Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPresenteren

Presenteren

37 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Winehouse zei:
Sinds wanneer ben ik een hij ? :confused:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Winehouse zei:
Pammer zei:
Je hebt grotendeels gelijk maar omdat Winehouse goed bevriend is met Benzo's kent ze ze van top tot teen en omdat ze er zo'n grote ervaring mee heeft kan ze zelf inschatten wat ze aankan qua Benzo's. In tegenstelling tot andere mensen kunnen benzodiazepines altijd vergeetachtigheid en sufheid veroorzaken die alles behalve bij een presentatie horen.
Klik om te vergroten...

Sinds wanneer ben ik een hij ? :confused:
Maar gelijk heb je, als je nog niet goed bevriend ben met Miss. Pam kun je beter voor iets anders gaan..
Klik om te vergroten...
Sorry :openmouth:. Ik zal het vlug aanpassen!
Vergeef mij :flushed:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan zou ik toch eentje uit de lijst van de " Pammen " kiezen
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan wat valeriaan nemen, heeft mij destijds prima geholpen bij het afrijden. Of een ademhalingsoefening:
adem uit = spanning gaat naar buiten
adem in = onstspanning komt naar binnen
zo behoud je de de natuurlijke zenuwen die oh zo belangrijk zijn voor het geven van een presentatie. Succes iig!!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Arizona zei:
Je kan wat valeriaan nemen, heeft mij destijds prima geholpen bij het afrijden. Of een ademhalingsoefening:
adem uit = spanning gaat naar buiten
adem in = onstspanning komt naar binnen
zo behoud je de de natuurlijke zenuwen die oh zo belangrijk zijn voor het geven van een presentatie. Succes iig!!
Klik om te vergroten...

Dat is pas een goed advies :) Klachten verhelpen met de fytotherapie. Echter, als de zenuwen echt te erg zijn ga je niet veel merken van valeriaan. Maar het is en blijft een goede oplossing, je zou eens moeten langsgaan bij een kruidenwinkel die dat soort dingen vekopen. Die kunnen ook nog sprays samen stellen speciaal voor jou, voor jou klachten.

Maar de ademhalingsoefening is ook zeer efficiënt. Tenmiste als je het goed doet.

Bij beide dingen is geloven in jezelf en dat wat je doet om rustig te worden natuurlijk ook belangrijk. Als je het zonder medicatie kan doen heb je nog een betere prestatie geleverd.
Je hebt je eigen grenzen verlegd en een probleem overwonnen puur op eigen kracht.

En dan moet je inderdaad nog wat zenuwen overhouden bij een prestatie. Zonder zenuwen, compleet op het gemak, gaat er meer dingen fout dan bij een beetje zenuwen.

Even een stomme vraag mischien, waar staat dat iig nu voor ? Ben dat al vaker tegengekomen hier maar snap het niet :P

Hetzelfde geldt voor het + 1 systeem :P Zou fijn zijn als iemand mij dit kon uitleggen, dat soort dingen zijn niet mijn sterkste kant :tearsofjoy:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iig = in ieder geval. Dopehead. :beer:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
KoxBox zei:
Iig = in ieder geval. Dopehead. :beer:
Klik om te vergroten...

Haha dankje, en het + 1 systeem dan ? :P

Ja sorry, van drugs weet ik een hoop. Maar van chattaal... Rampzalig :wave:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Iig = in ieder geval. Dopehead. :beer:
Klik om te vergroten...

Haha dankje, en het + 1 systeem dan ? :P

Ja sorry, van drugs weet ik een hoop. Maar van chattaal... Rampzalig :wave:
Klik om te vergroten...

+1 is gewoon dat je die persoon zijn mening deelt. :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Iig = in ieder geval. Dopehead. :beer:
Klik om te vergroten...

Haha dankje, en het + 1 systeem dan ? :P

Ja sorry, van drugs weet ik een hoop. Maar van chattaal... Rampzalig :wave:
Klik om te vergroten...

+1 is gewoon dat je die persoon zijn mening deelt. :grin:
Klik om te vergroten...

Ik dacht het al, heb het ook al eens geschreven. Maar het is eigenlijk zo onnozel om iets te schrijven wat je niet begrijpt :wave:

Maar bedankt voor de nauwkeurige uitleg :wink: Nu is mijn dag weer goed :P

En als mensen vinden dat we teveel off-topic gaan, vergeef mij. Na 30 mg meth-amfetamine komt alles er een stukje makkelijker uit :hearteyes:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gebeurt vaker dan je denkt... Denk ik. :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
Gebeurt vaker dan je denkt... Denk ik. :grin:
Klik om te vergroten...

Ja, maar dat zijn onnozele vragen. Zoals hoe moet ik mijn capsule dichtdoen en weten jullie of ik goede ketamine heb ?

Die worden door ons wel rechtgezet. Maar niemand weet of ik het + 1 systeem snap, was al slim genoeg om het op het juiste moment te gebruiken.

