Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste angstremmende benzodiazepine

Beste angstremmende benzodiazepine

18 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PrinzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor puur een angstremmende werking, geef ook ik de voorkeur aan Xanax.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Xanax zal je nooit legaal voor 3 maanden krijgen.
Ik kreeg het op m'n 14de voorgeschreven, en ik wist meteen waarom :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Xanax is voor jou geschikt, en voor het afbouwen moet je bij een verslavingsarts zijn
D
DennisvanhLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan je trouwens ook de dosering misschien geven van de diaze- of oxazepam?
In ieder geval goed dat je na die 3/4 dagen altijd even stopt, maar gebruik je die dagen de hele tijd? Dus van 's ochtends/'s middags tot je ergens crasht?
----------------------------------------------------------------------
ik nam ze alleen voor het slapen gaan en dan moet je denken aan 4 stuks midazolam/ lorazepam of wat anders.

er zitten ook gewoon weken bij dat ik helemaal niets gebruik, maar merkte wel aan mezelf dat de frequentie omhoog ging, dat ik dus steeds vaker ging halen. helemaal nu ik een maand gestopt ben met blowen.

zeker ff kappen nu dus, want als ik ze niet gebruik heb ik er ook geen last van. al moet ik eerlijk toegeven dat ik wel een roesje mis.

diazepam overigens 10 mg, al neem ik die niet zo vaak. recreatieve waarde is wat minder dan kortwerkende benzo's, vandaar.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Propranolol wordt gegeven voor angst, dit vertraagd het hartritme.
Natuurlijk kan je altijd meer genieten met een benzotje.

De benzodiazepines die anxiolytische werking hebben zijn voornamelijk Diazepam en Alprazolam.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doe een bebzo-cocktail!! wedden dat helpt
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb diazepam en temazepam gebruikt. Ik vond hiervan de diazepam een stuk beter werken.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Irezz zei:
Xanax zal je nooit legaal voor 3 maanden krijgen.
Ik kreeg het op m'n 14de voorgeschreven, en ik wist meteen waarom :grin:
Klik om te vergroten...
Vertel even wat daarover, vind ik interessant :)
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou zeggen oor snel effect xanax beter bekend als alprazoalm

lorazepam is ook een krachig midderl maar duurt soms eenc uur voodat het werkt maar de werking houd langer aan dan bij alprazolam
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Xanax.. :)
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Irezz zei:
Xanax zal je nooit legaal voor 3 maanden krijgen.
Ik kreeg het op m'n 14de voorgeschreven, en ik wist meteen waarom :grin:
Klik om te vergroten...

Oh jawel hoor, er zijn zat manieren om het systeem te omzeilen waardoor je 't legaal kan krijgen voor langer dan 3 maanden :). En er zijn ook zat dokters die 't blijven voorschrijven zonder er een probleem van te maken.
D
DennisvanhLid
01-01-2024, 00:00
#12
midazolam is meer hypnotisch, halfwaardetijd ook zeer kort dus een echte inslaper.

angstremmend zijn er betere te krijgen.

iemand nog een idee, of is oxaze/diaze voor deze situatie het beste?

dank!
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dormicum (midazolam), omdat dit de herinnering eraan ook een beetje doet vervagen. Anders gewoon rohypnol :beer:
D
DennisvanhLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sorry als er al een topic over bestaat, maar ben nog nieuw hier.

Ik moet binnenkort naar de tandarts om mijn verstandskiezen te laten trekken. ik ben er als de dood voor... call me a sissy, maar ik wil toch wat benzo's nemen om daar wat relaxter heen te gaan.

Kan iemand me hier vertellen welke benzo het sterkst angstdempend is? Ik zat zelf te denken aan diaze of oxazepam. Weet iemand hier nog een beter alternatief?

Vraag 2 gaat over tolerantie. Ik heb geen lichamelijke verslaving, ondanks dat ik al 2 jaar met tijd en wijlen benzos gebruik. De dosis is langzamerhand wel behoorlijk hoog aan het worden, als ik nu een paar maanden stop heb ik dan weer genoeg aan 1 of 2 stuks?

Alvast hardstikke bedankt voor de antwoorden, ik zit er echt wel een beetje mee.

THANKS!

Gr,
D.
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Alprazolam. Het helpte in ieder geval een klein beetje tijdens mijn ongelovelijke bad trip op Bromo DragonFLY. :P
D
DennisvanhLid
01-01-2024, 00:00
#16
Xanax dus.

En hoe zit het met tolerantie? als ik nu een aantal maanden niet meer gebruik zakt die tolerantie dan ook weer? nu slik ik er soms 3 tegelijk (uiteindelijk worden het er meer, als ze in gaan werken) en dat gaat nergens over natuurlijk.

kan iemand deze vraag nog beantwoorden?

Dank goozers!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoeveel (dosering) gebruik je, hoe vaak doe je dat (per week, per dag) en hoelang doe je dat al?

Over het algemeen is het met een maand al veeeeel minder, maar langer stoppen kan nooit kwaad als je nu al last hebt van een stevige tolerantie.
Stop een maandje of 3 en gebruik het daarna op zo'n manier dat je ook geen gewenning kan opbouwen.
D
DennisvanhLid
01-01-2024, 00:00
#18
gebruik het zo'n 2 jaar lang, eerste jaar ging er een doosje van 30 stuks op in 2 weken. laatste tijd blijf ik gewoon bijpakken tot ik 's morgens niet meer weet wat ik gedaan heb allemaal.

ik gebruik hoogstens (als ik wat heb liggen) 3/4 dagen achter elkaar, daarna stop ik ook altijd minimaal weer een paar weken.

thanks voor de tip, ik ga nu sowieso ff een paar maanden kappen.

groet!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kan je trouwens ook de dosering misschien geven van de diaze- of oxazepam?
In ieder geval goed dat je na die 3/4 dagen altijd even stopt, maar gebruik je die dagen de hele tijd? Dus van 's ochtends/'s middags tot je ergens crasht?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."