Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje: Wat te doen als je Waus bent?

Vraagje: Wat te doen als je Waus bent?

27 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
E
Eddy0914Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forum leden,

Zoals de titel al zegt heb ik een vraagje over XTC gebruik.
Ik ben niet geheel onbekend met de drug MDMA en ook de pillen variant heb ik al meer dan eens tot mij genomen. Dit pakt, afhankelijk van waar ik ben en met wie ik ben, goed en soms wat minder goed uit. Nu heb ik met mijn beste maat en nog een goede vriend van ons afgesproken dit de komende week weer eens te doen bij hem thuis.
Nu zou het niet de eerste keer zijn dat wij ons zodanig niet weten te bedenken wat we moeten gaan doen, dat we weer eens de hele avond flink van het padje af zijn en een beetje onbeholpen vet hard zitten te spacen op de bank. Gamen wil hier niet altijd bij helpen en films doen het hem vaak ook niet.
Mijn vraag aan jullie is dus of jullie dit herkennen en wat wij hier, liefst binnen of rondom de huiselijke omgeving aan kunnen doen? Oftewel, wat doen jullie als je XTC op hebt om actief te blijven en niet met zijn allen weg te zakken?

MvG, Ed
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#2
Buiten wandelingen maken vond ik de keer dat ik thuis heb gebruikt best leuk. Kans is dan wel dat je een verkoudheid oploopt maarja :) Jointjes doen tijdens de wandeling is ook leuk, of gewoon ergens gaan zitten voor een tijdje en wat met je maten praten over hoe chill het leven is :grin:
Niet relevant, maar we hadden toen we met zijn allen waus naar buiten waren gegaan een winkelkarretje gevonden en als iemand mij dan rondjes reed was dat echt relaxt :tearsofjoy:

Binnen had ik toen naast de woonkamer tv ook mijn eigen tv aangesloten, dan kon je tv kijken of gamen, zonder dat er ruzie over gemaakt moet worden :) Ook muziek op de pc aangezet, steeds weer wat anders (van hardstyle tot hardtechno tot nederhop) of je kan filmpjes opzoeken.

Verder, nja lekker spacen :) Wat heerlijk werkte, alle lichten uit, muziek van de jeugd van tegenwoordig opgezet, languit gaan liggen met je ogen dicht, en trippen maar.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
vette muziek opzetten en dansen, schilderen, muziek maken met drumcomputer ofzo
S
Scrubs.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb altijd dik goede gesprekken met vrienden over allemaal persoonlijke dingen. Dit werkt 1 op 1 het best.
l
lsdliciousLid
01-01-2024, 00:00
#5
vet muziekje opzetten en dan wat gaan, je kan ook wat gaan wandelen en vooral veel lullen
e
engeltje^Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Maak een wazige boswandeling, is altijd leuk haha!
a
aprice007Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik thuis trip vind ik het supervet om een dvd aan te zetten van bijv Hardbass of Armin Only. De muziek gewoon goed hard zetten en gewoon genieten. Je kan ook rustig in de tuin of parkje gaan zitten met telefoon speaker aan en rustig praten en af en toe een dansje wagen. Veel plezier!
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#8
hier word je happy van.
maar is wel 10 uur lang filmpje
[youtube]B3Z6CS-j-R4[/youtube]
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#9
caramendansen is inderdaad best awsome
S
SpeedyGonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wij praten veel, echt heel veel. Veel muziek, veel hakken. En extreme wandelingen! Zorg wel altijd dat je wat te drinken bij je hebt :wink:
E
Eddy0914Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Gerespecteerde mede leden,

