Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaniekaanvallen oorzaak hartkloppingen na gebruik XTC?

Paniekaanvallen oorzaak hartkloppingen na gebruik XTC?

24 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
r
roteckLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jaa klopt inderdaad, het is echt onwijs creepy en angstwekkend.. :confused:
als ik er over na denk word ik er nog steeds niet goed van.. hopelijk gebeurd het niet weer!
Jaa denk het ook wel, denk gewoon de combinatie van alles ja. Je lichaam is gewoon gesloopt.. Weet ook wel dat ik na zaterdag (weer een feestje :rock: ) de dagen er na wat rustiger aan ga doen en wat beter ga eten!
Hopen dat het jou ook noooooit weer overkomt!

groetjes
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb afgelopen zaterdag in 1 nach 600mg aan kristallen naar binnen gehakt, voel me een wrak. Dit nooit meer...

Iemand tips om er snel boven op te komen?
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#3
jack terror zei:
ik heb afgelopen zaterdag in 1 nach 600mg aan kristallen naar binnen gehakt, voel me een wrak. Dit nooit meer...

Iemand tips om er snel boven op te komen?
Klik om te vergroten...

slapen, gezond eten, veel fruitsap en water drinken, vitamine c tabletten, n lekker bad nemen, je vriendin/vrienden opzoeken/langs laten komen. >> the usual dus
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ok bedankt. Ik heb zojuist wat 5HTP gescoord bij de drogist, maar daar staat op dat je maximaal maar 2 tabletten per dag mag. Werken die dingen uberhaupt wel met zo'n lage dosering?
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#5
jack terror zei:
Ok bedankt. Ik heb zojuist wat 5HTP gescoord bij de drogist, maar daar staat op dat je maximaal maar 2 tabletten per dag mag. Werken die dingen uberhaupt wel met zo'n lage dosering?
Klik om te vergroten...

Neem je toch gewoon 6? Afgelopen zaterdag maakte je je ook niet druk om doseren... :P
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Grapjas:P. Ik kan best doseren zolang ik nuchter ben, anders niet. Voortaan gaat er niet meer mee als 2 capsules, voorkom je dit soort escapades:wink:
j
jack terrorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zit de laatste 2 dagen met flinke paniekaanvallen, heeft iemand dit wel eens vaker gehad?

Word dan heel angstig en licht in mn hoofd enzo...
M
MichelangeloLid
01-01-2024, 00:00
#8
jack terror zei:
Ik zit de laatste 2 dagen met flinke paniekaanvallen, heeft iemand dit wel eens vaker gehad?

Word dan heel angstig en licht in mn hoofd enzo...
Klik om te vergroten...

Heel bekend verschijnsel, waarschijnlijk is je serotonine-huishouding wat verstoord door de xtc, je bent er gewoon heel gevoelig voor denk ik! (als t niet over gaat gewoon naar de huisarts en om wat kalmerends vragen)

Het verhaal over de ernstige hartkloppingen waarmee dit topic begon komt mij (helaas) ook zeer bekend voor! Maar kan mij niet voorstellen dat dit van zuivere pillen was, ook al waren t er 5, als ze goed verdeeld zijn over 10 a 12 uur zou dit toch weinig problemen moeten geven, tenzij er meer dan 100mg in de pillen zat... Maar dan nog denk ik dat er andere stoffen een rol speelden...
Zelf heb ik ook regelmatig ernstige hartstoornissen gehad, maar dan alleen bij een combinatie van stoffen, nooit van zuivere MDMA/MDEA of MDA... Als er bijvoorbeeld speed in combo met mdma in de pillen zit, kan je hart ernstig van slag raken als je er gevoelig voor bent...

Heb zelf nu altijd wat betablokkers achter de hand voor t geval t een keer uit de klauwen mocht lopen, haalt je hartslag wel weer snel in balans...(moet je wel in overleg doen met arts, gelukkig deed de mijne niet moeilijk over drugsgebruik, maar sommige artsen denken daar natuurlijk heel anders over)
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
En jawel hoor, net voordat ik de poort open kon maken om zo achterom binnen te komen bereikte het voor het eerst een ‘hoogtepunt’. Mijn hart klopte zo snel dat ik op het eerste moment dacht dat ik het hallucineerde. Ik probeerde rustig te ademen en paste zoals de bij mij erg goed werkende ‘neus in mond uit’ techniek toe. Dat niet mocht baten. Ik werd al gouw daarna duizelig en kreeg een soort van druk op mijn borst waardoor ik me ging beseffen dat als het niet snel over zou gaan dit weleens de laatste seconden van mijn leven konden zijn (omdat dit allemaal symptomen zijn van een hartaanval). Door al deze gedachten die ik wellicht 10x erger maakte dan ze waren kun je er van uit gaan dat ik een paniekaanval terecht was gekomen hoe stom de werkelijke inhoud van de paniekaanval wel niet inhield.



