Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaniekaanvallen oorzaak hartkloppingen na gebruik XTC?

Paniekaanvallen oorzaak hartkloppingen na gebruik XTC?

24 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Maak je geen zorgen, ik heb ook erg vaak hetzelfde wat jij beschrijft.

Vorige week had ik precies hetzelfde toen ik 30mg MDPV op had (wat veel te veel is voor 1 avondje). Ik lag in m'n bedje en probeerde te slapen maar m'n hart ging keihard tekeer en ik had heel veel druk op m'n borst. Ik dacht de hele tijd "straks ik ga ik dood, m'n hart klopt zo fucking snel en hard dat ie 't straks begeeft" en ik werd er helemaal gek van. Ik was zo paranoia als wat.

Maar je hart gaat 't echt niet begeven. Het komt allemaal door de ongelovelijke paranoia tijdens de comedown van stimulanten. Maar op het moment zelf is het toch best wel eng..
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat herken ik. Die roze diamantjes heb ik ook (omg Arnhem/Nijmegen toevallig:wink:?) die zijn 120 mg zuiver MDMA. Dat is 5x120 mg= 600 mg. Dat is heel erg veel voor een recreatief gebruiker hoor!!

Als ik jou was zou ik voortaan niet meer als 2 pilletjes pakken, en je wat minder zorgen maken.
r
roteckLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een nare ervaring, ik had ook een soortgelijk iets.. had zaterdag een feestje, en daar 2,5 pil van 170mg gehad+iets pep. Op het feest nergens geen last van, na thuiskomst niet kunnen slapen, maar de hele dag lekker rustig op de bank gelegen, pas tegen de avond weer gegeten. En rond een uur of 10 naar bed gegaan 's avonds.
De dag erna gewoon flink brak, maar daar heb ik niet zo'n moeite mee, alles gewoon in een rustig tempo doen! Maandag avond naar me vriendin geweest, nergens last van gehad. Maar toen reed ik op de brommer van me vriendin naar huis rond 12u snachts, sloeg er iets door in me hoofd. Tijdens het rijden, voelde ik iets knappen.. beide handen begonnen te tintelen ( net alsof me handen sliepen ) ik begon een zwaar hoofd te krijgen, misselijkheid, gevoel van flauwvallen.. ik aan de kant, rustig op adem komen.. Maar het gevoel ging niet weg, ik dacht rijd rustig verder! Maar het werd erger en erger, voeten begonnen ook te trillen en tintelen, handen werden gevoelloos.. door me hoofd raazden allemaal gedachten, ik kreeg steken in me rug, ik dacht aan problemen met me hart, ik proberen rustig te blijven maar het lukte niet, paniek.. meerdere keren viel ik bijna flauw, tot op een gegeven moment ik dacht ik kan niet meer, ik mijn vader gebeld en hij me opgehaald. Samen rustig naar huis gereden. Na aankomst thuis, gelijk liggen op de bank, continue weer vlagen van flauwval gevoelens en onrustigheid in me lichaam..
De dagen er na nog lichtjes last van gehad, en toen ik gisteren weer van me vriendin naar huis reed kwamen die gedachten weer en voelde ik me totaal niet prettig.
Nu gaat het weer beter, maar voel ik me nog niet 100%..
Iemand soortgelijke ervaring of idee wat dit kan zijn:confused: vrienden zeiden gewoon slaaptekort..
gr
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wellicht slaaptekort, heb ik ook gehad ja. Kan ook een paniek aanval zijn.. Zeker in combinatie met al die enge gedachtes die dan opkomen, da's nasty. Wat in zo'n situatie helpt is rustig gaan zitten, wat drinken en gaan mediteren/je concentreren op je ademhaling en niets anders..

overigens is 2.5x170= +400mg das een forse dosering hoor!
r
roteckLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jaa, denk de combinatie ja.. raakte compleet in paniek, en alles raaaaast door je hoofd! Maar gelukkig boven op gekomen. Ja toen ik thuis kwam gelijk rustig onderuit gaan liggen op de bank, goed wat drinken en wat eten naar binnen werken! Ja ik heb een spelletje op me mobiel gedaan tegen de afleiding van al die nare gedachten!

