#1
een vriend van me werkt op de spoedafdeling en als men fles leeg is geef ik het gewoon mee met hem en hij vult ze terug op
en ja hoor zuurstof is legaal
en ja hoor zuurstof is legaal


wat dacht je nou zelf?Stoneboot zei:Maar is het kopen ervan legaal? Lijkt me wel.
4 fmp zei:Wees maar zuinig op zo'n vriend![]()
4 fmp zei:Het enige gevaar van een overdosering zuurstof is dat je je geen ademshalingsreflex meer krijgt omdat er een verzadigde hoeveelheid zuurstof in je lichaam zit. Het gevolg is dat de hoeveelheid stikstof toeneemt waardoor het ademhalingsreflex vanzelf weer op gang komt.
Je ademt omdat je teveel aan stikstof hebt, niet een tekort aan zuurstof.
stevenkeuh zei:ik liep vaker stage bij een verzorgings tehuis , ik hoorde er zeggen dat patienten die zuustof nodig hebben soms te vaak hebben en in een roes geraken.
verder is ik te veel zuustof als een hyperventilatie -> te veel in name van zuustof en te weinig uitlaat?
evil_kermit zei:een vriend van me werkt op de spoedafdeling en als men fles leeg is geef ik het gewoon mee met hem en hij vult ze terug op![]()
en ja hoor zuurstof is legaal![]()
stevenkeuh zei:ik liep vaker stage bij een verzorgings tehuis , ik hoorde er zeggen dat patienten die zuustof nodig hebben soms te vaak hebben en in een roes geraken.
verder is ik te veel zuustof als een hyperventilatie -> te veel in name van zuustof en te weinig uitlaat?
Angramar Temenos zei:evil_kermit zei:een vriend van me werkt op de spoedafdeling en als men fles leeg is geef ik het gewoon mee met hem en hij vult ze terug op![]()
en ja hoor zuurstof is legaal![]()
Als ze zuurstof illegaal maken mag je ook niet meer ademen, want het zit gewoon in de lucht.
J0rrit zei:Andersom, hyperventilatie zorgt ervoor dat je te veel CO2 uitademt, met als gevolg dat je PH te hoog wordt. Met je zuurstofspanning gebeurt in principe niks, of misschien wordt die hoger maar dat is niet van belang, die is normaal toch zon 100 % ( verzadigde hemoglobine ).
Te weinig uitlaat ( CO2 ) kan wel een hyperventilatie veroorzaken, weet niet of je dat bedoelt?
drain bamage zei:-You know why they put oxygen masks on planes?
-So you can breath.
-Oxygen gets you high. In a catastrophic emergency, you're taking giant panicked breaths. Suddenly you become euphoric, docile. You accept your fate. It's all right here. Emergency water landing - 600 miles an hour. Blank faces, calm as Hindu cows.![]()
![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."