Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk vind rilatine persoonlijk uberzalig.

Ik vind rilatine persoonlijk uberzalig.

33 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#1
brain zaps :grin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Brain_zaps
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat klinkt erg bekend. Heb het zo nu en dan wel eens gehad tijdens hevig slaaptekort en dan "wakker" in bed liggen.

Nu heb ik er gelukkig al een tijd geen last meer van.

Gr.,

Eend
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
'Hmm, ik doe er dus gezond aan om even te stoppen, wat ik dus al bijna 2 maanden doe :wink: :)
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#4
lijkt me slim ja, want anders knallen je de bliksem bolten je uit de kop strax :wink:
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re:

jcutter123 zei:
Dit herken ik wel een beetje. Al een kleine 2 maanden ben ik gestopt met alles en ik merk zeker wel dat de boel weer herstelt. Voor het slapen gaan neem ik b-vitamines, vitamines voor sporters en visolie. Ik eet gezond en ik sport veel. Dit kwam overigens na een tijd veel getript te hebben op paddo's en LSD. Ook heb ik ook een paar keer speed, xtc en coke genomen. Maja, ik ben super blij als alles weer normaal werkt, want drugs gebruiken doe ik voortaan alleen maar 1x in de 3 maanden en dan neem ik psychedelica.
Klik om te vergroten...
Uit ervaring weet ik wel dat Sint-Janskruid goed is voor dergelijke mentale problemen, het probleem is dan weer dat er zo weinig informatie te vinden is aangaande het combineren met drugs. Ik heb stomweg nooit extra vitamines bijgenomen na xtc gebruik wat ook wel medeoorzaak zal zijn geweest.

Ik denk wel dat mdma en amfetamines relatief veilig zijn bij verantwoordelijk gebruik aangezien verschillende onderzoeken uitwijzen dat 1 keer in de drie weken geen meetbare schade veroorzaken hoewel andere onderzoeken dat weer tegenspreken. Psychedelica zijn voor zover ik weet zo goed als onschadelijk als het op geheugen en dergelijke aankomt.
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Over de schadelijkheid van ritalin heb ik gelezen dat in de VS is aangetoont dat er mensen rondlopen die leden aan, door jarenlang dagelijks grote hoeveelheden ritalin veroorzaakte, hersenverschompeling. Maar volgens mij moet je dan inderdaad echt grote partijen per dag slikken en dat jarenlang volhouden.
Verder kan het ook groeiachterstanden veroorzaken, en depressies triggeren. Zelf heb ik een tijdje rondgelopen met de gedachte dat ik een mesias was, en dat ik de enige was die wist wat er na het leven kwam en was daar heilig van overtuigt. Later bleek dat ik, zoals m'n arts het noemde, "lichte psychotische verschijnselen' had gehad en het is ook aangetoont dat er enkelingen (lees: 1 op de zoveel honderdduizend of iets in die strekking) een psychose kunnen krijgen van ritalin. En dan lopen ze te waarschuwen dat je van cannabis psychotisch kan worden en toch schrijven ze aan de eerste de beste 6jarige die ietswat druk overkomt ritalin of zelfs DexAmfetamine voor :confused:
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#7
6 weken? Lijkt wel erg stel, zeker als ik dan aan enkele geniale mensen denken die niets deden als drinken. Maar zal misschien persoonlijk zijn. Ik heb echter nooit zes weken aan een stuk dagelijks gedronken, dus dat zal nog wel meevallen.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag iedereen, ik lees hier al een tijdje rond en dit is dan ook m'n eerste post.

Al lange tijd geleden (9 jaar) is er ADD bij mij vastgesteld.
Ok, ik kreeg rilatine, punten stegen alsook mijn gedrag op school werd beter.
Vroeger stond ik er niet echt bij stil dat dit door de rilatine kwam, maar sinds ik in het middelbaar beland ben en ik een jaar geleden drie pillen geslikt heb (10mg) kwam het besef dus. Dit is zalig! Euforie, innerlijke blijheid. Ik kan er goed mee omgaan, maar gebruik het ook soms puur voor de fun. Maar ik heb het gevoel dat dit lang niet bij iedereen zo is. Ben ik dan zo een zeldzaam geval dat ik 4 uur lang vriendelijk en happy ben van rilatine? Tlaat me weleens aan MDMA denken moet ik zeggen.

Greetz

:stoned:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#9
ehm in het begin werkte het idd euforisch, nu niet meer :confused:
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het effect zelf vind ik wel meevallen, maar als het eenmaal uitgewerkt is voel ik me ontzettend kut, heb nergens goesting in, niks heeft zin, ...
Kutspul is het. Ik heb geen ADHD btw.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#11
In het begin vond ik het ook niet erg. Hoe lang slik je die TROEP al? En afkicken gaat niet lukken heb ik wel gemerkt :(
S
SnackbekLid
01-01-2024, 00:00
#12
jcutter123 zei:
In het begin vond ik het ook niet erg. Hoe lang slik je die TROEP al? En afkicken gaat niet lukken heb ik wel gemerkt :(
Klik om te vergroten...

Slik je dan overmatig ?
Ik neem het ook al een tijdje alleen ik kan makkelijk zonder..

Toch moet ik zeggen dat het nog steeds hetzelfde relaxte gevoel geeft.

