Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en ademhalingsproblemen/stressgevoel

XTC en ademhalingsproblemen/stressgevoel

12 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
r
roelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is er iemand onder jullie XTC-gebruikers die ook last hebben van de volgende symptomen (ik heb er al enige maanden dagelijks last van):
- krop in de keel
- stresserig gevoel (ook als je helemaal niet gestresst bent)
- moeite met normaal ademhalen
- druk op de borst

Misschien voor de duidelijkheid: ik heb het dus niet over als ik net een pil heb geslikt (dan voel ik me altijd prima :wink: -> ik heb last van genoemde symptomen op gewone doordeweekse dagen, alle dagen eigenlijk, al een maand of 6. En ik vraag me af of die kunnen komen (als lichamelijke consequenties) van structureel (zij het niet zo intensief) XTC-gebruik.

Ik heb een aantal tetst laten doen (o.a. EEG, ECG, keel check), maar daar kwam weinig uit. Heeft iemand een idee of bovenstaande symptomen te maken kunnen hebben met XTC-gebruik (ik gebruik sinds een jaar of 5 gemiddeld eens per maand 1 a 1,5 pil)?

Roel
D
DecibelLid
01-01-2024, 00:00
#2
druk op de borst 1e keer wel ja, toen hij insloeg.. beetje lichte paniek maar niet..
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
roel zei:
- stresserig gevoel (ook als je helemaal niet gestresst bent)
- moeite met normaal ademhalen
- druk op de borst
Klik om te vergroten...

hier had mijn vriend wel eens last van ja...
maar hij gebruikt nu geen xtc meer
e
ehvmikeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
ok even gouw mijn probleemje er tussen door

wij hebben ongeveer het zelfde

ik ben heel snel het drugs wereldje ingerold, micshien te snel

gebruik nu een half jaar lang , elk weekend xtc pille.
ik heb giga snel een tolerantie opgebouwd,en 6 blauwe op een avond was soms al niet zo gek meer.

nu had ik dit

zaterdag lekker slikke, hoe meer , hoe kutter de aankomende week.

zondag voelde ik me eige goed/.
maandaag ook
dinsdag werd ik duizelig, zweet veel,snel buiten adem.
woensdag, 5 keer overgegeven, ik hield niks binnen.
donderdag wel 10 keer
vrijdag misselijk/
zaterdag ochternd en savonds weer redelijk goed/

en nou het rare als ik die zaterdag niks pak!!!
heb ik volgende week precies het zelfde/
alleen iets minder.
pak ik wel weer zaterdag heb ik het die week weer even erg.

ik werd er zo ziek van letterlijk en figuurlijk dat ik naar de dokter ben gegaan, en alles heb verteld.

die heeft gezegd dat xtc ofterwel mdma, gewoon je imuunsysteem verkankerd, of het schadelijk is voor je hersenns is nog niet bewezen. maar je imuunsysteem gaat er helemaal aan.

ik ben nu 3 weken gestopt met alles, ik heb in die tijd na de misselijkheid dus, brongrites , en meteen daarna een keelonsteking gekregen.

nu alleen nog beetje keelpijn. maar het gaat weer..

een vriendin van mij die al wat langer slingt,noemde het columbiaanse griep.


het kutte is dat ik echt gek ben op xtc, vind het gewoon geweldig gevoel.
maar elk weekend in schijnbaar te veel. dus ik wacht nu even met pakken nog. om het afblivje wat makkelijker te make zuip ik gewoon wat meer. , mischien aankomende week beetje coke

en daarna ga ik proberen het bij pure mdma te houden.

want toen in namelijk overgaf, 6 pille op lege maag, kotse ik groen.
en het smaakte gewoon naar pille.

lijkt me raar als ik met mdma ook groen kots.
mischien dat je lichaam daar iets beter tegen kan.

de enigste pille die ik pakte waren blauwe mitshis 120-190 mg

ik hoop dat dit je een beetje helpt
s
skaffamanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb na 3/4 gram mdma-poeder op een lege maag met 1 liter water een keer wit bruisend schuim uitgekotst. Wat gewoon 100% mdma-smaak had. Zal wel een reactie van je lichaam zijn dat je te veel brandende drugs je maagwand op laat vreten.
M
MissDiorLid
01-01-2024, 00:00
#6
een vriendin van mij die al wat langer slingt,noemde het columbiaanse griep.
Klik om te vergroten...

dat klopt niet helemaal wat je vriendin zegt, met colombiaanse griep word iets anders bedoeld, namelijk de verstopte neus die je krijgt door cokegebruik.