En als ik een vermoeden heb wil ik meestal een bevestiging. Feiten, harde feiten.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sublimo zei:
Als je het zonder medicatie kan doen heb je nog een betere prestatie geleverd.
Je hebt je eigen grenzen verlegd en een probleem overwonnen puur op eigen kracht.
Klik om te vergroten...
en grote kans dat je dan direct na afloop van de presentatie wat endorfine door je lijf voelt stromen :rock:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Arizona zei:
Sublimo zei:
Als je het zonder medicatie kan doen heb je nog een betere prestatie geleverd.
Je hebt je eigen grenzen verlegd en een probleem overwonnen puur op eigen kracht.
Klik om te vergroten...
en grote kans dat je dan direct na afloop van de presentatie wat endorfine door je lijf voelt stromen :rock:
Klik om te vergroten...

Ja, en dat zal je pas een goed gevoel geven :hearteyes:

Voldoening bereikt zonder drugs.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oefenen, valeriaan of rialin inderdaad .... maarja aan dat laatste kom je niet zo makkelijk als je geen doktor hebt die het je voor schrijft
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Gebeurt vaker dan je denkt... Denk ik. :grin:
Klik om te vergroten...

Ja, maar dat zijn onnozele vragen. Zoals hoe moet ik mijn capsule dichtdoen en weten jullie of ik goede ketamine heb ?

Die worden door ons wel rechtgezet. Maar niemand weet of ik het + 1 systeem snap, was al slim genoeg om het op het juiste moment te gebruiken.

En als ik een vermoeden heb wil ik meestal een bevestiging. Feiten, harde feiten.
Klik om te vergroten...

Sorry dat ik ook even off-topic ga :P.
Ik persoonlijk vind jou vraag alles behalve 'onnozel'. Je kan ze amper vergelijken met vragen hoe je een capsule dicht doet, dat is namelijk iets totaal anders. Wat jij vraagt is iets dat je weet of niet weet. Dat van die capsule is gewoon absolute domheid want het is PURE logica. 'iig' kan je niet zomaar met logica begrijpen. Enkel door het gokken waarvoor die i en die g staan, maar dan kan je er makkelijk naast zitten.
Het is hetzelfde als je een vijs krijgt en een moer en dat je niet zou weten wat je moet doen met deze 2 tezamen... Daarmee kan je de capsule-vraag vergelijken! :grin:

Sorry, wout dit even zeggen :beer:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Betablokkers of Xanax
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Xanax is echt niet verstandig voor een presentatie, als je dit niet gewend bent. Is ook te heftig middel als je dit verder niet gebruikt.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#18
@ Winehouse: weet niet of jij ooit wel's een presentatie hebt gegeven, maar je adviezen omtrent dit onderwerp zijn niet oke. Serieus, je gaat iemand geen pammetjes of andere tranqz aanraden omdat hij/zij bang is nerveus te zijn voor het geven van een presentatie.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Grappig dat de TS hier verder helemaal niet meer reageert, ben wel benieuwd wat hij nu gaat doen?

Als ik je een tip geven mag, dan zal ik je aanraden het toch op eigen kracht te doen. Geloof me, dat geeeft veel meer voldoening en bovendien zal je merken dat je er dan een volgende keer veel sterker voor staat.

Mijn eerste presentatie ooit (lang geleden) was voor ongeveer 8 medestudenten en geloof me, ik ben die dag voor mijn gevoel 20 keer doodgegaan.

Wel had ik ervoor gezorgd dat ik de presentatie tot in de puntjes had voorbereid en tot op de komma precies wist wat ik moest zeggen. Dat is de enige en beste tip die ik je kan geven. dan kan er namelijk niets meer fout gaan.

Zorg dat je letterlijk en figuurlijk met beide benen op de grond staat, sta rechtop en zorg ervoor dat je overkomt alsof je weet waar je het over hebt.

Het gevoel dat ik na die presentatie had, is met geen enkele drugs op te roepen en ik heb daarna bijna nooit meer last van zenuwen gehad voor een presentatie, zelfs niet voor zalen met 100 of meer mensen.

Succes!
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Arizona zei:
@ Winehouse: weet niet of jij ooit wel's een presentatie hebt gegeven, maar je adviezen omtrent dit onderwerp zijn niet oke. Serieus, je gaat iemand geen pammetjes of andere tranqz aanraden omdat hij/zij bang is nerveus te zijn voor het geven van een presentatie.
Klik om te vergroten...

Je hebt grotendeels gelijk maar omdat Winehouse goed bevriend is met Benzo's kent ze ze van top tot teen en omdat ze er zo'n grote ervaring mee heeft kan ze zelf inschatten wat ze aankan qua Benzo's. In tegenstelling tot andere mensen kunnen benzodiazepines altijd vergeetachtigheid en sufheid veroorzaken die alles behalve bij een presentatie horen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."