#1
Haha, daar ging je.Tekzor668 zei:Hoe komen mensen toch er op dat speed in hun pillen zit. Het is duidelijk dat je jou pilletjes niet laat testen...
Haha, daar ging je.Tekzor668 zei:Hoe komen mensen toch er op dat speed in hun pillen zit. Het is duidelijk dat je jou pilletjes niet laat testen...
Fool zei:Haha, daar ging je.Tekzor668 zei:Hoe komen mensen toch er op dat speed in hun pillen zit. Het is duidelijk dat je jou pilletjes niet laat testen...![]()
Ohusernames... zei:Een vriend van mij die nogal scheikundig is onderlegd beweert dat het waarschijnlijk komt omdat een substantie als MDMA ontzettend basis is en zo de pH balans (zuurgraad) van je maag verstoord op een zodanige wijze dat je maag een reflex krijgt van: ''alles moet eruit.'' Zijn oplossing hiervoor was redelijk simpel en hij zei dat je gewoon een glas cola naar binnen moet werken (of sinaasappelsap, iets wat zuur is in ieder geval) om de zuurtegraad weer op een normaler peil te krijgen.
Ik moet zeggen dat ik sinds ik zijn advies heb opgevolgd nooit meer heb hoeven kotsten van pillen.
Dus misschien zal dit helpen!
Fool zei:De 'pH-waarde' van MDMA heeft hier niet zoveel mee te maken. Sterker nog, vaste stoffen hebben helemala gene pH-waarde, dat hebben alleen vloeistoffen.
De oplossing van MDMA in je maagzuur(vloeistof) heeft dan wel weer een bepaalde waarde, maar ik geloof er helemaal niets van dat dit significant zou verschillen.
Ietswat scheikundig gezegd bevat een pilletje van 200 milligram ongeveer 0.001 'mol' moleculen MDMA. Je maag bevat tussen de (heel erg minimaal) 0.001 mol en (maximaal) moleculen HCl.
Aangezien HCl een sterk zuur is en MDMA een zwakke base is zou het al bijzonder zijn als je maag de pH-waarde van 7 haalt, neutraal dus. (Er vanuit gaande dat je een tijdje niet gegeten hebt en dus een lege maag hebt). Een pH van 7 vind je maag niet zo'n ramp, want die kant gaat het ook wel op als je een groot bord voedsel naar binnen gegooid hebt.
De misselijkheid bij MDMA zou als ik het me goed herinner ontstaan doordat je hele verteringsstelsel vol zit met serotonine-receptoren en MDMA de afgifte van serotonine bevordert. Zo wordt je verteringsstelsel vaak geprikkeld en kun je je misselijk gaan voelen.![]()
MusicIsLife zei:Fool zei:De 'pH-waarde' van MDMA heeft hier niet zoveel mee te maken. Sterker nog, vaste stoffen hebben helemala gene pH-waarde, dat hebben alleen vloeistoffen.
De oplossing van MDMA in je maagzuur(vloeistof) heeft dan wel weer een bepaalde waarde, maar ik geloof er helemaal niets van dat dit significant zou verschillen.
Ietswat scheikundig gezegd bevat een pilletje van 200 milligram ongeveer 0.001 'mol' moleculen MDMA. Je maag bevat tussen de (heel erg minimaal) 0.001 mol en (maximaal) moleculen HCl.
Aangezien HCl een sterk zuur is en MDMA een zwakke base is zou het al bijzonder zijn als je maag de pH-waarde van 7 haalt, neutraal dus. (Er vanuit gaande dat je een tijdje niet gegeten hebt en dus een lege maag hebt). Een pH van 7 vind je maag niet zo'n ramp, want die kant gaat het ook wel op als je een groot bord voedsel naar binnen gegooid hebt.
De misselijkheid bij MDMA zou als ik het me goed herinner ontstaan doordat je hele verteringsstelsel vol zit met serotonine-receptoren en MDMA de afgifte van serotonine bevordert. Zo wordt je verteringsstelsel vaak geprikkeld en kun je je misselijk gaan voelen.![]()
Betweter.
Wat Fool zegt klopt, in je verteringsstelsel zitten veel serotonine receptoren. Hierdoor komt het vaak voor dat iemand misselijk wordt bij de inslag of sommigen snel naar de wc moeten.Ohusernames... zei:MusicIsLife zei:Fool zei:De 'pH-waarde' van MDMA heeft hier niet zoveel mee te maken. Sterker nog, vaste stoffen hebben helemala gene pH-waarde, dat hebben alleen vloeistoffen.
De oplossing van MDMA in je maagzuur(vloeistof) heeft dan wel weer een bepaalde waarde, maar ik geloof er helemaal niets van dat dit significant zou verschillen.
Ietswat scheikundig gezegd bevat een pilletje van 200 milligram ongeveer 0.001 'mol' moleculen MDMA. Je maag bevat tussen de (heel erg minimaal) 0.001 mol en (maximaal) moleculen HCl.
Aangezien HCl een sterk zuur is en MDMA een zwakke base is zou het al bijzonder zijn als je maag de pH-waarde van 7 haalt, neutraal dus. (Er vanuit gaande dat je een tijdje niet gegeten hebt en dus een lege maag hebt). Een pH van 7 vind je maag niet zo'n ramp, want die kant gaat het ook wel op als je een groot bord voedsel naar binnen gegooid hebt.
De misselijkheid bij MDMA zou als ik het me goed herinner ontstaan doordat je hele verteringsstelsel vol zit met serotonine-receptoren en MDMA de afgifte van serotonine bevordert. Zo wordt je verteringsstelsel vaak geprikkeld en kun je je misselijk gaan voelen.![]()
Betweter.
Haha betweter misschien, maar ik vind het juist heerlijk om dit soort zooi te lezen als iemand die net de basis van scheikunde leert via staatsexamen. Maarja hij heeft nu wel effectief mijn placebo verneukt. Dankje fool! xD
Ohusernames... zei:Haha betweter misschien, maar ik vind het juist heerlijk om dit soort zooi te lezen als iemand die net de basis van scheikunde leert via staatsexamen. Maarja hij heeft nu wel effectief mijn placebo verneukt. Dankje fool! xD
Attimo zei:Ik heb niet veel ervaring met XTC en wil zeker niet de stoere uithangen maar de enige keer dat ik écht een wauwgevoel had bij xtc was toen ik gewoon één pil genomen had en daarna om de twee uur nog een halfje bij nam (2 volledige pillen in totaal dus).
Vind het daarom vreemd dat velen spreken over "eerst een kwartje" of zelfs "een halfje van een kwartje" zoals in de OP hier.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."