Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIrrationele angst na gebruik MDMA?

Irrationele angst na gebruik MDMA?

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm, d'r is één vliegtuig gecrasht en dat was in Thailand.

Jij ging naar de Dominicaanse Republiek dus;
Hoe was je vakantie?! :grin:



(alles is gewoon goed gekomen he!) :wink:
m
meisje-hoiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goede avond!
Jou verhaal klinkt erg bekend.
Ik heb vorig jaar mei voor het eerst een xtc pil gebruikt (oranje Q). Ik had de pil om 5u ingenomen en half 6 sloeg hij al in. Ik werd niet lekker en moest echt het publiek uit. Ik moest overgeven en had angstige gedachten in men hoofd.
Maar daarna ging het weer en heb de hele avond op 1 plek gestaan draaien met men ogen en klappertandend:tongueout: Heb verder dus wel van het feest kunnen genieten ook al kon ik me er achteraf weinig meer van herinneren.
Tot 2 weken daarna ging het prima en ook als ik aan het feest terug dacht kreeg ik gelijk weer vlinders in men buik. Maar daarna voelde ik me er een stuk minder leuk bij. Als ik er dan aan terug dacht kreeg ik gelijk een knoop in men maag en net zoals speed veroorzaakte op het feest ging alles in men lichaam zich aan spannen.
Ook kreeg ik paniekaanvallen en werd ik erg bang. Hier voor was ik altijd erg impulsief en deed alles zonder er bang voor te zijn. Nu was ik in 1x bang voor de dood Enzo (had ik nog nooit eerder over nagedacht). Maar ook kon ik niet meer tegen alcohol of een jointje. Terwijl ik dat daar voor wel kon en het ook gewoon veel gebruikte.
Ik heb er wel een jaar last van gehad. Nu nog steeds wel eens.
Rare gedachten bleven maar door men hoofd spoken en ik vond/vind nu in 1x alles eng. Het liefst bleef ik gewoon thuis zitten.
Nog meer mensen die zich in mijn verhaal herkennen?
Ik weet natuurlijk niet zeker of het door de drugs kwam maar daarvoor voelde ik me nooit zo....
Gr. 19jarig meisje
X
XyrisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,

nieuw op het forum hier en nieuw in de drugs, d.w.z., tot op heden heb ik 2x gebruikt.
De eerste keer was in februari, MDMA in poedervorm, waarschijnlijk wat gemengd met speed (niet zeker) maar wel vrij zuiver. Dit van een betrouwbaar persoon gekregen.

(Voor de duidelijkheid, ik ben een vrouw van 24 jaar :wink:)

De eerste keer had ik een vingertopje, naja, ik voelde me relaxed maar daar was ook alles mee gezegd, niks bijzonders, dus, besloot ik, volgende keer maar wat meer.

De 2e keer was sensation deze maand, ik kreeg aangeboden maar ik moest snel zijn want ze waren aan het controleren, ik besloot wat meer te nemen (bovenste vingerkootje zegmaar) maar schoot ietsjes uit, ik als onervaren gebruiker dat dat dat halve vingerkootje extra wel geen kwaad zou kunnen, en onervaren als de persoon was die het me aanbood, waarschuwde hij me ook niet.

Naja, als resultaat dat ik flink begon te stuiteren, ging prima in het begin maar als ik iets wilde moest ik het ook doen, anders begon ik me heel naar te voelen.
Op een gegeven moment stond ik per ongeluk op iemands teen (ze liep lekker op slippers en ik was serieus erg lomp) dus ik voelde me lullig, menig maal mijn excuses aangeboden maar uiteindelijk kwam ik in een heftige angstaanval terecht.
Ik als iemand die zichzelf constant loopt te analyseren realiseerde me dus snel dat dit door de drugs kwam, haalde me voor de geest hoe ik me daarvoor voelde (heel goed) en vertelde mezelf dat het allemaal wel goed kwam als ik er zelf maar in geloofde, en dat ik nog een keer mijn excuses aan zou bieden. Dit gedaan, allemaal prima weer, lekker doorgefeest tot iemand naar me toe kwam (die ook aan de drugs + nog eens een sloot drank zat) en me even gezellig begon te vertellen over zijn verschrikkelijke jeugd.

