Ik ben benzo's beginnen nemen in 2003 zonder me eerst goed te informeren over wat het precies met je kon doen pikte ik er af en toe een paar van m'n moeder, was lorametazepam. Het ging echt snel van kwaad naar erger, van 1 pilletje en na een week of 3 zat ik al aan 5 per dag enz. Plots waren m'n ouders op vakantie en m'n moeder had haar pammetjes mee
![:)]()
toen begon het zweet me al uit te breken en had toen nog steeds niet in de gaten dat ik verslaafd was. Na wat gezoek er toch gevonden bij een dealer, ik werkte toen zeer hard en had dus ook de nodige cash om een grote voorraad in te slaan, met alle gevolgen van dien, k'zat al snel aan één strip per dag, zonder het zelf door te hebben loop je dan de hele dag als een zombie rond, ben er dus ook m'n baan kwijt mee geraakt. Het positieve daaraan was dat ik toen toch echt wel tot inzicht ben gekomen en het zo niet langer meer kon. De volgende stap was een eerste opname, na een jaar intensief gebruiken. De dokter waar ik toen in behandeling was was helemaal niet van plan om me helemaal droog te leggen, hij liet me dus afbouwen doormiddel van een andere benzo xanax/alprazolam. Toen ik op de laagste dosis zat heb ik een paar keer een epileptische aanval gedaan, gevolg stukje van m'n tand en tong kapot gebeten.
Toen een tijdje op de laagste dosis gebleven maar al snel weer terug beginnen verhogen zelf weer afbouwen, echt een straatje zonder einde. In de zomer van 2007 was ik het echt beu, het is enorm vermoeiend om elke keer weer op zoek te gaan naar benzo's en er dan uiteindelijk bijna niks meer van voelen. Het was niet makkelijk maar heb toen de grote stap gezet en me laten opnemen in de verslavingszorg, en toen met succes (na 4 maanden) januari 2008 werd ik met succes ontslagen en heb toen een gans jaar niks gebruikt. Nu gebruik ik sporadisch nog wel benzo's enkel als de behoefte om eens echt goed te relaxen na een dag hard en stressvol werk te groot is, en ik er heb kunnen bemachtigen natuurlijk
Nu hou ik het nog kort want in die jaren is er heel wat gebeurd door m'n gebruik, zoals 2 auto's in de prak gereden, bij het uitgaan zuipen en benzo's pakken en dan moeten afgevoerd worden, ruzie met m'n opa omdat ik daar ook vaak benzo's van pikte, gepakt met valse voorschriften... enz
conclusie: Verslaving treed sneller op dan je denkt en voelt,door in een roes te leven besef je gewoon niet dat je ook geestelijk verslaafd bent en op den duur voel je niet meer dat je iets genomen hebt en toch zien andere dat je enorm de weg kwijt bent. Ik weet dat ik m'n hele leven zal moeten oppassen en de verleidingen die soms enorm groot zijn aan me moet laten voorbij gaan. Job verliezen 2 relaties zijn er heftig door kapot gegaan, dat is het voor mij echt niet meer waard.
En zwaar gebruik zoals ik deed heeft wel degelijk schadelijke gevolgen voor je persoonlijkheid en je lichaam en geest. Zo was ik vroeger nooit echt verlegen maar nu wel, heel erg zelfs ben vaak heel angstig om niks eigelijk heb moeite om me lang op iets te concentreren heb last van zwaar depressieve buien (en dan is de drang het grootst) ik vergelijk het altijd met dat het net is of ik ben een marathon aan het lopen en bijna aan de finish, maar die wordt telkens voor men neus een heel eind verder weg gezet dus ik blijf maar lopen, heel vermoeiend ook
Het is ook zo dat met deze "drug" de stap naar iets zwaarder snel gezet is denk ik, wat bij blowen bv. vaak gezegd wordt maar volgens mij niet het geval is of toch minder.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan en is het wat leesbaar, ben niet zo goed in het schrijven van gevoelens en ervaringen...