#1
maar het is toch ook als slaapmiddel bedoeld?
en ik kon er altijd wel lekker op spacen,lekker vechten tegen de slaap![:wink:]()
en ik kon er altijd wel lekker op spacen,lekker vechten tegen de slaap
BillyBilo zei:barbituraten klinken mij als romantiek in de oren, ze worden echter bijna, of niet meer gebruikt. Ik heb ooit eens wat phenobarbital gekregen, maar dat was geloof ik zwaar over datum.
BillyBilo zei:Er worden nog maar weinig barbituraten gebruikt zoals ik zei.
fneawognfkgln zei:Barbituraten zijn in Nederland helemaal niet meer in de handel met uitzondering van het langwerkende fenobarbital.
Ik heb zelf fenobarbital gebruikt en ik vond het een saai middel, je wordt er alleen maar sloom van.
Seconal en dergelijke zijn al lang uit de handel in NL, Vesparax ook al een paar jaartjes.
Je zult alleen nog fenobarbital aantreffen en zelfs dat is zeldzaam.
Wat betreft de romantiek; ik betwijfel of het wel degelijk zo veel leuker is dan benzo's. Het effect is, denk ik, gewoon als oxazepam of temazepam maar dan zwaarder (paar mg Temesta met wat drank b.v...?)
Dingen zoals wat in Amerika op de markt was onder de merknaam Dexamyl (amobarbital met dexamfetamine) schenen wel enorm euforisch te zijn, maar met de combi nitrazepam met Ritalin heb ik ook de tijd van m'n leven gehad
Ik denk dat ze overrated zijn omdat het iets heeft dat ze niet meer te krijgen zijn.
Chloraalhydraat however, vond ik geweldig![]()
Even benzo's maken :PJadi zei:Ik vind deze dingen wel intressant
Maar die worden ook niet meer gemaakt ofzo? Recept verloren gegaan? Geen een scheikundige die dat kan maken? Jammer![]()
Jadi zei:wat is er dan zo leuk aan fenobarbital?
Jadi zei:Ok, maar is het vergelijkbaar, is het de moeite om recreatief te gebruiken of is het heftiger dan diazepam?

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."