Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKoud+klote gevoel= Te hard?

Koud+klote gevoel= Te hard?

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
m
margrietjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De eerste keer toen ik het deed had ik, net zoals jij, eerst een kwart en na ongeveer een kwartier de volgende kwart. Mijn vriendin had de andere helft van diezelfde pil en we hadden dus allebei de helft, het vreemde was alleen dat zij totaal anders gedrag vertoonde dan ik, het tegenovergestelde zou je haast kunnen zeggen. Zij voelde hem al vrij snel, ongeveer na een halfuur kon ze niet eens meer stilzitten, ze bleef heen en weer wiebelen en te trillen. Als ik vroeg hoe ze zich voelde beantwoordde ze mijn vraag met: ik voel me geweldig. Ik daarentegen voelde hem pas na een halfuur. Maar ik voelde me niet blij of energiek, ik voelde me juist down en rustig en ik had het echt super koud. Terwijl mijn vriendin aan het zweten was. Iedereen had dorst en bleef drinken, ik heb die nacht geen een slok water genomen. Het enigste wat ik wou was stilzitten, knuffelen met iemand, warmte en rust. Ook werd ik heel moe, terwijl de pil erom bekend staat dat je helemaal losgaat en niet kunt stoppen met dansen, ik kon niet eens denken aan dansen of ik werd al moe.

Het had waarschijnlijk te maken met de mensen om mij heen, zij waren heel vrolijk en blij en vroegen heel vaak aan mij: voel je hem al? wat zielig dat je hem niet voelt zeg, wat erg voor je blabla. Waardoor het nog meer tot mij doordrong dat ik dus een 'buitenstaander' was, want het effect van XTC is dat je gevoelens worden benadrukt. Die kou was echt vreselijk, niet te omschrijven, terwijl de rest het juist hartstikke warm had. Bleek later ook nog dat ik heel veel in mezelf heb gepraat. Ik denk dat het heel erg veel te maken heeft met hoe je je voelt voordat je de pil inneemt en het gedrag van de mensen om je heen. Ik voelde me al niet op me gemak, ook al was ik niet zenuwachtig, ik kende de mensen die meededen amper en was nog niet helemaal zeker van mijn beslissing, toch heb ik het gedaan.

Nu komt het vreemdste, de dag erna miste ik de nacht zo ontzettend erg. Ookal heb ik de hele avond bijna alleen stil gezeten en niks gezegd, voor mijn gevoel was het de mooiste nacht van mijn leven en ik had een soort van heimwee naar de nacht. Ik voelde me ontzettend down ik dacht de eerste paar dagen erna alleen maar aan die nacht en me pupillen waren nog steeds groot. Ik kon me totaal niet concentreren, ik schrok van elk klein dingetje en ik kreeg geen hap door mijn keel. Het leek wel alsof ik verliefd was. Ik wilde alleen nog met de mensen praten die er die nacht bij waren en het was ook het enigste waar ik aan dacht. Langzamerhand begon dit gevoel te minderen en nu is het precies een week geleden dat ik het pilletje heb geslikt en ik voel me weer helemaal de oude. Toch denk ik stiekem nog wel is terug aan die nacht en krijg ik weer een warm gevoel, en mis ik het.

Of ik verslaafd ben? Denk het niet. Eerste paar dagen, dus in de 'katerperiode', was ik bijna zeker van mezelf dat ik verslaafd was omdat ik er constant aan dacht. Maar nu weet ik zeker dat de kater die dagen erna die paar uur trippen zeker niet waard waren!
u
ukkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
@25tolife
speed ligt bij mij ook ni Chill :grin:
S
Sally JaneLid
01-01-2024, 00:00
#3
He hallo,

ik moet even iets kwijt over mijn eerste ervaring met xtc want het was toch allemaal vrij raar.

