Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaar vragen over MDMA Kristallen

Paar vragen over MDMA Kristallen

15 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beter in één keer je hele dosis omdat bij doseren over het algemeen niet zo gezond is. En dan kom je er meteen lekker in en geniet je gewoon maximaal. Na 5 uurtjes is de verliefde rush toch wel uitgewerkt. Je kan dan altijd nog wel een pinkje pakken om het gevoel een klein beetje vast te houden maar het zal niet het zelfde zijn.

Daarom zou ik gewoon in één keer 120 nemen. Je kan na 2-3 uur altijd nog 40 bijnemen ofzo dan rek je een klein beetje op. Maar meer niet en zorg gewoon dat je niet meer bij je hebt :grin:
j
jm1107Lid
01-01-2024, 00:00
#2
bobsacamano zei:
Beter in één keer je hele dosis omdat bij doseren over het algemeen niet zo gezond is. En dan kom je er meteen lekker in en geniet je gewoon maximaal. Na 5 uurtjes is de verliefde rush toch wel uitgewerkt. Je kan dan altijd nog wel een pinkje pakken om het gevoel een klein beetje vast te houden maar het zal niet het zelfde zijn.

Daarom zou ik gewoon in één keer 120 nemen. Je kan na 2-3 uur altijd nog 40 bijnemen ofzo dan rek je een klein beetje op. Maar meer niet en zorg gewoon dat je niet meer bij je hebt :grin:
Klik om te vergroten...


Oke thanks! Zal het onthouden. Nog een vraagje dan: Wat is handig om mdma poeder in te bewaren? In een zakje gaat t zo aan de zijkanten plakken enzo haha. Weet niet of dat heel efficient is. #drugsfordummies I know :tearsofjoy:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Maakt het uit als het aan de zijkanten plakt? Als het maar in het zakje blijft. Straks is ie lek en dan heb je niks meer. :openmouth:
j
jm1107Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ZERO- zei:
Maakt het uit als het aan de zijkanten plakt? Als het maar in het zakje blijft. Straks is ie lek en dan heb je niks meer. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Hahaha ja ik weet niet, ik lees tegenstrijdige dingen over dat het in een zakje minder goed houdbaar blijft en anderen zeggen dat het langer dan een mensenleven meegaat. Het internet zit tegenwoordig vol met bullshit en maakt het lastig te kiezen wat je gelooft :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als jij MDMA in een gripzakje droog en donker opbergt op kamer temperatuur zal het langer goed blijven dan jij leeft, MDMA is een zeer stabiele stof. Ik heb wel eens pillen of kristallen gebruikt die 5 jaar oud waren en die hadden nog dezelfde potentie als voorheen. En kristallen zullen niet echt aan je zakje gaan plakken hoor, poeder hebben dat nog wel eens maar met kristallen is dat geen probleem.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik bewaar men pillen en mdma kristallen meestal in een gripzakje in een klein tuperware potje. Als ik bv. een halfje of kwartje snoep over heb of een zakje te kort voor kristallen laat ik die in het potje rond slingeren. Meestal is dit luchtdicht en staat altijd in het donker dus zou ook in principe niks aan de kwaliteit veranderen, als ik mijn kristallen 2/3 maanden later test, nog altijd perfecte werking :)
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarschijnlijk kun je MDMA kristallen net zo lang bewaren als gewoon keukenzout.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fresh zei:
Waarschijnlijk kun je MDMA kristallen net zo lang bewaren als gewoon keukenzout.
Klik om te vergroten...

Als je het maar niet in het keukenzout potje doet en daarmee je frietjes gaat bestrooien :grin:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tekzor668 zei:
Fresh zei:
Waarschijnlijk kun je MDMA kristallen net zo lang bewaren als gewoon keukenzout.
Klik om te vergroten...

Als je het maar niet in het keukenzout potje doet en daarmee je frietjes gaat bestrooien :grin:
Klik om te vergroten...

