Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxazepam uit 2004: gevaarlijk?

Oxazepam uit 2004: gevaarlijk?

33 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vitamine C is een ander verhaal. Er zullen maar een paar zijn die toxisch worden; maar dat is dan waarschijnlijk na VEEL meer jaren en wordt ook aangeduid met een rode streep enzo.
Dat jouw oxazepam slecht is bestaat een kans van bijna nihil.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#2
moleculen die veranderen?nog nooit van gehoord maar je kan ze gewoon in nemen hoor volgens mij blijven ze dezelfde werking houden.
C
CRYSTALLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb het nog steeds niet geprobeerd! .. T was nog niet nodig.. en iets wat niet nodig is moet je laten zeggen ze altijd :rolleyes:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan ze gewoon innemen maakt niet uit.
Heb ook al xanax van 2005 ingenomen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Link is het niet, mss iets minder werkzaam. Als het over tijd zou uiteevallen tot toxische stoffen zou het uberhaubt niet zo snel worden verkocht, omdat de dosissen zo uiteenlopen.

STEL DAT;

10 mg oxazepam vormt na 1 jaar 0,01 mg toxisch "spul"

0,5 mg "toxisch spul" is nodig om je ziek te maken.


Er zijn zo mensen (niet vaak, maar wel vaak genoeg dat het geen uitzondering is) die 200 mg oxazepam per dag slikken. Ik zat zelf een tijd op 150 mg/dag.

In het werwerkingsprocess, inpakking, shipping, de tijd die het in de apotheek ligt kan het makkelijk een jaar staan.

Dan heb je al mensen die 0,2 mg "toxisch spul" per dag binnen krijgen. Mensen die op zulke dosissen zitten hebben vaak vrij ernstige, uiteenlopende psychische problematiek en zullen, als ze echt ernstig crisis hebben vaak genoeg op eigen houtje extra nemen alleen maar om te kalmeren/niet aggressief worden in psychose tot ze worden opgenomen/gewoon te kunnen slapen. Tollerantie is dan ook enorm; Toen ik zoveel nam, voelde ik minder van een 50 mg oxazepam dan nu van eentje van 10.

Dus het zal met enige regelmaat voorkomen dat iemand 500 mg neemt dan om gewoon K.O te liggen een tijdje. Ik kan je verzekeren dat ik toen toch echt ~400 mg ofzo nodig zou hebben om instant plat te liggen. Dan zit je al op de linke dosis "toxisch spul", en toch komt het nooit voor dat iemand wat gebeurt door te veel benzo's, behalve i.c.m andere downers. Er zijn gevallen bekend van mensen die 5 gram diazepam nemen (gelijk aan ong. 10 gr, oftewel 10000 mg, oftewel duizend pilletjes oxazepam) en zonder medisch ingrijpen overleven.

m.a.w, de kans dat, zelfs als het ontleedt naar ongezonde stoffen, het in die dosis totaal veilig is. misschien dat je een halfje extra moet als ze slapper zijn geworden.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja ik heb ook al jaren oxazepam.ik neem ook meer in in crisis situaties.maar ik neem normaal 20mg en een promethazine en dat gaat al jaren goed maar het ligt ook een beetje aan de persoon in kwestie.iedereen regeerd weer anders op die medicijnen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
En als je ze niet wil mag je ze nog altijd naar mij sturen :wave:
C
CRYSTALLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beetje laat, maar ik heb het geprobeerd! .. maar helaas had het geen effect.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#9
CRYSTAL zei:
Beetje laat, maar ik heb het geprobeerd! .. maar helaas had het geen effect.
Klik om te vergroten...
Je had beter nog een dag gewacht :P... dan was het net een jaar geleden!
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon nemen. Hooguit werken ze ietsiepietsie minder goed dan hoort.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#11
zolang ze in de verpakking,doordrukstrips zitten kan er weinig gebeuren.
de werking word heus niet anders.oxazepam is niet bederfelijk toch?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
CRYSTAL zei:
Beetje laat, maar ik heb het geprobeerd! .. maar helaas had het geen effect.
Klik om te vergroten...

Hah weer wat geleerd, ik neem aan dat je ook geen negatieve effecten hebt gevoeld of buik pijn hebt gehad?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#13
Winehouse zei:
Gewoon nemen. Hooguit werken ze ietsiepietsie minder goed dan hoort.
Klik om te vergroten...
Had je het niet gelezen dan? Hij heeft ze genomen :)

@TS: Grappig dat je er een jaar over gedaan hebt :)
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet uit eigen ervaring dat ze nog prima werken al zijn ze 2 jaar oud.
die houdbaarheidsdatum neem ik met een korreltje zout.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oxazepam ja.
Bijna 4 jaar over datum dus.

Ik probeer het wel vanavond als ik thuiskom.

btw,

http://wiki.answers.com/Q/How_long_is_v ... ation_date
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oom Klaas zei:
Zijn er eigenlijk meer mensen met benzo's zo ver over datum als de ts?
Een maat van me heeft een volle doos gevonden toen hij eens goed ging opruimen en die was houdbaar tot 03-2007.
Ik probeer er vanavond wel een paar (ze zijn 10 mg), eens kijken ze nog werken.
Klik om te vergroten...
Welke benzo's? Ook oxaze?
Ik heb eens Zolpidem van 2 jaar oud gebruikt & waren nog goed...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oom Klaas zei:
Oxazepam ja.
Bijna 4 jaar over datum dus.

Ik probeer het wel vanavond als ik thuiskom.

btw,

http://wiki.answers.com/Q/How_long_is_v ... ation_date

Zou dit ook gelden voor oxazepam?
Klik om te vergroten...
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oom Klaas zei:
Oom Klaas zei:
Oxazepam ja.
Bijna 4 jaar over datum dus.

Ik probeer het wel vanavond als ik thuiskom.

btw,

http://wiki.answers.com/Q/How_long_is_v ... ation_date

Zou dit ook gelden voor oxazepam?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Het is wel een benzo, dus in dezelfde chemische familie. Ik denk van wel maar ik zou het niet zeker weten.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan gaat er wat in :grin:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oom Klaas zei:
Dan gaat er wat in :grin:
Klik om te vergroten...
Vergeet niet om iets te laten weten :wink:
Normaal zou die goed werken. Al ervaring met oxazepam?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."