Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsritalin maakt vergeetachtig?

ritalin maakt vergeetachtig?

16 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
0
023UserLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar dit kan ik je wel vertellen;
Als je (net als ik) ADD hebt, kan je heerlijk op pep en pillen slapen :mrgreen:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb ook ADD , geen last van ernstige vergeetachtigheid . gebruik concerta
g
gloomyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,
Sorry dat ik weer een Ritalin topic begin, maar heb een vraag erover en andere topics zijn zo oud.
Anyway, ik ben afgelopen week bij de psych gweest omdat ik al jaren rondloop met vrij zware depressies en vanalles erbij.
Nu heb ik dus verteld dat ik deprie was, nergens iets om geef en niks volhou (opleiding sport whatever). Daarnaast ben ik ook super vergeetachtig omdat ik denk ik niks het waard vind om bij stil te staan.
Ik snap dat hier wel wat symptomen van add inzitten maar er zijn meer factoren die het wel zo'n beetje uitsluiten.

Dus, psych zei ineens dat ik ADD had (wat ik zelf niet echt geloof)
En nu slik ik Ritalin.
Maar ik ben nu echt zo vergeetachtig dat et nergens meer op slaat. Ik kan een kamer uitlopen en 1 op de 3 keer vergeet ik waarom of moet ik daar serieus over nadenken.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? die vergeetachtigheid

Verder doet Ritalin niet zoveel met me. Ik blijf altijd stilzitten voor me uit turen op me stageplaats. Ik blijf er wel lang wakker door en ik eet iets minder. En als ik iets meer pillen slik dan normaal dan wordt ik een beetje duizelig wat wel een beetje prettig aanvoelt.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
je word er niet echt super rustig van ofzo, je word meer geordend, alle chaos in je hoofd komt in mapjes terecht en verdwijnen daarbij in de grote grijze kast in je brains. daarom heb ik zo'n hekel aan die ritalin.
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#5
zou best kunnen hoor dat jij add hebt.
mn broer heeft ook depressies,die heeft (onder andere) ook ritalin gekregen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb niet het idee dat je er een leuker persoon van wordt. Kan je misschien niet beter in therapie ofzoiets gaan?
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#7
dan moet je een paar uur voor je gaat slapen geen ritalin meer nemen.
g
gloomyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga ook in therapie, ook omdat ik het
gewoon leuk vindt.

Maar ik heb nooit gelooft dat het me gaat helpen.
Heb ik ze daar ook al verteld.

@ 023User wat jij zegt ben ik wat naar op zoek.
Kunnen ADD mensen altijd goed slapen van Ritalin?
Ik kon al nooit echt goed slapen ofzo, maar het is nu
alleen maar minder geworden daar Ritalin.
Dus dat zou al een aanwijzing kunnen zijn dat ik geen ADD heb?
(Behalve dan dat het al weinig effect op me heeft.)
0
023UserLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm ik weet persoonlijk niet zoveel van ADD af, want ik had er vooral last van toen ik op de basisschool zat en heb me er toen nooit echt meer in verdiept.
Ik slik eigenlijk uit principe geen Ritalin meer, maar ik zal waarschijnlijk bij m'n huisarts wel wat informatie voor je kunnen krijgen. Wellicht kan je ook even googlen?

Ik slaap zelf niet zo super goed, zo'n 5-6 uur per nacht, niet echt vreselijk slecht maar wel onder het gemiddelde, ik weet niet of dat door m'n ADD komt, zou best kunnen.

Als jij Ritalin slikt, word je dan echt rustigger of krijg je een opgewekt gevoel? Gebruik je eigenlijk drugs? Sommige mensen zonder ADD ervaren Ritalin als speed volgens mij..
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik werd altijd beetje slaperig, kalm van Ritalin. Ik heb wel geen ad(h)d volgens de psychiaters.
Vergeetachtigheid komt volgens mij vooral door depressie. Misschien is je lichaam wat in de war omdat je een nieuw product inneemt?
g
gloomyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thx voor de replies :grin:
Ik raak niet hyper van ritalin.. wordt er ook niet rustig van.
Maar ik was altijd al heel erg rustig. Iets te rustig eigenlijk.
Dat ik er minder van slaap vind ik zelf alleen maar een pluspunt.

Ik weet eigenlijk niet echt wat het doet...

Owja en ik doe verder niet aan drugs, 1x joint geprobeerd en vond
het te ranzig om te roken.
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jo
bij mij is half jaar gelede ook ADD geconstateerd. Hiervoor blowde ik erg veel waardoor ik altijd al passief was.

Op ritalin ben ik een zombie met een kunstmatige focus, iets wat de omgeving (leraren en ouders) in dat geval goed van pas kwam. Tevens moest ik constateren dat ik het in het begin met goede moed ben begonnen. Sinds ik deze medicatie gebruik voel ik me echt op gesloten in mn hoofd door de ritalin. Sinds een tijdje bemerk ik tevens wanneer ik s´ochtends nog geen ritalin heb gehad, ik niet functioneer doordat ik of superlam( niet voor uit te branden ben ), opgenaaid of prikkelbaar ben.

Miss moet mn doses omlaag of omhoog maar mn persoon is nog niet de sociaal wenselijkste.
r
reggaegirl1982Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wil graag eens ritalin/concerta gebruiken maar ken helaas niemand met ad(h)d
Wil het niet als tripmiddel ofzo gebruiken, maar heb het vermoeden dat ik add heb.
Het is altijd chaos in me hoofd en kan me erg moeilijk concentreren, alleen als iets me echt boeit.
Voordat ik naar mijn huisarts ga wil ik eerst ff proberen wat voor effect het op me heeft.
Gebruikte ook wel es speed en dat maakte de chaos in me hoofd wel minder maar om dat nu elke dag te gebruiken lijkt me niet zo verstandig.
e
essiej666Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik gebruik hetzelf als drugs ik ben ook zo vergeet8ig als maar kan maar dat komt gewoon volgensmij dor datzelf ik heb nu zelf 2 concerta op
en ik voel me goed ik heb dus geen adhd of add al heb ik wle de symptonen als je wil checken of je adhd heb hebt of add neem is een keer 1 zo'n ding in als ej gaat trillen hartkloppingen en een klein beetje spacende bent heb je het niet als je rustig wordt en geen chaos hebt dan heb je adhd of add

al kan ik dit niet met 100 % zekerheid zeggen dit is mijn theorie en veel mensen zeggen dit wel dus ik denk dat het wel waar is
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#15
^Idd dat is de gewone maatstaaf waarmee je heel betrouwbaar zoon diagnostiek mee kan doen :rolleyes:

Als je denkt dat je ADHD of ADD hebt dan moet je gewoon naar je dokter gaan en vragen of je met iemand kan praten die daar verstand van heeft. En niet medicijnen gebruiken die je niet eens weet wat het is..
Ikzelf heb ADD en gebruik (soms wel, soms niet) Ritalin. Maar echte rust krijg ik alleen met de echte speed.... Maar die gebruik ik nie meer...
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij mij is ook add vastgesteld. Maar van rilatin snuiven ervaar ik een speedy effect. Ik deed een keer speed. En daar werd ik meer ontspanne van maar toch ook heel energiek. Ik krijg van rilatin toch ook vaak een hyper gevoel hoor. Volgens mij wist die dokter echt geen zak van waar hij me bezig was.
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sowieso vind ik dat dat Ritalin veel te snel en te vroeg wordt voorgeschreven.. bij kinderen al notabene.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."