Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevaarlijke situatie door XTC

Gevaarlijke situatie door XTC

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar wie is wel eens in een gevaarlijke / erg vervelende situatie terechtgekomen doordat je onder invloed was?

Ben heel benieuwd!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lang geleden in me studententijd. Snelweg overgestoken in het holst van de nacht, onder invloed van XTC, en gedanst op de middelste vangrail. Een vriendin van me heeft me toen weer terug naar de vluchtstrook geleidt. Hier stond de auto van haar voor een plaspauze van een aantal andere in de auto
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
Lang geleden in me studententijd. Snelweg overgestoken in het holst van de nacht, onder invloed van XTC, en gedanst op de middelste vangrail. Een vriendin van me heeft me toen weer terug naar de vluchtstrook geleidt. Hier stond de auto van haar voor een plaspauze van een aantal andere in de auto
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Buiten mee te rijden met iemand die onder invloed van MDMA achter het stuur zat eigenlijk niets.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#4
W.F.L. zei:
Flameon zei:
Lang geleden in me studententijd. Snelweg overgestoken in het holst van de nacht, onder invloed van XTC, en gedanst op de middelste vangrail. Een vriendin van me heeft me toen weer terug naar de vluchtstrook geleidt. Hier stond de auto van haar voor een plaspauze van een aantal andere in de auto
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Buiten mee te rijden met iemand die onder invloed van MDMA achter het stuur zat eigenlijk niets.
Klik om te vergroten...

Oow? Ik rijd eigenlijk altijd als ik xtc gebruikt heb :openmouth: Ik rijd dan altijd super geconcentreerd en dat gaat me prima af. Al doe ik het natuurlijk NIET als ik op m'n top zit, dat zal niet eens gaan denk ik :)
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Debiel, neem je verantwoordelijkheid en rijd voortaan gewoon niet. Onder X kan je km's lopen en fietsen is ook heerlijk. Autorijden en drugsgebruik :angry:
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Achterna gezeten worden onder invloed van xtc door de politie en dan vluchten met een standaard scooter, zonder rijbewijs zonder helm.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#7
atbboy zei:
Achterna gezeten worden onder invloed van xtc door de politie en dan vluchten met een standaard scooter, zonder rijbewijs zonder helm.
Klik om te vergroten...

Wat langeman al zegt over bovengenoemde situatie ben je debiel????
Je verneukt het niet alleen voor je zelf maar ook van een passerende persoon die nergens iets kan doen.

Denk toch na :angry:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik rijd best vaak onder invloed van speed op de brommer.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is ook lomp.

Heel dit topic eigenlijk....
Beetje stoer etaleren welke gevaarlijk situaties je wel niet hebt veroorzaakt of meegemaakt.
Daar moet je je voor schamen en niet mee te koop lopen.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#10
langeman zei:
Is ook lomp.

Heel dit topic eigenlijk....
Beetje stoer etaleren welke gevaarlijk situaties je wel niet hebt veroorzaakt of meegemaakt.
Daar moet je je voor schamen en niet mee te koop lopen.
Klik om te vergroten...

Dan kan je het nog met mede-gebruikers delen. Jou reactie is lomp.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klopt, mijn reactie is wel een beetje lomp. Maar laat dat je niet tegenhouden. Vertel iedereen maar wat je wilt vertellen. Ik laat iig duidelijk blijken ik gevaarlijke situaties meemaken en vooral veroorzaken niet stoer vind.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#12
langeman zei:
Klopt, mijn reactie is wel een beetje lomp. Maar laat dat je niet tegenhouden. Vertel iedereen maar wat je wilt vertellen. Ik laat iig duidelijk blijken ik gevaarlijke situaties meemaken en vooral veroorzaken niet stoer vind.
Klik om te vergroten...

Dat is ook het doel niet van dit topic. Het gaat erom om te delen welke gevaarlijke situaties je hebt veroorzaakt onder invloed. En JA als je onder invloed bent dan doe je wel eens dingen die gevaarlijk zijn, en die je als je nuchter bent nooit zou doen. Maarja, shit happens.

Het gaat dus niet over stoer doen, maar ervaringen delen.

