Hi,
Het gebruik van XTC hoeft niet verkeerd te zijn en je kunt het in principe met vrij weinig risico's gebruiken, als je je aan een aantal voorschriften houdt. Uiteraard is niet gebruiken de meest veilige oplossing, maar dat is niet voor iedereen (including me
![:grin:]()
) een optie.
Wat je je in ieder geval moet afvragen is, wat vind je zelf van je gebruik? Ben je tevreden of vind je dat je eigenlijk iets te veel gebruikt?
Om de risico's tot schade te beperken is het verstandig Ãets minder te gebruiken. Je zegt dat je 1x per maand gebruikt, soms 2/3x maar ook wel eens 2 maanden niet. Je kunt het best elke keer na gebruik zo'n 6/8 weken minimaal niet gebruiken. Je hersenen krijgen dan de tijd om te herstellen en je serotoninesysteem weer op orde te brengen. Ze zijn pas volledig hersteld na 2/3 maanden, maar het minimum advies is dus 6/8 weken.
Als je vaker gaat gebruiken zul je ook merken dat het euforische effect wat minder gaat worden en je dus meer vaag en strak wordt. Vooral als je het 2/3x per maand of vaker gebruikt zul je merken dat het effect veranderd. Dit komt omdat je je serotonine alweer gebruikt voordat alles hersteld is.
Ik heb dit zelf ook ervaren. Na altijd keurig eens per 3/4 maanden te hebben genomen werd de zomer ineens veel voller en gebruikte ik soms wel 3 of 4 weekenden achter elkaar. Ik heb toen duidelijk gemerkt dat het toch echt wel invloed op je heeft, zowel op je XTC trip als op het dagelijks leven. Tegenwoordig gebruik ik nog maar eens per twee a drie maanden X en het effect ervan is gewoon echt veel beter.
Kortom, Less is more in dit geval!
wat vinden jullie nou de leukste gelegenheid om het te gebruiken ? Op een vet feest? of gewoon als je met een paar vrienden aan het chillen bent en de nacht door te halen.
Vroeger alleen maar op een feestje, maar tegenwoordig vind ik het relaxter om thuis te gebruiken met wat vrienden. Beetje chillen, ouwehoeren en muziek luisteren
![:)]()