Tegen die tijd had ik mezelf voldoende onder controle en was ik me erg bewust van mezelf dus ik belandde niet weer in een angstaanval maar voelde me erg ja... "plat" geen emoties, geen zin meer in wat dan ook, ik wilde gewoon naar huis. (En bedankt).

Na 1,5 uur ofzo inderdaad naar huis gegaan, want ik vond het een beetje lullig om de anderen te laten stoppen met feesten omdat ik in een K-trip of hoe dat ook heet belandde.

Een vriend van mij was erg ziek (was niet op het feest) heeft kanker gehad, gaat nou wel goed met hem maar hij schommelt erg, op de dag van sensation was hij érg ziek, dus ik maakte me zorgen maar wist dit weg te houden tijdens het feest, tot ik thuis kwam (5 uur 'sochtens) ik was ineens als de dood dat hij dood was gegaan of in het ziekenhuis lag (want hij had niet gereageert op mijn sms) Nja, ik heb mezelf echt belachelijk lopen maken tegenover hem, maar daarna voelde ik me best prima, die zondag even wat ups en downs maar niet drastisch, meer een beetje een hulpeloos gevoel alsof niks echt zin heeft maar niet ziek of depressief of wat dan ook.

Echter, nu ga ik aankomende zondag op vakantie naar de dominicaanse republiek maar ik word steeds geplaagd door het gevoel dat het vliegtuig neer gaat storten (terwijl ik nooit vliegangst heb gehad en ook vaak heb gevlogen) Het is wel zo dat ik nu meer reden heb om te overleven zegmaar, meer reden om te leven als voorheen en wat meer een controllfreak ben geworden + het feit dat ik met mijn ouders en zusje moet (laatste depressief en mijn contact met mijn ouders is niet al te best maar kan niet afzeggen want het is hun 25jarige huwelijk).
Ik kan alles keren en doen zoals ik wil, de angst lijkt irrationeel al heb ik wel ervaren dat ik een voorgevoel beter niet kan negeren, dus ik zit een beetje te dubben hier.
Ik kan niet plaatsen waar het gevoel vandaan komt, ik word er nogal gestoord van, telkens als ik even niks te doen heb zit ik weer 'oh jezus, wat nou als...' en vanochten zelfs een paniekaanval hierdoor gehad terwijl ik dit nóóit eerder heb gehad (behalve die keer op sensation) en toch best een waaghals ben.

Dus, na dit lange verhaal, mijn vraag: Kan je na iets van 3 weken nog last hebben van angstaanvallen door een overdosis MDMA?

Thanks voor het lezen en het antwoorden!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je in je familie mensen die schizofrenie, schizoaffectieve stoornis, schizotypische stoornis of bipolaire stoornis met psychotische kenmerken hebben?
X
XyrisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ouch, ik ken niet veel familieleden eerlijk gezegd al wordt mijn familie wel als typisch omschreven en bevat het veel verschikkelijke mensen (qua karakter over het algemeen maar in sommige gevallen ook qua daden) schizofrenie volgens mij niet, ik zal even naar de andere dingen moeten kijken wat ze betekenen voordat ik daar antwoord op kan geven, ik zal zo even verder reageren op je vraag.
X
XyrisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm, mijn zusje is depressief, of laat ik het zo zeggen, vertoont depressies, maar zowel psychologen en psychiaters hebben geen idee wat er nou werkelijk met haar aan de hand is, ze lijkt gelukkig maar is ze niet en ze kan ook niet aangeven waarom.

Mijn vader heeft vroeger last gehad van zware depressies.

Ikzelf heb ook regelmatig depressies maar die zijn meestal van korte duur (de laatste tijd) tussen mijn 16e en 20ste had ik een erg hevige.

Ik isoleerde me vroeger veel, had geen vriendjes of vriendinnetjes en mijn ouders denken dat ik autisme heb (wat ik vermoed van niet daar ik met autisten heb gewerkt). Psychologen begrepen niks van mij.

