Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer pillen, paar vraagjes.

Eerste keer pillen, paar vraagjes.

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
XTC nemen en de volgende dag naar school is geen goede combo. Je bent vaak zo vaag als een deur en neemt geen enkele stof op. Daarnaast loop je kans gespot te worden als jij nog doppen de collegezaal binnenloopt.
H
HappyFeetLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Morgen voor 't eerst aan de snoepjes tijdens supersized in Eindhoven. Had een paar vraagjes betreft het wauzen.

Hoe groot is de kans op serieuze gevaren, als je de dosis onder de 200mg houdt, en je je netjes aan "de regels" houdt? (Ik ben een gozer van 18, 180cm en tussen de 90-100 kilo, sport regelmatig, wel krachtsport ipv duur).
Morgen wordt het niet echt super weer, maar wil me nu ook weer niet te warm kleden, er zijn wel kluisjes, dus denk dat ik wel een jasje/vest meeneem. Kan kou ook veel kwaad, of kan je het beter te koud hebben, dan te warm?
Het feest duurt van 12-12, en ik kom denk ik rond half 2 op het terrein, nu was ik niet van plan gelijk wat te slikken, maar kan het erg kwaad als ik van te voren een paar biertjes (2-3) drink?

De dag erna moet ik half 9 weer naar college, ik denk wel dat ik de eerste 2 uurtjes oversla, anders zou ik alweer om 7 uur de bus in moeten, maar kan weinig slaap erna veel kwaad?

Bedankt :stoned:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
tsja mijn ervaringen met pilletjes zijn slecht slapen en een waardeloze dag erna. Beter plan je het dus een keer als je vrij hebt de dag erna. Ik zou niet meer naar school gaan persoonlijk, en dat is zonde van je opleiding :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het verschilt van persoon tot persoon, sommigen kunnen prima slapen na xtc anderen niet. Sommige zijn nog waus de dag erna, anderen niet. Zeker de eerste keer weet je niet tot welke groep je behoort en zou ik gewoon lekker zorgen dat ik minstens de dag erna vrij heb. Persoonlijk vind ik de kleinste verplichtingen de dag na xtc al een ramp. Of het is niet erg maar ik ben zo dromerig dat ik er niks van mee krijg.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Toen ik het voor het eerst deed was ik 40 uur wakker. Dus lijkt mij niet verstandig om pillen te gebruiken als je de volgende dag gewoon school hebt. Zelf zou ik het ook doen als het lekker weer is. Dat maakt het leuker naar mijn mening.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik slaap zowizo weinig na een snoepsessie. Tussen de 1 en 5 uur zijn een basis slaapje na het snoepen, de dag daarop leef ik non-productief , zetel hangen, maag vullen en korte slaapje maar zeker geen productiviteit.

Alcohol met xtc is een combi dus weet ook dat de slapeloosheid en je zelfzekerheid (dat je wel fris op college aankomt) zal verhogen maar dat is zeker niet zo... wanneer alles is uitgewerkt heb je het risico dat je nog brakker zal voelen (ik heb het altijd bij deze combinatie)

Ik raad je aan om het snoepen uit te stellen tot je enkele dagen vrij hebt :wink:!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou het niet echt aanraden om überhaupt iets gepland te hebben voor de dag nadat je pillen hebt gedaan. Zelfs als je op tijd in bed ligt ben je vermoedelijk aardig naar de klote de dag erop.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo een ramp is het ook weer niet om de dag na Koningsdag brak in de collegezaal te zitten toch :)

Slapen verschilt van persoon tot persoon, ikzelf heb altijd erg goed geslapen na xtc, 12 uur achter elkaar zelfs. :confused:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inderdaad, ik ben meestal de day after nog goed waus met een leuke afterglow. Productiviteit is nul. Respect voor de snoepers die smorgens uit hun bed springen en de dagtaken starten :rock:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb weleens een hele dag gewerkt nadat ik een dagje aan de pillen had gezeten hoor... Is niet heel chill maar wel te doen. Als je echt goed moet gaan nadenken moet je er idd wel even twee keer over nadenken voor je het doet.

