toch? Je psychiater zou eigenlijk moeten weten dat er dan ook iets met je serotoninehuishouding aan de hand zou kunnen zijn...
Klik om te vergroten...

Mm ik had die schokjes al voordat ik met de antidepressiva begon...
Klik om te vergroten...

Misschien omdat je serotonine niet helemaal op het juiste peil zat/zit?
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla Singer zei:
Misschien omdat je serotonine niet helemaal op het juiste peil zat/zit?
Klik om te vergroten...

Zou kunnen, maar wat kan ik daar aan doen?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
bier zei:
Marla Singer zei:
Misschien omdat je serotonine niet helemaal op het juiste peil zat/zit?
Klik om te vergroten...

Zou kunnen, maar wat kan ik daar aan doen?
Klik om te vergroten...

Dat zou je eens met je psycholoog kunnen bespreken, ik weet dat l-tryptofaan en/of 5-htp niet in combinatie met antidepressiva gebruikt mogen worden, maar misschien moet je eens overstappen op een ander voorgeschreven medicijn?
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#18
Carlitos zei:
Lopen je hersens op 12volt ?
Klik om te vergroten...
spanning verschillen in hersenen zijn in de 100uV range dacht ik, en voor het hart iets van 10x groter
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Marla Singer zei:
misschien moet je eens overstappen op een ander voorgeschreven medicijn?
Klik om te vergroten...
Is dit niet het simpelweg verplaatsen van het probleem? Is het niet gewoon tijd om de puberteit vaarwel te zeggen?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#20
Exceptional Insight zei:
Marla Singer zei:
misschien moet je eens overstappen op een ander voorgeschreven medicijn?
Klik om te vergroten...
Is dit niet het simpelweg verplaatsen van het probleem? Is het niet gewoon tijd om de puberteit vaarwel te zeggen?
Klik om te vergroten...

Lastig, ze is en blijft natuurlijk wel gewoon 15 he... :P

Maar elektrische schokken hebben vaak met het serotonine peil te maken, misschien slikt ze nu wel gewoon niet de juiste pillen. Er zijn zoveel soorten antidepressiva, het gebeurt nogal eens dat men niet direct de juiste voorgeschreven krijgt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."