Je verpest natuurlijk wel je frietjes, die smaken ineens nogal bitter... Maar je hebt wel een onverwacht fantastische avond :tearsofjoy:
j
jm1107Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey guys,

Ben nieuw hier dus excuses als ik in het verkeerde subforum zit.
Ik keek bij Stimulerend maar daar zag ik niet MDMA tussen staan, alleen X dus vandaar plaats ik het hier.

Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst harddrugs gedaan, pure MDMA kristalletjes (en die dan verpulverd) en likkend/op mn tandvlees aanbrengend ingenomen. Nu heb ik niet grote dosissen gedaan en 1 x bijgenomen maar ik ging wel aardig lekker :beer:

Nu vraag ik mij een paar dingen af:
Aankomend weekend heb ik weer een feestje en ik wil het weer gebruiken want het is echt een goede gelegenheid. Nu wil ik daarna een grote pauze tot de zomer nemen maar zijn er extra risico's aan verbonden als ik dus in een korte periode weer gebruik?

Hoe weet je eigenlijk wat een goeie dosis is bij het likken? Mijn vrienden deden allemaal verschillende dosissen op hun pink dus ik wist nou niet wat goed en slecht is haha.

En als laatste: ik en mijn vriendengroep zijn redelijk nieuw met mdma dus als jullie nog absolute don'ts hebben uit ervaring hoor ik die graag :) Heb al redelijk veel op het internet gelezen maar uiteindelijk zijn mensen hun eigen ervaringen toch hoe het echt werkt.

Alvast bedankt!

J
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Leuk dat je kennis hebt genomen met MDMA :grin: en dat het bovendien goed beviel!

Wil je dat het leuk blijft, speciaal etc etc dan moet je niet te vaak gebruiken. Dat zal iedereen hier met mij eens zijn. Wat is dan niet te vaak? Probeer niet binnen de 3 maanden opnieuw te gebruiken en geef je lichaam (én hersenen) gewoon de rust die het nodig heeft om weer te herstellen.
Wat is een goede dosering? Als veilige richtlijn kun je 1 tot 1,5mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden en minimaal 12 weken rust te houden tussen gebruik.
Af en toe een likje, zoals jij het noemt, ja...dan weet je dus niet hoeveel je neemt. Als je toch de beschikking hebt over kristalletjes kun je het beter gewoon afwegen en in een capsule doen. Dan weet je tenminste hoeveel je inneemt. Het zou mooi zijn als je ook de zuiverheid % van je MDMA weet, dan weet je nog exacter hoeveel je kan afwegen en wat je dus uiteindelijk gebruikt.
Een enkele keer achter elkaar gebruiken (bijv. binnen 1-2 weken) kan wel, maar houd het hier gewoon het beste bij. Weet je? Er is altijd wel een goede gelegenheid om iets te gebruiken, wees er gewoon verstandig mee en zorg dat je de "magic" niet verliest. Als je te vaak achter elkaar gebruikt dan zul je al snel merken dat het gevoel minder en minder heftig wordt en er zijn zelfs gevallen waarbij mensen de boel gesloopt hebben en helemaal niets meer voelen. Dit wil je echt niet en is eeuwig zonde. Het kan inprincipe ook nooit mee terugkomen.

Nog wel een ander belangrijk punt, eet en slaap goed. Neem echt ruim voldoende vitamine C voor en na gebruik. En dan liefst gewoon de hele week.
Drink voldoende, maar niet uitsluitend water! Wissel het af met af en toe een cola of sap of perenijsje of weet ik wat. Alcohol liefst niet, maar een enkel biertje kan wel.
Gebruik NOOIT een stimulerende stof zoals speed icm MDMA. Hiermee krijg je een ongelooflijke toxische werking!