Maar verder, hoe vond je supersized? Heb daar zelf gewerkt en de laatste 3 uurtjes nog even kunnen meefeesten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe is het gegaan?
H
HappyFeetLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het feest op zich was echt supervet, gebruik net iets minder. Ik zag dat ik zei dat het mijn eerste keer was, maar bedoel eigenlijk voor een maat van mij de eerste keer, voor mij was het de tweede keer. Maakte dit topic ook een beetje voor hem. :grin:

Had eerst zo'n 50 mg op, hier voelde ik totaal niks van, toen na een half uur weer en kwartje en nog steeds niks. Ondertussen werd ik een beetje geïrriteerd doordat iedereen zich zo geweldig voelde behalve ik. Na ongeveer 2 uur gewacht te hebben, heb ik het andere halfje naar binnengegooid. Deze voelde ik na 20 minuten, het ging 10 minuten goed, maar na die 10 minuten goed stampen kreeg ik het superwarm, en de lekkere tintelingen veranderde in irritante jeuk. Kreeg een beetje een raar gevoel, alsof er iets ging gebeuren. Ben buiten gaan zitten en viel af en toe bijna in slaap, gelukkig was er iemand die me wakker hield. Later weer naar binnengegaan, maar was nog niet bij de groep of het begon alweer. Voelde op zich later niet naar, maar alleen als ik dichter bij de muziek kwam, alsof ik er echt niks mee te maken wou hebben. Ben langs het strand gaan zitten, wachten tot de rest uitgefeest was, en toen naar huis gegaan.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waren jou snoepjes getest?
H
HappyFeetLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee, niet getest, op pillreport stond wel dezelfde qua afmetingen etc. en van goede kennis, dus vertrouw het wel. Rest van mijn maten gingen wel super goed en hadden nergens last van.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo lang ze niet echt getest zijn weet je nooit hoeveel en wat er precies in zit. Ook al gaat het goed bij je vrienden. Zonder test weet je echt niets. Ook al lijken ze op andere pillen.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn 2e keer was ook een beetje teleurstellend. 1e keer is het Veel beter :hearteyes:

Maag inhoud en de 2-3 maanden regel hebben ook zeker invloed op de werking van je snoepje.

De keren daarna waren weer toppie :rock:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als de rest van zijn maten wel gewoon goed gingen op de pillen lijkt het me sterk dat er iets in zat wat niet goed is. Is gewoon slecht gevallen denk ik. Kan een keer gebeuren. Hij heeft ook niet extreem veel genomen dus ik denk ook niet dat het daar aan lag.

Volgende keer beter :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand het niet voelde terwijl de rest wel lekker ging en toen tegen ons advies in snel bij genomen en toen klapte die veels te hard in. Redelijk vergelijkbaar met wat jij beschrijft.

Ik heb soms het idee dat mensen zich er onbewust niet aan over durfen te geven en dan uiteindelijk zoveel nemen dat ze er niet meer omheen kunnen. Dat is helaas wel altijd het moment dat het in enen teveel is.
H
HappyFeetLid
01-01-2024, 00:00
#19
Had ze zelf opgemeten etc. met een schuifmaat, alles kwam overeen. Enige wat ze dan bij drugstest extra doen is een zuurtest, toch? Ach ja, kan gebeuren zoals MusicIsLife al zei. Hoop dat het de volgende keer beter is. Was ook al beetje gestresst enzo doordat het zo lang duurde voor ik iets voelde van de eerste twee keer nemen. Kan wel bijgedragen hebben denk ikzelf, of niet?
H
HappyFeetLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand het niet voelde terwijl de rest wel lekker ging en toen tegen ons advies in snel bij genomen en toen klapte die veels te hard in. Redelijk vergelijkbaar met wat jij beschrijft.

Ik heb soms het idee dat mensen zich er onbewust niet aan over durfen te geven en dan uiteindelijk zoveel nemen dat ze er niet meer omheen kunnen. Dat is helaas wel altijd het moment dat het in enen teveel is.
Klik om te vergroten...

Ik denk inderdaad dat ik mij niet echt over durfde te geven. Daarna kon ik er zoals jij zegt waarschijnlijk gewoon duidelijk niet meer omheen, en ging het ineens veel te hard, ik stond buiten toen het insloeg en zag ineens alles wazig en veel heftiger licht, denk dat ik daar een beetje van in de paniek schoot.


Kessie zei:
Mijn 2e keer was ook een beetje teleurstellend. 1e keer is het Veel beter :hearteyes:

Maag inhoud en de 2-3 maanden regel hebben ook zeker invloed op de werking van je snoepje.

De keren daarna waren weer toppie :rock:
Klik om te vergroten...

Eerste keer was echt waanzinnig gaaf, tweede keer kan ik niet echt over oordelen omdat het nu gewoon verkeerd ging zeg maar. De 5 minuten dat het goed ging voelde wel weer echt geweldig.

Waarschijnlijk is de volgende keer pas weer in september, dus zit genoeg tijd tussen dacht ik zo. Heb nu wel veel erger een dip ervaren dan de eerste keer. Maar ja, we gaan het allemaal meemaken hoe de derde keer word, ik hoop (bijna) net zo lekker als de eerste keer. :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."