Dit had ik dus ook. alleen bij mij was er verder geen positieve werking van de xtc.
hartkloppingen eerst, daarna rustig ademen, duizelig en dacht dat ik dood ging.
M
MichelangeloLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zijn jullie pillen getest? Weet je zeker dat er (alleen) MDMA inzat? De A van MDMA staat natuurlijk niet voor niets voor amfetamine, dus indien gevoelig kun je best hartklachten krijgen, maar het lijkt mij toch vrij stug dat er alleen maar zuivere MDMA in je pillen zit, zeker als je helemaal geen positieve ervaringen hebt ervaren.... :confused:
M
Mr. NoizemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Michelangelo zei:
Zijn jullie pillen getest? Weet je zeker dat er (alleen) MDMA inzat? De A van MDMA staat natuurlijk niet voor niets voor amfetamine, dus indien gevoelig kun je best hartklachten krijgen, maar het lijkt mij toch vrij stug dat er alleen maar zuivere MDMA in je pillen zit, zeker als je helemaal geen positieve ervaringen hebt ervaren.... :confused:
Klik om te vergroten...

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Een vriend van me checkt altijd op internet de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de pillen die zijn aangeboden en voordat we ze aanschaffen&gebruiken. Het rare was dat ik rond half negen/9uur 's ochtens toen we bij de bus stonden te wachten, nog lang voor de paniekaanval nog steeds klaar wakker in mijn hoofd was (dit was niet meer te zeggen van mijn lichaam :mrgreen:. Dit zijn dus idd symptonen die bij deze drug ook voorkomen.
M
MichelangeloLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mr. Noizemaker zei:
Michelangelo zei:
Zijn jullie pillen getest? Weet je zeker dat er (alleen) MDMA inzat? De A van MDMA staat natuurlijk niet voor niets voor amfetamine, dus indien gevoelig kun je best hartklachten krijgen, maar het lijkt mij toch vrij stug dat er alleen maar zuivere MDMA in je pillen zit, zeker als je helemaal geen positieve ervaringen hebt ervaren.... :confused:
Klik om te vergroten...

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Een vriend van me checkt altijd op internet de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de pillen die zijn aangeboden en voordat we ze aanschaffen&gebruiken. Het rare was dat ik rond half negen/9uur 's ochtens toen we bij de bus stonden te wachten, nog lang voor de paniekaanval nog steeds klaar wakker in mijn hoofd was (dit was niet meer te zeggen van mijn lichaam :mrgreen:. Dit zijn dus idd symptonen die bij deze drug ook voorkomen.
Klik om te vergroten...

Je kan beter zelf een testset aanschaffen, via internet kan je heel uitgebreide zelfstests bestellen! (bijvoorbeeld bij azarius) is ook niet 100% betrouwbaar, maar wel vele malen betrouwbaarder dan de manier waarop je nu checkt! (het is namelijk gewoon een feit dat pillen nagemaakt worden)
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
:(

paniekaanvallen zijn niet leuk, eerst dacht ik wtf is dit nou weer.. hoort dit erbij ofzo... nou dan ist niet leuk!
k weet nu dat het een paniekaanval was en dat kan komen door xtc. dus ja.
L
Luc18Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Nog nooit zo iets meegemaakt maar laatst wel pijn in mijn borst gekregen toen mijn roze diamantje insloeg. Maar was gelukkig na paar minuten over. En trouwens van die diamantjes zijn echt wel verschillende versies. Degene die ik op had waren zeker niet 70mg maar ergens rond de 180. Misschien dat het 5 van die waren die voor de problemen zorgden? Maar dan zou je ook echt kk hard gaan wat je niet echt beschrijft.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik neem bij deze afstand van alle door mij in dit topic gepostte reacties. De admins schijnen het hier verpest te hebben en niet meer om te hebben gekeken naar het forum. Nu hebben een aantal leden een nieuw forum gestart en dat is prima, maar om trouwe leden dan de optie te ontnemen berichten aan te passen en eventuele persoonlijke informatie of spelfouten eruit te halen, gaat me te ver. Ik ben lid geworden van een forum waarop dit wel kon en wil me niet gedwongen voelen om ergens deel van uit te maken.
s
schijvenbikkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het vreemd dat ik hetzelfde probleem 1x heb gehad van 10x ofzo dat ik xtc gebruikt had.
Dit was de dag na een feest en toen had ik ook roze diamanten genuttigd.
Ik zou niet weten of dit iets betekent maar het valt me opeens op.
M
Mr. NoizemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo iedereen,
ik hoop dat jullie wat ervaringen of tips met me willen delen naar deze (nare) ervaring van vanochtend, toen ik terug kwam van het geweldig geslaagde evenement Hardbass.

