Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke hoeveelheid en in welke stappen (dosering)

Welke hoeveelheid en in welke stappen (dosering)

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey mensen,

Zaterdag ben ik weer eens van plan weer es pannekoek te gaan op X, nou had ik een vraagje want de vorige keer had ik pillen van 70mg en nu van 130mg.

Nou had ik de laaste keer dat ik hard spacede, had niet echt het love gevoel ofzo(3,5x 70mg), op een wonderbaarlijke manier voelde ik me vrij nuchter. Terwijl ik toch echt wel aan het space was, mijn theorie was toen dat ik misschien teveel genomen had, dus dat ik niet uit de rush kwam dus dat ik ook niet merkte dat ik er in zat :rolleyes:, al merkte ik wel dat alle lampen enzo uitliepen en ik me echt anders voelde, vind het nu niet meer echt aannemelijk maar goed ik spacede toen niet als "normaal". Daarna nog 1x gedaan met alcohol wat wel fijn was :) (1,5 maand geleden)

De info:
- 19 jaar
- ~1.75m
- ~65kg
- laatste keer X (1,5 maand geleden)
- ~6-8x gedaan tot nu toe
- vorige pillen altijd ~70mg
- deze pillen ~130mg

De vraag:
- Meteen hele pil nemen of beginnen met een halve?
- Als ik met een half begin, halfuur later de andere helft of gewoon wachten?
- Blowen wanneer (vantevoren, inkick momment, hoogtepunt, voor het slapen?)(is in het beursgebouw bij de greatzanyshow dus weet niet of ik een joint mee kan nemen :stoned: :confused: )?

Ik wil echt een keer weer lekker hard spacen, zaterdag bij de greatzanyshow :) dus wat raden jullie me aan.

~yxes
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd om bij te nemen als het effect bijna helemaal weg is. vraag me af of het dan wel lekker helemaal terug komt of dat je een vager effect hebt. ik weet wel dat als je een uur of 1,5 na inslag bijneemt je een beetje rond je piek blijft zitten. alleen duurt et wel korter dan indd

Waaaaaaaaaaahhhhhhh zin in morgen :tongueout: voel gewoon de "vlinders" in mn buik als ik er aan denk weer es lekker te space :grin:
Klik om te vergroten...

Hehe bekend gevoel, ik ook vanavond :grin:
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#3
klopt ik heb meestal trek in een blow als hij inslaat en dat is heerlijkkkkkkkkkkkkkkk :stoned:
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#4
J86 zei:
ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd om bij te nemen als het effect bijna helemaal weg is. vraag me af of het dan wel lekker helemaal terug komt of dat je een vager effect hebt. ik weet wel dat als je een uur of 1,5 na inslag bijneemt je een beetje rond je piek blijft zitten. alleen duurt et wel korter dan indd

Waaaaaaaaaaahhhhhhh zin in morgen :tongueout: voel gewoon de "vlinders" in mn buik als ik er aan denk weer es lekker te space :grin:
Klik om te vergroten...

Hehe bekend gevoel, ik ook vanavond :grin:
Klik om te vergroten...
Ik ook :grin:
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ready for blast off in 10 - 9 -.................

nog 15min en dan hoppa naar het feest :xtc: :hearteyes: :xtc: :xtc:

report very soon
t
thunder-droopyLid
01-01-2024, 00:00
#6
ben benieuwd naar je ervaring!
over het blowen i.c.m. x. je merkt vanzelf wanneer je je blowjte kunt nemen. je krijgt vanzelf een giga trek in een stevige joint. :stoned:
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoppa hier is het report, plaatjes en filmpje included wat een luxe xD, enjoy

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=26717&p=810269#p810269
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit soort vragen worden heel vaak gesteld en het is gewoon heel moeilijk om daar antwoord op te geven, omdat het per persoon erg verschilt en ook niet alle pillen hetzelfde zijn natuurlijk.

