Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC-trip verkeerd gevallen?

XTC-trip verkeerd gevallen?

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat je sowieso twee jaar moet wachten voor je je volgende pil neemt.

Dat je je eerst even heel goed moet inlezen over wat het precies met je doet en wat je vooral wel en niet moet doen.

Dat je je pillen voortaan gewoon moet laten testen.

En dat je echt heeel erg dom bent als je over twee weken weer aan de pillen gaat.

Duidelijk?
u
unknownxtcLid
01-01-2024, 00:00
#2
nou om te beginnen, ik ben een meisje van bijna 16 jaar oud. ik heb laatst voor de 2e keer XTC gebruikt met carnaval. Ik weet niet of ik de naam in dit bericht mag vermelden, maar het was een oranje pil in de vorm van een magneet (+-). ik weet niet precies hoeveel MDMA erin zat want een vriendin van me had ze deze keer geregeld, en zij had ze al eerder gehad en zij dat ze prima vielen. ik kwam haar tegen op het feest en heb een halve ingenomen, (wat een heel rondje is) na een half uur begon ik de eerste symptomen waar te nemen. tintelingen, mensen werden aardiger. Alleen heb ik nooit dat de kleuren intenser en feller worden waar ik wel veel over heb gelezen. Ook de muziek viel wel mee, omdat het niet mijn smaak muziek was (totaal niet). Net zoals de vorige keer was ik relaxed, en had niet veel behoefte om te dansen of wat dan ook. maar ik voelde me wel fijn, rustig. Een beetje in mijn eigen wereld. op dat feest was een grote buis met aanvoer van erg warme lucht. het was in een tent, en buiten was het koud, dus ik ging de hele tijd het uiteinde van de buis staan. (denk dat ik daar in totaal half uur heb gestaan) ik was wel heel erg aan het knarsetanden, en zat de héle tijd met mijn handen in mijn haar voor de (ik noem het even buis). op een gegeven moment viel hij niet goed, ik kwam volgens mij op de piek van de ''trip''. ik heb toen keihard aan de arm van een vriendin getrokken en ben naar buiten gelopen. ik dacht op dat moment dat ik bad ging, en dat ik out zou gaan. ik twijfelde om naar de ehbo te gaan, (die daar aanwezig was), ik zei tegen haar dat ik me echt heeel slecht voelde. en er volgens mij iets ''dwars'' zat in mijn lichaam. op een gegeven moment dacht ik dat ik moest overgeven, voordat ik dit deed dacht ik ''als ik dit doe, gaat het waarschijnlijk veel beter'' zo gezegd, zo gedaan. waarschijnlijk omdat ik dit dacht, gebeurde het daadwerkelijk ook. OF ik was oververhit aan het raken, ik heb wel water gedronken, wat trouwens ook niet goed was, want het was geen drinkwater, uit een soort groot dixie toilet. maar op dat moment maakte mij dat niet uit. misschien dat ik daarom moest overgeven. na dat ik alles heb laten gaan, en alles eruit was. ging ik echt tóp. nu is dit alles een week geleden, en ben ik over 2 weken jarig. dan ga ik uit en wil ik graag weer een pil nemen. nu ben ik dus wel bang dat ik weer zon paniekaanval krijg en me weer zo onrustig ga voelen. ik weet dat de serotonine weer aangemaakt moet worden, maar alleen als ik het gevoel heb dat ik uren kan dansen vind ik het al goed, normaal ben ik namelijk snel moe met uitgaan. wat denken jullie'?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt alsof je gewoon teveel genomen had waardoor je dit soort effecten krijgt.