Ik herken mezelf niet echt in de bipolaire stoornis en verder ook niemand anders, al moet ik wel zeggen dat,zoals ik al zei, als ik een depressie heb, die maar van korte duur is (en meestal op dagen waarop ik niet veel te doen heb en me dus erg nutteloos voel) ik kan ook vrij snel weer opleven, een vriendelijk telefoonje of een lief woordje kan me al doen omslaan, maar zo kan een misverstandje of een ruzie me ook goed neerhalen.
X
XyrisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Remember, het is ook zo dat ik alles verschrikkelijk analyseer, dit meestal ten goede en soms ten slechte, het is heel typerend voor mij. En bovennatuurlijk gebeuren? Misschien, ik sta er nogal skeptisch tegenover maar ik moet zeggen dat er wel 3 dingen gebeurt zijn die me aan het twijfelen maken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drugs kunnen bij mensen die er gevoelig voor zijn een (beginnende) psychose triggeren. Ik zeg niet dat dat zo is, maar wel handig als het uit te sluiten is. Plus, weet je zeker dat het MDMA is? Tegenwoordig is MDMA extreem schaars en worden veel dingen als mdma verkocht die geen mdma zijn (of wordt het versneden met allerlei rotzooi, vooral bij pillen heb je kans op mcpp).

Heb je hoofdpijn, misselijkheid, warm/koud schommelingen gemerkt tijdens de werking? Gebruik je verder medicijnen? Verder weet ik echt niet hoeveel je hebt genomen, een vinger zegt niks, kan 100 mg zijn maar kan ook 400 mg zijn.. Een overdosis kan best, een beginnende gebruiker die bijv. 300 mg neemt zal niet weten wat hem overkomt.. Zelfs voor ervaren gebruikers wordt een dosis boven de 200 mg vaak als onprettig of op z'n minst te wazig gezien. Ikzelf gebruik het al een tijdje met enige regelmaat (denk in het begin ~eens per maand, nu eens per 2-3 maanden) en als ik meer dan 200 mg (in een keer) neem knalt het er zo hard in dat ik juist m'n energie kwijtraak, inkak en alleen maar wazig ga lopen spacen in de chillout, beetje zonde van het feestje.

Probeer als begindosis ~150% van je lichaamsgewicht in miligrammen te nemen. Dus als je 60 weegt, is 90 mg een goede dosis. Als je dit niet heftig genoeg vindt (versneden spul, of je bent wel wat gewend, of je wil gewoon harder gaan) kan je altijd bijpakken, maar minder nemen kan nooit. Als je iets te hard gaat is bij een dosis van 150% je lichaamsgewicht niet zo erg, meestal vooral dat de inslag een beetje overweldigend is, maar echt naar zal je er niet van worden.

+laat je spul testen!!
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
Drugs kunnen bij mensen die er gevoelig voor zijn een (beginnende) psychose triggeren. Ik zeg niet dat dat zo is, maar wel handig als het uit te sluiten is. Plus, weet je zeker dat het MDMA is? Tegenwoordig is MDMA extreem schaars en worden veel dingen als mdma verkocht die geen mdma zijn (of wordt het versneden met allerlei rotzooi, vooral bij pillen heb je kans op mcpp).

Heb je hoofdpijn, misselijkheid, warm/koud schommelingen gemerkt tijdens de werking? Gebruik je verder medicijnen? Verder weet ik echt niet hoeveel je hebt genomen, een vinger zegt niks, kan 100 mg zijn maar kan ook 400 mg zijn.. Een overdosis kan best, een beginnende gebruiker die bijv. 300 mg neemt zal niet weten wat hem overkomt.. Zelfs voor ervaren gebruikers wordt een dosis boven de 200 mg vaak als onprettig of op z'n minst te wazig gezien. Ikzelf gebruik het al een tijdje met enige regelmaat (denk in het begin ~eens per maand, nu eens per 2-3 maanden) en als ik meer dan 200 mg (in een keer) neem knalt het er zo hard in dat ik juist m'n energie kwijtraak, inkak en alleen maar wazig ga lopen spacen in de chillout, beetje zonde van het feestje.

Probeer als begindosis ~150% van je lichaamsgewicht in miligrammen te nemen. Dus als je 60 weegt, is 90 mg een goede dosis. Als je dit niet heftig genoeg vindt (versneden spul, of je bent wel wat gewend, of je wil gewoon harder gaan) kan je altijd bijpakken, maar minder nemen kan nooit. Als je iets te hard gaat is bij een dosis van 150% je lichaamsgewicht niet zo erg, meestal vooral dat de inslag een beetje overweldigend is, maar echt naar zal je er niet van worden.

