#1
Gaby zei:Hai,
Je heb een aantal verschillende namen van barbitals. Zo heb je Phenobarbital, Pentobarbital en zoals hier al genoemd wordt Fenobabital. Is er nou nog een verschil qua werking tussen deze drie en zijn ze alle drie nu nog te krijgen of niet. Ik weet dat ze sterker qua werking zijn dan de benzo's en dat je op moet letten wat je neemt omdat het dodelijk kan zijn. Heb iemand ervaring met de werking van één van deze drie barbitals.![]()
phenobarbital en fenobarbital zijn hetzelfde. Pentobarbital is een ander soort. Phenobarbital is niet zo heel erg dodelijk, pentobarbital wel. het verschil is dat pento een zgn 'fast acting barbiturate' en pheno een 'slow acting'
Voor zover ik weet zijn beide nog te krijgen. phenobarbital wordt zo nu en dan nog voorgeschreven als antiepileptica en is redelijk goed via internet te bestellen. Pentobarbital is vloeibaar en wordt oa gebruikt om dieren (en mensen) te euthenaseren. Dis een stuk lastiger te krijgen. Pentobarbital in tablet heet nembutal en is (praktisch ?) niet meer te krijgen.
Verder waren er vroeger nog wat combinaties van verschillende dingen op de markt (vesparax bijv.), maar ook dat wordt voor zover ik weet niet meer geproduceerd.