Ik zou je wel eventjes gaan inlezen over verantwoord MDMA-gebruik voordat je weer dit soort taferelen krijgt. Zo is het bijvoorbeeld geen slecht idee om minstens 3 maanden tussen elke keer XTC te laten en een maximale 'veilige' dosering op een avond voor meisjes ongeveer 1.5 milligram per kilo lichaamsgewicht. Je pillen kun je ook gratis of voor een kleine bijdrage door het hele land laten testen op inhoud, zo weet je hoeveel milligram je pillen bevatten en of het wel echte XTC is. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kind kind kind... Stop toch niet zo maar wat in je lijf als je bij god niet weet wat er precies in zit en hoeveel. Het klinkt bemoederend en zo bedoel ik het eigenlijk ook. Ga eens heel goed informatie zoeken en lezen op internet. En zoals hierboven vermeld, wacht nog minimaal 2 jaar voor je weer (hard)drugs gebruikt. Het zijn geen snoepjes of stoere dingen. Als je er goed en VERSTANDIG mee om gaat blijft het leuk. Als je het allemaal niet zo nauw neemt en blind je vrienden vertrouwd is de kans groot dat je echt een x goed fout gaat en op de ehbo beland of erger. Wat denk je dat je familie, school en vrienden dan van je vinden?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
MusicIsLife zei:
Dat je sowieso twee jaar moet wachten voor je je volgende pil neemt.

Dat je je eerst even heel goed moet inlezen over wat het precies met je doet en wat je vooral wel en niet moet doen.

Dat je je pillen voortaan gewoon moet laten testen.

En dat je echt heeel erg dom bent als je over twee weken weer aan de pillen gaat.

Duidelijk?
Klik om te vergroten...

Het meeste is hier wel al gezegd geweest :) Nog maals een voorbeeld dat die kids echte preventie en uitleg nodig hebben op school ivm. Drugs. Ze doen het zowizo toch en zoals je nu ziet , kennen ze er de kloten van, zoals ze hier zeggen :)
v
vanwyngardenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tekzor668 zei:
MusicIsLife zei:
Dat je sowieso twee jaar moet wachten voor je je volgende pil neemt.

Dat je je eerst even heel goed moet inlezen over wat het precies met je doet en wat je vooral wel en niet moet doen.

Dat je je pillen voortaan gewoon moet laten testen.

En dat je echt heeel erg dom bent als je over twee weken weer aan de pillen gaat.

Duidelijk?
Klik om te vergroten...

Het meeste is hier wel al gezegd geweest :) Nog maals een voorbeeld dat die kids echte preventie en uitleg nodig hebben op school ivm. Drugs. Ze doen het zowizo toch en zoals je nu ziet , kennen ze er de kloten van, zoals ze hier zeggen :)
Klik om te vergroten...
Dit dus. Wie gebruikt er nou XTC bij carnaval? Meisje je bent niet slim bezig.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tekzor668 zei:
MusicIsLife zei:
Dat je sowieso twee jaar moet wachten voor je je volgende pil neemt.

Dat je je eerst even heel goed moet inlezen over wat het precies met je doet en wat je vooral wel en niet moet doen.

Dat je je pillen voortaan gewoon moet laten testen.

En dat je echt heeel erg dom bent als je over twee weken weer aan de pillen gaat.

Duidelijk?
Klik om te vergroten...

Het meeste is hier wel al gezegd geweest :) Nog maals een voorbeeld dat die kids echte preventie en uitleg nodig hebben op school ivm. Drugs. Ze doen het zowizo toch en zoals je nu ziet , kennen ze er de kloten van, zoals ze hier zeggen :)
Klik om te vergroten...

Ik vraag me serieus af of voorlichting wel helpt. Ik ben ervan overtuigd dat omgeving veel belangrijker is. Ik ben talloze malen gewaarschuwd op school voor drugsgebruik, maar toen eenmaal vrienden van me het deden was ik onmiddellijk nieuwsgierig. Je kan als ouder of voorlichter het gebruik van drugs wel afraden, maar de prikkel die je van vrienden/bekenden krijgt is veel sterker.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#8
leipebaviaan zei:
Ik vraag me serieus af of voorlichting wel helpt. Ik ben ervan overtuigd dat omgeving veel belangrijker is. Ik ben talloze malen gewaarschuwd op school voor drugsgebruik, maar toen eenmaal vrienden van me het deden was ik onmiddellijk nieuwsgierig. Je kan als ouder of voorlichter het gebruik van drugs wel afraden, maar de prikkel die je van vrienden/bekenden krijgt is veel sterker.
Klik om te vergroten...

