Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk vind rilatine persoonlijk uberzalig.

Ik vind rilatine persoonlijk uberzalig.

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag iedereen, ik lees hier al een tijdje rond en dit is dan ook m'n eerste post.

Al lange tijd geleden (9 jaar) is er ADD bij mij vastgesteld.
Ok, ik kreeg rilatine, punten stegen alsook mijn gedrag op school werd beter.
Vroeger stond ik er niet echt bij stil dat dit door de rilatine kwam, maar sinds ik in het middelbaar beland ben en ik een jaar geleden drie pillen geslikt heb (10mg) kwam het besef dus. Dit is zalig! Euforie, innerlijke blijheid. Ik kan er goed mee omgaan, maar gebruik het ook soms puur voor de fun. Maar ik heb het gevoel dat dit lang niet bij iedereen zo is. Ben ik dan zo een zeldzaam geval dat ik 4 uur lang vriendelijk en happy ben van rilatine? Tlaat me weleens aan MDMA denken moet ik zeggen.

Greetz

:stoned:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#2
ehm in het begin werkte het idd euforisch, nu niet meer :confused:
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het effect zelf vind ik wel meevallen, maar als het eenmaal uitgewerkt is voel ik me ontzettend kut, heb nergens goesting in, niks heeft zin, ...
Kutspul is het. Ik heb geen ADHD btw.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
In het begin vond ik het ook niet erg. Hoe lang slik je die TROEP al? En afkicken gaat niet lukken heb ik wel gemerkt :(
S
SnackbekLid
01-01-2024, 00:00
#5
jcutter123 zei:
In het begin vond ik het ook niet erg. Hoe lang slik je die TROEP al? En afkicken gaat niet lukken heb ik wel gemerkt :(
Klik om te vergroten...

Slik je dan overmatig ?
Ik neem het ook al een tijdje alleen ik kan makkelijk zonder..

Toch moet ik zeggen dat het nog steeds hetzelfde relaxte gevoel geeft.

(het enige nadeel is dat ik er geen fuck door eet :flushed: )
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik slik af en toe nog een pilletje. Sinds ik minder ben gaan slikken, merk ik dat de hele dag zonder zelfdiscipline zit en alles op zit te vreten/snuiven en te roken wat er te roken valt. Als ik ritalin neem dan verdwijnen die donkere wolken en denk ik bij mezelf: wtf ben ik nou weer mee bezig. Zo krijg ik weer veel discipline om mijn leven georderender te maken inplaats van zo chaotisch en hou ik me weer bezig literatuur, school, autotheorie, sport en sociale contacten. Zonder ritalin ben ik harstikke chaotisch, impulsief en disciplinloos. Kut ADHD!
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch moet ik zeggen dat het nog steeds hetzelfde relaxte gevoel geeft.

(het enige nadeel is dat ik er geen fuck door eet Embarassed )
Klik om te vergroten...

Ja ik moet ook niet meer gaan pakken om me euforisch te voelen. Kzie me toch niet direct stoppen. Dan heb ik het niet over het genot dat ik ervan ervaar, maar meer dat mensen niet meer zeiken over je gedrag en prestaties..
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik slik af en toe nog een pilletje. Sinds ik minder ben gaan slikken, merk ik dat de hele dag zonder zelfdiscipline zit en alles op zit te vreten/snuiven en te roken wat er te roken valt. Als ik ritalin neem dan verdwijnen die donkere wolken en denk ik bij mezelf: wtf ben ik nou weer mee bezig. Zo krijg ik weer veel discipline om mijn leven georderender te maken inplaats van zo chaotisch en hou ik me weer bezig literatuur, school, autotheorie, sport en sociale contacten. Zonder ritalin ben ik harstikke chaotisch, impulsief en disciplinloos. Kut ADHD!
Klik om te vergroten...

Welja, ik heb me lang als een tuig gedragen, maar sinds ik rilatin neem ben ik beginnen beseffen dat dit niet m'n echte innerlijk is, kben maar zo geworden door de jarenlange destructieve commentaar van anderen op mij. Door m'n ADD ligt er een soort van blokkage tussen mijn kunnen en willen. "Het zit er in maar komt er niet uit". Kben ook veel socialer dan, meer orde, betere punten, meer leren voor m'n gitaarspel en kvoel me ook gewoon beter!
Maar van andere ADDers hoor ik niets vermeld worden over dat zalige euforische gevoel (dat bij mij van tijd tot tijd toch wel overweldigend is) of is het gwn zo potent op mijn zenuwstelsel?
T
TrashyWhoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik neem het al 4 jaar ofzo dagelijks en blijf het mijn favoriete stimulant vinden. Die euforie is er inderdaad wat af maar dat deert niet echt, ik word er nog altijd peaceful en aangenaam van en ik vind de dingen dan zinvol. Anders voel ik me wat leeg. Ik vind het helemaal geen troep.
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#10
Areyouexperienced? zei:
Dag iedereen, ik lees hier al een tijdje rond en dit is dan ook m'n eerste post.

