Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgisteren eerste keer xtc gedaan.

gisteren eerste keer xtc gedaan.

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
gregory94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
aangezien ik die niet kan laten testen in België , heb ik gwn m'n vriend vertrouwd.

ben ik blij dat ik dat gedaan heb! :grin:
ik voelde:

-blijschap
-muziek kwam op me af alsof het golven waren
-wou constant in beweging staan.
-genoot het allermeest van trance

een paar nadelen
- zweten ( sommige van mn vrienden ze hard dat hun t-shirt ipv lichtgroen donkergroen werd )
- kaken doen pijn :grin: ( gelukkig had ik kauwgom) :grin:

Vraagt zich af wat hij al die tijd gemist heeft.

waren oranje , grijs gestippelde pillen , met breeklijn
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat je iig niet gemist hebt is de (dinsdag)dip die je krijgt van (overmatig) gebruik. De bijbehorende hersenveranderingen/schade heb je ook niet gemist.

Verder heb je dat leuke gevoel gemist wat je nu hebt leren kennen. Weet dat de eerste keer het allerleukste is en dat je, hoe vaker je gebruikt, de kans loopt dat het effect wat minder wordt. Verstandig is dan ook om het niet vaker dan eens in de zes weken te doen. Zorg ook dat je de dosis niet onnodig hoog maakt.
u
ukkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
idd :grin:
eerste x is egt relax
maar dan krijg je zin om dat gevoel vaker te krijgen ( heb ik zelf ook gedaan toen ik net begon)
wat dan gebeurd: hij slaat ni in.. niet zo chill omdat je te veel verwacht.
veel zeggen zoals de eerste keer komt er geen 2de keer

maar als je een tijd niet doet en dan weer xtc gebruikt is t weer chill :grin:
denk dat de eerste x zo geweldig is omdat het hele gevoel nieuw is..
dat gevoel vergeet je niet meer
dus de keer erna weet je hoe het voelt en kan het wat minder zijn

tip gebruik het even niet meer ( is ook gezonder)
na een tijdje is het weer helemaal geweldig :rock:

ps. wat ik om me heen zie mensen die beginnen voor de eerste x pakken ze 2 pilletjes op een avond, gaan ze t vaker doen en moeten ze steeds meer pakken voor ongeveer hetzelfde gevoel
is ook niet zo heel goed voor je :wink:
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik zie zelf om me heen veel mensen die x proberen, om dat vervolgens een keer of 10 te doen in een te kort tijdsbestek.

en vervolgens nooit meer x doen omdat "de pillen niet meer zo zijn als toen ze begonnen"
P
PepnoizeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja die magische eerste keer herinner ik me ook nog alsof het gisteren was.

De euforie, ontlading en gelukzalige gevoel :) valt niet te evenaren!
Maar zoals hierboven al gezegd, krijg je dat nooit meer terug... Als er telkens 3 maand tussenlaat dan komt het wel in de buurt...

Probeer inderdaad van niet te vaak te nemen, hoe verleidelijk dan ook. Ikzelf heb ook een tijdje elke week gebruikt en het is mentaal verslavend, op de duur denk je dat het feest enkel nog leuk gaat zijn met pillen. Niet dus !
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ohhh die 1e x...goeie herinneringen!
Maar idd zoals ze hierboven al zeggen, gebruik het eens in de zoveel tijd.
Zelfs na 2 maanden niet te hebben gebruikt krijg je dat gevoel van je 1e x niet terug.

Doe het zo afentoe eens, dan blijft het leuk!
Als je het een paar dagen achter elkaar doet heeft het geen effect, je moet meer en meer nemen om er een beetje bij in de buurt te komen.
J
JoviLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is het zweten eigenlijk gezond / normaal?
Wat doen jullie in je mond als jullie gebruiken?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zweten is wel normaal en op zich gezond daar het je natuurlijke reactie is op een verhoging van je lichaamstemperatuur. Dat je lichaamstemperatuur verhoogt is in beperkte mate ook nog wel gezond, maar het houd wel een risico in. Oververhitting is namelijk niet gezond en een (te) hoge lichaamstemperatuur zou het risico op hersenschade vergroten.
J
JoviLid
01-01-2024, 00:00
#9
dus op tijd pauze pakken ? Maar dan is het probleem toch dat je niet veel zin hebt om even buiten te stappen omdat je dan de muziek mist?
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pauze nemen is zeker wel nodig, even rustig aan afkoelen, roken en wat te drinken halen. En als je dan eenmaal pauze neemt vind je het zo lekker dat je zo een uur blijft hangen haha :wink: Dat heb ik tenminste :wink:
J
JoviLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dank je voor de raad :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."