Het begon erg goed, op een feestje een kwart pil (oranje, hartje) genomen, na een uur niets gemerkt en nog een kwart gepakt. Had het laten testen, bleek een vrij sterke (pill reports zegt 126 mg mdma?) pil te zijn zonder rotzooi. Nou, net nadat ik het tweede kwartje had gepakt begon het eerste kwart te werken. Helemaal geweldig natuurlijk :hearteyes: :hearteyes: , alle typisch positieve effecten van xtc gehad. Maar dat duurde maar een uur ofzo en toen had ik het gevoel dat het te hard insloeg. Ik kreeg het heel even super heet, kon niet meer staan en niks, alles een beetje waazig...maar vooral: PRecies het tegendeel van het love-gevoel gekregen. Je zou het kunnen beschrijven als verdrietig zijn maar dat was het eigenlijk ook niet echt, het was gewoon een kut gevoel, het tegendeel van de positieve gevoelens een minuut geleden. Ik wou en kon echt niet meer praten of lachen of iets doen. Zitten was wel ergens fijn maar heel snel begon ik het super koud te krijgen maar echt ONGELOOFELIJK :openmouth: koud. Brrr als ik daaran terug denk....helemaal rillingen gehad, vreselijk. En dat klote gevoel, plus de rillingen en vrij moe zijn had ik voor de volgende 2-3 uur. Ik denk eigenlijk dat het aanhouden van de koud ook daarmee te maken had dat ik me buiten bevond, toen de pil omsloeg was ik meteen naar buiten en gaan zitten en sinds die niet meer op gestaan (was een vrij vrisse zomer dag). Ik had trouwens op een gegeven moment nog gehallucineerd en een vliegtuig uit wolken door de lucht vliegen zien :P Tijdens de 2-3 uur voelde het gewoon ook heel heftig aan, super last van mn kaak gehad en kon helemaal niks meer. Het was trouwens niet zo dat ik aan het panieken was ofzo, het voelde gewoon zwaar klote en raar maar ik wist ergens wel dat het weer over zou gaan en ik gewoon moet wachten. Na 3 uur wachten samen met mn vriendinnetje ging het dan ook weer beter en kon ik weer op staan en wat dansen, maar echt gelukkig voelde ik me ook niet. Ik was wel blij, maar meer daarover dat het kut gevoel over was. Alleen heb ik nog uren later die koude rillingen gehad, vreselijk.

Dusss....wtf is nu verkeerd gegaan eigenlijk? Was het teveel? En heeft iemand anders ook ooit wat van die dingen mee gemaakt die ik noemde? Zou fijn zijn om te weten, mocht ik ooit nog een keer xtc willen proberen :wink:
Thanks alvast!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad niet fijn zo'n eerste keer.. Moe, de kou, mindset ed. speelden een grote rol denk ik (en had je wel genoeg gegeten die dag? :) ). En het kan zijn (spreek uit ervaring) dat het niet fijn werkte, zoals jij ook had te vergelijken. Andere keren was het super weer en soms weer niet. En de eerste keer is meestal wennen, maar kan ook gewoon zijn dat het niets voor jou is! Zo kan ik zelf bijvoorbeeld echt niet tegen speed lol.
Hopelijk heb je iets aan deze info!
Greets
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#5
zat je wel lekker in je vel toen je nam?

voor mij vergroot xtc de emoties; zit ik lekker in mijn vel, dan ben ik euforisch maar als ik down ben en neem zo'n pil, dan ben ik eigenlijk alleen maar verdrietig (net of alle shit eruit komt, en die komt dan ook).
u
ukkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
denk dat je beetje slecht ging..
maar kan aan versch dingen ligge
je mood.. hoeveel je gegeten hebt enz.
ik heb dat zelf ook wel eens gehad..
ik ben toen rustig gaan zitte dekentje water drinke en na een tijdje ging t wel weer
oorzaak:
had een stressig dagje gehad en ni heel veel geslapen
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#7
met mijn 1e keer had ik dat ook, ik had 2 kwartjes op. Daarna was ik moe, had het koud, voelde me down, maar wou wel gezelschap van iemand waar ik om gaf.
Hun zeiden tegen mij dat het slim zou zijn als ik nog een halfje zou pakken.
nadat ik dat had gedaan ging ik ongelofelijk lekker! :grin:


Maar vergeet deze dingen niet voordat je xtc gebruikt:

Heb ik goed gegeten?
Hoe voel ik me eigen? down of blij?
Als je die pil hebt ingenomen blijf dan bij mensen die ook blij zijn, niet bij ruzie makers of verdrietige mensen.


Ik hoop dat je volgende keer wel leuk word voor je!
Want het gevoel is ongelofelijk klote :(
S
Sally JaneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja het was inderdaad niet zo'n erg fijn gevoel, vooral als je het dan vergelijkt met hoe het een uurtje eerder ging :wink: ...

Maar ja, ik zat wel lekker in mn vel toen ik het pilletje naam, vlak daarvoor ook nog een frietje gegeten en genoeg water gedronken enzo. Maar die avond daarvoor had ik wel ruzie met een hele goede vriend van mij...eigenlijk zat het de volgende dag al weer goed met ons, maar ja....mss dat dit nog wel ergens speelde in mn hoofd. Als het zo is dan vind ik xtc wel best wel tricky om te gebruiken want dat zou betekenen dat ik persoonlijk het alleen maar kan gebruiken als alles super perfekt gaat in mijn leven! Mss dat het daarom idd niets vooor me is dan!