Al lange tijd geleden (9 jaar) is er ADD bij mij vastgesteld.
Ok, ik kreeg rilatine, punten stegen alsook mijn gedrag op school werd beter.
Vroeger stond ik er niet echt bij stil dat dit door de rilatine kwam, maar sinds ik in het middelbaar beland ben en ik een jaar geleden drie pillen geslikt heb (10mg) kwam het besef dus. Dit is zalig! Euforie, innerlijke blijheid. Ik kan er goed mee omgaan, maar gebruik het ook soms puur voor de fun. Maar ik heb het gevoel dat dit lang niet bij iedereen zo is. Ben ik dan zo een zeldzaam geval dat ik 4 uur lang vriendelijk en happy ben van rilatine? Tlaat me weleens aan MDMA denken moet ik zeggen.

Greetz

:stoned:
Klik om te vergroten...
Is ook mijn eerste post. :tongueout: Ik vond dat rilatine meer te vergelijken valt met speed of sos. Maar verre van het euforische gevoel dat MDMA genereert.

I.p.v. een nieuwe topic hierover te starten, wou ik in deze topic hiervoor gebruiken. Weet er iemand hoe het zit met hersenschade bij Rilatine aangezien deze verwant is met amfetamines en daarvan toch over het algemeen wordt aangenomen dat deze schadelijk kunnen zijn.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Is ook mijn eerste post. razz Ik vond dat rilatine meer te vergelijken valt met speed of sos. Maar verre van het euforische gevoel dat MDMA genereert.

I.p.v. een nieuwe topic hierover te starten, wou ik in deze topic hiervoor gebruiken. Weet er iemand hoe het zit met hersenschade bij Rilatine aangezien deze verwant is met amfetamines en daarvan toch over het algemeen wordt aangenomen dat deze schadelijk kunnen zijn.
Klik om te vergroten...



Ja, inderdaad mss wel meer speed of sos, ik verwijsde naar MDMA omdat het -soms- een ontspannen, euforisch effect heeft op mij. Ook hebbik die vervelende praatkick die je bij sos ook hebt.

De schadelijkheid van rilatine vraag ik me ook wel af.. Hoewel het een kleinere gecontroleerde dosis is. Dus sowieso minder schadelijk als amfetamines als speed. Maarja, als je het zo'n 10 jaar dagelijks pakt fzo denkik wel dat het schadelijk is hoor.
Maar volgens mij is een ADDer zonder rilatine schadelijker als een ADDer mét rilatine :mrgreen:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
^Dat is iets wat ik me ook afvraag.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Precies :wink:
Maar toch wil ik de mogelijke schade ervan weten. Bevoorbeeld; persoonlijkheidsveranderingen.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ritalin is gewoon een zwak aftreksel van speed... daar word je in het begin inderdaad ook vrolijk van. Ik hoop maar dat bij ritalin je denkwijze niet ook totaal anders word! :beer:
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veel invloed heeft rilatine niet op iemands denkwijze voor zover ik weet. Zelf ervaar ik daarvan dat ik helderder kan denken en om een of andere reden voel ik mij tot ongeveer 24uur later een stuk gelukkiger. Niet euforisch maar hoe een normaal gelukkig mens zich zou moeten voelen.

Ik had ergens gelezen dat rilatine schadelijk is onder de zestien omdat de hersenen dan niet volledig ontwikkeld zijn. Ik vind het nogal naief dat psychiaters zo snel rilatine voorschrijven aan mensen met ADHD en concentratieproblemen (net zoals met antidepressiva bij depressieve mensen) aangezien het sowieso amfetamine is, en daarom misschien op lange termijn een gelijkwaardige invloed op de hersenen van een -16jarige heeft als speed of dat van een volwassen iemand.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shiru zei:
Veel invloed heeft rilatine niet op iemands denkwijze voor zover ik weet. Zelf ervaar ik daarvan dat ik helderder kan denken en om een of andere reden voel ik mij tot ongeveer 24uur later een stuk gelukkiger. Niet euforisch maar hoe een normaal gelukkig mens zich zou moeten voelen.

