Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspure zuurstof ofwel O2

pure zuurstof ofwel O2

39 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#1
een vriend van me werkt op de spoedafdeling en als men fles leeg is geef ik het gewoon mee met hem en hij vult ze terug op :)

en ja hoor zuurstof is legaal :wave:
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wees maar zuinig op zo'n vriend :grin:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stoneboot zei:
Maar is het kopen ervan legaal? Lijkt me wel.
Klik om te vergroten...
wat dacht je nou zelf?
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nooit geprobeerd...zuurstof.
Zuurstof is wel essentieel voor het leven maar is ook een erg reactief molecuul.
Ik denk dat een hoge dosering zuurstof niet helemaal onschadelijk is.
(maar dat zijn de overige drugs op dit forum ook niet :wink: )
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#5
4 fmp zei:
Wees maar zuinig op zo'n vriend :grin:
Klik om te vergroten...

hij is er inderdaad eentje om te houden :wink:
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het enige gevaar van een overdosering zuurstof is dat je je geen ademshalingsreflex meer krijgt omdat er een verzadigde hoeveelheid zuurstof in je lichaam zit. Het gevolg is dat de hoeveelheid stikstof toeneemt waardoor het ademhalingsreflex vanzelf weer op gang komt.

Je ademt omdat je teveel aan stikstof hebt, niet een tekort aan zuurstof.
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
4 fmp zei:
Het enige gevaar van een overdosering zuurstof is dat je je geen ademshalingsreflex meer krijgt omdat er een verzadigde hoeveelheid zuurstof in je lichaam zit. Het gevolg is dat de hoeveelheid stikstof toeneemt waardoor het ademhalingsreflex vanzelf weer op gang komt.

Je ademt omdat je teveel aan stikstof hebt, niet een tekort aan zuurstof.
Klik om te vergroten...

Nee. je ademt op je CO2 niet op je stikstof.
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Correct. een overschot aan CO2 stimuleert je ademhaling niet stikstof, snap ook niet helemaal hoe ik daarbij kwam, Zal de Diazepam wel zijn :grin:

Bedankt voor de correctie.
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik liep vaker stage bij een verzorgings tehuis , ik hoorde er zeggen dat patienten die zuustof nodig hebben soms te vaak hebben en in een roes geraken.
verder is ik te veel zuustof als een hyperventilatie -> te veel in name van zuustof en te weinig uitlaat?
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
stevenkeuh zei:
ik liep vaker stage bij een verzorgings tehuis , ik hoorde er zeggen dat patienten die zuustof nodig hebben soms te vaak hebben en in een roes geraken.
verder is ik te veel zuustof als een hyperventilatie -> te veel in name van zuustof en te weinig uitlaat?
Klik om te vergroten...

Abracadabra.... :cry:
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#11
abracadabra ? :tongueout: stoned fzo ? :tongueout:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
evil_kermit zei:
een vriend van me werkt op de spoedafdeling en als men fles leeg is geef ik het gewoon mee met hem en hij vult ze terug op :)

en ja hoor zuurstof is legaal :wave:
Klik om te vergroten...

Als ze zuurstof illegaal maken mag je ook niet meer ademen, want het zit gewoon in de lucht.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#13
stevenkeuh zei:
ik liep vaker stage bij een verzorgings tehuis , ik hoorde er zeggen dat patienten die zuustof nodig hebben soms te vaak hebben en in een roes geraken.
verder is ik te veel zuustof als een hyperventilatie -> te veel in name van zuustof en te weinig uitlaat?
Klik om te vergroten...

Andersom, hyperventilatie zorgt ervoor dat je te veel CO2 uitademt, met als gevolg dat je PH te hoog wordt. Met je zuurstofspanning gebeurt in principe niks, of misschien wordt die hoger maar dat is niet van belang, die is normaal toch zon 100 % ( verzadigde hemoglobine ).

Te weinig uitlaat ( CO2 ) kan wel een hyperventilatie veroorzaken, weet niet of je dat bedoelt?
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angramar Temenos zei:
evil_kermit zei:
een vriend van me werkt op de spoedafdeling en als men fles leeg is geef ik het gewoon mee met hem en hij vult ze terug op :)

en ja hoor zuurstof is legaal :wave:
Klik om te vergroten...

Als ze zuurstof illegaal maken mag je ook niet meer ademen, want het zit gewoon in de lucht.
Klik om te vergroten...

Ik doelde op of je zuurstof zou puur mag verkopen i.v.m met het gevaar van ontploffing of andere dingen. laten we met zijn allen is lekker kinderachtig doen.. :openmouth:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#15
pure zuurstof in een bus is net zo gevaarlijk als pure butaan (aanstekervulling) in een bus. je weet dat je het niet bij een ontstekingsbron mag houden, of de fles heter maken dan 50 graden.of doorboren etc.

onder de 16 mogen ze je die dingen toch niet meegeven.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#16
-You know why they put oxygen masks on planes?
-So you can breath.
-Oxygen gets you high. In a catastrophic emergency, you're taking giant panicked breaths. Suddenly you become euphoric, docile. You accept your fate. It's all right here. Emergency water landing - 600 miles an hour. Blank faces, calm as Hindu cows. :tearsofjoy:
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#17
J0rrit zei:
Andersom, hyperventilatie zorgt ervoor dat je te veel CO2 uitademt, met als gevolg dat je PH te hoog wordt. Met je zuurstofspanning gebeurt in principe niks, of misschien wordt die hoger maar dat is niet van belang, die is normaal toch zon 100 % ( verzadigde hemoglobine ).

Te weinig uitlaat ( CO2 ) kan wel een hyperventilatie veroorzaken, weet niet of je dat bedoelt?
Klik om te vergroten...

We zitten op dezelfde golflengte! enkel onze uitleg verschild wat..
Ik heb het even na gechecked en vond dit

"Als je, zoals bij hyperventilatie, te snel en te diep ademt wanneer je ergens rustig zit, adem je te veel zuurstof in en daalt de hoeveelheid koolzuurgas (CO2) in het lichaam (respiratoire alkalose). "
bron:http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1757

Een te lage Co2 uitstoot en te grote O2 inname dus! :) :)
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#18
drain bamage zei:
-You know why they put oxygen masks on planes?
-So you can breath.
-Oxygen gets you high. In a catastrophic emergency, you're taking giant panicked breaths. Suddenly you become euphoric, docile. You accept your fate. It's all right here. Emergency water landing - 600 miles an hour. Blank faces, calm as Hindu cows. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Fucking dik! :grin:
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#19
:grin:
d
digiLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb twee flesjes oxyfit van de zuurstofwinkel geleverd gekregen vandaag.

ik werd er niet high van en het tintelde ook niet, iets dat ik wel had verwacht.

ik heb wel het idee dat het goed spul is voor mijn lichaam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."