Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRustgevende middelen

Rustgevende middelen

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat snap ik, maar zou er iets met de receptoren kunnen gebeuren die dat hormoon aan zich koppelt?

Voor mij gevoel werkt het minder goed in dezelfde doseringen, maar het zou ook goed kunnen dat ik me vergis.
m
maynerdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn er naast benzo's ook andere rustgevende middelen die niet zoals benzo's werken. Ik heb ernstige slaapproblemen - loop er al voor een sepcialist - maar ze blijven benzo's voorschrijven. Zijn er alternatieven?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vanwaar geen benzo's bij ernstige slaapproblemen?
Bij het kruidvat heb je wat natuurlijke middelen maar ik denk dat dat echt niet werkt.
Verder ook nog wel wat combi's van medicatie of medicatie die de bijwerking versuffend heeft (promatezine bv) maar denk dat dat bij jou niet echt helpt
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ikzelf heb gewoon valeriaan om lekker te slapen. Ik heb ook een tijdje melatonine gahad werkt ook wel bij mij.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
Vanwaar geen benzo's bij ernstige slaapproblemen?
Klik om te vergroten...

Omdat de werking snel afneemt en ze zeer verslavend werken? Bij een ernstig slaapprobleem denk ik dat je beter naar een wat structurelere oplossing moet zoeken in plaats van maar gewoon benzo's slikken totdat dat niet meer werkt, maar je ook niet meer echt makkelijk zonder kan.

@ TS: Zoals hierboven gezegd.. valeriaan schijnt te helpen, melatonine, die 5 HTP shit waar zo veel mensen bij zweren schijnt ook slaapbevorderend te werken. Pff.. yoga, massages, sporten, maargoed, een ernstig slaapprobleem, dan weet ik echt niet of bovenstaande zaken afdoende werken.

Toch maar 5 van die pareltjes erin donderen? :)

F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#6
acidboy zei:
Toch maar 5 van die pareltjes erin donderen? :)

Klik om te vergroten...

Ja dan zal het ernstig slaapprobleem wel opgelost zijn.. :rolleyes:

Als je er tegenop ziet om benzo's te nemen voor je slaapprobleem ben je slimmer dan de gemiddelde mens vind ik..
probeer eerst dan toch maar eens die bovenvermelde dingen allemaal eerst..je kan er in elk geval ook niet veel kwaad mee doen..

Maar als je problemen echt aan blijven houden (en ze trouwens niet het gevolg zijn van ander drugsmisbruik) dan zul je toch wat farmaceutische hulp kunnen gebruiken..Je arts zal dan waarschijnlijk zolpidem (=Stilnoct) voorschrijven, dit werkt in op een ander hersendeel en is minder verslavend..

Maar geef mij dat stripje Temazepam ook maar voor recreatief gebruik...duh :smoke:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Uiteindelijk werkt de natuurlijke weg beter dan welk middel ook. Mat jezelf flink af op een manier dat voor jou het beste werkt.

Benzo's zorgt na een paar keer al niet meer voor het gewenste resultaat. En daar sta je dan, aan het begin van een gloednieuwe verslaving. Te vers om te zien, te gevaarlijk om mee door te gaan..

E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je dan echt benzo's moet nemen om te slapen (doe het zelf ook) zorg dan dat je ze niet elke dag neemt. Zo bouw je minder snel tollerantie op.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flunitrazespeed zei:
acidboy zei:
Toch maar 5 van die pareltjes erin donderen? :)

Klik om te vergroten...

Ja dan zal het ernstig slaapprobleem wel opgelost zijn.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik weet het, sarcasme is soms moeilijk te bevatten.
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#10
GHB :)
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#11
acidboy zei:
Flunitrazespeed zei:
acidboy zei:
Toch maar 5 van die pareltjes erin donderen? :)

Klik om te vergroten...

Ja dan zal het ernstig slaapprobleem wel opgelost zijn.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik weet het, sarcasme is soms moeilijk te bevatten.
Klik om te vergroten...

Ik dacht dat het met de rolleyes wel duidelijk zou zijn :wave:
m
maynerdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thanks voor de info...

Ten eerste, mijn slaapprobleem wordt niet veroorzaakt door een drugsprobleem (werd ergens hierboven genoemd) en heb al benzo - tamezepam etc - voorgeschreven gekregen. Ik sport me trouwens rot. Slaap wil niet vatten en om tolerantie van benzo te voorkomen wil ik ze niet al te vaak innemen. (Ook omdat ik door paniekaanvallen ook al xanax slik - en ook hier ben ik voor overduidelijke redenen voorzichtig mee.) Daarom dus mijn vraag. Ik heb inmiddels begrepen dat Clonazepam of Bromazepam sterker zijn dan Tamezepam? Klopt dit?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou je dosis opkrikken naar 20 mg temazepam als je dat nog niet hebt, anders naar 30.
Probeer dat eerst eens (nooit langer dan 5 dagen achter elkaar, na 5 dagen sowieso 2 weken niet).
Anders zou je voor midazolam kunnen gaan, werkt nog sneller dan temazepam.
Maar onderschat temazepam niet, met 40/50 mg en een warm bed zonder uppers in je lichaam ligt ongeveer iedereen wel snel in dromeland :hearteyes:
Niet dat ik zo'n hoeveelheid aanraad, is onnodig.

