Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbarbituraten

barbituraten

39 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#1
maar het is toch ook als slaapmiddel bedoeld?
en ik kon er altijd wel lekker op spacen,lekker vechten tegen de slaap :wink:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
barbituraten klinken mij als romantiek in de oren, ze worden echter bijna, of niet meer gebruikt. Ik heb ooit eens wat phenobarbital gekregen, maar dat was geloof ik zwaar over datum.
c
chrissssLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi,

Weet iemand iets over het gebruik van barbituraten ? Wordt het nog gebruikt of is het helemaal verdrongen (ook in het zwarte circuit) door benzo's.

alvast bedankt

Chris
c
chrissssLid
01-01-2024, 00:00
#4
BillyBilo zei:
barbituraten klinken mij als romantiek in de oren, ze worden echter bijna, of niet meer gebruikt. Ik heb ooit eens wat phenobarbital gekregen, maar dat was geloof ik zwaar over datum.
Klik om te vergroten...

phenobarbital is gewoon online te bestellen als je een beetje zoekt.

bedoel eigenlijk meer de 'fast acting' zoals secobarbital en vriendjes
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er worden nog maar weinig barbituraten gebruikt zoals ik zei.
c
chrissssLid
01-01-2024, 00:00
#6
BillyBilo zei:
Er worden nog maar weinig barbituraten gebruikt zoals ik zei.
Klik om te vergroten...

Ja dat blijkt, had toch een beetje gehoopt op gebruikers ervaringen, maar schijnbaar zijn die uitgestorven...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Barbituraten zijn in Nederland helemaal niet meer in de handel met uitzondering van het langwerkende fenobarbital.

Ik heb zelf fenobarbital gebruikt en ik vond het een saai middel, je wordt er alleen maar sloom van.

Seconal en dergelijke zijn al lang uit de handel in NL, Vesparax ook al een paar jaartjes.

Je zult alleen nog fenobarbital aantreffen en zelfs dat is zeldzaam.

Wat betreft de romantiek; ik betwijfel of het wel degelijk zo veel leuker is dan benzo's. Het effect is, denk ik, gewoon als oxazepam of temazepam maar dan zwaarder (paar mg Temesta met wat drank b.v...?)

Dingen zoals wat in Amerika op de markt was onder de merknaam Dexamyl (amobarbital met dexamfetamine) schenen wel enorm euforisch te zijn, maar met de combi nitrazepam met Ritalin heb ik ook de tijd van m'n leven gehad :tongueout:

Ik denk dat ze overrated zijn omdat het iets heeft dat ze niet meer te krijgen zijn.

Chloraalhydraat however, vond ik geweldig :grin:
c
chrissssLid
01-01-2024, 00:00
#8
fneawognfkgln zei:
Barbituraten zijn in Nederland helemaal niet meer in de handel met uitzondering van het langwerkende fenobarbital.

Ik heb zelf fenobarbital gebruikt en ik vond het een saai middel, je wordt er alleen maar sloom van.

Seconal en dergelijke zijn al lang uit de handel in NL, Vesparax ook al een paar jaartjes.

Je zult alleen nog fenobarbital aantreffen en zelfs dat is zeldzaam.

Wat betreft de romantiek; ik betwijfel of het wel degelijk zo veel leuker is dan benzo's. Het effect is, denk ik, gewoon als oxazepam of temazepam maar dan zwaarder (paar mg Temesta met wat drank b.v...?)

Dingen zoals wat in Amerika op de markt was onder de merknaam Dexamyl (amobarbital met dexamfetamine) schenen wel enorm euforisch te zijn, maar met de combi nitrazepam met Ritalin heb ik ook de tijd van m'n leven gehad :tongueout:

Ik denk dat ze overrated zijn omdat het iets heeft dat ze niet meer te krijgen zijn.

Chloraalhydraat however, vond ik geweldig :grin:
Klik om te vergroten...


dank voor jullie reacties.

