#1
Supervlieg zei:Genoeg pep/xtc en je hebt gegarandeerd nonstop doppenDarkTerrorFreak zei:tumke zei:Nu vroeg ik me af, stel je wordt door de politie aangehouden. Ze schijnen met een zaklamp in je ogen en je pupillen blijven vergroot.
Oh ? Het enige wat je pupillen doen is reageren op de hoeveelheid licht. Dus met veel licht worden ze kleiner, met weinig licht groter. Dat doen ze altijd ! Alleen met xtc is de reactie wat sneller en heftiger.verschilt per persoon natuurlijk maar licht heeft er dan niet veel meer mee te maken. De spier die ervoor zorgt dat je pupillen groter of kleiner worden is compleet ontregeld, of beter gezegd de impuls die je hersenen geven. Net als dat bij pep spieren spontaan aan gaan spannen zonder dat je er erg in hebt. Een ander, iets afwijkend, voorbeeld is als iemand je een klap geeft waarvan je normaal neer zou gaan. Met pep heb je het niet eens door omdat je hersenen en zenuwen nogal scheef aan t communiceren zijn. Ik vind het lastig uitleggen maar om het zo maar te zeggen, actie-reactie kloppen niet meer.
Jha man, mijn ogen zijn er wel redelijk gevoelig voor. Maar thuis maakten ze er vroeger geen probleem van, mijn vader alleszins toch niet. Moeder wist er niet van af, en had het gewoonlijk ook niet door. Ooit wel eens, maar toen had ik haar natuurlijk mijn cursus Natuurwetenschappen laten zien, en leerde ik haar over de bouw van het oog, en dat je ogen verder open gaan staan bij minder licht ;p Omdat deze dan meer moeite moeten doen om een duidelijk beeld te verkrijgen.
. Druppels in je ogen en je ziet niets van de rode ogen.