Maar beter ga je werken aan je slaap (probleem).
Ik loop er al 3 jaar mee rond, ben vol gestopt met benzo's en allerlei onderzoeken gehad.
Niets opgeleverd. Ik slaap nu nog steeds zo'n 4 uur per nacht, dat is al veel voor mij.
En als je daarvoor benzo's gaat nemen kan je wel wat doorbreken, maar ook als het echt kort gebruikt.

Gebruik je de xanax iedere dag?
Dat levert ook tolerantie op voor de temazepam waardoor die zijn werk niet goed kan doen.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik wou zeggen, dat is een bijwerking die maar 1 op de 10 000 mensen heeft geloof ik. Al hebben wel érg veel mensen die ik ken, waaronder ik zelf er last van. Ik heb er zelf ook echt zoveel last van dat het niet de moeite waard is om ze te nemen. Ik slaap wel met die dingen op, maar ik heb tot 24 uur na inname een vreselijke lucht uit, en smaak in mijn mond.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je benzo's al voorgeschreven krijgt, zou het geen probleem moeten zijn om ze om te ruilen voor cycloperonen (zopiclone, zolpidem).

Dit is een groep die wel een beetje op benzo's lijkt, maar in mijn ervaring ga je er lang niet zo erg van spacen, is het gewoon een slaappil en niet voor bijvoorbeeld rustig te worden, of om je spieren te ontspannen. Verder werken ze niet zo vaak overdreven lang als benzo's. Na 8 uur slapen kun je er weer vers tegenaan, in tegenstelling tot met veel benzo's.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zolpidem moet wel bij genoemd worden dat je uit je mond een putlucht krijgt.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Niet iedereen krijgt een 'putlucht' van zolpidem hoor :P

Ik denk dat zolpidem de beste oplossing is voor jou. Het is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing. Probeer op een vast uur op te staan en te gaan slapen. Ben je moe als je wakker wordt? Zolpidem is in ieder geval beter als benzo's aangezien het niet onder de benzodiazepinen valt en het een inslaper is (verslavingsgevaar). De werking is ook kort ivm andere middelen.

Houd in het achterhoofd dat zolpidem ook verslavend kan werken. Dan bedoel ik: probeer te voorkomen dat je elke dag die pil moet slikken om te kunnen slapen.

:wave:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spor zei:
Ik wou zeggen, dat is een bijwerking die maar 1 op de 10 000 mensen heeft geloof ik. Al hebben wel érg veel mensen die ik ken, waaronder ik zelf er last van. Ik heb er zelf ook echt zoveel last van dat het niet de moeite waard is om ze te nemen. Ik slaap wel met die dingen op, maar ik heb tot 24 uur na inname een vreselijke lucht uit, en smaak in mijn mond.
Klik om te vergroten...

1 op de 10 000 is volgens mij al verdomd veel bij zulke medicijnen.
Maar iedereen die ze neemt in mijn omgeving gaat er echt vreselijk van stinken :tearsofjoy:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#19
bier zei:
Ikzelf heb gewoon valeriaan om lekker te slapen. Ik heb ook een tijdje melatonine gahad werkt ook wel bij mij.
Klik om te vergroten...
ik kreeg vroeger een thee mix van valeriaan , passiflora incarnata en slaapmutsje
ik heb er nooit iets van gemerkt , hoeveel ik ook in mijn thee deed.
greetz
m
maynerdLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oom Klaas zei:
Ik zou je dosis opkrikken naar 20 mg temazepam als je dat nog niet hebt, anders naar 30.
Probeer dat eerst eens (nooit langer dan 5 dagen achter elkaar, na 5 dagen sowieso 2 weken niet).
Anders zou je voor midazolam kunnen gaan, werkt nog sneller dan temazepam.
Maar onderschat temazepam niet, met 40/50 mg en een warm bed zonder uppers in je lichaam ligt ongeveer iedereen wel snel in dromeland :hearteyes:
Niet dat ik zo'n hoeveelheid aanraad, is onnodig.

Maar beter ga je werken aan je slaap (probleem).
Ik loop er al 3 jaar mee rond, ben vol gestopt met benzo's en allerlei onderzoeken gehad.
Niets opgeleverd. Ik slaap nu nog steeds zo'n 4 uur per nacht, dat is al veel voor mij.
En als je daarvoor benzo's gaat nemen kan je wel wat doorbreken, maar ook als het echt kort gebruikt.

Gebruik je de xanax iedere dag?
Dat levert ook tolerantie op voor de temazepam waardoor die zijn werk niet goed kan doen.
Klik om te vergroten...

In response tot de xanax. Nee, ik slik het niet iedere dag. Gelukkig heb ik ook niet altijd last van paniekaanvallen. Ik schijn van nature flink resistent te zijn voor deze middelen. Zoplicon heeft geen effect. Iemand ervaring met Clonazepam?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."