Er zijn wel meer dingen, maar ik heb nu ff een voorzetje gegeven voor de rest :wink:

Heb je hier wat aan?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu vraag ik mij een paar dingen af:
Aankomend weekend heb ik weer een feestje en ik wil het weer gebruiken want het is echt een goede gelegenheid. Nu wil ik daarna een grote pauze tot de zomer nemen maar zijn er extra risico's aan verbonden als ik dus in een korte periode weer gebruik?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan zolang je niet te grote dosis gaat en niet vaker gaat doen.

Hoe weet je eigenlijk wat een goeie dosis is bij het likken? Mijn vrienden deden allemaal verschillende dosissen op hun pink dus ik wist nou niet wat goed en slecht is haha.
Klik om te vergroten...

Bij likken kan je niet echt een precieze dosis nemen, wel hoe minder je neemt op je pink hoe minder het effect hoe meer je neemt op je pink hoe zwaarder het effect.

En als laatste: ik en mijn vriendengroep zijn redelijk nieuw met mdma dus als jullie nog absolute don'ts hebben uit ervaring hoor ik die graag :) Heb al redelijk veel op het internet gelezen maar uiteindelijk zijn mensen hun eigen ervaringen toch hoe het echt werkt.
Klik om te vergroten...

Ga niet teveel nemen want dat kan soms slecht aflopen zorg ook af en toe eens wat voor afkoeling en probeer ieder uur een glas of beker te drinken zodat je niet gaat uitdrogen.
Kauwgom kan ook van pas komen als je tanden beginnen te knarsen. Moest het wat zwaar aanvoelen kan je altijd effe gaan zitten zorg dat er een maat bij je is kan je dan wat mee praten en voor je het weet zal je weer goed voelen.

Nog veel plezier in het weekend. :)

Alvast bedankt!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nouja dood zul je er niet aan gaan, maar het is niet bepaald gezond om met korte tussenpozen achter elkaar aan de MDMA te zitten. :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Weet je ik snap het het is je eerste keer geweest en waarschijnlijk heb je heel weinig gehad want anders had je wel een knal ervaring gehad. Dus waarschijnlijk kan je het nu rustig wel doen. Wel zou ik je adviseren mocht dat lukken om af te wegen 1,5 x je lichaamsgewicht in mg. Je hebt hier wel een goed weegschaaltje voor nodig. Ik ben namelijk wel wat verhalen tegen gekomen die hier heel handig de ikea digitale weegschaal voor namen en 1,5gr afwogen met gevoelige stoffen is dit wat vervelender dan met suiker voor je cupcakes.

Neem de dosering die je nodig hebt gewoon lekker in 1 keer en je zal er enorm van genieten. En laat het er dan even bij. Wat iemand hierboven al zei en ik kan beamen " Er is altijd wel een goeie reden om drugs te doen" Het geeft gewoon een extra dimensie aan dingen. Maar er is meer dan xtc en MDMA (voor het geval je dat nog niet duidelijk was MDMA is de enige werkende stof in XTC pillen) Zijn dus exact het zelfde alleen ervaren mensen MDMA als wat chiller omdat je er minder van neemt in één keer (door pinkjes te nemen)

Neem na je volgende gebruik een pauze van 3 maanden is echt goed voor je bovenkamer. Er wordt vooral door onervaren onbelezen gebruikers erg licht gedacht over MDMA / XTC want ja is toch maar een pilletje, iedereen doet het.