Maar benzo's enzo helpen me niet.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind deze dingen wel intressant :)
Maar die worden ook niet meer gemaakt ofzo? Recept verloren gegaan? Geen een scheikundige die dat kan maken? Jammer :(

edit:
Dat lijkt me echt vet, als je zelf je medicijnen zou kunnen maken :mrgreen: Even benzo's maken :P
c
chrissssLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jadi zei:
Ik vind deze dingen wel intressant :)
Maar die worden ook niet meer gemaakt ofzo? Recept verloren gegaan? Geen een scheikundige die dat kan maken? Jammer :(
Klik om te vergroten...

jawel, zijn ook wel projecten op internet te vinden. zoek maar eens op "peanut project" gaat over nembutal, maar is een pot nat.

en nee, de recepten zijn niet verloren gegaan, er zijn andere minder gevaarlijke medicijnen voor in de plaats gekomen.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#11
aha, dan mag één of andere chemist er wel eens wat maken :P
maar wat was nu eigenlijk de bekendste barbituraat? (zoals bijv. valium bij benzo's)
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb laatst kans gemaakt op 10 pakjes fenobarbital van 25 mg, het adres van de patient stond zelfs al op het doosje, het is dus écht nog wel in de omloop, je moet er maar aan kunnen zien te komen

drugstore cowboy yeehaw
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#13
wat is er dan zo leuk aan fenobarbital?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jadi zei:
wat is er dan zo leuk aan fenobarbital?
Klik om te vergroten...


vooral op dit moment nu ik op de negende dag zit van het clean zijn vind ik dat soort effecten fijn, doen me niet zo aan heroine denken :)
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ok, maar is het vergelijkbaar, is het de moeite om recreatief te gebruiken of is het heftiger dan diazepam?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jadi zei:
Ok, maar is het vergelijkbaar, is het de moeite om recreatief te gebruiken of is het heftiger dan diazepam?
Klik om te vergroten...

als je er aan kan komen zou ik het persoonlijk gewoon wel pakken ja, omdat je er giga suf van word en dat is mijn stijl wel, het is wel een ander effect dan valium, het is heel "zwaar"
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Barbituraten zijn veel gevaarlijker dan benzo’s, als je een paar barbs teveel neemt ben je morsdood. Terwijl het met benzo’s bijna onmogelijk is eraan te sterven (tenzij je het met iets anders mixt)
De afkick van benzo’s is erg, maar een peuleschil vergeleken met barbs.
Je bouwt veel sneller tolerantie op voor de psychologische effecten, en tolerantie voor de ademhalingsonderdrukkende effecten volgt niet.
Regelmatige gebruikers zweven dus regelmatig dicht bij coma of dood.
Afkicken van benzo’s is dodelijk voor een minderheid van gebruikers, en na redelijk beperkt gebruik kan je al lichamelijk verslaafd zijn. (veel sneller dan bij benzo’s)
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar waarom hoor ik dan alleen bijna over fenobarbital, alsof dat de enigste barbituraat is? Ok, ik weet dat sommige barbs gebruikt worden in de VS om de doodstraf uit te voeren, maar verder hoor ik er nergens over...
G
GabyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hai,

Je heb een aantal verschillende namen van barbitals. Zo heb je Phenobarbital, Pentobarbital en zoals hier al genoemd wordt Fenobabital. Is er nou nog een verschil qua werking tussen deze drie en zijn ze alle drie nu nog te krijgen of niet. Ik weet dat ze sterker qua werking zijn dan de benzo's en dat je op moet letten wat je neemt omdat het dodelijk kan zijn. Heb iemand ervaring met de werking van één van deze drie barbitals. :wave:
r
rich29Lid
01-01-2024, 00:00
#20
barbs lijkt me een no-go gebiedje... Ze doen weinig meer dan megasuf worden en ze zijn pittig giftig. Neem dan gewoon een strip kort werkende benzo's en je hebt het meer naar je zin, daar ga je niet kapot aan.
gr rich

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."