Hier heb je helemaal gelijk in. Als je vrienden zeggen dat het geweldig is, er weinig mis kan gaan en je kan zien dat het bij hun goed gaat; waarom zou je het dan zelf niet proberen. Informatie en voorlichting over het beperken van risico's (dus het geven van belangrijke algemene informatie) hebben denk ik wel nut.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
leipebaviaan zei:
Ik vraag me serieus af of voorlichting wel helpt. Ik ben ervan overtuigd dat omgeving veel belangrijker is. Ik ben talloze malen gewaarschuwd op school voor drugsgebruik, maar toen eenmaal vrienden van me het deden was ik onmiddellijk nieuwsgierig. Je kan als ouder of voorlichter het gebruik van drugs wel afraden, maar de prikkel die je van vrienden/bekenden krijgt is veel sterker.
Klik om te vergroten...

Inderdaad daar geef ik je dan wel gelijk in omgeving doet er veel aan en dat herken ik volledig bij mijn beginperiode, maar op school is er mij heel weinig verteld over drugs enkel dat we er allemaal netjes moesten afblijven. Hadden ze mij indertijd iets meer verteld over dosis/kg, voor en nadelen van bepaalde drugs,.. noem maar op.. dan was mijn drugsverleden ook een stuk rustiger en aangenamer
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
leipebaviaan zei:
Ik vraag me serieus af of voorlichting wel helpt. Ik ben ervan overtuigd dat omgeving veel belangrijker is. Ik ben talloze malen gewaarschuwd op school voor drugsgebruik, maar toen eenmaal vrienden van me het deden was ik onmiddellijk nieuwsgierig. Je kan als ouder of voorlichter het gebruik van drugs wel afraden, maar de prikkel die je van vrienden/bekenden krijgt is veel sterker.
Klik om te vergroten...
Voorlichting in de vorm van "drugs zijn slecht" vind ik geen voorlichting. :rolleyes:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb deze een keer meegemaakt op 100mg MDMA.
Niet zoveel dus, voelde me in een keer slecht, begon over tegeven en toen ging alles weer top!
Blijkbaar had ik te VEEL water naar binnen gekapt.
Ik vertoonde symptonen van watervergiftiging.
Ook na het overgeven voelde ik me niet goed in mijn vel, hoewel ik wel lekker aan het gaan was.
Ik had een hevig dorst gevoeld, maar bij het minste dat ik naar binnen kapte kwam het er langs dezelfde weg ook weer uit.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fool zei:
Voorlichting in de vorm van "drugs zijn slecht" vind ik geen voorlichting. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

+1 Volledig mee eens.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Agreed. Goede voorlichting is risicobeperking, dus niet vertellen dat mensen niet moeten gebruiken, maar vertellen hoe ze veiliger kunnen gebruiken... Zoals je zelf al zegt heeft het geen zin om te zeggen dat mensen het niet moeten doen, ze doen het toch wel.

Kijk eens wat Unitydoet, misschien veranderd dat je mening over voorlichting :wink:
T
TheStripLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je hebt water úít een toilet gedronken? :P
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
TheStrip zei:
Je hebt water úít een toilet gedronken? :P
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: water uit een dixie toilet, daar stel ik me idd ook vragen bij :grin:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Water uit een dixie ja? Dat is toch geen wasbakje maar een pisbak....? :rolleyes:
T
TheStripLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dan moet je wel heel ver heen zijn, wil je dat gaan drinken. :tearsofjoy: Ach, is de vraag waarom je moest kotsen ook weer opgelost.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het was inderdaad niet de XTC die verkeerd viel zo te horen :tearsofjoy: Misschien de XTC die iemand anders daar uitgekotst had...
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#19
TheStrip zei:
Je hebt water úít een toilet gedronken? :P
Klik om te vergroten...


:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."