Dus sowieso petje af voor je actieve houding naar drugs en dat je hier naartoe bent gegaan. En ik ga je enthousiasme niet recht lullen met de regeltjes. Je bent verstandig genoeg. Mijn eerste keer xtc was zo geweldig dat ik het de volgende dag weer deed "ik had geen idee toen" Dus ja ... haha inmiddels veel wijzer.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eigenlijk zijn de belangrijkste dingen inmiddels wel benoemd. Beter gebruik je xtc/mdma niet vaker dan eens in de 3 maanden, deze regel is er om potentiële hersenschade te minimaliseren. Daarnaast houd je op die manier het magische gevoel van mdma zolang mogelijk vast. Toen ik het jaren geleden voor het eerst ontdekte heb ik het eerste half jaar het minstens 1 keer per maand gedaan. Super tijd gehad toen, maar het echte magische is er inmiddels wel af voor mij helaas. Inmiddels houd ik me wel aardig aan de 3 maanden regel, en ik voel er zeker nog wat van maar dat speciale magische randje is er af en die komt ook niet meer terug. Met de kennis van nu, had ik destijds het minder vaak gedaan.

Verder zou ik echt zorgen dat je een fatsoenlijk weegschaaltje koopt die minstens op de 10mg nauwkeurig is, die heb je al voor een paar tientjes. Dan kun je gewoon van tevoren je dosis (1 tot 1.5mg / kg) afwegen en ik een capsule of vloeitje stoppen. Mocht je nog bij willen nemen later, doe dan ongeveer de helft van je eerste dosis en houd het daarbij. Wacht ook minstens 2 tot 3 uur met bijnemen.

Als laatst, drink niet meer dan 1 tot 2 glazen per uur. Hoewel je door de warmte en het zweten misschien het idee hebt dat je veel moet drinken zorgt mdma ervoor dat je vocht vast houd. Drink je teveel dan wordt watervergiftiging een serieus probleem.
j
jm1107Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Fresh zei:
Leuk dat je kennis hebt genomen met MDMA :grin: en dat het bovendien goed beviel!

Als veilige richtlijn kun je 1 tot 1,5mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden en minimaal 12 weken rust te houden tussen gebruik.
Af en toe een likje, zoals jij het noemt, ja...dan weet je dus niet hoeveel je neemt. Als je toch de beschikking hebt over kristalletjes kun je het beter gewoon afwegen en in een capsule doen. Dan weet je tenminste hoeveel je inneemt. Het zou mooi zijn als je ook de zuiverheid % van je MDMA weet, dan weet je nog exacter hoeveel je kan afwegen en wat je dus uiteindelijk gebruikt.
Een enkele keer achter elkaar gebruiken (bijv. binnen 1-2 weken) kan wel, maar houd het hier gewoon het beste bij.
Klik om te vergroten...

Thanks! Hier heb ik zeker wat aan :) Dat afwegen en in capsules doen wordt wel weer lastig want heb niet een milligram weegschaaltje. Plus, als je het in poedervorm weegt, blijft dan niet zowat alles plakken aan t weegschaaltje zelf? Haha.

En als ik het goed begrijp moet je dus 1 a 1,5 mg m per kg lichaamsgewicht gebruiken. Dat is neem ik aan voor een hele avond of voor een bepaald aantal uur? En de zuiverheid geen idee. Wat ik wel weet is dat het best laat inkickte. Maar opzich zijn kristallen puur en zal dat niet snel vervuild zijn, toch?


transformated zei:
Bij likken kan je niet echt een precieze dosis nemen, wel hoe minder je neemt op je pink hoe minder het effect hoe meer je neemt op je pink hoe zwaarder het effect.

Ga niet teveel nemen want dat kan soms slecht aflopen zorg ook af en toe eens wat voor afkoeling en probeer ieder uur een glas of beker te drinken zodat je niet gaat uitdrogen.
Kauwgom kan ook van pas komen als je tanden beginnen te knarsen. Moest het wat zwaar aanvoelen kan je altijd effe gaan zitten zorg dat er een maat bij je is kan je dan wat mee praten en voor je het weet zal je weer goed voelen.

Nog veel plezier in het weekend. :)
Klik om te vergroten...