Nou in ieder geval jullie beide verhalen klinken niet zo gezond..
Ik gebruik zelf ook in principe teveel en mn vriend heeft ook allerlei klachten.
Mijn tip is een tijd niet meer gebruiken en probeer je lichaam wat rust te geven !!! Dat is echt de enige manier om van deze klachten af te komen, helaas maar waar...

Je kom jezelf op een gegeven moment toch echt wel tegen. Het is toch niet leuk om je zo slecht te voelen???
Beterschap allebei...
xxxx
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijd om te stoppen, :wave:
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#8
MissDior zei:
een vriendin van mij die al wat langer slingt,noemde het columbiaanse griep.
Klik om te vergroten...

dat klopt niet helemaal wat je vriendin zegt, met colombiaanse griep word iets anders bedoeld, namelijk de verstopte neus die je krijgt door cokegebruik.


xxxx
Klik om te vergroten...

whahaha columbiaanse griep...... :openmouth:
die heb ik dan al 6 jaar.....
en ik wist t niet eens...... :wink:
hele leuke info dit
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#9
melissa zei:
MissDior zei:
een vriendin van mij die al wat langer slingt,noemde het columbiaanse griep.
Klik om te vergroten...

dat klopt niet helemaal wat je vriendin zegt, met colombiaanse griep word iets anders bedoeld, namelijk de verstopte neus die je krijgt door cokegebruik.


xxxx
Klik om te vergroten...

whahaha columbiaanse griep...... :openmouth:
die heb ik dan al 6 jaar.....
en ik wist t niet eens...... :wink:
hele leuke info dit
Klik om te vergroten...
mijn neus verstopt eig nooit echt van coke...
mijn sinussen daarentegen zitten wel altijd propvol...
en smorgens als ik opsta na een nacht sos altijd een dikke groen/gele brok uitsnutten gemengd met bloedklonters!!
sappig is iets anders :P :)

mod: Ja, en ontopic ook.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#10
wat betekent t dan als je uitslag krijgt op je arme?
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb weleens last van druk op m'n borst, denk dat dit door de speed en/of pillen komt..
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#12
heb je dit nog steeds ? ik heb volgens mij het zelfde heb egt moeite met ademhalen het is niet constant zo maar soms komt het gewoon toch meerdere keren per dag ; ik begin dan ok stres te krijgen en word wat paniekerig en heb dan egt moeite met ademhalen heb ook een krop in men keel en kan dan moeilijk of bijna niet slikken ; ik vind dit egt zo lastig . heb ook al veel genomen en van alles geprobeerd maar de laatste keer dat ik xtc heb genomen heb ik iets gehad wat ik ng nooit heb teegn gekomen toen ik mijn laatste xtc pil had genomen ben ik me inneens mega raar beginnen voelen ik kost bijna niet meer praten en kost me ook heel moeilijk bewegen ik kreeg zware paniek aanvallen en had veel moeite met adem halen ik dacht egt dat ik iets ging krijgen en in een coma was aant geraken na een hele tijd afzien heb ik dan toch kunnen slapen en was het over . maar nu heb ik dus dagelijks last van die symptonen en het is al meer dan 2 weken geleden , ben ondertussen gestopt met roken en blow ng maar heel weinig ik wil wel blowen maar als ik nog maar een paar trekken neem heb ik er ook al last van en is het nog meer beangsstigend ofdat ik het nuchter mee maak . is het ondertussen al gestopt weg bij jou ? heb egt schrik dat mijn zenuwstelsel is aangetast en dat het nooit meer zal weg gaan . wat hebben ze jou aangeraden zodat het zou weg gaan ?
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik denk dat die dingen alleen maar erger worden als je erop let.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."