Om alvast een korte inleiding te geven over mijn ervaring; ik gebruik af en toe zo eens wat drugs meestal zijn dit XTC pillen omdat ik sinds een half jaar geleden het gebruik van Speed heb afgezworen. Ik ben dus van mening dat ik het goed in de hand kan houden al blijft het soms wat moeilijk in groepsgebruik zoals we dat bijna allemaal wel eens hebben meegemaakt (het toch pakken van drugs terwijl dit op het begin van de avond nog niet voor je op de planning stond). Verder heb nooit echte problemen gehad met druggebruik en ben er dus ook van mening van dat ik er goed tegen kan. Kortom, ik had niet aan zien aankomen dat er zoiets zou kunnen gebeuren.
Zo begon het allemaal in de loop van de week voor aanvang van Hardbass. Ik was het namelijk het met 2 vrienden overeen gekomen om wat pilletjes te nuttigen op het feest. Dit werden Roze Diamantjes omdat we die vaker hadden gebruikt en goed waren bevallen.

Op het feest zelf had 5 van deze pilletjes op en ik ging gewoon goed. Topfeest, veel bekende gezichten en prima vermaakt (zoals je, je een ideale feest kunt voorstellen ongeacht of je nu wel of geen drugs gebruikt).
Op het eind van het feest kwamen al de eerste onbewuste problemen, het werd natuurlijk veel warmer in de arena en je hoefde nog niet te bewegen of je had al het gevoel dat je in een sauna stond, wat natuurlijk ook door de 5de laatste pil kwam.
Echter vond ik dit geen probleem, had namelijk genoeg geld bij om me op ieder moment te voorzien van wat fris of flesjes water (geen alc!).

Rond half 8 in de ochtend na afloop van het feest gingen we weer naar huis met de partybus, het was mooi geweest. Er was nog niets aan de hand, de gaarheid was nog lang niet toegeslagen, maar was wel blij dat ik een uurtje kon uit-spacen zodat ik geen plafonddienst hoefde te draaien thuis in mijn bed. Zodoende was ik eindelijk in mijn eigen dorp met mijn 2 maten (het vaste groepje dat je op zo’n groot feest hebt voor het geval dat je elkaar kwijt raakt) nog snel even wat koffie gehaald bij het benzinestation om het ‘nu-moeten-we-echt-naar-huis-gevoel’ zo lang mogelijk uit te stellen.

Toen ik weer een beetje was helderder werd, begon ik langzaam maar zeker het gevoel te krijgen dat ik er schoon genoeg van kreeg en graag naar huis wilde en zodoende met het plan kwam om toch echt naar huis te gaan. Hierbij moet je, je wel even voorstellen dat het al bijna half 11 was op een mooie zondag ochtend en je ouders natuurlijk beneden zitten en al weer aan het middageten beginnen wachtende tot hun oudste zoon heelhuids terugkeert van een houseparty.
Ik kon me op dat moment me heel erg goed voorstellen hoe het zou zijn als ouder zijnde je oudste zoon met flinke doppen/lijkwit gezicht thuiskomt en niet meer voor 100% kan garanderen dat hij goed uit zijn woorden zal komen na binnenkomst.
Met deze gedachten (het ging dus eigenlijk helemaal nergens over) liep ik met nog 1 maat naar huis waarop ik hardop zat na te denken. Ik was sowieso al wat chagrijniger nadat mijn laatste pil zo goed als uitgewerkt was en raakte erg gestrest die ik niet meer onder controle kon houden.
Op een gegevenmoment voelde ik mijn hart echt als een gek tekeer gaan. M’n maat die al bijna thuis was stelde me enigszins op mijn gemak door te zeggen dat hij ook een snelle hartslag had en dat het wel weer overging omdat dit een normaal is bij pillengebruik. Ikzelf had nog totaal geen idee dat stress en hartkloppingen samengingen en vervolgde mijn weg naar huis.
Na zeer korte tijd nadat ik alleen liep begon ik me steeds drukker te maken over mijn hartslag en ook nog met de gedachte op de achtergrond dat er een klein wonder moest gebeuren zouden mijn ouders nog niet wakker zijn of iets in die richting. Ik voelde dat mijn hart steeds heftigere en snellere kloppingen ging maken en op dat moment ging ik me nog ergere zorgen maken.