Ik zou zeggen: probeer het gewoon voor jezelf uit. Als je lekker hard uit je dak wil gaan, kun je eens proberen met een hele te beginnen ipv een halve... Maar goed, dat is wat ik persoonlijk gedaan zou hebben, hoe het bij jou zal vallen is eigenlijk niet te voorspellen natuurlijk.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, dat snap ik wel :P maar ik vroeg me af of het een ander effect heeft als je het anders inneemt, want sommige mensen zeggen ja je moet alles in 1x want als je het naderhand neemt voel je het niet ofzo. Nou heb ik eigenlijk al van alles geprobeerd (van beginnen met een halfje tot beginnen met 2(70mg)). De keer van de 2pillen waarmee ik begon beviel eigenlijk niet zo, maar dit kan zijn, omdat ik niet netjes anderhalve maand had gewacht.

Maar goed, dan blijft alsnog de vraag wanneer blowen de meeste mensen, en word je niet echt lam als ervan(al wat ervaringen gelezen erover maar niet precies op welk punt er werd geblowd).

Plan zover:
- beginnnen met halfje
- halfuur later nog halfje
- Bijnemen als het nodig is
- Blowen op de terugweg na het feest

Mag je trouwens op feesten een joint mee naar binnen nemen? Is wel ergens een keer bij discotheek gebeurd dat ik me lange vloei in moest leveren >.< . Dus kortom weet iemand of de kans groot is dat ze moeilijk gaan doen als ik een jointje mee naar binne neem?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kijk op de site van het feest, of vraag het aan de bewaking...simpel toch.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oom Klaas zei:
Kijk op de site van het feest, of vraag het aan de bewaking...simpel toch.
Klik om te vergroten...

mjah da klopt :P maar goed dacht misschien weet iemand vantevoren wel ongeveer hoe en wat, op de site staat niks is enkel een filmpje. Dan doe ik gewoon lekker een jointje voor erna bewaren :mrgreen: Eerste keer dat ik ook blow met xtc, vroeger veel geblowd maar nog nooit de combo geprobeerd xD.

*zin in zaterrrrdag*
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoeveel weeg je?
Als je meer dan 70 weegt zou ik gewoon de hele pil nemen.
Lekker harde inslag is altijd vet. Een halfje is niks.. 65 mg voel je wel maar heel lichtjes. En als je 2 halfjes verspreid neemt zal je niet die lekkere inslag hebben maar meer geleidelijk voelen.

Blowen zou ik niet voor je hoogtepunt doen. Houd het een beetje puur, dan kan je daarna bepalen of je ook wil blowen. En sowieso aan het eind is vet chill ^^
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ze maken niets voor niets hele pillen.

Dus neem je hem gewoon, niet over nadenken :) . Over blowen daar moet je zelf over beslissen, ik weet niet hoe jij er tegenkan maar bij mij hoort een blowtje overal al standaard bij. Kan je niet echt mee foutgaan ook op de x hoor (denk ik toch)
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weeg 65kg :P oja dat wasik vergete te vermelden *facepalm*.

Dan vroeg ik me eigenlijk nog af, wat iets relevanter is misschien.
Als ik begin met 1 en je wil daarna als je merkt dat het af begint te zwakken verder gaan met nog een hele of is een halve genoeg. Aangezien we normaal bijpakken als het nog iets van 2-3 uur duurt ofzo, omdat we zoiets hebben nog een pil dus het kan meestal krijg ik sowieso niet meer het gevoel terug van het begin maar dat zal sowieso wel niet lukken?

Samengevat:
Als het "uit begint te werken"hoe doseer je het bijpakken, meer of minder als wat je al op hebt.

