Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchokken bij in slaap vallen

Schokken bij in slaap vallen

11 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wist niet precies in welk forum onderwerp ik dit precies moest plaatsen dus dan maar hier. Omdat het na xtc gebruik is gebeurd.
Het is een vraag eigenlijk naar aanleiding van een gesprek met een vriend maar ik zelf heb dit een aantal jaar geleden ook eens gehad dus ben ikzelf ook nieuwsgierig. Het gaat hierom:

Een vriend van mij gebruikt regelmatig drugs. Drinkt vaak elke weekend wel wat en gebruikt zo om de week drugs zoals of coke of xtc pillen. En hij vertelde dat hij een paar weken geleden echt dacht dat hij dood ging! En sindsdien is hij angstig als hij gaat slapen. Hij vertelde dat hij een paar dagen na een avondje xtc en wiet in bed lag en vlak voor hij in slaap viel het idee had dat hij dood ging. Een soort flitsen in zijn hoofd, geluid en een soort wolken van flitsen. En het idee dat ie viel of werd afgeschoten. En daarnabuiten adem en erg bang. Zo bang dat hij niet meer durfde te gaan slapen. Zelfs bij wakker zijn bleeft dat gevoel (in mindere mate) aanwezig. Hij beschreef het als een mega paniekaanval van maar enkele seconden met klappen/donders/flitsen in zijn hoofd en hele lijf.
Ikzelf heb dat denk ik een paar jaar terug gehad. Alleen niet zo beangstigend als hij vermeld. Ik gokte dat het bij mij op oververmoeidheid of stress. Ik heb op internet gekeken en het lijkt een beetje op slaapverlamming. Alleen kon hij (en ik) gewoon direct bewegen en/of wakker worden.
Het lijkt ook op wat je kan hebben bij koorts, dat je "valt" vlak voor je in slaap valt maar dan vele malen heftiger.
Wat is dit precies, hoe komt het, hoe zorg jedat het over gaat? Is het gevaarlijk?
Hij is er echt van van slag. Daarom weet ik niet op het hetzelfde is als ik had want ik vond t wel eng maar geen drama die ene x. Kan iemand mijuitleggen en helpen? Komt het vaak voor?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat was zijn drugsgebruik voor dit geval? Hoeveel had hij genomen? Had hij gecombineerd? Hoeveel tijd zat er tussen inname en het voorval.

Dunnetjess33 zei:
Ik wist niet precies in welk forum onderwerp ik dit precies moest plaatsen dus dan maar hier. Omdat het na xtc gebruik is gebeurd.
Het is een vraag eigenlijk naar aanleiding van een gesprek met een vriend maar ik zelf heb dit een aantal jaar geleden ook eens gehad dus ben ikzelf ook nieuwsgierig. Het gaat hierom:

Een vriend van mij gebruikt regelmatig drugs. Drinkt vaak elke weekend wel wat en gebruikt zo om de week drugs zoals of coke of xtc pillen. En hij vertelde dat hij een paar weken geleden echt dacht dat hij dood ging! En sindsdien is hij angstig als hij gaat slapen. Hij vertelde dat hij een paar dagen na een avondje xtc en wiet in bed lag en vlak voor hij in slaap viel het idee had dat hij dood ging. Een soort flitsen in zijn hoofd, geluid en een soort wolken van flitsen. En het idee dat ie viel of werd afgeschoten. En daarnabuiten adem en erg bang. Zo bang dat hij niet meer durfde te gaan slapen. Zelfs bij wakker zijn bleeft dat gevoel (in mindere mate) aanwezig. Hij beschreef het als een mega paniekaanval van maar enkele seconden met klappen/donders/flitsen in zijn hoofd en hele lijf.
Ikzelf heb dat denk ik een paar jaar terug gehad. Alleen niet zo beangstigend als hij vermeld. Ik gokte dat het bij mij op oververmoeidheid of stress. Ik heb op internet gekeken en het lijkt een beetje op slaapverlamming. Alleen kon hij (en ik) gewoon direct bewegen en/of wakker worden.
Het lijkt ook op wat je kan hebben bij koorts, dat je "valt" vlak voor je in slaap valt maar dan vele malen heftiger.
Wat is dit precies, hoe komt het, hoe zorg jedat het over gaat? Is het gevaarlijk?
Hij is er echt van van slag. Daarom weet ik niet op het hetzelfde is als ik had want ik vond t wel eng maar geen drama die ene x. Kan iemand mijuitleggen en helpen? Komt het vaak voor?
Klik om te vergroten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
bobsacamano zei:
Wat was zijn drugsgebruik voor dit geval? Hoeveel had hij genomen? Had hij gecombineerd? Hoeveel tijd zat er tussen inname en het voorval.

