Ik zal je punten even per stuk behandelen met hetgeen ik er van weet
gozert zei:
- dagen ervoor veel pure chocolade eten
Behalve over dit puntje, er zitten zeker stoffen in chocolade die je vrolijk/happy kunnen maken maar ik geloof er
persoonlijk niets van dat dit een merkbaar effect heeft.
- veel bananen er voor en na de trip eten
Waarom bananen?
Vlak voor je trip eten lijkt me niet heel verstandig, tijdens/na de trip kan dat natuurlijk wel. Maar ik zie niet in waarom dit perse bananen moeten zijn. Bananen bevatten weinig vitamine C, iets wat je o.a. nodig hebt om weer serotonine aan te kunnen maken. Appels bevatten bijvoorbeeld veel vitamine C.
- avondeten overslaan op de avond zelf
Dit lijkt me best wel een dom plan. Als je niet eet heb je geen bodem, dus dan heb je geen energie en zal je lichaam veel sneller op reserves aan gaan spreken. Zorg wel dat je je avondeten zo'n 3 uur voor je pilletje hebt opgegeten.
- sporten en gezond eten na de trip om goed te herstellen
Sporten en gezond eten is altijd goed
Als je graag de schade beperkt wilt houden kun je na je trip ook antioxidanten gaan eten, melatonine is bijvoorbeeld een erg krachtige antioxidant. Dit zorgt ervoor dat de metabolieten van MDMA veel minder schade aanrichten, dat zijn namelijk vrije radicalen. (Mocht je de termen hier niet snappen, wikipedia legt deze héél duidelijk uit)
Maar het belangrijkste is natuurlijk goed doseren en geen gekke dingen doen!
Veel plezier!
![:)]()