Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk vind rilatine persoonlijk uberzalig.

Ik vind rilatine persoonlijk uberzalig.

33 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#1
jcutter123 zei:
At Shiru: Ik werd vanaf mijn 13de al volgestopt met anti depressivia, ritalin en risperdaal. Ik heb dit tot mijn 16de geslikt :( Wat zouden evt. kenmerken van permanente hersensscade kunnen zijn als dit het geval is? Ik was destijds ook in 1x gestopt zonder aftebouwen..
Dat was de hell..
Klik om te vergroten...
Ik heb ook jaren anti-depressiva moeten nemen en in de lagere school ook een hele periode relatine moeten nemen.

Nadat mijn vriendin het uitgemaakt had ben ik een hele periode mijn heil gaan zoeken bij xtc en alcohol. Ik veronderstel dat ik ergens mijn hersenen serieus beschadigt heb in die periode. Sinds ik daarmee gestopt ben, ben ik enorm vergeetachtig, kan moeilijk denken. Vocabulaire is minder, neerslachtig. Met momenten als ik bv. ergens mee bezig ben, komt het voor dat een seconde mijn hoofd leeg wordt waarna ik volledig vergeten ben wat ik aan het doen was. Ook denken is moeilijker, alles klinkt verder weg in mijn hoofd. Dus ik veronderstel dat dat wel enkele symptomen kunnen zijn. Misschien is het gewoon placebo, als je denkt dat je dom bent ga je ook dommer worden. Maar is iig frustrerend omdat ik graag nadenk.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Shiru:

Heb je ook slecht gegeten toen je zoveel alcohol dronk?
Alcohol is nl heeeeel erg slecht voor je hersenen. Drink je maar lang genoeg, en eet je hier ook nog eens slecht bij dan krijg je een gigantisch vitamine B (o.a.) te kort. Wat geheugen stoornissen / vergeetachtigheid etc kan veroorzaken
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
@Shiru:

Heb je ook slecht gegeten toen je zoveel alcohol dronk?
Alcohol is nl heeeeel erg slecht voor je hersenen. Drink je maar lang genoeg, en eet je hier ook nog eens slecht bij dan krijg je een gigantisch vitamine B (o.a.) te kort. Wat geheugen stoornissen / vergeetachtigheid etc kan veroorzaken
Klik om te vergroten...
Ja, maar dat is nu ongeveer 5 maanden geleden, en ik drink de laatste tijd erg weinig alcohol (voornamelijk vanwege geldtekort :tongueout:). Dus ik veronderstel dat de kans klein is dat alcohol de oorzaak is aangezien permanente hersenschade niet zo snel voorkomt en de hoeveelheden waren niet zo extreem.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Permanente hersenschade kan binnen 6 weken optreden bij alcohol gebruik, maar dan moet je wel heel weinig hebben gegeten en heel veel gedronken hebben. Laat die alcohol weg kerel, het is gevaarlijker dan menig iemand denkt
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
ben ik enorm vergeetachtig, kan moeilijk denken. Vocabulaire is minder, neerslachtig. Met momenten als ik bv. ergens mee bezig ben, komt het voor dat een seconde mijn hoofd leeg wordt waarna ik volledig vergeten ben wat ik aan het doen was. Ook denken is moeilijker, alles klinkt verder weg in mijn hoof
Klik om te vergroten...
Dit herken ik wel een beetje. Al een kleine 2 maanden ben ik gestopt met alles en ik merk zeker wel dat de boel weer herstelt. Voor het slapen gaan neem ik b-vitamines, vitamines voor sporters en visolie. Ik eet gezond en ik sport veel. Dit kwam overigens na een tijd veel getript te hebben op paddo's en LSD. Ook heb ik ook een paar keer speed, xtc en coke genomen. Maja, ik ben super blij als alles weer normaal werkt, want drugs gebruiken doe ik voortaan alleen maar 1x in de 3 maanden en dan neem ik psychedelica.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wil nog vermelden dat ik de laatste tijd erg veel droom en diep slaap, zonder daar iets voor te nemen. Dit is volgens mij ook een teken dat je hersens zich weer aan het herstellen zijn.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
De laatste tijd merk ik ook een soort van stroomstootje in mijn hoofd die steeds tikt..
Klinkt gestoord, maar wtf is dit?

Aan het einde van een LSD trip hoor/voel je dit ook gebeuren.
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#8
^Da's de aftakeling :wink:
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#9
brain zaps :grin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Brain_zaps
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat klinkt erg bekend. Heb het zo nu en dan wel eens gehad tijdens hevig slaaptekort en dan "wakker" in bed liggen.

Nu heb ik er gelukkig al een tijd geen last meer van.

Gr.,

Eend
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#11
'Hmm, ik doe er dus gezond aan om even te stoppen, wat ik dus al bijna 2 maanden doe :wink: :)
F
FezzLid
01-01-2024, 00:00
#12
lijkt me slim ja, want anders knallen je de bliksem bolten je uit de kop strax :wink:
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re:

jcutter123 zei:
Dit herken ik wel een beetje. Al een kleine 2 maanden ben ik gestopt met alles en ik merk zeker wel dat de boel weer herstelt. Voor het slapen gaan neem ik b-vitamines, vitamines voor sporters en visolie. Ik eet gezond en ik sport veel. Dit kwam overigens na een tijd veel getript te hebben op paddo's en LSD. Ook heb ik ook een paar keer speed, xtc en coke genomen. Maja, ik ben super blij als alles weer normaal werkt, want drugs gebruiken doe ik voortaan alleen maar 1x in de 3 maanden en dan neem ik psychedelica.
Klik om te vergroten...
Uit ervaring weet ik wel dat Sint-Janskruid goed is voor dergelijke mentale problemen, het probleem is dan weer dat er zo weinig informatie te vinden is aangaande het combineren met drugs. Ik heb stomweg nooit extra vitamines bijgenomen na xtc gebruik wat ook wel medeoorzaak zal zijn geweest.

Ik denk wel dat mdma en amfetamines relatief veilig zijn bij verantwoordelijk gebruik aangezien verschillende onderzoeken uitwijzen dat 1 keer in de drie weken geen meetbare schade veroorzaken hoewel andere onderzoeken dat weer tegenspreken. Psychedelica zijn voor zover ik weet zo goed als onschadelijk als het op geheugen en dergelijke aankomt.
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Over de schadelijkheid van ritalin heb ik gelezen dat in de VS is aangetoont dat er mensen rondlopen die leden aan, door jarenlang dagelijks grote hoeveelheden ritalin veroorzaakte, hersenverschompeling. Maar volgens mij moet je dan inderdaad echt grote partijen per dag slikken en dat jarenlang volhouden.
Verder kan het ook groeiachterstanden veroorzaken, en depressies triggeren. Zelf heb ik een tijdje rondgelopen met de gedachte dat ik een mesias was, en dat ik de enige was die wist wat er na het leven kwam en was daar heilig van overtuigt. Later bleek dat ik, zoals m'n arts het noemde, "lichte psychotische verschijnselen' had gehad en het is ook aangetoont dat er enkelingen (lees: 1 op de zoveel honderdduizend of iets in die strekking) een psychose kunnen krijgen van ritalin. En dan lopen ze te waarschuwen dat je van cannabis psychotisch kan worden en toch schrijven ze aan de eerste de beste 6jarige die ietswat druk overkomt ritalin of zelfs DexAmfetamine voor :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."