Ik wil het binnenkort eigenlijk nog wel een keer proberen. Het is nu een tijdje geleden en ik merk dat ik er gewoon weer klaar voor ben :grin: ...een laatste keer proberen...want t gevoel voordat het zo negatief omsloeg was zoooo heerlijk :grin: Denk dat ik dan gewoon maar een kwart ga nemen en niet meer. Kunnen maar twee dingen gebeuren: 1. ik voel niks of maar weinig 2. het valt weer een beetje verkeerd maar dan sowieso niet zo heftig zoals de eerste keer omdat ik toen twee kwart had.

Hoe weten jullie trouwens dat speed niks voor je is? Ik heb t ook een keer geprobeer, echt maar twee puntjes en dat was eigenlijk wel nice. Niet speciaal ofzo, maar kon wel langer door gaan :grin: Wat ik wel bizaar vond: ik had maar zooo weinig genomen maar voelde t alsnog inslaan. IK wou net gaan dansen en toen kreeg ik op eens zo'n adrenaline kick en trillende handen enzo dat ik echt ff moest gaan zitten. En mijn hart sloeg voor een half uur ofzo echt belachelijk snel.....Mh, mss ben ik ook gewoon enoorm gevoelig voor drugs in het algemeen :confused: ...
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Aan je verhaaltje te lezen lijkt het er op dat je nog niet de juiste drug heb gevonden.

Je leven hoeft ook weer niet TE perfect te gaan, als je maar gewoon op dat moment happy bent.
Bij een kwartje heb je alleen een beetje zelfvertrouwen (dat heb ik althans) maar ik ga niet hard ofzo.
Probeer eens om iedere keer kwartjes te pakken misschien dat dat beter inslaat bij je?
En probeer bij speed een heel klein puntje, gewoon kleine beetjes. Wacht wel tot dat de tijd 'voorbij' is wanneer het in moest slaan voordat je weer wat pakt stel hij slaat niet aan.

Ik raad je aan om eens een avondje thuis of bij vrienden wat te gebruiken.
Geen drukte om je heen, gewoon gezellig met ze'n alle!

Als je nog vragen hebt over iets hoor ik het graag!

En have fun bij de volgende keer xtc! :grin:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sally Jane zei:
Had het laten testen, bleek een vrij sterke (pill reports zegt 126 mg mdma?) pil te zijn zonder rotzooi.
Klik om te vergroten...

Wat is het nou.. heb je het laten testen of heb je pillreports geraadpleegd?
S
Sally JaneLid
01-01-2024, 00:00
#11
@tufnut: allebij, khad laatst nog een keer gekeken op pillreports van hoeveel mg het nog alweer was.

@dream: ja kleine beetjes, heb ik op zich al gedaan hoor. Maar idd heb ik gewoon te snel bij gepakt. Dan denk je dat t nog niet werkt en pak je nog een kwartje erbij terwijl t eigenlijk al wel werkt (je voelt je goed, bent sociaal, alles is net een beetje mooier....maar nog niet zo sterk dat je weet dat t van de xtc komt)

Thuis met vrienden proberen lijkt me wel relaxt maar , klinkt mss dom, maar mocht t pilletje dan weer verkeerd vallen weet ik niet of ik het dan zo goed trek als de keer op dat festival toen ik wist dat je in een noodgeval maar een paar meter naar de ehbo moet lopen en alles komt goed. Heb wel eens gezien hoe mensen dan gaan panieken als het mis gaat en daarvan gaat t dan nog meer mis. Mn vrienden toen waren ook niet zo rust gevend :wink: allemaal door elkaar aan t praten van dat het "zo weer beter gaat", je "ff iets moet gaan drinken" blabla terwijl ik gewoon ergens in mn hoofd dacht "dit is nu enoorm klote maar geen reden voor paniek, je kan nog steeds naar de ehbo als het erger wordt!"
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sally Jane zei:
Thuis met vrienden proberen lijkt me wel relaxt maar , klinkt mss dom, maar mocht t pilletje dan weer verkeerd vallen weet ik niet of ik het dan zo goed trek als de keer op dat festival toen ik wist dat je in een noodgeval maar een paar meter naar de ehbo moet lopen en alles komt goed.
Klik om te vergroten...


Daar heb je wel gelijk in, maar het was maar een tip:)
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sally Jane zei:
@tufnut: allebij, khad laatst nog een keer gekeken op pillreports van hoeveel mg het nog alweer was.
Klik om te vergroten...

Je hebt ze laten testen, maar moet toch op pillreports kijken :confused:
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tufnut zei:
Sally Jane zei:
@tufnut: allebij, khad laatst nog een keer gekeken op pillreports van hoeveel mg het nog alweer was.
Klik om te vergroten...

Je hebt ze laten testen, maar moet toch op pillreports kijken :confused:
Klik om te vergroten...