Oh is dat erg veel ja? Ik weet van veel mensen om mij heen, dat die marge flink overschreden wordt op een gemiddeld feestje! Ik vind 2,5 ook wel veel maar was verdeeld over ongeveer 6u dus denk dat dat dan wel weer ietsjes meevalt?
M
Mr. NoizemakerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja misschien dan toch combinatie van slaaptekort/rekelijk wat pilgebruik.. het vage blijft nog altijd dat je het echt meegemaakt moet hebben wil je echt begrijpen hoe creepy het is..
maar nu ik er wat langer over na zat te denken kan het ook nog zijn dat je al lang geen (warme) maaltijd naar binnen hebt gewerkt. Volgens mij speelt dit ook nog een belganrijke rol?

Gr. en bedankt voor de reaties!
r
roteckLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jaa klopt inderdaad, het is echt onwijs creepy en angstwekkend.. :confused:
als ik er over na denk word ik er nog steeds niet goed van.. hopelijk gebeurd het niet weer!
Jaa denk het ook wel, denk gewoon de combinatie van alles ja. Je lichaam is gewoon gesloopt.. Weet ook wel dat ik na zaterdag (weer een feestje :rock: ) de dagen er na wat rustiger aan ga doen en wat beter ga eten!
Hopen dat het jou ook noooooit weer overkomt!

groetjes
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb afgelopen zaterdag in 1 nach 600mg aan kristallen naar binnen gehakt, voel me een wrak. Dit nooit meer...

Iemand tips om er snel boven op te komen?
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#9
jack terror zei:
ik heb afgelopen zaterdag in 1 nach 600mg aan kristallen naar binnen gehakt, voel me een wrak. Dit nooit meer...

Iemand tips om er snel boven op te komen?
Klik om te vergroten...

slapen, gezond eten, veel fruitsap en water drinken, vitamine c tabletten, n lekker bad nemen, je vriendin/vrienden opzoeken/langs laten komen. >> the usual dus
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ok bedankt. Ik heb zojuist wat 5HTP gescoord bij de drogist, maar daar staat op dat je maximaal maar 2 tabletten per dag mag. Werken die dingen uberhaupt wel met zo'n lage dosering?
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#11
jack terror zei:
Ok bedankt. Ik heb zojuist wat 5HTP gescoord bij de drogist, maar daar staat op dat je maximaal maar 2 tabletten per dag mag. Werken die dingen uberhaupt wel met zo'n lage dosering?
Klik om te vergroten...

Neem je toch gewoon 6? Afgelopen zaterdag maakte je je ook niet druk om doseren... :P
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Grapjas:P. Ik kan best doseren zolang ik nuchter ben, anders niet. Voortaan gaat er niet meer mee als 2 capsules, voorkom je dit soort escapades:wink:
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zit de laatste 2 dagen met flinke paniekaanvallen, heeft iemand dit wel eens vaker gehad?

Word dan heel angstig en licht in mn hoofd enzo...
M
MichelangeloLid
01-01-2024, 00:00
#14
jack terror zei:
Ik zit de laatste 2 dagen met flinke paniekaanvallen, heeft iemand dit wel eens vaker gehad?

Word dan heel angstig en licht in mn hoofd enzo...
Klik om te vergroten...

Heel bekend verschijnsel, waarschijnlijk is je serotonine-huishouding wat verstoord door de xtc, je bent er gewoon heel gevoelig voor denk ik! (als t niet over gaat gewoon naar de huisarts en om wat kalmerends vragen)

Het verhaal over de ernstige hartkloppingen waarmee dit topic begon komt mij (helaas) ook zeer bekend voor! Maar kan mij niet voorstellen dat dit van zuivere pillen was, ook al waren t er 5, als ze goed verdeeld zijn over 10 a 12 uur zou dit toch weinig problemen moeten geven, tenzij er meer dan 100mg in de pillen zat... Maar dan nog denk ik dat er andere stoffen een rol speelden...
Zelf heb ik ook regelmatig ernstige hartstoornissen gehad, maar dan alleen bij een combinatie van stoffen, nooit van zuivere MDMA/MDEA of MDA... Als er bijvoorbeeld speed in combo met mdma in de pillen zit, kan je hart ernstig van slag raken als je er gevoelig voor bent...