(het enige nadeel is dat ik er geen fuck door eet :flushed: )
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik slik af en toe nog een pilletje. Sinds ik minder ben gaan slikken, merk ik dat de hele dag zonder zelfdiscipline zit en alles op zit te vreten/snuiven en te roken wat er te roken valt. Als ik ritalin neem dan verdwijnen die donkere wolken en denk ik bij mezelf: wtf ben ik nou weer mee bezig. Zo krijg ik weer veel discipline om mijn leven georderender te maken inplaats van zo chaotisch en hou ik me weer bezig literatuur, school, autotheorie, sport en sociale contacten. Zonder ritalin ben ik harstikke chaotisch, impulsief en disciplinloos. Kut ADHD!
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Toch moet ik zeggen dat het nog steeds hetzelfde relaxte gevoel geeft.

(het enige nadeel is dat ik er geen fuck door eet Embarassed )
Klik om te vergroten...

Ja ik moet ook niet meer gaan pakken om me euforisch te voelen. Kzie me toch niet direct stoppen. Dan heb ik het niet over het genot dat ik ervan ervaar, maar meer dat mensen niet meer zeiken over je gedrag en prestaties..
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik slik af en toe nog een pilletje. Sinds ik minder ben gaan slikken, merk ik dat de hele dag zonder zelfdiscipline zit en alles op zit te vreten/snuiven en te roken wat er te roken valt. Als ik ritalin neem dan verdwijnen die donkere wolken en denk ik bij mezelf: wtf ben ik nou weer mee bezig. Zo krijg ik weer veel discipline om mijn leven georderender te maken inplaats van zo chaotisch en hou ik me weer bezig literatuur, school, autotheorie, sport en sociale contacten. Zonder ritalin ben ik harstikke chaotisch, impulsief en disciplinloos. Kut ADHD!
Klik om te vergroten...

Welja, ik heb me lang als een tuig gedragen, maar sinds ik rilatin neem ben ik beginnen beseffen dat dit niet m'n echte innerlijk is, kben maar zo geworden door de jarenlange destructieve commentaar van anderen op mij. Door m'n ADD ligt er een soort van blokkage tussen mijn kunnen en willen. "Het zit er in maar komt er niet uit". Kben ook veel socialer dan, meer orde, betere punten, meer leren voor m'n gitaarspel en kvoel me ook gewoon beter!
Maar van andere ADDers hoor ik niets vermeld worden over dat zalige euforische gevoel (dat bij mij van tijd tot tijd toch wel overweldigend is) of is het gwn zo potent op mijn zenuwstelsel?
T
TrashyWhoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik neem het al 4 jaar ofzo dagelijks en blijf het mijn favoriete stimulant vinden. Die euforie is er inderdaad wat af maar dat deert niet echt, ik word er nog altijd peaceful en aangenaam van en ik vind de dingen dan zinvol. Anders voel ik me wat leeg. Ik vind het helemaal geen troep.
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#17
Areyouexperienced? zei:
Dag iedereen, ik lees hier al een tijdje rond en dit is dan ook m'n eerste post.

Al lange tijd geleden (9 jaar) is er ADD bij mij vastgesteld.
Ok, ik kreeg rilatine, punten stegen alsook mijn gedrag op school werd beter.
Vroeger stond ik er niet echt bij stil dat dit door de rilatine kwam, maar sinds ik in het middelbaar beland ben en ik een jaar geleden drie pillen geslikt heb (10mg) kwam het besef dus. Dit is zalig! Euforie, innerlijke blijheid. Ik kan er goed mee omgaan, maar gebruik het ook soms puur voor de fun. Maar ik heb het gevoel dat dit lang niet bij iedereen zo is. Ben ik dan zo een zeldzaam geval dat ik 4 uur lang vriendelijk en happy ben van rilatine? Tlaat me weleens aan MDMA denken moet ik zeggen.

Greetz

:stoned:
Klik om te vergroten...
Is ook mijn eerste post. :tongueout: Ik vond dat rilatine meer te vergelijken valt met speed of sos. Maar verre van het euforische gevoel dat MDMA genereert.

I.p.v. een nieuwe topic hierover te starten, wou ik in deze topic hiervoor gebruiken. Weet er iemand hoe het zit met hersenschade bij Rilatine aangezien deze verwant is met amfetamines en daarvan toch over het algemeen wordt aangenomen dat deze schadelijk kunnen zijn.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Is ook mijn eerste post. razz Ik vond dat rilatine meer te vergelijken valt met speed of sos. Maar verre van het euforische gevoel dat MDMA genereert.

I.p.v. een nieuwe topic hierover te starten, wou ik in deze topic hiervoor gebruiken. Weet er iemand hoe het zit met hersenschade bij Rilatine aangezien deze verwant is met amfetamines en daarvan toch over het algemeen wordt aangenomen dat deze schadelijk kunnen zijn.
Klik om te vergroten...



Ja, inderdaad mss wel meer speed of sos, ik verwijsde naar MDMA omdat het -soms- een ontspannen, euforisch effect heeft op mij. Ook hebbik die vervelende praatkick die je bij sos ook hebt.

De schadelijkheid van rilatine vraag ik me ook wel af.. Hoewel het een kleinere gecontroleerde dosis is. Dus sowieso minder schadelijk als amfetamines als speed. Maarja, als je het zo'n 10 jaar dagelijks pakt fzo denkik wel dat het schadelijk is hoor.
Maar volgens mij is een ADDer zonder rilatine schadelijker als een ADDer mét rilatine :mrgreen:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
^Dat is iets wat ik me ook afvraag.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Precies :wink:
Maar toch wil ik de mogelijke schade ervan weten. Bevoorbeeld; persoonlijkheidsveranderingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."