Ik had ergens gelezen dat rilatine schadelijk is onder de zestien omdat de hersenen dan niet volledig ontwikkeld zijn. Ik vind het nogal naief dat psychiaters zo snel rilatine voorschrijven aan mensen met ADHD en concentratieproblemen (net zoals met antidepressiva bij depressieve mensen) aangezien het sowieso amfetamine is, en daarom misschien op lange termijn een gelijkwaardige invloed op de hersenen van een -16jarige heeft als speed of dat van een volwassen iemand.
Klik om te vergroten...

Zou je niet denken dat er misschien wel eens heeeel veeel onderzoek naar gedaan is....? :rolleyes: Feit blijft dat die middelen, net als antidepressiva gewoon werken. Mensen willen nou eenmaal een snelle en bevredigende oplossing voor hun problemen, daar kunnen de psychiaters nix aan doen... :wave:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#17
At Shiru: Ik werd vanaf mijn 13de al volgestopt met anti depressivia, ritalin en risperdaal. Ik heb dit tot mijn 16de geslikt :( Wat zouden evt. kenmerken van permanente hersensscade kunnen zijn als dit het geval is? Ik was destijds ook in 1x gestopt zonder aftebouwen..
Dat was de hell..
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#18
jaah mn zusje word er ook mee volgepropt, anti depresiva dan,, ze heeft odd ofzo,, en van ritalin werd ze zwaar aggresief,, ikzelf neem dan liever speed, is eigenlijk hetzelfde, in ritaline zit gewoon kleine dosering amfetamine in, dat staat iig op dat doosje en dat is bij concerta ook het geval,, allemaal troep :smoke: maar alsje er beter van word is het natuurlijk nodig.. :sunglasses:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
jcutter123 zei:
At Shiru: Ik werd vanaf mijn 13de al volgestopt met anti depressivia, ritalin en risperdaal. Ik heb dit tot mijn 16de geslikt :( Wat zouden evt. kenmerken van permanente hersensscade kunnen zijn als dit het geval is? Ik was destijds ook in 1x gestopt zonder aftebouwen..
Dat was de hell..
Klik om te vergroten...

Tot ongeveer je zestiende zijn je hersenen in ontwikkeling. Het wilt lang niet altijd zeggen dat je geheugen beschadigd raakt als je onder je zestiende deze medicatie gebruikt. De kans op schade is echter groter, dan bij iemand waar de hersenen al volgroeit zijn.

Mocht er iets aangetast worden zullen dit vaak de neurotransmitters (=datgene wat de info overbrengt van zenuw tot zenuw) zijn.
Het kan dus zijn dat booschappen die gegeven worden minder goed door de neurostransmitters ontvangen worden. Dit kan zich bijvoorbeeld uiten in ander gedrag, onder andere neerslachtig. Dit komt omdat de boodschap als een "error" aankomt bij de andere zenuw.

Zie het als het niet kunnen horen van iemand. Ik roep iemand, diegene verstaat het door omstandigheden niet goed, degene voert mijn opdracht niet goed uit.
S
ShiruLid
01-01-2024, 00:00
#20
jcutter123 zei:
At Shiru: Ik werd vanaf mijn 13de al volgestopt met anti depressivia, ritalin en risperdaal. Ik heb dit tot mijn 16de geslikt :( Wat zouden evt. kenmerken van permanente hersensscade kunnen zijn als dit het geval is? Ik was destijds ook in 1x gestopt zonder aftebouwen..
Dat was de hell..
Klik om te vergroten...
Ik heb ook jaren anti-depressiva moeten nemen en in de lagere school ook een hele periode relatine moeten nemen.

Nadat mijn vriendin het uitgemaakt had ben ik een hele periode mijn heil gaan zoeken bij xtc en alcohol. Ik veronderstel dat ik ergens mijn hersenen serieus beschadigt heb in die periode. Sinds ik daarmee gestopt ben, ben ik enorm vergeetachtig, kan moeilijk denken. Vocabulaire is minder, neerslachtig. Met momenten als ik bv. ergens mee bezig ben, komt het voor dat een seconde mijn hoofd leeg wordt waarna ik volledig vergeten ben wat ik aan het doen was. Ook denken is moeilijker, alles klinkt verder weg in mijn hoofd. Dus ik veronderstel dat dat wel enkele symptomen kunnen zijn. Misschien is het gewoon placebo, als je denkt dat je dom bent ga je ook dommer worden. Maar is iig frustrerend omdat ik graag nadenk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."