Ik heb jullie reacties doorgelezen en inmiddels hebben wij met zijn zessen een geweldig vage avond beleefd.
deze bestond uit een combinatie van eigenlijk alles wat jullie hierboven noemen, zelfs een maat van mij die normaal helemaal wegzakt in zijn space was lekker aanwezig en heeft het de hele nacht gered, die liep met een petje en een zonnebril door zijn eigen huiskamer heen xD. We begonnen met CoD mw2, hebben flink wat andere games zitten spelen, zijn vervolgens brandhout gaan zoeken om een vuurkorf te maken en hebben vooral ook heel veel slap zitten ouwehoeren.
Kwamen nog andere mensen langs die niets door hebben gehad van ons XTC gebruik, zij stimuleerden ook weer het actief blijven dus dat was mooi meegenomen.
Tevens muziek op de achtergrond, heel veel hardcore/hardstyle en tussendoor beetje allerlei andere muziek waar we zin in hadden. We hebben zelfs nog staan hakken in de huiskamer haha.

kortom een hele geslaagde avond ervaren! Hopelijk is het de volgende keer ook weer zo:grin:

p.s.: vanavond voor het eerst truffels en truffelthee, denk dat ik dan dat filmpje van hierboven op zet, lijkt mij er wel goed voor!
D
DakpanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooi zo dat je een fijne avond gehad hebt. Zelf zou gamen niet in mij opkomen en vind ik het ook niet echt chill om er mensen bij te hebben die van niks weten... Dan moet je daar alsware een beetje rekening mee houden en kun je je niet helemaal laten gaan, vind ik.

Maar het zal best dat het op zo'n moment je allemaal niet meer uitmaakt en de avond hoe dan ook goed verloopt. :sunglasses:
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#13
IK HAAT DEZE AVONDEN!!! HET IS ZOOO CHILL DAT JE MAAR BIJ BLIJFT PAKKEN TOT JE OP 700MG ZIT :rock:
:tearsofjoy: gaat mij ff te fur:P.. zeker 30 x meegemaakt maar het is niet goed zoo achterlijk relex is dat.

Ik zat altijd in de auto bij een verlaten weiland ergens met 1 of meerdere mensen keihard in de auto te chillen met de muziek vol gas!! :mrgreen: ....boswandelingen... looptochten of in de jacuzzi HAHAH ik kan me niets chillers bedenken alleen de kater vind ik zo erg dat ik het niet meer doe... geen zin meer hebben om te leven etc de dagen erna vanwege een kater heb ik er niet meer voor over :openmouth:
Ik vind het ook altijd jammer dat de piek na 30 min al weg is ofso :confused: meteen weer bijpakken ... je blijft maar bij pakken ....


Maar het is ook een stuk gezonder om buiten te doen bij 18 graden dan in een hak zaaltje waar je temperatuur te veel oploopt.

Heeft iemand tips ombijpakken te voorkomen :grin:??? eens hadden we het zo gepland dat we ieder allemaal 1 pil haalde .. maarja hoor toen alle suitgewerkt was meteen bijgekocht die nacht HAHAHAHAHAHA !! typisch MDMA!! je kan er GEEN genoeg van krijgen!


MDMA wil ik niet meer doen maar toch spookt het dagelijks in mijn hoofd... ik deed het 2 jaar om de 4 weken

een tip slik 200mg 5htp voordat je naar bed gaat!!!.. dit wordt binnen een paar uur opgenomen en zorgt ervoor dat je goed slaapt en de dag erna eer trek hebt en niet zo verneukt bent maar gewoon vrolijk HET LAAT DE VIEZE SMAAK UIT DE MOND VERDWIJNEN!
D
DakpanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Arnie87 zei:
HET IS ZOOO CHILL DAT JE MAAR BIJ BLIJFT PAKKEN TOT JE OP 700MG ZIT :rock:
[..]
alleen de kater vind ik zo erg dat ik het niet meer doe... geen zin meer hebben om te leven etc de dagen erna vanwege een kater heb ik er niet meer voor over :openmouth:
[..]
Heeft iemand tips ombijpakken te voorkomen :grin:??? eens hadden we het zo gepland dat we ieder allemaal 1 pil haalde .. maarja hoor toen alle suitgewerkt was meteen bijgekocht die nacht HAHAHAHAHAHA !! typisch MDMA!! je kan er GEEN genoeg van krijgen!
[..]
MDMA wil ik niet meer doen maar toch spookt het dagelijks in mijn hoofd... ik deed het 2 jaar om de 4 weken
Klik om te vergroten...
Gewoon zorgen dat er per persoon bijvoorbeeld maar 2 of 3 pillen zijn. Dit van te voren afspreken en je er simpelweg aan houden. Maar ja, als je er op ieder moment blijkbaar direct aan kunt komen, dan is het misschien toch wat lastiger.