Thanks voor je tips, gaat goed komen! :)

bobsacamano zei:
Weet je ik snap het het is je eerste keer geweest en waarschijnlijk heb je heel weinig gehad want anders had je wel een knal ervaring gehad. Dus waarschijnlijk kan je het nu rustig wel doen. Wel zou ik je adviseren mocht dat lukken om af te wegen 1,5 x je lichaamsgewicht in mg. Je hebt hier wel een goed weegschaaltje voor nodig.

Neem de dosering die je nodig hebt gewoon lekker in 1 keer en je zal er enorm van genieten. En laat het er dan even bij. Wat iemand hierboven al zei en ik kan beamen " Er is altijd wel een goeie reden om drugs te doen" Het geeft gewoon een extra dimensie aan dingen. Maar er is meer dan xtc en MDMA (voor het geval je dat nog niet duidelijk was MDMA is de enige werkende stof in XTC pillen) Zijn dus exact het zelfde alleen ervaren mensen MDMA als wat chiller omdat je er minder van neemt in één keer (door pinkjes te nemen)


Dus sowieso petje af voor je actieve houding naar drugs en dat je hier naartoe bent gegaan. En ik ga je enthousiasme niet recht lullen met de regeltjes. Je bent verstandig genoeg. Mijn eerste keer xtc was zo geweldig dat ik het de volgende dag weer deed "ik had geen idee toen" Dus ja ... haha inmiddels veel wijzer.
Klik om te vergroten...

Ook jij bedankt voor je reactie :) Dat afwegen lijkt me wel lastig maar ik ga een oplossing zoeken.
Wel vraag ik me af waarom je adviseert het in 1 x de hele dosis te nemen van pak-hem-beet 120 mg? Is het juist niet fijner om rustig aan op te bouwen en bijvoorbeeld 3 pinkjes van 40 mg te nemen? Ik heb geen idee hoor, ik weet alleen hoe die twee pinkjes waren toen ik t afgelopen weekend deed :tongueout: Maar omdat mensen ook vaak maar een kwartje van een pil nemen bracht het me even in de verwarring. En dat ik weinig heb genomen kan wel kloppen ja, je wil niet weten hoe hard mijn hart bonsde toen ik dat spul innam hahaha.

Psychedelibee zei:
Eigenlijk zijn de belangrijkste dingen inmiddels wel benoemd. Beter gebruik je xtc/mdma niet vaker dan eens in de 3 maanden, deze regel is er om potentiële hersenschade te minimaliseren. Daarnaast houd je op die manier het magische gevoel van mdma zolang mogelijk vast. Toen ik het jaren geleden voor het eerst ontdekte heb ik het eerste half jaar het minstens 1 keer per maand gedaan. Super tijd gehad toen, maar het echte magische is er inmiddels wel af voor mij helaas. Inmiddels houd ik me wel aardig aan de 3 maanden regel, en ik voel er zeker nog wat van maar dat speciale magische randje is er af en die komt ook niet meer terug. Met de kennis van nu, had ik destijds het minder vaak gedaan.

Verder zou ik echt zorgen dat je een fatsoenlijk weegschaaltje koopt die minstens op de 10mg nauwkeurig is, die heb je al voor een paar tientjes. Dan kun je gewoon van tevoren je dosis (1 tot 1.5mg / kg) afwegen en ik een capsule of vloeitje stoppen. Mocht je nog bij willen nemen later, doe dan ongeveer de helft van je eerste dosis en houd het daarbij. Wacht ook minstens 2 tot 3 uur met bijnemen.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie/uitleg! Nouja laat ik maar hopen dat dat magische randje nog bij me blijft na afgelopen vrijdag, want dan blijf ik er wel effetjes vanaf :) Had gelukkig afgelopen weekend ook dus niet veel gedaan ivm bangheid voor eerste keer harddrugs haha.

En dan nog een laatste vraagje: Hoe zit het eigenlijk met overdosissen bij MDMA? Velen zeggen dat je onmogelijk veel moet innemen wil je aan je overdosis komen maar dat geloofde ik niet haha.

Thx everyone!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."