Vreemd
S
Sally JaneLid
01-01-2024, 00:00
#15
trippelh zei:
Tufnut zei:
Sally Jane zei:
@tufnut: allebij, khad laatst nog een keer gekeken op pillreports van hoeveel mg het nog alweer was.
Klik om te vergroten...

Je hebt ze laten testen, maar moet toch op pillreports kijken :confused:
Klik om te vergroten...

Vreemd
Klik om te vergroten...


Hoezo? :confused: Het experimentje dat ik daar boven had beschreven was al een tijdje terug he :) Begin van de zomer dat ik ze had laten testen dus ik wist nu niet meer precies hoeveel mg er in zat. Als ze het gaan "testen" kijken zo ook eerst op het in hun database staat, wat ook zo was, dus tegen mij zeiden ze ook iets van rond de 130 mg als ik me goed herinner. Ze zeiden dat het zuivere pillen met een harde werking waren en ik het rustig aan moest doen, sowieso niet meer dan een half nemen en met een kwart beginnen. Waren echt relaxte mensen daar.

Maar goed, voor mij is het nu toch niet meer echt belangrijk hoeveel mg er in zit. Als ik het nog een keer ga proberen weet ik toch al dat een half waarschijnlijk te veel is.... Ook als het eigenlijk kwa gewicht enzo wel kan , 60 kg x 1/1,5 zijn tussen de 60 -90 mg. maar goed ben ook vrij lang, 1,80 dus dat zou ook wel van belang zijn of niet?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lengte maakt niet zoveel uit, maar individuele verschillen kunnen er wel zijn. Als 1 mg/kg als begindosis te veel is, dan moet je naar beneden bijstellen.
r
ravertonyLid
01-01-2024, 00:00
#17
ok meisje als je nou in de toekomst weer een keertje een xtc pil gaat nemen
zorg dan dat je van te voren iets heb gegeten
neem eerst een halve of een kwart en zorg dat je jezelf lekker ontspannen voelt
soms duurt het vrij lang voor dat hij inslaat, en je denkt! hij werkt niet !!
ga je er nog maar eentje slikken FOUT!!! jaaa dan komt opeens de klap :grin:
en dan kun je jezelf kut gaan voelen en je krijgt het koud en je wordt moe en ziek
blijf positief
ga dansen met je vriendin
ga niet zitten blijf in beweging kak je nog verder in
heb je last van een sitkick ga je lekker ergens zitten met je vriendin
ga niet zitten buiten in de kou blijf binnen
zolang je niks denkt te voelen geduld!! ga niet er nog eentje nemen!
xtc werkt meestal negatief als je jezelf niet erg positief voelt of moe bent
of in combinatie met cocaine niet doen :(
D
DakpanLid
01-01-2024, 00:00
#18
ravertony zei:
soms duurt het vrij lang voor dat hij inslaat, en je denkt! hij werkt niet !!
ga je er nog maar eentje slikken FOUT!!! jaaa dan komt opeens de klap :grin:
Klik om te vergroten...
Tja, maar in dit geval gaat het wel om 2 kwartjes van een 126 mg pil die een uur na elkaar geslikt werden. Zo'n grote klap kan dat dus niet zijn lijkt mij.

Mijn eerste keer nam ik gelijk een hele pil van 170 mg in 1 keer en dat ging prima. Eerst wel ff zweten en snelle hardkloppingen, maar daarna werd alles chill en heb ik geen noemenswaardige negatieve effecten meer gehad.
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ga me naar voelen van negatiteit. De setting is dan ook zeer belangrijk en ook dat ik tussen andere gebruikers ben om knuffeltjes te delen.

PS: Als ik me dan down voel voor gebruik, dan voel ik mij de gelukkigste persoon op aarde tijdens. Je kan er behoorlijk klote ingaan en er extreem optimistisch uitkomen. (met blijvende positieve uitkijk op het leven; ook zonder gebruik)
W
Wappie7Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ben er niet ervaren in maar wou wel wat kwijt misschien dat je er wat aan hebt.

Als je xtc op heb dan spelen je gedachten een hele grote rol.
Denk je aan iets negatief dan is het afgelopen met de mooie gevoel.
Denk je aan iets positief dan ben je in de hemel.

Je moet heel positief zijn en blij en gelukkig voelen wil je een top trip krijgen.

(Dit zijn geen feiten maar eigen ervaringen maar misschien dat dit ook bij jou helpt)


Ik heb namelijk veel achter de rug en ook grote problemen wat nog afspeelt.
Toen ik eraan dacht kreeg ik een erg slechte gevoel en toen bedacht ik me van nou en mijn toekomst staat al voor me geschreven,, prachtig. Toen kreeg ik een euforisch gevoel dat is onbeschrijfelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."