Dat je zoveel op een avond gebruikte en eens per 4 weken, is precies de reden van jouw overdreven kater. Ik heb het nog maar 1 keer gedaan (2,5 pillen in 5 a 6 uur tijd) en had de volgende dag vrijwel nergens last van. Een klein beetje "naar de klote" misschien, maar niets ernstigs.

Kan natuurlijk maar zo dat een volgende keer wel erger is, maar heb met mezelf afgesproken dat ik het gewoon om de 3-4 maanden ga doen, als de mogelijkheid er is. Die eerste keer was eind juni, dus dat is ondertussen alweer bijna 4 maanden geleden. Binnenkort dus maar weer eens doen! :P
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben een keer 4 weken compleet naar de klote geweest :P.. eerste week kater en die andere 3 weken chagrijnig en nergens zin in.

Minder is idd beter
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#16
hmm

ik pak om de week/2weken ongeveer een pil of 3/4 op een avond, slecht, ik weet het. Maar;

ik heb nogsteeds geweldige avonden/nachten, en geen erge katers (uiteraard wel lamheid, maar dat is zo erg eigenlijk niet)

Gamen is niet het eerste wat in me opkomt om te doen als ik waus ben, ik heb er op dat moment de concentratie niet voor, en ben meestal door mn omgeving al gruwelijk overgeprikkeld als ik waus ben. Zeker met andere mensen in de buurt.
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#17
jaapi zei:
hmm

ik pak om de week/2weken ongeveer een pil of 3/4 op een avond, slecht, ik weet het. Maar;

ik heb nogsteeds geweldige avonden/nachten, en geen erge katers (uiteraard wel lamheid, maar dat is zo erg eigenlijk niet)

Gamen is niet het eerste wat in me opkomt om te doen als ik waus ben, ik heb er op dat moment de concentratie niet voor, en ben meestal door mn omgeving al gruwelijk overgeprikkeld als ik waus ben. Zeker met andere mensen in de buurt.
Klik om te vergroten...

Daarom is GTA heerlijk. Beetje rondrijden/lopen, doen wat je wilt, wereld verkennen enzo :)
D
DrPepperLid
01-01-2024, 00:00
#18
SpeedyGonzalis zei:
Wij praten veel, echt heel veel. Veel muziek, veel hakken. En extreme wandelingen! Zorg wel altijd dat je wat te drinken bij je hebt :wink:
Klik om te vergroten...

Hier van 't zelfde :grin: en de hond werd de hele nacht door uitgenodigd voor een wandeling, hoe meer mensen er meeliepen des te mooier de hond 't vond :mrgreen:
En idd van die schoolpakjes sapjes mee voor onderweg!
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Goede gesprekken met vrienden, seks :hearteyes:, zoenen, knuffelen, djenzen.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
DrPepper zei:
SpeedyGonzalis zei:
Wij praten veel, echt heel veel. Veel muziek, veel hakken. En extreme wandelingen! Zorg wel altijd dat je wat te drinken bij je hebt :wink:
Klik om te vergroten...

Hier van 't zelfde :grin: en de hond werd de hele nacht door uitgenodigd voor een wandeling, hoe meer mensen er meeliepen des te mooier de hond 't vond :mrgreen:
En idd van die schoolpakjes sapjes mee voor onderweg!
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf geen hond, maar ik merk wel dat de hond van mn beste vriend t wel doorheeft als we aan de drugs zitten. Met truffels lijkt t net of we elkaar heel goed begrijpen, maar met xtc is t net of ie weet dat we iets chemisch ophebben. Hij is dan altijd heel terughoudend enzo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."