Dunnetjess33 zei:
Omdat het na xtc gebruik is gebeurd.

Hij vertelde dat hij een paar dagen na een avondje xtc en wiet in bed lag

?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Hoeveel xtc en wiet weet ik niet.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit komt vaker voor na misbruik van XTC, je sloopt daarmee gewoon het serotonerge systeem in je hersenen. Herstel zal het beste gaan door er geen drugs meer in te gooien, een vast ritme aan te houden en verder gewoon goed voor jezelf te zorgen. Als het te lang aanhoud kan hij altijd overwegen langs een huisarts te gaan of te bellen met het Medisch spreekuur partydrugs. Dat kan in principe gewoon telefonisch. :)
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
bellen met het Medisch spreekuur partydrugs. Dat kan in principe gewoon telefonisch.
Klik om te vergroten...

Kan bellen telefonisch?! :openmouth:
Had ik dat nou maar eerder geweten :rolleyes:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik was moe ja. :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
MusicIsLife zei:
Fool zei:
bellen met het Medisch spreekuur partydrugs. Dat kan in principe gewoon telefonisch.
Klik om te vergroten...

Kan bellen telefonisch?! :openmouth:
Had ik dat nou maar eerder geweten :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Als we wijs gaan doen, bellen kan ook met facetime of skype tegenwoordig. Videobellen heet dat. Ook kun je bij iemand aanbellen. Er zijn dus meerdere manieren van bellen en Fool zei dus geen domme dingen, smartass :P :tearsofjoy:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
:stoned: :grin:
S
SennidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit heb ik ook een keer gehad, maar dan in hele milde vorm. Was twee jaar geleden met oud en nieuw.

Het is alleen wel heel raar, want ik die avond in totaal een halve pil gehad, en verder geen drank of andere drugs. Wél is het zo dat ik misschien 4(?) uur slaap heb kunnen pakken, de nacht voor het gebeurde.

Vermoeidheid gok ik dus, maar dan alsnog.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
MusicIsLife zei:
Fool zei:
bellen met het Medisch spreekuur partydrugs. Dat kan in principe gewoon telefonisch.
Klik om te vergroten...

Kan bellen telefonisch?! :openmouth:
Had ik dat nou maar eerder geweten :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Als we wijs gaan doen, bellen kan ook met facetime of skype tegenwoordig. Videobellen heet dat. Ook kun je bij iemand aanbellen. Er zijn dus meerdere manieren van bellen en Fool zei dus geen domme dingen, smartass :P :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Je kunt ook nog bellen blazen, maar ik heb me laten vertellen dat dat wel echt iets anders is...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat een bellenboel :) maar TS zijn vriend heeft gewoon teveel drugs gebruikt. Elke week aan de drugs en zeker met XTC tussenin maakt de hersenschade aanzienlijk groter. Je vriend stopt best een tijdje met zijn sporadisch drugsgebruik om alle narigheid kwijt te raken...
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
SmartieAndMe zei:
Als we wijs gaan doen, bellen kan ook met facetime of skype tegenwoordig. Videobellen heet dat. Ook kun je bij iemand aanbellen. Er zijn dus meerdere manieren van bellen en Fool zei dus geen domme dingen, smartass :P :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: Je kunt ook nog bellen blazen, maar ik heb me laten vertellen dat dat wel echt iets anders is...
Klik om te vergroten...
Whahaha, lol, echt heerlijk die droge humor van jullie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."