Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin..?

Ritalin..?

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog nooit meegemaakt dat iemand rustig werd van Rita :P
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind het echt troep, maar dat zal per persoon verschillen. Mensen zonder ADHD zullen toch ook wel last krijgen van de bijwerkingen of niet?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ADHD'er zul je er niet zo fit van worden als je vriend. Snuiven moet je niet aan beginnen, dat maakt je neus kapot
x
x_wietjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
hej, ik heb een aantal vragen over ritalin..

ik ben in aanmerking gekomen voor adhd onderzoeken. nou is wel al duidelijk dat ik het niet in lichamelijke energie te merken is. ze hadden het toevallig nog over ritalin.

mijn vriendin wil graag een keertje samen met mij ritalin snuiven.
maar zal ik der wat van voelen ook al heb ik toch adhd?


kan iemand mij wat meer vertellen
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet niet hoeveel je wilt gaan snuiven. Een normale medicatie dosis voor ADHD is 10mg en hier worden de meeste ADHDers wat rustiger van. Maar wanneer je echt veel meer gaat nemen krijg je echt wel energie en sta je ook strak.
H
H3DII31Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet hoe het bij snuiven zit, maar bij slikken kan je bij grote doseringen methylfenidaat juist suf worden als je ADHD hebt.
D
DwaksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eerst voel je je een uur heel fit, daarna donder je bijna in slaap en ben je een zombie. Zo heb ik het ervaren.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dwaks zei:
Eerst voel je je een uur heel fit, daarna donder je bijna in slaap en ben je een zombie. Zo heb ik het ervaren.
Klik om te vergroten...
Ik heb echt precies hetzelfde. Ik kreeg ritalin voorgeschreven tijdens mijn ADD procedure en ik moest elke dag 2 pilletjes nemen. De eerste werkte goed voor zo'n 3 uur en 4 uur na 1e inname nam ik dan de 2e in, en dan werd ik echt heel suf en ervaarde ook dat "zombie" gevoel.

Bij dex heb ik hier dan weer helemaal geen last van.
R
ResearchRATLid
01-01-2024, 00:00
#9
Petrovic zei:
Ik weet niet hoeveel je wilt gaan snuiven. Een normale medicatie dosis voor ADHD is 10mg en hier worden de meeste ADHDers wat rustiger van. Maar wanneer je echt veel meer gaat nemen krijg je echt wel energie en sta je ook strak.
Klik om te vergroten...
Ik ben een normaal geval van ADHD en neem elke dag 90 mg ritalin met vertraagde afgifte dus 10 mg is niet zo heel veel .
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor mij wel, voor jou niet. Iedereen reageert er anders op.
T
TrippleVLid
01-01-2024, 00:00
#11
yow, ik snuif dagelijks knetter veel ritalin (mijn vader schrijft het mij voor :grin: ). ik heb het officieel voor ADD (soort adhd zonder hyperactief). ik ben tot de conclusie gekomen dat het net zoals bij alcohol stemmingversterkend of juist stemming omslaand kan werken. maar inderdaad als je heel veel tegelijk snuift zit je na een tijdje helemaal in jezelf, je kunt dan heel snel en heel helder denken, maar je kunt bijna niet meer uit je stoel komen. daarom raad ik je aan om het te combineren met wiet of hasj; kan behoorlijk trippy uitpakken (wel eerst ritalin snuiven en vervolgens smoken anders wordt je juist nuchterder). of je kunt het combineren met alcohol; als je het van te voren snuift wordt je veel sneller dronken en als je het daarna snuift wordt je juist weer veel nuchterder (maar kijk uit met die laatste, niet té veel drinken).
en ik heb ook meegemaakt dat een vriend van mij dat deed die geen adhd of authisme (want daarvoor geld hetzelfde) had en die had na één pil al zwarte vlekken voor zijn ogen...

dit is wat ik heb opgestoken van 3 jaar intensief ritalin snuiven, ik hoop dat mensen hier een beetje iets aan hebben.

p'z
T
TrippleVLid
01-01-2024, 00:00
#12
crocodile zei:
Ik vind het echt troep, maar dat zal per persoon verschillen. Mensen zonder ADHD zullen toch ook wel last krijgen van de bijwerkingen of niet?
Klik om te vergroten...

zekers, vermindering van de eetlust en hartkloppingen. maar die gelden voor iedereen. ik weet niet of mensen zonder adhd er ook depressief van kunnen raken; heb ooit gelezen dat een (weliswaar relatief klein deel) van vooral de slikkers met adhd zelfmoord pleegt, maar dat is niet bewezen dat het met elkaar te maken heeft.

p'z
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mensen uit alle bevolkingsgroepen plegen zelfmoord, dus ook ADHDers aan de methylfenidaat. Het spul heeft wel invloed op je dopamine receptoren dus het kan een verband hebben.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb slechte ervaringen met ritalin: next-dose craving,een uur je eigen goed voelen en daarna het gevoel van een snuifcokekater, depressie,hoofdpijn,emotionele labiliteit en dissociaties.

al met geen lekker middel voor mij persoonlijk.....

wat recreatief gebruik betreft toen ik jonger 16-17 was kon ik er wel van genieten in combinatie met alcohol nu echter word ik er onwijs depressief van en krijg speed craving eigenlijk hetzelfde als wat cocaine met me doet..... :( :( :(
x
x_wietjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
bedankt voor julli reactie's..

ik ben laatst weer terug geweest naar het ggz, ze willen bij ij ADD gaan testen.. kan me ook absoluut niet voorstellen dat ik ADHD heb wat ik ben alles behalve actief, hahah.

maar als ik die sneltrein in me hoofd kon uitschakelen, GRAAG!

maar ritalin snuiven wil ik gwoon paar keertjes doen met me vriendin, zijn namelijk van de harde shit afgestapt :wink:
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#16
't verschilt. Mijn medicinale dosis is soms ook wel 30 mg. Krijg ik geen woord meer uit mn strot maar soms is het nodig
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#17
2 tot 4 Pilletjes omtoveren tot een mooi lijntje en je gaat wel wat voelen ookal heb je adhd.

EDIT: Je gaat energy krijgen als je snuift ookal hebje adhd.
Een maat van me heeft adhd en krijgt van rita snuiven gewoon energy niks geen sufheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."