#1
Ik wist niet precies in welk forum onderwerp ik dit precies moest plaatsen dus dan maar hier. Omdat het na xtc gebruik is gebeurd.
Het is een vraag eigenlijk naar aanleiding van een gesprek met een vriend maar ik zelf heb dit een aantal jaar geleden ook eens gehad dus ben ikzelf ook nieuwsgierig. Het gaat hierom:
Een vriend van mij gebruikt regelmatig drugs. Drinkt vaak elke weekend wel wat en gebruikt zo om de week drugs zoals of coke of xtc pillen. En hij vertelde dat hij een paar weken geleden echt dacht dat hij dood ging! En sindsdien is hij angstig als hij gaat slapen. Hij vertelde dat hij een paar dagen na een avondje xtc en wiet in bed lag en vlak voor hij in slaap viel het idee had dat hij dood ging. Een soort flitsen in zijn hoofd, geluid en een soort wolken van flitsen. En het idee dat ie viel of werd afgeschoten. En daarnabuiten adem en erg bang. Zo bang dat hij niet meer durfde te gaan slapen. Zelfs bij wakker zijn bleeft dat gevoel (in mindere mate) aanwezig. Hij beschreef het als een mega paniekaanval van maar enkele seconden met klappen/donders/flitsen in zijn hoofd en hele lijf.
Ikzelf heb dat denk ik een paar jaar terug gehad. Alleen niet zo beangstigend als hij vermeld. Ik gokte dat het bij mij op oververmoeidheid of stress. Ik heb op internet gekeken en het lijkt een beetje op slaapverlamming. Alleen kon hij (en ik) gewoon direct bewegen en/of wakker worden.
Het lijkt ook op wat je kan hebben bij koorts, dat je "valt" vlak voor je in slaap valt maar dan vele malen heftiger.
Wat is dit precies, hoe komt het, hoe zorg jedat het over gaat? Is het gevaarlijk?
Hij is er echt van van slag. Daarom weet ik niet op het hetzelfde is als ik had want ik vond t wel eng maar geen drama die ene x. Kan iemand mijuitleggen en helpen? Komt het vaak voor?
Het is een vraag eigenlijk naar aanleiding van een gesprek met een vriend maar ik zelf heb dit een aantal jaar geleden ook eens gehad dus ben ikzelf ook nieuwsgierig. Het gaat hierom:
Een vriend van mij gebruikt regelmatig drugs. Drinkt vaak elke weekend wel wat en gebruikt zo om de week drugs zoals of coke of xtc pillen. En hij vertelde dat hij een paar weken geleden echt dacht dat hij dood ging! En sindsdien is hij angstig als hij gaat slapen. Hij vertelde dat hij een paar dagen na een avondje xtc en wiet in bed lag en vlak voor hij in slaap viel het idee had dat hij dood ging. Een soort flitsen in zijn hoofd, geluid en een soort wolken van flitsen. En het idee dat ie viel of werd afgeschoten. En daarnabuiten adem en erg bang. Zo bang dat hij niet meer durfde te gaan slapen. Zelfs bij wakker zijn bleeft dat gevoel (in mindere mate) aanwezig. Hij beschreef het als een mega paniekaanval van maar enkele seconden met klappen/donders/flitsen in zijn hoofd en hele lijf.
Ikzelf heb dat denk ik een paar jaar terug gehad. Alleen niet zo beangstigend als hij vermeld. Ik gokte dat het bij mij op oververmoeidheid of stress. Ik heb op internet gekeken en het lijkt een beetje op slaapverlamming. Alleen kon hij (en ik) gewoon direct bewegen en/of wakker worden.
Het lijkt ook op wat je kan hebben bij koorts, dat je "valt" vlak voor je in slaap valt maar dan vele malen heftiger.
Wat is dit precies, hoe komt het, hoe zorg jedat het over gaat? Is het gevaarlijk?
Hij is er echt van van slag. Daarom weet ik niet op het hetzelfde is als ik had want ik vond t wel eng maar geen drama die ene x. Kan iemand mijuitleggen en helpen? Komt het vaak voor?