En jawel hoor, net voordat ik de poort open kon maken om zo achterom binnen te komen bereikte het voor het eerst een ‘hoogtepunt’. Mijn hart klopte zo snel dat ik op het eerste moment dacht dat ik het hallucineerde. Ik probeerde rustig te ademen en paste zoals de bij mij erg goed werkende ‘neus in mond uit’ techniek toe. Dat niet mocht baten. Ik werd al gouw daarna duizelig en kreeg een soort van druk op mijn borst waardoor ik me ging beseffen dat als het niet snel over zou gaan dit weleens de laatste seconden van mijn leven konden zijn (omdat dit allemaal symptomen zijn van een hartaanval). Door al deze gedachten die ik wellicht 10x erger maakte dan ze waren kun je er van uit gaan dat ik een paniekaanval terecht was gekomen hoe stom de werkelijke inhoud van de paniekaanval wel niet inhield.

Na flink wat hartkloppingen in zeer korte tijd later had ik een klein beetje moed bijeengeraapt om toch maar op een zo’n kalm, maar toch zo snel mogelijke manier naar binnen te komen mocht ik echt van mijn houtje afgaan in ieder geval niet reddeloos op straat lag, maar dat mijn ouders me hulp konden bieden voor het geval nodig. Zodoende kwam ik binnen en naar snel wat woordenwisseling maakte ik duidelijk dat ik gaar was en ik ging slapen. Wat raar overkwam, maar elke seconden langer betekende meer stres en onbewust kreeg ik al door dat meer stres doorspeelde op de nog steeds toenemende en aanhoudende snelheid van mijn hartslag.
Ik ging op bed liggen en mijn hartslag zakte naar dat ik mijn hoofd zo leeg mogelijk probeerde te maken en rustig probeerde te ademen enigszins. Maar al snel kwamen deze kloppingen terug omdat ik juist bang was het nog een keer te krijgen. uiteindelijk heb denk ik wel 4x (bijna) het licht gezien als ik dat zo mag noemen.

Nadat ik eindelijk wat slaap te pakken kon krijgen werd ik om 6 uur ’s avonds wakker met een echte pilkater. Ik heb dit al typende nog altijd last van een druk om mijn borst, maar de kloppingen en de snelheid hiervan gelukkig wel flink afgenomen.

Iemand hier een verklaring voor? Een soortgelijke ervaring? Tips?
Noem het maar op, alle informatie is welkom.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het lijkt mij een combinatie van erg veel pillen, 5 op een avond is vrij veel, en de bijwerkingen daarvan, samen met een paniekaanval of een aantal. Wel een beangstigende ervaring zo te lezen.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mr. Noizemaker zei:
Ik gebruik af en toe zo eens wat drugs meestal zijn dit XTC pillen omdat ik sinds een half jaar geleden het gebruik van Speed heb afgezworen.
Klik om te vergroten...

Nouja, als je af en toe gebruikt en dan meteen op 'n avond 5 pillen (van zo'n 70 mg MDMA) erdoorheen knalt kan ik me voorstellen dat je hartkloppingen krijgt. Buiten dat heb je jezelf alleen maar gekker gemaakt, en door de stress gaat je hart dan sneller kloppen.
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Maak je geen zorgen, ik heb ook erg vaak hetzelfde wat jij beschrijft.

Vorige week had ik precies hetzelfde toen ik 30mg MDPV op had (wat veel te veel is voor 1 avondje). Ik lag in m'n bedje en probeerde te slapen maar m'n hart ging keihard tekeer en ik had heel veel druk op m'n borst. Ik dacht de hele tijd "straks ik ga ik dood, m'n hart klopt zo fucking snel en hard dat ie 't straks begeeft" en ik werd er helemaal gek van. Ik was zo paranoia als wat.

Maar je hart gaat 't echt niet begeven. Het komt allemaal door de ongelovelijke paranoia tijdens de comedown van stimulanten. Maar op het moment zelf is het toch best wel eng..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."