+laat je spul testen!!
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat het hier nodig is om een volgende keer MDMA te adviseren.
Ik zou geen drugs meer gebruiken en je vraag niet hier stellen maar ik zou proffesionele hulp zoeken als ik jou was.
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#10
je moet gewoon los gaan en niet eraan denken, gewoon mooie tijd hebben en knallen.

niet denken van:

ik ben uit me dak, ik heb net xtc genomen etc. etc.

gewoon ergens anders aan denken of bezig blijven met iets :wink:
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Xyris zei:
Hmm, mijn zusje is depressief, of laat ik het zo zeggen, vertoont depressies, maar zowel psychologen en psychiaters hebben geen idee wat er nou werkelijk met haar aan de hand is, ze lijkt gelukkig maar is ze niet en ze kan ook niet aangeven waarom.

Mijn vader heeft vroeger last gehad van zware depressies.

Ikzelf heb ook regelmatig depressies maar die zijn meestal van korte duur (de laatste tijd) tussen mijn 16e en 20ste had ik een erg hevige.

Ik isoleerde me vroeger veel, had geen vriendjes of vriendinnetjes en mijn ouders denken dat ik autisme heb (wat ik vermoed van niet daar ik met autisten heb gewerkt). Psychologen begrepen niks van mij.

Ik herken mezelf niet echt in de bipolaire stoornis en verder ook niemand anders, al moet ik wel zeggen dat,zoals ik al zei, als ik een depressie heb, die maar van korte duur is (en meestal op dagen waarop ik niet veel te doen heb en me dus erg nutteloos voel) ik kan ook vrij snel weer opleven, een vriendelijk telefoonje of een lief woordje kan me al doen omslaan, maar zo kan een misverstandje of een ruzie me ook goed neerhalen.
Klik om te vergroten...
Als ik dit zo lees, heb ik maar één advies voor jou: als je verstandig bent, neem je geen drugs meer totdat je jezelf 100% voelt.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paddo100 zei:
je moet gewoon los gaan en niet eraan denken, gewoon mooie tijd hebben en knallen.

niet denken van:

ik ben uit me dak, ik heb net xtc genomen etc. etc.

gewoon ergens anders aan denken of bezig blijven met iets :wink:
Klik om te vergroten...

is het misschien een beetje te laat voor ?
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#13
Berbatov zei:
Ik zou geen drugs meer gebruiken en je vraag niet hier stellen maar ik zou proffesionele hulp zoeken als ik jou was.
Klik om te vergroten...

Nou, dit zou ik dus níet doen...
Las al reactie's waar mcPP genoemd werd. Zou me vooral niet te druk maken. Kans is groot dat je je vinger in een zakje 'rommel' hebt gestoken. Nja, de hele boel in je brein is nu een beetje 'uit balans' en dat heeft tijd nodig om te herstellen. Geef het even de tijd, eet gezond en sport lekker. Maak je vooral niet druk, zoals ik het lees zit het voornamelijk 'tussen de oren'. Maw; Niet zo piekeren en lekker op vakantie gaan!

:grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
zijn er dan ook al MCPP-poeder-zakken ?
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#15
plantenbak zei:
zijn er dan ook al MCPP-poeder-zakken ?
Klik om te vergroten...

Bedoel het meer als 'geen mdma', rommel...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
plantenbak zei:
zijn er dan ook al MCPP-poeder-zakken ?
Klik om te vergroten...