Anyway, back 2 topic ? :)

Ik heb gelukkig zelf nog nooit een gevaarlijke situatie meegemaakt
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Fresh zei:
Oow? Ik rijd eigenlijk altijd als ik xtc gebruikt heb :openmouth: Ik rijd dan altijd super geconcentreerd en dat gaat me prima af. Al doe ik het natuurlijk NIET als ik op m'n top zit, dat zal niet eens gaan denk ik :)
Klik om te vergroten...

Haha, geloof me dat de bestuurder goed vaag was.. Maar ja, moest de politie het feest maar niet gaan ontruimen.

clockcable zei:
Ik rijd best vaak onder invloed van speed op de brommer.
Klik om te vergroten...

Dat zou geen probleem moeten zijn, in principe is het eigenlijk veiliger omdat je reactiesnelheid verbetert en dat is wat bij dingen als alcohol juist vertraagd wordt waardoor er ongelukken veroorzaakt worden. Als je niet roekeloos wordt van de speed moedig ik het aan :grin:
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
trippelh zei:
atbboy zei:
Achterna gezeten worden onder invloed van xtc door de politie en dan vluchten met een standaard scooter, zonder rijbewijs zonder helm.
Klik om te vergroten...

Wat langeman al zegt over bovengenoemde situatie ben je debiel????
Je verneukt het niet alleen voor je zelf maar ook van een passerende persoon die nergens iets kan doen.

Denk toch na :angry:
Klik om te vergroten...

Het was om 4 uur snachts door een dorp was niet veel volk, en ik kon gewoon nog goed rijden en niet op de piek natuurlijk...
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Topic heb ik inderdaad gestart bedoeld voor het delen van ervaringen.
Dus géén stoerdoenerij! Kan altijd zijn dat je bewust of onbewust in een situatie terechtkomt waar je later spijt van hebt of later pas inziet hoe gevaarlijk het eigenlijk wel niet was.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
atbboy zei:
was niet veel volk
Klik om te vergroten...

Niet veel hoeft ook niet .... met je gestunt kan 1 persoon op straal al teveel zijn, bv de krantenbezorger die nietsvermoedend zijn werk doet.
ATB, leef je leven maar je bent nu heel onverstandig bezig en verbeter je nu het nog kan!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ooit wel eens fik gestookt met vrienden op een strandje en zelf bijna afgefikt door dat mijn sjaal vlam vatte. De flap hing op mijn rug en ik had niets in de gaten. Iemand heeft me toen mee gesleurd het water in en ik was gelukkig alleen een stuk van mijn haar kwijt, en de sjaal natuurlijk.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Drientje zei:
Ooit wel eens fik gestookt met vrienden op een strandje en zelf bijna afgefikt door dat mijn sjaal vlam vatte. De flap hing op mijn rug en ik had niets in de gaten. Iemand heeft me toen mee gesleurd het water in en ik was gelukkig alleen een stuk van mijn haar kwijt, en de sjaal natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Gelukkig was er bluswater in overvloed :grin:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fresh zei:
Drientje zei:
Ooit wel eens fik gestookt met vrienden op een strandje en zelf bijna afgefikt door dat mijn sjaal vlam vatte. De flap hing op mijn rug en ik had niets in de gaten. Iemand heeft me toen mee gesleurd het water in en ik was gelukkig alleen een stuk van mijn haar kwijt, en de sjaal natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Gelukkig was er bluswater in overvloed :grin:
Klik om te vergroten...
Als we tegenwoordig fik stoken zorgen we sowieso ook voor twee volle emmers water bij de hand.

Je leert van je fouten.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#20
OK, als er bij kom te staan wat men ervan leert dan heeft dit topic nog wel nut. Toch heb ik nog wat twijfels, maar goed ieder zijn ding

Om dan in het verlengde hiervan te reageren.....
@drientje: is het belangrijkste leerpunt niet dat je met loshangende en/of brandbare delen (sjaal, staart, touwtjes) uit de buurt moet blijven van vuur. Voorkomen is immers beter dan genezen, wat niet betekend dat die emmers niet verstandig zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."