Heb zelf nu altijd wat betablokkers achter de hand voor t geval t een keer uit de klauwen mocht lopen, haalt je hartslag wel weer snel in balans...(moet je wel in overleg doen met arts, gelukkig deed de mijne niet moeilijk over drugsgebruik, maar sommige artsen denken daar natuurlijk heel anders over)
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
En jawel hoor, net voordat ik de poort open kon maken om zo achterom binnen te komen bereikte het voor het eerst een ‘hoogtepunt’. Mijn hart klopte zo snel dat ik op het eerste moment dacht dat ik het hallucineerde. Ik probeerde rustig te ademen en paste zoals de bij mij erg goed werkende ‘neus in mond uit’ techniek toe. Dat niet mocht baten. Ik werd al gouw daarna duizelig en kreeg een soort van druk op mijn borst waardoor ik me ging beseffen dat als het niet snel over zou gaan dit weleens de laatste seconden van mijn leven konden zijn (omdat dit allemaal symptomen zijn van een hartaanval). Door al deze gedachten die ik wellicht 10x erger maakte dan ze waren kun je er van uit gaan dat ik een paniekaanval terecht was gekomen hoe stom de werkelijke inhoud van de paniekaanval wel niet inhield.



Dit had ik dus ook. alleen bij mij was er verder geen positieve werking van de xtc.
hartkloppingen eerst, daarna rustig ademen, duizelig en dacht dat ik dood ging.
M
MichelangeloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zijn jullie pillen getest? Weet je zeker dat er (alleen) MDMA inzat? De A van MDMA staat natuurlijk niet voor niets voor amfetamine, dus indien gevoelig kun je best hartklachten krijgen, maar het lijkt mij toch vrij stug dat er alleen maar zuivere MDMA in je pillen zit, zeker als je helemaal geen positieve ervaringen hebt ervaren.... :confused:
M
Mr. NoizemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Michelangelo zei:
Zijn jullie pillen getest? Weet je zeker dat er (alleen) MDMA inzat? De A van MDMA staat natuurlijk niet voor niets voor amfetamine, dus indien gevoelig kun je best hartklachten krijgen, maar het lijkt mij toch vrij stug dat er alleen maar zuivere MDMA in je pillen zit, zeker als je helemaal geen positieve ervaringen hebt ervaren.... :confused:
Klik om te vergroten...

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Een vriend van me checkt altijd op internet de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de pillen die zijn aangeboden en voordat we ze aanschaffen&gebruiken. Het rare was dat ik rond half negen/9uur 's ochtens toen we bij de bus stonden te wachten, nog lang voor de paniekaanval nog steeds klaar wakker in mijn hoofd was (dit was niet meer te zeggen van mijn lichaam :mrgreen:. Dit zijn dus idd symptonen die bij deze drug ook voorkomen.
M
MichelangeloLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mr. Noizemaker zei:
Michelangelo zei:
Zijn jullie pillen getest? Weet je zeker dat er (alleen) MDMA inzat? De A van MDMA staat natuurlijk niet voor niets voor amfetamine, dus indien gevoelig kun je best hartklachten krijgen, maar het lijkt mij toch vrij stug dat er alleen maar zuivere MDMA in je pillen zit, zeker als je helemaal geen positieve ervaringen hebt ervaren.... :confused:
Klik om te vergroten...

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Een vriend van me checkt altijd op internet de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de pillen die zijn aangeboden en voordat we ze aanschaffen&gebruiken. Het rare was dat ik rond half negen/9uur 's ochtens toen we bij de bus stonden te wachten, nog lang voor de paniekaanval nog steeds klaar wakker in mijn hoofd was (dit was niet meer te zeggen van mijn lichaam :mrgreen:. Dit zijn dus idd symptonen die bij deze drug ook voorkomen.
Klik om te vergroten...

Je kan beter zelf een testset aanschaffen, via internet kan je heel uitgebreide zelfstests bestellen! (bijvoorbeeld bij azarius) is ook niet 100% betrouwbaar, maar wel vele malen betrouwbaarder dan de manier waarop je nu checkt! (het is namelijk gewoon een feit dat pillen nagemaakt worden)
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
:(

paniekaanvallen zijn niet leuk, eerst dacht ik wtf is dit nou weer.. hoort dit erbij ofzo... nou dan ist niet leuk!
k weet nu dat het een paniekaanval was en dat kan komen door xtc. dus ja.
L
Luc18Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog nooit zo iets meegemaakt maar laatst wel pijn in mijn borst gekregen toen mijn roze diamantje insloeg. Maar was gelukkig na paar minuten over. En trouwens van die diamantjes zijn echt wel verschillende versies. Degene die ik op had waren zeker niet 70mg maar ergens rond de 180. Misschien dat het 5 van die waren die voor de problemen zorgden? Maar dan zou je ook echt kk hard gaan wat je niet echt beschrijft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."