Laatst is hier in Schagen wel mcpp poeder opgedoken.
Was gemaakt uit onkruidverdelger...
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#17
meisje-hoi zei:
Goede avond!
Jou verhaal klinkt erg bekend.
Ik heb vorig jaar mei voor het eerst een xtc pil gebruikt (oranje Q). Ik had de pil om 5u ingenomen en half 6 sloeg hij al in. Ik werd niet lekker en moest echt het publiek uit. Ik moest overgeven en had angstige gedachten in men hoofd.
Maar daarna ging het weer en heb de hele avond op 1 plek gestaan draaien met men ogen en klappertandend:tongueout: Heb verder dus wel van het feest kunnen genieten ook al kon ik me er achteraf weinig meer van herinneren.
Tot 2 weken daarna ging het prima en ook als ik aan het feest terug dacht kreeg ik gelijk weer vlinders in men buik. Maar daarna voelde ik me er een stuk minder leuk bij. Als ik er dan aan terug dacht kreeg ik gelijk een knoop in men maag en net zoals speed veroorzaakte op het feest ging alles in men lichaam zich aan spannen.
Ook kreeg ik paniekaanvallen en werd ik erg bang. Hier voor was ik altijd erg impulsief en deed alles zonder er bang voor te zijn. Nu was ik in 1x bang voor de dood Enzo (had ik nog nooit eerder over nagedacht). Maar ook kon ik niet meer tegen alcohol of een jointje. Terwijl ik dat daar voor wel kon en het ook gewoon veel gebruikte.
Ik heb er wel een jaar last van gehad. Nu nog steeds wel eens.
Rare gedachten bleven maar door men hoofd spoken en ik vond/vind nu in 1x alles eng. Het liefst bleef ik gewoon thuis zitten.
Nog meer mensen die zich in mijn verhaal herkennen?
Ik weet natuurlijk niet zeker of het door de drugs kwam maar daarvoor voelde ik me nooit zo....
Gr. 19jarig meisje
Klik om te vergroten...
Ik vind het altijd naar om te lezen dat jongeren zo onvoorbereid en onverantwoord met dit soort exotische stofjes omgaan. Als ik jouw verhaal, meisje-hoi, zo lees, krijg ik de indruk dat je een te hoge dosis hebt gehad. Zeker als het je eerste keer was, kan ik me voorstellen dat je dan in paniek raakt. Je raakt dan behoorlijk de controle over je geest kwijt.
Ik wil je niets verwijten, maar het is aan te raden om wat je slikt eerst te testen bij een testcentrum, of zorg in ieder geval dat degene van wie je de pil krijgt betrouwbaar is. Zeker tegenwoordig is testen sterk aan te bevelen, omdat er steeds sterkere pillen in omloop zijn. En ook: áls je drugs neemt, zorg dan eerst dat je goed in je vel zit.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Je hebt er nu helaas een angst aan overgehouden. Ik ben stellig van mening dat dat inderdaad door de (te hoge dosis) MDMA komt (…en dat terwijl MDMA nu juist bedoeld is om je vredig en liefdevol te voelen…, maar ja). MDMA intensiveert je innerlijke beleving, dus als je al trippend negatieve gevoelens oproept worden die behoorlijk versterkt.
Toch wil ik je geruststellen. Angst is nagenoeg altijd een ILLUSIE. Het wordt veroorzaakt door negatief denken. Je lost dit dus op door weer positief te gaan denken. Elke keer als je een angst voelt opkomen, vervang je de negatieve gedachte door een positieve. Je hoeft je daarbij niet voor de gek te houden, want alles hééft echt een positieve kant. Wat ook lukt is jezelf overgeven aan de situatie, en je heel bewust te ontspannen.
Ik hoop dat het intussen minder is geworden, maar als je angsten aanhouden is het heus geen slecht idee om professionele psychische hulp te zoeken, want het is echt zonde als je hiermee blijft lopen.

Ik hoop dat je deze post nog leest, aangezien het al een maand geleden is dat je je bericht plaatste.
R
RondjeslopenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zou persoonlijk voorlopig niet meer gebruiken tot dat je weer helemaal jezelf bent en je omgeving ook minder stress veroorzaakt.
Of het een overdosis is, nee.
Of het iets heeft getriggerd wat al aanwezig was, hoogstwaarschijnlijk.
waarschijnlijk werd er door alle dingen die om je heen gebeuren bepaalde stoffen in je hersenen minder goed aangemaakt, door het nemen van xtc werd het beetje wat er nog was ook opgebruikt. vervolgens werd het door de staat waarin jij je verkeerd weer moeilijk herstelt.
Gevolg is dat je langer als normaal een downer hebt.
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klinkt behooorlijk fucked up.
l
lichtpuntLid
01-01-2024, 00:00
#20
probeer eens het gevoel te beschrijven toen je je wel goed voelde met de mdma. Ja je zei meerdere malen sorry tegen iemand, maar verder? Wat voelde je? Mijn eerste keren x vond ik ook niet super. ( lang niet zo erg als bij jou ) ik was er teveel mee bezig, steeds naar de tijd kijken hoelang het nog zou duren voordat hij in zou moeten slaan. Veel te veel denken van, ik heb x op. Ik was er veel te veel mee bezig. Totdat mijn 3e keer x voordat ik ging slikken mijn maatje zei, niet aan denken en just go with the flow! Dat heeft mij echt goed geholpen en ik kan nu echt heerlijk genieten van x. Iig een fijne vakantie en ik hoop dat snel alles weer goed is met je.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."