~yxes
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Blowen onder invloed is té fijn!
Je kan hijsen nemen die je anders nooit zou kunnen nemen :P
Ik heb pas 1x mdma gedaan en heb toen op 1 feestje 3gram gerookt :flushed:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Naar mijn ervaring is het het beste als je het bij 2 flinke dosissen houd.
1 Flinke dosis in het begin zodat ie lekker inslaat.
En een uur of 1,5 na inslag de 2e dosis (in dat geval dan 1 pil) zodat je een beetje in die rush blijft.

Sommige mensen nemen dan nog een 3e dosis maar daar voel ik NOOIT chill effect van. Wel wordt je er vager van en meer hallucinaties. Maar ook ga je je vrij snel slechter voelen en je kater wordt er alleen maar groter van. Ik heb een regel met mezelf en vrienden nooit een 3e dosis te nemen. Verleiding is groot op zo'n moment maar je hebt er niks aan. Misschien dat sommige mensen dit anders ervaren maar ik en mijn vrienden iig niet.

Wij gaan trouwens ook zaterdag weer bij iemand thuis met grote groep ^^ laatste keer was oud&nieuw dusz
P
PimLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb ongeveer de zelfde eigenschappen als jou, weeg alleen 5 kilo zwaarder en ben 5 cm langer. Verder ook rond de 10 keer gedaan. ik begin met 3 kwart ~130 mg pil. als hij helemaal is ingeslagen en ik ga lekker gooi ik de andere kwart er in. dan wacht ik 2 uur en dan gooi ik er nog een halfje in.

Ik moet altijd erg oppassen met de begin dosis, als het te veel is krijg ik slappe benen en ben ik de hele avond heel hard te spacen ipv lekker dansen en lullen. Op het moment dat ik lekker ga doe ik die kwart er bij.. ik ga dan toch heerlijk en de inslag is geweest dus kan ik wat harder gaan. dan na 2/ 2.5 uur nog een halfje om het effect te verlengen.

Het is een beetje proberen om je sweatspot te bereiken.. een avond iets te hard gaan kan op zich ook niet kwaad.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dankje voor de reacties,

Hieruit verneem ik dus dat het beste is maar 1x bijpakken, normaal gesproken heb ik het wat vaker gedaan en inderdaad vaak dat de rush niet echt terug kwam en zonder heel veel effect.
Ik denk nu dat ik met 3/4 of 1 ga beginnen en dan 2 uur later nog een halfje naar binnen gooi.
De avond duurt ongeveer 9 uur en ik weet sowieso nu al dat ik het einde niet ga redden, omdat ik om 5 uur 's ochtends waarschijnlijk helemaal naar de neuk ben. Ik wil wel het liefst mogelijk zo lang mogelijk de avond met het fijne gevoel rondlopen dus is het mss beter iets later bij te pakken? dus bijv beginnen met 3/4 - 1 en dan 3 uur later nog 1tje?

~yxes
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#19
J86 zei:
Naar mijn ervaring is het het beste als je het bij 2 flinke dosissen houd.
1 Flinke dosis in het begin zodat ie lekker inslaat.
En een uur of 1,5 na inslag de 2e dosis (in dat geval dan 1 pil) zodat je een beetje in die rush blijft.

Sommige mensen nemen dan nog een 3e dosis maar daar voel ik NOOIT chill effect van. Wel wordt je er vager van en meer hallucinaties. Maar ook ga je je vrij snel slechter voelen en je kater wordt er alleen maar groter van. Ik heb een regel met mezelf en vrienden nooit een 3e dosis te nemen. Verleiding is groot op zo'n moment maar je hebt er niks aan. Misschien dat sommige mensen dit anders ervaren maar ik en mijn vrienden iig niet.

Wij gaan trouwens ook zaterdag weer bij iemand thuis met grote groep ^^ laatste keer was oud&nieuw dusz
Klik om te vergroten...

Inderdaad, de derde keer gebruik je gewoon LSD ipv md. Leuk hoor :grin:
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waaaaaaaaaaahhhhhhh zin in morgen :P voel gewoon de "vlinders" in mn buik als ik er aan denk weer es lekker te space :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."